Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Painavan Pään ystävä
Vempare
Vempare

Post by Painavan Pään ystävä »

Toissa kesänä. Olin 11.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Muistaakseni noin 12-vuotiaana eli vuonna 2002. Olin ollut ruotsissa ja oltiin menty vanhempien kanssa johonkin levy kauppaan ja siellä oli 100kr jokainen Maidenin levy ja oli sitä ennen kuullut tyyliin The Trooperin ja The Number Of The Beastin ja siinä oli se Edward The Greatin Best of no ajattelin, että tässä täytyy olla niitä kovia biisejä ja siinä olikin, ja siitä se innostus on lähtenyt.

edit: Pienennäs sitä kuvaasi aika iso muuten :)
bassovirtsaoosi
Peräruiske
Peräruiske

Post by bassovirtsaoosi »

Ajattelin, että täältä ois hyvä aloittaa. Onhan tässä tullu muutamia vuosia jo kuunneltua. Tais olla josku BNW aikoihin, luulisin. Olin kai sit siinä 10-11 vuoden iässä.
Yngwie
Wimp
Wimp

Post by Yngwie »

Olin 11. Silloin lainasin kirjastosta Live At Donington. Meikä oli täysin myyty. Varsinkin Fear Of The Dark kolahti täysillä.
They Fire Off Many Shots And Many Parting Blows...
The Prophecy
Hang-Around
Hang-Around

Post by The Prophecy »

About ~2 vuotta sitten, eli 13 vuotiaana. Tuolloin ostin ekan levyn ( Real Live Dead One), olin tuota ennen kuullut vain Trooperin ja FotD:n. Iron Maiden kolahti niin loistavasti, että tuossa kahden vuoden aikana tullut kerättyä 20 levyä sun muuta.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

noin 3-4 vuotta siinä 12, 13 ikävuoden aikaan, isoveljen TNOTB levyn kuuntelemisen jälkeen se lähti ja nyt tullut keräiltyä ihan kivasti kaikkee kamaa (ekaksi meni porukoiden piikkiin niin sai kaikkee kivaa :wink: ) Harmittaa vain kun ei ole enään kovin montaa mahdollisuutta nähdä Maideniä livenä, pitäisi lähtä ulkomaille katsomaan.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

Mulla alkoi 1,5 vuotta sitten, olin silloin 12 vuotias ja eka biisi mistä tykkäsin, oli Wasted Years.
Sitten kuulin pari muutakin biisiä Maidenilta ja pian ostin Live at Donnington- levyn.
Aloin sitä siinä sitten kuuntelemaan ja olin heti aivan myyty. Koko levy kolahti heti aivan täysillä, varsinkin The Number Of The Beast.
Siinä sitten koko loppu illan vain istuin paikallani aivan sekaisin onnesta levyä kuunnellen.
Pian sitten alkoi kaikki rahat mennä pelkästään Maideniin, levyihin, dvd:ihin ja kaikkeen mahdolliseen fanikamaan. Nyt on levyt ja dvd:t hyllyssä, paljonhan niihin on rahaa mennyt, mutta ei kyllä kaduta pätkääkään. On se Maiden kaiken sen arvoinen, ja paljon enemmänkin.
Siitä asti on Maiden ollut numero 1, ja tulee olemaan loppuun asti. :finger:
bultsi
Berserkki
Berserkki

Post by bultsi »

About 1,5 vuotta sitten, levy oli Fear of the Dark ja siitä se sitten lähti. Kaikki levyt piti ostaa ja sinkut jne.
https://youtube.com/c/bultsi

Ego: INFJ-A / Sage
Subconscious: ESTP / Persuader
Unconscious: ENFP / Advocate
Super Ego: ISTJ / Examiner

https://www.16personalities.com/fi/pers ... suustyypit
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Taisin olla 6. luokalla ja ennen bilsan tuntia yks kaveri tuli viereen istumaan ja se kuunteli Edward the Greatia. Sit se anto kuulokkeet ja sano kuunteles tota! Sehän oli Fear of the Dark! Siis sit mä kysyin että mitäs musaa tää on ja.......tässä sitä ollaan!
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

WhiteRabbit wrote:Taisin olla 6. luokalla ja ennen bilsan tuntia yks kaveri tuli viereen istumaan ja se kuunteli Edward the Greatia. Sit se anto kuulokkeet ja sano kuunteles tota! Sehän oli Fear of the Dark! Siis sit mä kysyin että mitäs musaa tää on ja.......tässä sitä ollaan!
Montas päivää tästä siis on?
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Hese wrote:
WhiteRabbit wrote:Taisin olla 6. luokalla ja ennen bilsan tuntia yks kaveri tuli viereen istumaan ja se kuunteli Edward the Greatia. Sit se anto kuulokkeet ja sano kuunteles tota! Sehän oli Fear of the Dark! Siis sit mä kysyin että mitäs musaa tää on ja.......tässä sitä ollaan!
Oota.....en oo vielä oppinu laskemaan yli 10......ja sormet ei riitä.

