Oliko Maidenilta hyvä ratkaisu soittaa koko AMOLAD keikalla?
Moderator: The Killer Krew
Tottakai on hienoa että uutta materiaalia tulee keikkasettiin oikein kunnolla, mutta mielipiteeni on se että olisi siellä välissä voinut soittaa jotain vanhaa materiaali. En siis nyt huutele minkään RttH yms perään mutta varmasti osa yleisöstä olisi herännyt jos väliin olisi vedetty vaikka Tailgunner tai vastaava sotateemaan liittyvä biisi...
-
- Taka-ampuja
Minusta ainakin AMOLAD:n soitto toimi oikein hyvin. Se oli bändin päätös ja osoittaa miten Bruce ja kumppanit luottavat uuden matskun toimivan hyvin livenäkin. Kyllähän niitä klassikoita kerkeää sitten Golden Era-rundilla soitella.
Muuten, eikös muuan Pink Floyd soittanut Dark Side Of The Moonia kokonaan jo heti ilmestymisensä (1973) jälkeen? Kuten myös Animalsin ja Wish You Were Heren aikoinaan (jopa samalla keikalla yhden buutsin perusteella)...
Muuten, eikös muuan Pink Floyd soittanut Dark Side Of The Moonia kokonaan jo heti ilmestymisensä (1973) jälkeen? Kuten myös Animalsin ja Wish You Were Heren aikoinaan (jopa samalla keikalla yhden buutsin perusteella)...
-
- Vempare
Joo siis en syytä sinua mistään The_Air_Raid_Siren. Niin ei kannata ymmärtää, vaan toin oman mielepiteeni esiin tästä aiheesta. Itseeni se ei uponnut, mutta so what! Täällähän niitä mielipiteitä täytyykin kertoa. Ei sillä, etteikö AMOLADilta löytyisi hyviä vetoja, mutta kaikki eivät vain ole oikein sopivia live-vedoiksi. Jos bändiltä löytyy jo valmiiksi sellaisia pitkiä rutistuksia, kuten Fear of the Dark tai Hallowed be thy name, niin miksi koko hela levy pitää soittaa livenä, joka koostuu lähinnä pitkistä kappaleista. Ymmärrän, että kyseessä on uuden levyn kiertue, mutta jokin jäi silti kalvamaan. Onneksi saimme myös sellaista Maidenia, jota ei ole kaluttu aivan puhki, kuten The Evil that men do. 

Tapa ihminen, olet murhaaja. Tapa miljoonia, olet valloittaja. Tapa kaikki ja olet Jumala.
On vielä mainittava sekin että äärimmäisen hieno homma että Maiden tekee nykyäänkin laadukasta musiikkia ja soittaa sitä livenä. Ei ole niin pahasti rahastusmeininkiä kuin muilla aiemmilla tai aikalaisillaan kuten esimerkiksi Black Sabbath, Kiss ja muut...
Maidenin ei tarvitse ratsastaa menneisyydellä. Kuten Asa hyvin mainitsikin nuo Wasted Years:in lyriikat.
Maidenin ei tarvitse ratsastaa menneisyydellä. Kuten Asa hyvin mainitsikin nuo Wasted Years:in lyriikat.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Manowarrior
Kovin ratkaisu ikinä, täysin sitä mieltä. Nyt kun on kolme keikkaa nähty tälläisellä setillä niin perskele. Ei settiin tarvita enempää hittikamaa kuin mitä viimeiset viisi biisiä tarjoavat; jos kokonaan soitettava levy on täydellinen. Kovaa kamaa. Tänään vielä neljäs tsekkaus ja maanantaina jotain raporttia ja kuvia, MAIDEN!
-
- Vempare
Oli ehdottomasti oikea ratkaisu vetää koko levy. Esim. Out of the Shadows kuulosti huomattavasti paremmalta livenä kuin levyllä. Munakas veto.
Neljänkympin hujakoilla oleva serkkuni, joka on Maidenia diggaillut enemmän ja vähemmän jo 80-luvun alkupuolelta, tosesi keikan jälkeen että hänelle noi viisi viimeistä biisiä olivat lähinnä täytettä. Kuullut kuulemma niin monta kertaa. Mutta A Matter of Life and Death... se rokkasi!
