Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
12v
Kaveri oli ostanu Live at Doningtonin ja soitti mulle Number of the beastin. Ei ihan heti kolahtanu mut jäi kuitenkin hautumaan päähän. Ja sit ku musamaku kypsy ni ostin alennuksesta levyt Number of the beast ja 7th son of a 7th son (+yhen deep purplen) yhteis hintaan 25e.
Maiden oli musaa jota en ollu ikinä ennen kuullu...enkä oo vielkään
Kaveri oli ostanu Live at Doningtonin ja soitti mulle Number of the beastin. Ei ihan heti kolahtanu mut jäi kuitenkin hautumaan päähän. Ja sit ku musamaku kypsy ni ostin alennuksesta levyt Number of the beast ja 7th son of a 7th son (+yhen deep purplen) yhteis hintaan 25e.
Maiden oli musaa jota en ollu ikinä ennen kuullu...enkä oo vielkään
Pidettiin ala-asteella muutama vuosi (2003) sitten (kuudennella luokalla) esitelmä Metallicasta, ja siinä yhden äijät piti sitten Iron Maidenista. Päätin siinä yhteydessä sitten enemmänkin kiinnostua Maidenista. Dance Of Deathin kävin siinä sitten ostamassa, ja siitä lähti kierre
. Nyt on pakkohankitana kaikki mahdolliset Maiden -levyt (paitsi pari heikompaa)

Kuulun aivan uusiin faneihin. Tämän vuoden puolella Maidenin vasta sillälailla "tajusin", kun meidän luokkalainen poika toi luokkamme "levyraatiin" The Pilgrimin. Se vaan kolahti, tuli semmonen ahaa, Maiden -elämys. Koulun jälkeen kotona oli sitten aivan pakko kuunnella Pilgrim youtubesta ja sitten sen jälkeen kalastelin niitä muitakin biisejä samaiselta sivustolta, wikipediastakin löytyi artikkeli Maidenista ja näin...
-
- Kisälli
-
- Peräruiske
Tais olla pari vuotta sitte kun kuulin Aces Highin kaverilla ja lainasin Powerslaven. En tykänny silloo mistään kitaralla soitettavasta musiikista
. Mut siitä huolimatta Aces High ja 2 Minutes uppos muhun. Parin viikon päästä tosta tapahtumasta koko levy oli täyttä rautaa, ja siitä alkoi Maidenin ja muutenkin metallimusiikin kuuntelu
.

-
- Viikonloppusoturi
"Yritin katsoa olisinko vastanut tähä tobiciin mutta en löytänyt vaikka kuinka selailin sivuja."
Milloin aloin kuuntelemaan. No vuonna -82 ja levy oli TNOTB ja eka biisi oli HBTN.
Biisi kolahti aivan samantein muhun ku salama kirkkaalta taivaalta. Kuulin sen naapurin likan luona ku hänen isosiskonsa kuunteli tuota levyä. Olin tuolloin vielä 10v , mutta täytin 11v vuoden loppupuolella.
Se kassu oli aivan pakko kopsata samalla viikolla itsellenikin.
Milloin aloin kuuntelemaan. No vuonna -82 ja levy oli TNOTB ja eka biisi oli HBTN.
Biisi kolahti aivan samantein muhun ku salama kirkkaalta taivaalta. Kuulin sen naapurin likan luona ku hänen isosiskonsa kuunteli tuota levyä. Olin tuolloin vielä 10v , mutta täytin 11v vuoden loppupuolella.
Se kassu oli aivan pakko kopsata samalla viikolla itsellenikin.
-
- Vempare
Omalla kohdallanni Maidenin kuuntelu alkoi muistaakseni vuonna 2002, jolloin olin 10-vuotias.
Olin kaverillani ja hän soitatti taustalla Fear Of The Darkkia Rock in Riosta. Aluksi kuulosti mielestäni tosi huonolta. Mutta se olikin vain se kuuluisa ilmiö: Ensin sattuu, sitten tottuu, ja sitten ei enää voi elää ilman. Ja heti, kun pääsin lähtemään kaveriltani kotiin menin lataamaan kyseisen kappaleen itselleni. Nykyään en kyllä enää pidä latauksista. Levyt kuuluu omistaa itse.
Ensimmäinen viesti, niin pitää koittaa käyttää kirjakieltä ja oikeaa kielioppia, että saatte mahdollisimman hyvän vaikutuksen.
Olin kaverillani ja hän soitatti taustalla Fear Of The Darkkia Rock in Riosta. Aluksi kuulosti mielestäni tosi huonolta. Mutta se olikin vain se kuuluisa ilmiö: Ensin sattuu, sitten tottuu, ja sitten ei enää voi elää ilman. Ja heti, kun pääsin lähtemään kaveriltani kotiin menin lataamaan kyseisen kappaleen itselleni. Nykyään en kyllä enää pidä latauksista. Levyt kuuluu omistaa itse.
Ensimmäinen viesti, niin pitää koittaa käyttää kirjakieltä ja oikeaa kielioppia, että saatte mahdollisimman hyvän vaikutuksen.
Mulle kävi ihan samalla tavalla!Brother_Moon wrote:Omalla kohdallanni Maidenin kuuntelu alkoi muistaakseni vuonna 2002, jolloin olin 10-vuotias.

