Kiss

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

KISS bändistä noin lyhyesti voin avautua.
Ekan kerran ihastuin joskus kasarilla, kun kaverin isoveljellä oli KISS Dynasty... vuosi oli jotain 1982 tms.

Silloin kasarilla diggailtiin Kissista paljon, mutta silloinen heviaalto söi sen fani-innostuksen.... NYkyään olen bändin löytänyt uudestaan ja paljon olis kertomista.

70-luvun KISS on edelleen sitä legendaarisinta mulle. Biisit kuten Black Diamond, Love Gun, Strutter, Deuce, Detroit Rock City, God Of Thunder, Making Love, I Want You, I Stole Your Love... siinä minusta heviä ja rockia hienosti sovellettuna.

80-luvun raskain kama sekin upoaa...
Creatures Of The Night, I Still Love You, War Machine...

Myös diggaan kasaripoppi-Kissistä... Lick It Up, Heaven's On Fire, Thrills In The Night, Who Wants To Be Lonely, Tears Are Falling, Crazy Crazy Nights, Reason To Live, Hide Your Heart, Forever

Parhaimpiin kuuluu kuitenkin Revengen Unholy hevishitti :lol: ja Genen uusi tuleminen 8)

Kokoonpanoista sen verran, että Eric Carr on selkeesti kovin rumpali. Ukko toi tullessaan melkoisen energiatuulen ja pyyhki Chrissin vastaavat rumpaloinnit yhdellä kädellä.

Eric Singer hoiti hommat Carrin jälkeen ja hoitaa nykyäänkin hommat todella hyvin, no doubt. Chrissin vierailu oli... no joo... silkkaa markkinointishittiä....

Ace oli legenda ja on sitä edelleen... Bruce Kulick miestäni on ollut paras KISS-kitaristi Acen jälkeen.... Äijällä oli varmaan ammattiylpeyttä tai periaatetta, ettei liittynyt KISSiin Acen lähdettyä.
Into Iron Maiden Since 1983
Ane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Ane »

^Komppaan tuon Revenge levyn ajan erinomaisuutta. Soitannollisesti tuo Kulickin ja Singerin varmaan parasta Kissiä (No eihän Acea voi kyllä korvata...). Kasaripoppiajalta löytynee joitakin hyviä yksittäisiä kappaleita kuten Peke mainitsikin, mutta pääosa tuon ajan levyistä sisälsi juuri pari hyvää kappaletta ja loput varsin tasapaksua materiaalia.

Itelle uppoaa eniten 70-luvun klassinen Kiss, Creatures of the night ja Revenge parhaiten.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Ane wrote:^Komppaan tuon Revenge levyn ajan erinomaisuutta. Soitannollisesti tuo Kulickin ja Singerin varmaan parasta Kissiä (No eihän Acea voi kyllä korvata...). Kasaripoppiajalta löytynee joitakin hyviä yksittäisiä kappaleita kuten Peke mainitsikin, mutta pääosa tuon ajan levyistä sisälsi juuri pari hyvää kappaletta ja loput varsin tasapaksua materiaalia.

Itelle uppoaa eniten 70-luvun klassinen Kiss, Creatures of the night ja Revenge parhaiten.
Hyvä pointti.... Sen verran vielä tuosta tasapaksuisuudesta;
Minusta Kissillä kaikki levyt omaa sellasta tasapaksuu täytematskuu 30-50%. Minusta tämä poikkeaa paljon verraten muiden mun favorite-bändien tuotantoon.

Voiskos jo puhua ns Kissin perisynnistä :D Tuolla aikasemmin jo avauduin alkuaikojen huimasta levytystahdista 2 levyy/vuosi :shock: mikä osaltaan pakotti bändin pusertaan kiekkoa ulos vaikka kunnon materiaalia ei ollut levyä varten. Kasarilla sama tyyli tosin jatkui....
Into Iron Maiden Since 1983
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Mulla nyt ei ole KISS:istä muuta sanomista kuin se, että ihan hyvää musiikkia, kyllä sitä silloin tällöin kuuntelee, ja jos Suomeen (mikä on pirun epätodennäköistä) tulevat, niin menen kyllä katsomaan. Olen KISS:in kanssa näitä "Legenda on nähtävä" tyyppejä.

