Ullevi 2005 DVD tsekattu. Hyvä homma kun sai tuonkin DVD:lle, VHS kulunut käytössä jo aikaa sitten.
Hyvä keikka, ja todistaa pienistä puutteistaan huolimatta Maidenin varsin erinomaisen livekunnon Varhaispäiväin Fiilistelyt-kiertueelta. Erityisplussa kuvanlaadusta, ja jos mennään bändin puolelle niin Davey on kyllä liekeissä. Settilista varsion mainio. Phantom Of The Opera, Drifter, Remember Tomorrow, Another Life ja muut harvinaista herkkua tältä kokoonpanolta.
Miinuksina sitten voisi mainita heittelehtivän soundimaailman lisäksi Nicko McBrainin välillä kovasti laahaavan rumputyön. Silloin kun Aivo pistää menemään, niin mies todella PISTÄÄ menemään, esimerkkinä Where Eagles Dare. Mutta sitten taas Prowler esittelee niin maan äärimmäiseen laahaavaa livesoittoa. Prowler on nopea biisi, ei mikään Remember Tomorrow. No, ei tuo kyllä paljoa haittaa. Uskon tuon olevan ihan äijien livesovituksista neuvottelemaa vaihtelua. Fillit todistavat että Nickon käsien nopeudessa ei ole kyllä vikaa.
Stratocaster wrote:^ Kyllä toi Rasmus Bar on jo elinikäisen fanituksen todiste kaverissa. Tuossa on intohimo jo helvetinmoinen ja rakkaus siihen omaan suosikkijuttuun kuvailemattoman suuri. En usko että Asa perustaisi Asa´s Maiden Baria.
No en todellakaan. En halua käänisiä ääliöitä lääppimään mun Maiden aarteita.
^ No nimenomaan. Mulla palaa hermo jo siihen jos joku veljen kavereista katselee Maiden-hyllyäni liian kauan. Lieneekö tuo Rasmus Barkaan sitten julkinen, kaikelle kansalle avoin baari. Jaa-a.
Stratocaster wrote:^ No nimenomaan. Mulla palaa hermo jo siihen jos joku veljen kavereista katselee Maiden-hyllyäni liian kauan. Lieneekö tuo Rasmus Barkaan sitten julkinen, kaikelle kansalle avoin baari. Jaa-a.
Sain sellaisen käsityksen Rasmuksen kanssa jutellessa, että Baari ei ole mitenkään julkinen. Pyysi kyllä käymään meitä jos Tanskaan eksymme.
^ Juuri näin ajattelinkin. Kyllä tuolla sellaisia aarteita mukana on että ei ihan jokaiselle pulliaiselle kyllä kehtaa näyttääkään. Keräilystä puheenollen; keskitytkö asa erityisesti levyihin, vai keräiletkö Rasmuksen tavoin myös muunlaista tavaraa?
asa wrote:Minä keskityn pääasiassa levyihin, mutta tulee sitä kaikenlaista muutakin otettua talteen jos vastaan tulee.
Jepjep. Kaikenlaisia keräilijöitä sitä Maidenmaailmaankin mahtuu, toinen keräilee lähinnä pelkkää CD:tä (Make) ja toinen vähän kaikkea. Heh. Hieno harrastus kaikenkaikkiaan. Itse en hirveästi ole edes miettinyt mitä kaikkea levyjen ulkopuolista uskaltaakaan ostaa, kovin tarkka kun olen tavaran virallisuuden suhteen, ja paidoista/muusta fanikrääsästä ja niiden alkuperäisyydestä on nykyään melko paha mennä sanomaan mitään. Kun se Iron Maiden Holdings ltd:kin on niin helppo väärentää mukaan.
Stratocaster wrote:
Miinuksina sitten voisi mainita heittelehtivän soundimaailman lisäksi Nicko McBrainin välillä kovasti laahaavan rumputyön. Silloin kun Aivo pistää menemään, niin mies todella PISTÄÄ menemään, esimerkkinä Where Eagles Dare. Mutta sitten taas Prowler esittelee niin maan äärimmäiseen laahaavaa livesoittoa. Prowler on nopea biisi, ei mikään Remember Tomorrow. No, ei tuo kyllä paljoa haittaa. Uskon tuon olevan ihan äijien livesovituksista neuvottelemaa vaihtelua. Fillit todistavat että Nickon käsien nopeudessa ei ole kyllä vikaa.