You're shit and you know you are
Vuosi oli 2003 kun kuulin ekan kerran, silloin olin 13v ,tämä tapahtui kaverin luona, niinkuin ilmeisesti monen muunkin kohdalla on käynyt ja kun 2004 tuli joululahjaksi Rock In Rio niin oli menoa. Siitä lähtien on levyhyllyyn tullu parempaa musiikkia. Nykyisen iän voi hyvän laskupään omaava päätellä nuista numeroista.
-
- Vempare
13 vuotiaana, vuosi taisi olla 2003, jolloin setä oli suositellut Maidenia isännälle ja iskä sitten osti The Number of the Beastin. Käski sitten tulla kuuntelemaan ja kyllähän kolahti, biisi oli itse nimibiisi. Siinä sitten tuli omittua koko levy.
Eka oma levy oli Piece of Mind. Siitä kolahti Still Life, ja tälle polulle on jääty. 

-
- Roudari
2005 tai 2006 keväällä/kesällä alko se ns. "fanitus". Sillon tykästyin Dance Of Death -levyyn. Journeyman ja Rainmaker oli niitä biisejä jotka kolahti meikäläiseen. En nyt ole ihan satavarma mutta noin se mun mielestä meni 

Last edited by MoonPowerslave on Sat Mar 10, 2007 21:24, edited 1 time in total.
"Look, there's an albatross! ...Oh, I'm sorry, but it's a seagull."
Olin vähän päälle 12-vuotiaana, eli joskus 2,5 vuotta sitten jollain kesäleirillä, kun ensimmäisen kerran pääsin Maidenia kuuntelemaan. Se oli jossain... no, jossain, jossa ei kuulunu mikään radiokanava. Yhdellä pojalla oli sitten mukana muutama CD, yksi Maidenin. Eka biisi, minkä kuulin, oli Can I Play With Madness, ja sinä kesänä tulikin sitten hankittua ensimmäinen levy.
Tällä hetkellä ensimmäinen keikka takana, levyhyllyssä 12 kappaletta levyjä ja yksi DVD:kin tullut hankittua. Seinillä komeilee "muutama" juliste ja paitakin tuli viimein hankittua. Vanhemmat kyllä pistäny julisteille vähän hanttiin, mutta minkäs ne Maidenille mahtaa
Tällä hetkellä ensimmäinen keikka takana, levyhyllyssä 12 kappaletta levyjä ja yksi DVD:kin tullut hankittua. Seinillä komeilee "muutama" juliste ja paitakin tuli viimein hankittua. Vanhemmat kyllä pistäny julisteille vähän hanttiin, mutta minkäs ne Maidenille mahtaa