Ja pekelle kompit.
You're shit and you know you are
Bathory
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bathory »

Peke wrote:
Ane wrote:^Komppaan tuon Revenge levyn ajan erinomaisuutta. Soitannollisesti tuo Kulickin ja Singerin varmaan parasta Kissiä (No eihän Acea voi kyllä korvata...). Kasaripoppiajalta löytynee joitakin hyviä yksittäisiä kappaleita kuten Peke mainitsikin, mutta pääosa tuon ajan levyistä sisälsi juuri pari hyvää kappaletta ja loput varsin tasapaksua materiaalia.

Hyvä pointti.... Sen verran vielä tuosta tasapaksuisuudesta;
Minusta Kissillä kaikki levyt omaa sellasta tasapaksuu täytematskuu 30-50%. Minusta tämä poikkeaa paljon verraten muiden mun favorite-bändien tuotantoon.

Voiskos jo puhua ns Kissin perisynnistä :D Tuolla aikasemmin jo avauduin alkuaikojen huimasta levytystahdista 2 levyy/vuosi :shock: mikä osaltaan pakotti bändin pusertaan kiekkoa ulos vaikka kunnon materiaalia ei ollut levyä varten. Kasarilla sama tyyli tosin jatkui....
Toi on ihan totta. Mutta väittäisi silti, että 70-luvun matsku(siis jos miettii levyjä kokonaisuuksina eikä irrallisina biiseinä) on parempaa kuin esim. 80-luvun. Kasariaikoina oli juuri se meiniki, että levyillä oli muutama ihan huippu biisi(Paukan tekemiä) ja loput aika mitään sanomatonta(Genen tekemiä). Mutta poikkeuksena haluaisin mainita juuri tuon Creatures of the nightin. Se on 80-luvun levyistä ehdottomasti paras kokonaisuus. Ei paljon heikkoja paloja ole. Tuntuu, että Gene keskittyi 80-luvulla enemmän muihin asioihin kuin musiikkiin. 90-luvun alussa tulikin sitten Revenge ja siitä taas huokuu se, että Geneäkin taas kiinnostaa. Levyltä löytyvä "Unholy"-kappale on yksi bändin parhaista biisesitä. Mielestäni seuraavan levyn eli Carnival of Soulsin olisi voinut jättää julkaisematta. Siitä en kauheasti hyvää sanottavaa keksi. Mutta samoihin aikoihinhan julkaistiin unplugged joka taasen on hyvä. Eli hyvä vastapaino kuitenkin. Jos Psycho Circus taitaa jäädä bändin joutsen lauluksi mutta varmaan hyvä niinkin koska kyseessä on hyvä levy. Paitsi herää kysymys, että miksi eivät voisi tehdä uutta levyä enää. Kun kuuntelee Stanleyn uutta sooloa "live to win" niin huomaa oikein, että kyllä Paukan sävelkynä vielä toimii mainiosti.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Saakeli että on tullut katottua noita Kissin 70 luvun dvd bootteja skä 80 luvun.
Tuli katottua myöskin pari Paul Stanleyn keikkaa ( Atlanta 21.10 ja Ft. Lauderlade myöskin Lokakuulta. Hyvin äijä vetää niin uudet kuin vanhatki. Tuolla olisi sellanen sivu jos haluaa Kissin audioita tai DVD keikkoja niin se on Kiss fanin taivas. Oli vaan aika vaikea päästä sisään. Vaja viikon yritin itse ennenkuin tärppäsi. Siellä on aivan saatanan hyviä keikkoja ja ihan kunnon tv taltiointeja sanotaan nyt just vaikka se Largo-79 ja Anahaim -76 esimerkkeinä, mutta kun niitä on niin vitusti :)
..eli kokeilkaa onneanne ja ne Paul Stanleyn keikatkin löytyvät juuri tuolta:

http://www.club9316.com/login.php?returnto=%2F
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Bathory
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bathory »