Mitäs sä vainoat? Taidat ottaa mut vähän niinko silmätikuks...Tai sit mä oon vainoharhainen?!?

Edit: Sitäpaitsi luulen niin, ettei tämän ketjun ulosantini liity mitenkään mihinkään muuhun jota olen jossain toisessa ketjussa sanonut...
Last edited by WhiteRabbit on Tue Mar 04, 2008 20:35, edited 1 time in total.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Hese wrote:
Äläs nyt V#ttuile hänelle :D
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Putee wrote:
Hese wrote:
Ehkä se vittuilu on ihan aiheellista, kun katsoo millaista WhiteRabbitin ulosanti on tässä viime aikoina ollut. Mielestäni kaveria jo varoitettiin asiasta, joten pahoin pelkään, että kauaa ei tyyppi enää tällä laudalla postaile.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Brain Damage wrote:
Putee wrote:
Hese wrote:
Ehkä se vittuilu on ihan aiheellista, kun katsoo millaista WhiteRabbitin ulosanti on tässä viime aikoina ollut. Mielestäni kaveria jo varoitettiin asiasta, joten pahoin pelkään, että kauaa ei tyyppi enää tällä laudalla postaile.
Kyllä se on aiheellista, mutta jo viime postissa hese anto palautetta rabbitille.
Betazoid
Vempare
Vempare

Post by Betazoid »

Elettiin aikaa jolloin toisen vuosituhannen paras vuosikymmen oli päässyt hyvään vauhtiin. Star Wars oli jokaisen pikkupojan lemppari ja muovisia miniatyyri ukkoja lasermiekkoineen koristi jokaisen pyötää. Monet historiallisesti maailman parhaat bändit alkoivat jäämään "unholaan" ja musiikkimaailmassa oli yksi valtias joka viitoitti polun useille uusille bändeille. Bändi oli tietysti KISS, joka 80-luvun alussa vielä kiersi maailmaa maskit päässä ja mikä olisi voinut olla siistimpää?

Joulukuu 1982 ja naapurissa joulupukkia odottamassa. Itseäni vanhempi kaveri oli saanut jo lahjat revittyä paketeista ja iskenyt kasetin dekkiin soimaan. Vaikka en nuoresta iästäni johtuen hirveesti ymmärtänyt musiikin päälle, mutta biisi oli sellainen mitä ei hevillä unohda. The Number of the Beast ja alun puhe sai sukat pyörimään jaloissa. Parasta kuitenkin oli mahtavimmat kannet mitä ikinään levyissä oli nähty, tuli siinä itsensä myytyä paholaiselle pitempään miettimättä. :twisted:

Kaikki levyt tuli kuunneltua ja siihen aikaan ainakin musiikki oli aivan keskeisessä roolissa, ei ollut mitään tietokoneita tai nörtteilyä. Oli vaan pitkät letit ja sanoinkuvailemattomat kuteet 8)

90-luku muutti kaiken ja Maidenikin vaipui muiden mukana vähän Fear of the Darkin jälkeen unholaan. Muistona edelleen tosin on -92 jäähallissa äänitettty live veto... kylmät väreet tulevat pintaan edelleenkin sitä kuunnellessa ja ihmetellessä kuinka noin 3000 hengestä lähtee meteliä :wink: (terveisiä Janille, on se whislaus sun siinä :D )

2000-luku sitten onkin jo historiaa ja huipulla ollaan sekä täysillä mukana eikä loppua näy :wink:
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Tuossa 2004 - 2005 Maidenia tuli kuunneltua aika vaihtelevasti veljen levyhyllyä tutkaillessa ja levyjä kuunteluun poimiessa. Välillä enemmän ja välillä vähemmän sekä joskus olemattomasti. Varsinainen Maiden tehokuuntelu alkoi niinkin myöhään kuin tässä kuluvan vuoden alkupuolella eli siinä 16-17 -vuotiaana :oops: Mutta sen voin sanoa että paljon sitä on tullut kuunneltua.
Räpäpappa
Vempare
Vempare

