Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

^Huuto.netissä olen muutaman kerran nähnyt. Mutta aika harvoin taitaa sinnekään niitä eksyä. Joku viisaampi tietää, että mistä muualta.
Jos en ole väärin käsittänyt, niin ovat vissiin brasialialaisa noi bootlegit.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Damned Children wrote:^Nytten herää sellainen kysymys, että mistä noita bootleggeja olisi hyvä metsästää? Eli mistä niitä saisi?
TÄÄLTÄ
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

^ joo, tuo eBay on kyllä vastaus kaikkeen. Pitäis varmaan sieltä alkaa kaikkee kivaa ostelemaan, heti kun vaan saa rahaa vähän enemmän :D Usein siellä nimittäin ollut paljon sellaista mitä haluan.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

^^^^ Itse olin aika yllättynyt, kun olin tuolla tavastian levymessuilla muutama viikko sitten niin yhessä ruotsalaisessa pisteessä oli ihan älyttömästi noita bootlegejä, mutta hinta luokka oli sitä luokkaa, että sinne jäi. Mutta harvoin itselle noita bootlegejä tulee vastaan :E
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Tampereellakin oli levymessuilla jonkin verran Maidenin bootlegejä liikenteessä, ainakin yksi Ed Huntourilta ja yksi Brixtonin vuoden 2002 keikka. Olikohan sitten enempää, sitä en muista. Mutta ainakin tuon vuoden 1999 kiertueen bootlegin hinta oli jotain 25€ enkä kyllä uskaltanut ostaa, kun en yhtään tiedä minkä laatuisia ne ovat. Olisikohan siellä saanut kuunnella? Voi olla.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Haha. Jaa levymessuilla jotain korvalappu-maistaiskuuntelua? Voi tulla ruotsalaisilta boottimyyjiltä vähän ihmetystä tai naureskelua.

Brixtonit ainakin ihan asia kamaa. Tosin eri asia sitten että kuka niistä tahtoo maksaa.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

condemned wrote:Haha. Jaa levymessuilla jotain korvalappu-maistaiskuuntelua? Voi tulla ruotsalaisilta boottimyyjiltä vähän ihmetystä tai naureskelua.
Äläs nyt... Itse kun aikanani ostelin Levymessuilta noita bootseja, niin Toffella oli kyllä kannettava CD-soitin, josta niitä ensin testasin. Vai olikohan se mulla... en muista, mutta sain kuitenkin kuunnella ennen ostopäätöstä. Tosin olinkin ollut jo vuosia Toffen kanta-asiakas.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Onko tämä "Toffe" se vanha, parrakas, messuilta tuttu levyrosvo?
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Jussi K wrote:^ Onko tämä "Toffe" se vanha, parrakas, messuilta tuttu levyrosvo?
heh, tiedän tapauksen. Olin itsekin vuosia sen asiakkaana:D
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Jussi K wrote:^ Onko tämä "Toffe" se vanha, parrakas, messuilta tuttu levyrosvo?
Ei kovin vanha, eikä parrakas. Kikkarapäinen mukava levyrosvo.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

asa wrote:
Ei kovin vanha, eikä parrakas. Kikkarapäinen mukava levyrosvo.
Ja sitten jossain vaiheessa se laitto nettisivut kiinni ja alkoi myymään krääsää huuto.net:in kautta.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Kysyinkin jo aiemmin että löytyykö niitä vanhoja livevetoja DVD:lle. No nyt kysyn että mitä uudempia livevetoja löytyy? Tai no Maidenia yleensä DVD:lle! Vai onko ne mitä löytyy vaan Rock In Rio, History of Iron Maiden Part 1: Early Days ja Death on the Road.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

^No joka musiikkiliikkeestä pitäisi löytyä myös Raising Hell.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Bogardus wrote:^No joka musiikkiliikkeestä pitäisi löytyä myös Raising Hell.
No ei tasan löydy JOKA liikkeestä, koska tuo on Jenkki-import.
WhiteRabbit wrote: Vai onko ne mitä löytyy vaan Rock In Rio, History of Iron Maiden Part 1: Early Days ja Death on the Road.
Ja visions of the Beast.
Last edited by asa on Wed Dec 20, 2006 22:52, edited 1 time in total.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Eihän Raising Hell nyt ole mikään bootti? Ainakaan se jenkkiversio ei ole bootti. Tosin ei sitäkään nyt "joka liikkeestä saa" kuitenkaan.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