Make#34 wrote:Saakeli että on tullut katottua noita Kissin 70 luvun dvd bootteja skä 80 luvun.
Tuli katottua myöskin pari Paul Stanleyn keikkaa ( Atlanta 21.10 ja Ft. Lauderlade myöskin Lokakuulta. Hyvin äijä vetää niin uudet kuin vanhatki. Tuolla olisi sellanen sivu jos haluaa Kissin audioita tai DVD keikkoja niin se on Kiss fanin taivas. Oli vaan aika vaikea päästä sisään. Vaja viikon yritin itse ennenkuin tärppäsi. Siellä on aivan saatanan hyviä keikkoja ja ihan kunnon tv taltiointeja sanotaan nyt just vaikka se Largo-79 ja Anahaim -76 esimerkkeinä, mutta kun niitä on niin vitusti :)

Kiitos paljon tästä osoitteesta!!! Olet todellakin pelastanut päiväni!! itse kyllä pääsin sisään ihan heti..
Akiman
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Akiman »

Make#34 wrote:Saakeli että on tullut katottua noita Kissin 70 luvun dvd bootteja skä 80 luvun.

Laitoinpa nuo mainitsemasi Largo ja Anaheim keikat tulemaan. Kertokaa toki jos tiedätte mitä settejä tuolta kannattaa ottaa, otin nuokin vain ihan maininnan takia. Ei ole nimittäin hajuakaan Kissin bootleg-keikkojen tasosta, kun vasta tänä vuonna olen bändiin kunnolla hairahtanut ja toistakymmentä levyä sooloineen ostanut. Hyviä tallenteita otetaan vastaan, tai siis vinkkejä niihin, varsinkin kun DVD on edelleen hankkimatta.
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
Ane
Hang-Around
Hang-Around

Post by Ane »

Tuosta Bathoryn mainitsemasta Carnival of Soulsista Paukka mainitsikin uudessa Guitar Worldissa, että sitä levyä ei ehkä olisi ollut syytä julkaista. Hän sanoi sen olleen tyyliltään kyseisenä aikana suosiossa olleen musan tyylistä (grunge?, en ole levyä kuullut). Hän sanoi sen olleen huono kokeilu, koska Carnival ei ollut yhtään sellaista mikä tulisi yhdistää bändiin Kiss.
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Akiman wrote:Kertokaa toki jos tiedätte mitä settejä tuolta kannattaa ottaa, otin nuokin vain ihan maininnan takia. Ei ole nimittäin hajuakaan Kissin bootleg-keikkojen tasosta, kun vasta tänä vuonna olen bändiin kunnolla hairahtanut ja toistakymmentä levyä sooloineen ostanut. Hyviä tallenteita otetaan vastaan, tai siis vinkkejä niihin, varsinkin kun DVD on edelleen hankkimatta.
Onhan noita keikkoja ihan tuhottomasti, enkä itsekään ole nähnyt kuin varmaan muutaman kymmenen. Boxistakin löytyvät 26.1.1976 Detroit, 4.2.1977 Budokan ja 2.9.1977 Houston on aika hyviä ja voisin ainakin suositella niitä jos et ole vielä kerennyt näkemään.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Joo itekkin sain vasta tuon osoitteen ja vaihtamalla tullut monta, mutta nyt tuolta ottanut paljon ja paljon tällä hetkellä latauksessa.
Eli tuossa on ne mitkä löytyy tällä hetkellä ja tulossa joku 10 just tuolta linkistä. Eli noi mitkä on Proshotteja niin ne ovat jo hyviä. Varsinkin suosittelen tuota The Last Kiss 2dvd versiota. Ihan huippu. Just katoin tänään kun noi valmistu muutama päivä sitten.

Kiss:
1976.1.26 Detroit, Cobo Hall Proshot
1976.8.20 Anaheim Proshot
1977.1.29 Cobo Arena, Detroit Proshot
1977.9. 01 Houston Proshot
1979.6.08 Largo Proshot
1980.11.22 Sydney, Australia Proshot
1983.11.11 Essen, West Germany Aud
1988.4.22 Tokyo , Budokan (Kissvision remaster) Proshot
1988.9.19 Helsinki, Finland Aud
1990.8.04 Tampa, Florida Aud
1992.10.01 Stabler Arena, Betlehem Proshot
1992.11.27 Detroit Proshot (Upgraded)
1994.?.? Santiago, Chile
1995.1.28 Nagoya Aud
1996.8.21 Phoenix, Arizona
1997.3.21 New Haven
1999.3.05 Gothenburg, Sweden
2000.6.27 East Rutherford, New Jersey (The Last Kiss UNCUT2dvd) Proshot
2003.3.12 Japan, Alive in Japan Aud
2004.5.15 Melbourne Aud