Post by Räpäpappa »

13-14 vuotiaana taisin alottaa. kaverit puhui koulussa maidenista ja olin aivan pihalla. Vitutti. Seuraavana päivänä kaupassa näin number of the beastin hyllyssä ja mietin että kokeillaan nyt ainaki miltä se kuulostaa. kun pistin ekaa kertaa soimaan niin paluuta ei enää ollut! sen jälkeen oon kulkenu maidenin tietä
Oasiq
Wimp
Wimp

Post by Oasiq »

Joku 1,5 v sitten olin 13 trooper ja hallowed be thy name kolahti kaalii. Ilman Maidenii en voi melkein elää tuöee ainaa hyvälle tuulelle kun kuuntelee ja kannustaa kitaran soitossa
Maiden!!!
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Enpäs ole muistaakseni vielä tähän topiikkiin vastannutkaan.
No maidenin kuuntelu tais alkaa vuonna 2003 ja syksyllä. Ensimmäinen kappale minkä maidenilta kuulin, oli run to the hills. Sitten imutin pari biisiä Kazaalla (Aces high, trooper). Nämä biisit saivat minut niin vakuutuneeksi, että seuraavana päivänä sitten kävelinki nlähimpään anttilaan ja Dance of death tarttui mukaan. Ai ai, kuinka se Rainmaker iskikään noihin aikoihin niin kovaa, että taju lähti! Seuraava maiden levy olikin sitten poweslave, muistaakseni. Tuolloin taisin ostaa viikon sisällä 7 maidenin lättyä.

Muistan, kuinka hartaasti etsin Fear of the dark levyä ympäri kaupunkkin, sitä kuitenkaan löytämättä. Sitten luovutin ja löysin viimein kyseisen levyn oululaisesta levykaupasta, jonka nimeä en tosin muista. Sijaitsee siinä onnelan vieressä.
Näin minusta kehittyi levy levyltä yhä suurempi maiden fani ja tässä sitä nyt ollaan kirjoittelemassa maidenin suomenkielisellä fani sivustolla! UP THE FUCKIN IRONS!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

GODOFTHUNDER wrote: Muistan, kuinka hartaasti etsin Fear of the dark levyä ympäri kaupunkkin, sitä kuitenkaan löytämättä. Sitten luovutin ja löysin viimein kyseisen levyn oululaisesta levykaupasta, jonka nimeä en tosin muista. Sijaitsee siinä onnelan vieressä.
!
Se on Keskustan Antikvariaatti, myy uusia ja käytettyjä levyjä, joista käytetyt on suunnilleen saman hintaisia kun vaikka Äxässä uudet... :lol:
Foogler
Vempare
Vempare

Post by Foogler »

Joskus 10v tai siihen suuntaan ainakin alkoi ainakin trooper jo kuullostaa hyvältä. Siitä sitten on maku kokoajan levinnyt monipuolisempaan suuntaan.
Wuuso
Vempare
Vempare

Post by Wuuso »

tais olla 5 luokalla kun jossain bändikerhossa opettelin soittamaan fear of the dark biisiä kitaralla ennen sitä en ole bändistä tiennyt mitään ja siitä se kuuntelu sitten lähti.
MaidenFan
Vempare
Vempare

Post by MaidenFan »

Olinkohan minä 3-4 luokalla.Veljeni fanitti sitä,ja minä kuuntelin pari biisiä.Aloin tykätä the trooperista ihan sairaasti,sitten kohta veli polttikin mulle jo edward the greatin.Olin ihan myyty,nykyään minulta löytyy maidenpaitaa,maidenseinälippua,maidenranneketta,maidenlevyjä,maidenpinssejä ja maidenkangasmerkkejä.

Toisaalta,tavarat eivät merkkaa mitään.

En ole keikalla käynyt,toivoisin kyllä kovasti,mutta äiti on jyrkkä.Harmittaa ihan valtavasti.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Vuonna 2006, Seventh Sonin myötä. Ikää 15 vuotta.
Last edited by Deathrasher on Mon Oct 24, 2011 1:24, edited 1 time in total.
jezze-fani
Vempare
Vempare

Post by jezze-fani »

ite olin tollon 10 vuotias ku kuulin run to the hillsin ssx on tour pelis sit joskus sen jälkee 14v ostin seventh son of a seventh son sit siitä ei ollut paluuta 8)
Post Reply