Niin, eli tällä kertaa olisi kyseessä jenkkibändi Riot. Bändin alkuajoista en niinkään osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta olen jo reilut puoli vuotta omistanut levyn Thundersteel. Pitkään olen topikin perustamista miettinyt, mutta tänään asettaessani levyn soittimeen päätin sen tehdä.
Thundersteel julkaistiin vuonna 1988. Se on tavallaan Judas Priestin Painkillerin prototyyppi, siis kaksi vuotta ennen Painkillerin ilmestymistä. Kirskuvia kitaroita, upeaa laulua (kovaa ja korkealta tottakai), jytiseviä tuplabasarikomppeja... You name it.
Kokoonpano Thundersteelillä on täynnä mielettömän kovia muusikoita. Ensinnäkin, bändin kitaristi Mark Reale. Todella tyylitajuinen kitaristi (okei, ei kampausten suhteen

Riot - Bloodstreets
Tässä yksi Thundersteel-levyn keskitempoisempi kappale. Hieno biisi, jonka kruunaa jumalainen soolo. Videosta en sano mitään

Riotin MySpace-sivu, jossa muutama biisi uran varrelta (mm. Thundersteel).
Enempää näytteitä en valitettavasti löytänyt, mutta ainakin Pandora-musaohjelman avulla löytyy muutakin kamaa. Itse hankin oman Thundersteelini Arimanista, josta ainakin firman sivujen mukaan sitä edelleen löytyy. Noin yleisesti levy on aika vaikeasti löydettävissä, mutta kyllä tämä on etsinnän arvoinen.
Joku muu voikin sitten valistaa mua bändin muista ajoista, sillä niistä en oikein tiedä mitään. Joka tapauksessa suosittelen tutustumaan Thundersteeliin, joka on yksi parhaimmista alan levyistä koskaan!