... eipä ollut aiemmin tuollaisesta linkistä tietoakaan mutta kun sain itse niin ajattelin jotta Kiss faneille tänne vaan heti tiedoksi :D
Teillä kävi sit kirjautumisen kanssa parempi mäihä. Eli sinne otetaan vaan määrätty määrä kerralla ja kun itse yrittelin niin täyttä oli. Eli sieltä on heitetty pihalle niitä jotka eivät ole ladanneet tai jakaneet tarpeeksi.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Ane wrote:Tuosta Bathoryn mainitsemasta Carnival of Soulsista Paukka mainitsikin uudessa Guitar Worldissa, että sitä levyä ei ehkä olisi ollut syytä julkaista. Hän sanoi sen olleen tyyliltään kyseisenä aikana suosiossa olleen musan tyylistä (grunge?, en ole levyä kuullut). Hän sanoi sen olleen huono kokeilu, koska Carnival ei ollut yhtään sellaista mikä tulisi yhdistää bändiin Kiss.
Eikös ko. levy "vuotanut" faneille ennen aikojaan ja lähinnä siitä syystä Kiss päätti julkaista levyn virallisesti? Paremmat Kiss-tietäjät valaiskoon asiaa. :?

Eikä se tosiaan kovin kummoinen levy ole, yksi Kissin turhimmista.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Akimanille ja joillekkin tiedoksi että siellä torrentin infoissahan mainitaan että onko DVD Proshot vai Audience kuvaus ja minkä laatuinen. Eli Proshotithan on tollasia tv kuvauksia ja yleensä ne ovat ihan hyviä tosin joissakin saattaa olla vähän jotakin häröö jos huonoilla laitteilla vaikka VHS:ltä vedetty dvd muotoon yms!
Audience kuvauksista yleensä annetaan infoo onko minkälaatuinen 8:sta ylöspäin vielä menettelee.
Eip muuta kuin sinne vaan lataileen :D
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Make#34 wrote: Teillä kävi sit kirjautumisen kanssa parempi mäihä. Eli sinne otetaan vaan määrätty määrä kerralla ja kun itse yrittelin niin täyttä oli. Eli sieltä on heitetty pihalle niitä jotka eivät ole ladanneet tai jakaneet tarpeeksi.
Aika hanurista tuo kirjautuminen. 1. accountilla en saanut mitään vastausta ja sitten toiseen osoitteeseen sain ja sitten kirjautuessa ei kuitenkaan hyväksy. Kokeillaas myöhemmin jos vaikka toimis, kele!
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Auttakaas joku kun tuo sivusto ei suostu toimimaan mistään syystä. kele!
Bathory
Hang-Around
Hang-Around

Post by Bathory »

Edward Mannerheim wrote:
Ane wrote:Tuosta Bathoryn mainitsemasta Carnival of Soulsista Paukka mainitsikin uudessa Guitar Worldissa, että sitä levyä ei ehkä olisi ollut syytä julkaista. Hän sanoi sen olleen tyyliltään kyseisenä aikana suosiossa olleen musan tyylistä (grunge?, en ole levyä kuullut). Hän sanoi sen olleen huono kokeilu, koska Carnival ei ollut yhtään sellaista mikä tulisi yhdistää bändiin Kiss.
Eikös ko. levy "vuotanut" faneille ennen aikojaan ja lähinnä siitä syystä Kiss päätti julkaista levyn virallisesti? Paremmat Kiss-tietäjät valaiskoon asiaa. :?

Eikä se tosiaan kovin kummoinen levy ole, yksi Kissin turhimmista.
Näinhän se kaikessa lyhykäisyydessään meni suurinpiirtein..
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Heaven_Can_Wait wrote:Mulla nyt ei ole KISS:istä muuta sanomista kuin se, että ihan hyvää musiikkia, kyllä sitä silloin tällöin kuuntelee, ja jos Suomeen (mikä on pirun epätodennäköistä) tulevat, niin menen kyllä katsomaan. Olen KISS:in kanssa näitä "Legenda on nähtävä" tyyppejä.