^Jep, olet oikeassa. Sekoittelin taas asioita keskenään.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Kyllä Raising Helliä Oulussa melkein jokaisesta levykaupasta saa. Ja sanoinkin että PITÄISI.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Montako levykauppaa Oulussa on? Yksi? Nojoo, olkoot. Jokatapauksessa se, että jotakin pitäisi löytyä jostain ei ole oikein minkäänarvoinen kommentti yhtään millekään asialle. Munkin mielestä Maiden Englandia pitäisi löytyä Lempäälän S-Marketista, mutta mitäpä teen nyt kun ei vaan löydy?
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

Stratocaster wrote:^ Montako levykauppaa Oulussa on? Yksi? Nojoo, olkoot. Jokatapauksessa se, että jotakin pitäisi löytyä jostain ei ole oikein minkäänarvoinen kommentti yhtään millekään asialle. Munkin mielestä Maiden Englandia pitäisi löytyä Lempäälän S-Marketista, mutta mitäpä teen nyt kun ei vaan löydy?
No on niitä pari, ainakin just nää Free Record Shop, Anttila yms. mistä ei saa mitän.
Lisäksi keskustan Antikvariaatti, mistä löytyy melko hyvin, hieman kovin hinnoin joskus ja sitten Äxä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Terry
Hang-Around
Hang-Around

Post by Terry »

^^^
Ainoa levykauppa jossa olen tuota Raising Helliä nähnyt niin on keskustan Levykauppa Äx. Hinta DVD:lle oli muistaakseni noin 20 euroa (?)
Kiss: Helsinki, Hartwall Arena 28.5.2008
Iron Maiden: Helsinki, Olympia Stadion 18.7.2008
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Onpas aika suolainen hinta jos 20€ on maksanut. Tampereen Swampissa taisi olla jotain 6-8€ eikä muuallakaan missä olen tuohon dvd:n törmännyt ole hinta ollut yli kymppiä.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Stratocaster wrote:^ Montako levykauppaa Oulussa on? Yksi? Nojoo, olkoot. Jokatapauksessa se, että jotakin pitäisi löytyä jostain ei ole oikein minkäänarvoinen kommentti yhtään millekään asialle. Munkin mielestä Maiden Englandia pitäisi löytyä Lempäälän S-Marketista, mutta mitäpä teen nyt kun ei vaan löydy?
On kai niitä joku viitisen kappaletta.. (äx, musiikki-kullas, keskustan antikvariaatti, anttila, free record shop)

Mun mielestä levykaupoista pitää/pitäISI löytyä mahdollisimman paljon levyjä/musa dvd:eitä, mutta kaikki kun ei liikkeeseen mahdu, niin ainakin tilaus mahdollisuus on yleensä. Lempäälän s-marketista ei pitäisikään löytyä Maiden Englandia, koska ei ole alan liike.

Vittu.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

^No ei kait Anttila ja antikvariaatti mitään alan liikeitä ole :roll: . Ja tuosta Free Record Shopista voisin ainakin omien kokemusten perusteella sanoa sen verran ettei siellä levyvalikoimat ole sen kummempia kuin Anttilassa. Levyjä on paljon mutta eipä ole mitään harvinaisempaa löytynyt toisin kuin vaikkapa Swampista, tms levyliikkeestä.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

^Eihän ne varsinaisesti olekaan, mutta levyjä Anttilastakin löytyy sen verran että sen topten osaston voi melkein omaksi levykaupaksi laskea. Free Record Shop on todellakin luokattoman huono. Hinnat korkeat, valikoima huonohko ainakin omalle musiikkimaulleni.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

OsmaGunner wrote:^No ei kait Anttila ja antikvariaatti mitään alan liikeitä ole :roll: . Ja tuosta Free Record Shopista voisin ainakin omien kokemusten perusteella sanoa sen verran ettei siellä levyvalikoimat ole sen kummempia kuin Anttilassa. Levyjä on paljon mutta eipä ole mitään harvinaisempaa löytynyt toisin kuin vaikkapa Swampista, tms levyliikkeestä.
Kyllä siitä keskustan antikvariaatista on löytynyt yhtä sun toista ja suht laajalti vielä. Olen tehnyt monia hyviä löytöjä, mm. Maidenin vinyyleitä ja joitain erikoispainoksia.
FRS:stä olen kyllä samaa mieltä, huonot on valikoimat.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Post Reply