-
- Wimp
kuuntelu alkoi 2vuotta sitten kun mutsi lupasi ostaa jonkun levyn kaupasta kun oltiin kaupassasitten selailin hyllyjä ja huomasin siellä 10eurolla myytävän levyn. siinä se sitten oli a real live dead one.ja sen jälkeen on tullu hankittua kaikki maidenin levyt
ja ostettu seinälippuja ja julisteita ja käyty keikallakin....................................nimimerkki tuli muuten battlezonen biisistä feel my pain

-
- Wimp
Eipä ole enää tarkkaa muistikuvaa, koska ensimmäiset soinnut Maidenia meikäläisen korviin kantautuivat. Luultavasti jo vuosia sitten...
Alkusysäys "fanitukselle" tapahtui 2003 hujakoilla, kun "muuten vaan" hankin yhden pari studioalbumia, ainakin Powerslaven, ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähti.
Aluksi kuuntelin kys. albumia silloin tällöin, kuulosti "ihan mukavalta". Ajan myötä hankin TNOTB:n sekä muut studiot. Kuultuani vuoden 2005 keikoista, hankin ensimmäiselle liput ja aloitin tehotutustumisen Maideniin. Tapahtuipa niin, että iski ihan helvetin lujaa ja olen vieläkin koukussa. Toinenkin keikka jo plakkarissa. Nykyään tulee harvemmin kuunneltua, mutta AMOLAD on loistava levy. Täytyy nyt ihan pienenä turhana infon palasena heittää, ettei Maiden ollut mulle vuosikausiin SE BÄNDI, olin jo aloittanut raskaamman musan kuuntelun aikaisemmin.
(Oli Metallicat ja muut, heh)
Notta näin lyhyesti asiasta.
Alkusysäys "fanitukselle" tapahtui 2003 hujakoilla, kun "muuten vaan" hankin yhden pari studioalbumia, ainakin Powerslaven, ja siitä se sitten pikkuhiljaa lähti.
Aluksi kuuntelin kys. albumia silloin tällöin, kuulosti "ihan mukavalta". Ajan myötä hankin TNOTB:n sekä muut studiot. Kuultuani vuoden 2005 keikoista, hankin ensimmäiselle liput ja aloitin tehotutustumisen Maideniin. Tapahtuipa niin, että iski ihan helvetin lujaa ja olen vieläkin koukussa. Toinenkin keikka jo plakkarissa. Nykyään tulee harvemmin kuunneltua, mutta AMOLAD on loistava levy. Täytyy nyt ihan pienenä turhana infon palasena heittää, ettei Maiden ollut mulle vuosikausiin SE BÄNDI, olin jo aloittanut raskaamman musan kuuntelun aikaisemmin.

Notta näin lyhyesti asiasta.
"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
-Mike Patton
-
- klaus Järvinen
Kuuntelun tarkkaa aloitusajankohtaa en osaa kyllä sanoa, en sitten millään, mutta milloin se sitten todella iski ja alkoi varsinainen tehokuuntelu...? Eipä siitä taida olla aikaa paljon paskaakaan, ikää oli 14 eli kohtuullisen myöhään vasta löysin Maidenin. Mutta ikionnellinen olen siitä, että löysin. Sen verran on kuitenkin jo tullut kuunneltua, että on ehtinyt muodostumaan sellaisia biisejä, jotka ovat ehdottoman puhkikuluneita ja joita ei missään nimessä jaksa kuunnella vapaaehtoisesti.
Up The Irons! \,,/
7-vuotiaana, 16 vuotta sitten. Isosiskoilla oli jotkut hevoskisat ja olin jäänyt autoon jumittamaan jostain syystä ja löysin hanskalokerosta Number of the beast kasetin ja oli niin mielenkiintoinen kansikuva että oli pakko kuunnella ja siitähän se lähti. Sen jälkeen sain lahjaksi Killersin ja paluuta ei enää ollut...