Ja pekelle kompit.

Sama juttu. KISS:hän on nähtävä. Jos ne tulee suomeen, niin sinne on päästävä keinolla ( melkein) millä hyvänsä. Ihan sen takiakin, koska se on luultavasti viimeinen tilaisuus. Tietenkin mun tuurilla KISS ja Maidenin golden era keikat on samana vuonna. Siinä onkin paha paikka purtavaksi, kumman keikalle menee... Toivottavasti ei tule eteen sellaista tilannetta, koska mä en tosiaan osais päättää. Oli ratkaisu kumpi tahansa, niin varma on, että ratkaisua katuu...
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

^Ite ainakin menisin molemmille, tuskin ne samana päivänä olisi :lol: Ja raha ei ratkaisisi tässä tapauksessa. Pakko olisi mennä, maksoi mitä maksoi. :D
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Ironmaiden82 wrote:
Heaven_Can_Wait wrote:Mulla nyt ei ole KISS:istä muuta sanomista kuin se, että ihan hyvää musiikkia, kyllä sitä silloin tällöin kuuntelee, ja jos Suomeen (mikä on pirun epätodennäköistä) tulevat, niin menen kyllä katsomaan. Olen KISS:in kanssa näitä "Legenda on nähtävä" tyyppejä.

Ja pekelle kompit.

Sama juttu. KISS:hän on nähtävä. Jos ne tulee suomeen, niin sinne on päästävä keinolla ( melkein) millä hyvänsä. Ihan sen takiakin, koska se on luultavasti viimeinen tilaisuus. Tietenkin mun tuurilla KISS ja Maidenin golden era keikat on samana vuonna. Siinä onkin paha paikka purtavaksi, kumman keikalle menee... Toivottavasti ei tule eteen sellaista tilannetta, koska mä en tosiaan osais päättää. Oli ratkaisu kumpi tahansa, niin varma on, että ratkaisua katuu...
Kumpaakin bändiä diggailen mutta kyllä rehellisesti ja itseasiassa itsestäänselvyytenä täytyy todeta että tuo Maiden on se jota lähden mieluummin katsomaan. Kissin nykyinen livekunto ei ole kuitenkaan ihan samaa luokkaa kuin mitä Maidenin mielestäni on tai sitten mulla on liikaa fanilasit silmillä:D Mutta toki Kissin voi myös tsekata kun en ole ikinä nähnyt, harmittaa vaan että olisi pitänyt nähdä silloin reunion-kiertueella mieluummin koska tuo Ace on vaan niin ässä. Toivottavasti saisivat tuon Acen lavalle Thayerin tilalle:D
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Samhain wrote:
Ironmaiden82 wrote:

Ja pekelle kompit.

Kumpaakin bändiä diggailen mutta kyllä rehellisesti ja itseasiassa itsestäänselvyytenä täytyy todeta että tuo Maiden on se jota lähden mieluummin katsomaan. Kissin nykyinen livekunto ei ole kuitenkaan ihan samaa luokkaa kuin mitä Maidenin mielestäni on tai sitten mulla on liikaa fanilasit silmillä:D Mutta toki Kissin voi myös tsekata kun en ole ikinä nähnyt, harmittaa vaan että olisi pitänyt nähdä silloin reunion-kiertueella mieluummin koska tuo Ace on vaan niin ässä. Toivottavasti saisivat tuon Acen lavalle Thayerin tilalle:D
Jep. Olet ehkä oikeassa, mutta yksi tekijä on tosiaan se, että KiSS tulee viimeisen kerran, mutta Maiden luultavasti ei. :). Mutta joo. Jotenki epäilen tuota KISS:n tuloa ainakaan suomeen.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Ironmaiden82 wrote:
Samhain wrote:
Ironmaiden82 wrote:

Ja pekelle kompit.

Jep. Olet ehkä oikeassa, mutta yksi tekijä on tosiaan se, että KiSS tulee viimeisen kerran, mutta Maiden luultavasti ei. :). Mutta joo. Jotenki epäilen tuota KISS:n tuloa ainakaan suomeen.
Tai sitten olen vain katsonut liikaa noita legendaarisia 70-luvun Kissin keikkoja.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Otetaanpas vähän takaisin aiempia Kiss-dissailuja. Ennen olen bändin lytännyt epätasaisten levykokonaisuuksien ja trendien seuraamisen takia maanrakoon, mutta viime viikonlopun jälkeen aloin löytää niitä hyviäkin puolia jopa aika paljonkin. Varsinkin 80-luvun tuotannosta löytyi hämmästyttävän kovaa matskua, jonka olen jostain syystä sivuuttanut täysin.