Toinen missä rumputyö hieman laahaa on Phantom Of The Opera. Menee muuten aika hitaasti niissä nopeammissa kohdissa kun vertaa vaikka miten kasariaikaan vedettiin. Tuosta Eaglesista olen samaa mieltä, siinä todella mennään eikä meinata.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Watta hell, kukaan kuullut tästä? Nicko ja Vanilla Ice? Onko tuo nyt sitten totta vai täyttä kusetusta? Myöskin tuolla mainaistaan asiasta:
"He recently formed a side project band called 7x70 with Dan Spitz of Anthrax and Vanilla Ice."
Jos tuo nyt on totta niin onpas mielenkiintoinen line-up, Vanilla Ice? Mielenkiinnolla jään odottelemaan tuon projektin hedelmiä.
Stratocaster wrote:
Toinen missä rumputyö hieman laahaa on Phantom Of The Opera. Menee muuten aika hitaasti niissä nopeammissa kohdissa kun vertaa vaikka miten kasariaikaan vedettiin. Tuosta Eaglesista olen samaa mieltä, siinä todella mennään eikä meinata.
Oikeassa olette, kyllä se hieman laahaa, mutta Nickohan on vanhin jäsen, eikä motoriikka ole enää yhtä hyvässä kunnossa kuin 20 vuotta sitten. Ja Adrianin mukaan Maidenin biisit vaativat rumpalilta paljon urheilullisuutta, mikä on ihan totta.
Stratocaster wrote:
Oikeassa olette, kyllä se hieman laahaa, mutta Nickohan on vanhin jäsen, eikä motoriikka ole enää yhtä hyvässä kunnossa kuin 20 vuotta sitten. Ja Adrianin mukaan Maidenin biisit vaativat rumpalilta paljon urheilullisuutta, mikä on ihan totta.
No eihän sitä voi laittaa Nickon syyksi että biisit laahaa, jos Sgt Harris päättää että biisit vedetään hitaalla tempolla. Kun biisit on alunperinkin iskostuneet selkärankaamme nopeina vetoina, niin väkisinkin hitaammalla tempolla soitettuna se kuullostaa hieman laahaavalta. Toisin sanoen, biisi on sovitettu väärin uudelle tempolle.
Jos Nicko edelleenkin vetää Where Eagles daren (joka muuten on ylivoimaisesti pahin Maiden biisi rummuilla), niin eiköhän siinä klaaraa sivussa Prowlerin ja Phantom of the Operan...
^ No varmasti klaaraa tasantarkkaan kaiken, mitä Maiden on koskaan tehnyt. En ikinä ole sitä epäillyt. Usein vaan ei tule miettineeksi Steven osuutta asiaan, vaan tulee sysättyä syyttä kaikki rumpalin niskaan. Joten välillä hyvä muistuttaa asian oikeasta laidasta.
Onkos jengi kuullut sellaisesta projektista kuin Band of Doom?
Nicko rummuissa, Sebastian Bach laulu, Rudy Sarzo basso ja paria kitaristia en nyt muista. Tuli vaan dvd vastaan. Siellä on biiseinä mm. Skid Row, Iron Maiden Twisted Sister yms! Oli -90 luvun juttuja!
Ihan siistii kamaa
Kyseessä oli Iron Maidenin seuraava historiaturnee ja joukkio soitteli biisejä Powerslavelta ja Somewhere In Timelta. Lisäksi lavarakennelma oli sekoitus molemmista teemoista. Mutta ei siinä tietenkäään kaikki. Bändi todella oli Iron Maiden vuodelta '86. Olikohan aikakoneella osuutta asiaan?
Lisäksi keikka oli jossain ihmeen koulun liikuntasalissa ja siellä oli pelkästään rautaneitolaisia. Keikka oli aika mahtava kun pääsi vielä ihan vierestä bändiä katselemaan. Powerslavea edelsi jokin muinaiseen Egyptiin sijoittuva näytelmä. Mahtoikohan olla enneuni?