Perjantaina otettiin kavereiden kanssa kaljaa ja Kiss-diggari kaverini soitattama Tears Are Falling kolahti välittömästi. Lauantaina tuli haettua kokeilumielessä koko Asylum-levy koneelle ja levyltähän ei huonoja biisejä löytynyt juuri ollenkaan. Aika pirun hyvä kasarirock-levy, vaikka niitä kaupallisia renkutuksia olikin paljon. Hyvältä biisit kuulostivat joka tapauksessa. Täytyy ostaa kyseinen lätty, jahka se levykaupassa nenän eteen osuu. Myös Creatures of The Night -levy kiinnostaa kovastikin muutaman kuullun biisin perusteella.

Huomattavasti parempi bändi kuin Mötley Crue. Paul Stanley omaa erinomaisen lauluäänen ja onhan Gene aikamoinen persoona, vaikka en kaikkia miehen tempauksia ymmärräkään (oikeusjuttu King Diamondin maskia vastaan 80-luvulla). Noh, annettakoon vanhat kaunat miehelle anteeksi.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Hammer wrote:Kiss on niin trendimusaa, ettei putoa. Hyviä hetkiä kyllä löytyy, kuten esim. tuo Detroit Rock City -hittibiisi ja Charisma- niminen kipale. Levykokonaisuudet mun makuun ihan liian epätasaisia.
Hammer wrote: KISS on perseestä. Ihmettelin, että ootko seonnut lopullisesti, kun sitä hehkutit. WASP ja Alice Cooperkin potkii 13 kertaa kovempaa kuin Genen rahantekokone. :wink:
Niin ne mielipiteet muuttuu. :wink:

Destroyer-levy on kyllä helvetin kovaa kamaa, eritoten alkupuoli. Loppupuolella ehkäpä hiukan liikaa lempeilyä, mutta toimii eri tilanteiden mukaan hyvin silti. Creatures of the Night -levy on seuraava hankinta KISS-bändiltä.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

^Heh, yllätyin itsekin miten bändin musiikki alkoi yhtäkkiä uppoamaan huomattavasti paremmin kuin ennen. Kuulin oikeat biisit. Ainakin hyvää kaljanottomusaa, jos ei muuta. Pari parasta levykokonaisuutta + jonkin sortin best of -levy tosin luultavasti riittää meikäläiselle Kissiltä. Siltikin ihan hyvää rokkia, jota tulee varmasti kuunneltua jatkossakin.

Saa nähdä miten tässä vielä hurahtaa. Aina kun sopiva rokkifiilis löytyy, niin Kiss on ihan pätevää musiikkia. Avarakatseisuus on tarpeen musiikin suhteen. Suosittelen muillekin. :wink:
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Parhaat levyt on debyytistä aina Dynastyyn saakka, 80-luvulta ainakin Creatures Of The Night ja 90-luvun paras eli Revenge. Siinä on kaikki oleelliset KISS-levyt, joita voi suositella kenelle vaan:

KISS (1974)
Hotter Than Hell (1974)
Dressed To Kill (1975)
Alive! (1975)
Destroyer (1976)
Rock And Roll Over (1976)
Love Gun (1977)
Alive II (1977)
Dynasty (1979)
Creatures Of The Night (1982)
Revenge (1992)

Music From "The Elder" (1981) ja 1978 soolot ovat sitten sillä tykkään/en tykkää listalla aina äänestyksissä. Elder menettelee erilaisuutensa vuoksi, muttei oikein tunnu silti Kiss-levyltä. Vuoden '78 soololevyistä varmasti helpoiten uppoaa Paul Stanley:n ja Ace Frehley soolot ja voin lämpimästi suositella jopa parjattua Peter Crissin sooloakin.

EDIT: Varmaan saman viestin ennenkin kirjoittanut tänne, mutta mitä väliä :lol:
Post Reply