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Itse näin joku about pari kuukautta sitten unen että Maiden aloitti jonkun keikan Caught Somewhere in Timella ja kun oli parikymmentä sekkaa menny alkoi Angel and the Gamblerin syntikkaintro. Sitten heräsin..
^Unista puheen ollen tunkeutuipa se Maidenkin viimeyönä minunkin uniini. Homma meni suurinpiirein näin:
Minä ja eräs ystäväni olimme saaneet liput Maidenin AMOLAD-kierueelle ja jostain kumman syystä he olivat päättäneet esiintyä täällä kotikyläni liikuntahallilla. Noh, minä ja kaverini menimme tänne jo hyvissä ajoin mutta kun saavuimme sinne, niin keikka oli jo alkanut ja muistan että mentiin jo Benjamin-biisissä. Ryntäsimme molemmat ihan vauhkopäisinä suoraan eturiviin ja kun biisin loputtua olimme huutaneet jo kurkkumme käheiksi, niin vilkaisin yleisöä ja huomasinkin, ettei siellä edes ollut mitään yleisöä! Eturivissä oli muutama fani ja katsomossa oli pari tyyppiä, ja hekin näyttivät nukkuvan. No en antanut tämän häiritä vaan keskityin taas Maideniin kunnes jostain syystä lavalla alkoi tapahtua jotain. Nicko hermostui Davelle ja Dave otti tästä nokkiinsa ja kävi mottaamassa Nickot rumpalikyvyttömäksi, mutta muut bändin jäsenet eivät tästä näyttäneet välittävän vaan jatkoivat soittoa vaikkakin ilman rumpalia. Tämän aikana olin jotenkin päässyt eksymään esiintymislavan taakse ja kun Bruce tuli sinne vähäksi aikaa hengähtämään, niin pääsin sanomaan hänelle ettei yleisö olel kovin tyytyväinen. Noh seuraavana kappaleena bändi päätti soittaa jonkun poppi-biisin, taustakankaaksi muuttui Angel and The Gamblerin sinkun kansitaide ja se vähäinen yleisö suorastaan räjähti suosionosoituksiin. Lopetusbiisinä bändi soitti 2 Minutes to Midnight:n ja muistan hyvin kun hypin ja kiljuin koko biisin ajan semmoisia parimetrin loikkia kunnes kaksi erästä koulukaveriani yritti estää minua riehumasta liikaa. Riuhtaisin heidät päältäni, huomasin että kappale oli loppunut ja että Adrian Smith oli viskannut plekunsa katsomoon ja niinhän siinä kävi, että minähän sen sain. Hetken ajan olin kuin maailman onnellisin ihminen mutta ei aikaakaan kun huomasin makaavani omassa sängyssäni ankean synkkänä kouluaamuna....
Hah, itselläkin ollut pari viime viikon aikana samankaltaisia unia. Unissa Maidenilla oli siis edelleen AMOLAD kiertue meneillään. Ensimmäisessä keikka oli Helsingin Jäähallissa ja paikalla oli n. 20 ihmistä, toisessa bändi taas soitti koulumme joulujuhlissa, melkoista haaveilua.
Deathrasher wrote:Hah, itselläkin ollut pari viime viikon aikana samankaltaisia unia. Unissa Maidenilla oli siis edelleen AMOLAD kiertue meneillään. Ensimmäisessä keikka oli Helsingin Jäähallissa ja paikalla oli n. 20 ihmistä, toisessa bändi taas soitti koulumme joulujuhlissa, melkoista haaveilua.
Itsekkin näen joskus unia, joissa olen bändien keikalla (esim. maiden whitesnake jne) ja paikalla on jotain 10-30 katsojaa ja bändi soittaa älyttömän hiljaa! Ennen maidenin keikkaa näin tuollaisen unen, kuin myös ennen whitesnaken keikkaa!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Lokakuun Inferno lehdessä oli Maiden skaba ja jostain syystä meidän mamma (siis vaimokulta) osallistui siihen, vaikka ei voi sietää Maidenia.
Heittipä jopa vastauksen randomilla kehiin ja perkele, voitti "Superuniikin" Iron Maiden ensiapulaukun ja uuden levyn.
Nyt se ilkkuu tossa vieressä ja uhkailee myyvänsä sen huutonetissä.
Onko tää nyt reilua!!??