Neljänkympin hujakoilla oleva serkkuni, joka on Maidenia diggaillut enemmän ja vähemmän jo 80-luvun alkupuolelta, tosesi keikan jälkeen että hänelle noi viisi viimeistä biisiä olivat lähinnä täytettä. Kuullut kuulemma niin monta kertaa. Mutta A Matter of Life and Death... se rokkasi!
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Mielestäni hyvä ratkaisu. Tuli kaikki ne biist jotka halusinkin livenä kuulla (The Longest Day, Brighter Than A Thousand Suns, These Colours Don't Run, The Reincarnation Of Benjamin Breeg) ja lisäksi muutkin biisit toimivat, osa jopa paremmin kuin olin odottanut (For The Greater Good Of God, Out Of The Shadows - molemmat levyversiota parempia).
Vanhat klassikot jyräsivät, kuten aina. Oli vain virkistävää kun Wrathchild, Number Of The Beast ja Run To The Hills loistivat poissaolollaan (tosin Trooperin olisin voinut haluta kuulla, mutta ei se mitään). Hetken jo pelkäsn, että bändi heittää encorena sen vanhan tutun Number-Hallowed-Hills -putken, mutta sitten 2 Minutes potkaistiin käyntiin ja kaikki huolet unohtuivat. Pashcendalen puuttuminen hieman harmitti, sitä kun olin kovasti odottanut. Mutta kaikkea ei voi saada ja tämä setti oli todella yllättävä ja epätavallinen, joten tyytyväinen pitää olla. Kova ratkaisu, joka osoittautui oikeaksi. Hyvä Maiden!
Vanhat klassikot jyräsivät, kuten aina. Oli vain virkistävää kun Wrathchild, Number Of The Beast ja Run To The Hills loistivat poissaolollaan (tosin Trooperin olisin voinut haluta kuulla, mutta ei se mitään). Hetken jo pelkäsn, että bändi heittää encorena sen vanhan tutun Number-Hallowed-Hills -putken, mutta sitten 2 Minutes potkaistiin käyntiin ja kaikki huolet unohtuivat. Pashcendalen puuttuminen hieman harmitti, sitä kun olin kovasti odottanut. Mutta kaikkea ei voi saada ja tämä setti oli todella yllättävä ja epätavallinen, joten tyytyväinen pitää olla. Kova ratkaisu, joka osoittautui oikeaksi. Hyvä Maiden!
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Bändäri
Oliko Maidenilta hyvä ratkaisu soittaa koko AMOLAD keikalla?
Tottakai! Kuulipahan uudelta levyltä kaikki suosikkibiisit ja ne "ei-suosikkibiisitkin" toimivat livenä ja sen takia levystä pidän vielä enemmän. Siitä tietysti lopputuloksena, että nyt levyllä ei ole mielestäni yhtään heikompaa biisiä. Rohkea ja erittäin kunnioitettava teko.
Loistava ratkaisu! Rakastan AMOLADia, tosin Out Of the Shadows on levyllä ollu mulle se ei niin kympin biisi, mutta rakastuin siihen livenä. Menee kylmän väreet vieläkin, kun muistelen sitä tunnelatausta, kun sitä mukana lauloi ja ne huudatuskohdat oli todella hienot. Keskiviikkona ennen muita rannekejonossa tulikin yksin hoilattua kyseistä biisiä ja vedettyä huudatuksetkin ja se jos mikä nosti keikkafiilksen potenssiin tuhat.
Ny tuleekin koko ajan laulettua koiralenkeilläkin OOTS, FTGGOG, TCDR tai no oikeastaan koko levyä. Tuo keikka teki siitä levystä mulle henkilökohtaisesti todella tärkeän ja nosti kyllä asemiaan lempilevyjen joukossa.
Mutta lyhyesti sanottuna noi keikat muutti mun suhtautumista joihinkin biiseihin todella paljon. Ne on kaikki täydellisiä nyt mun kirjoissa.
Soitin äsken kaverille, joka on ollut Maiden fani vissiin yli parikymmentä vuotta ja hän oli aivan myyty ollut myös settilistasta. Oli setti kuulemma aivan törkeän hyvä ja täysin oikea ratkaisu. Keikka oli hänenkin mielestä todella upea. Ainoa miinus oli surkea yleisö (Tampere).
Oli ollut istumakatsomossa ja siellä oli joku nukkunut takana ja joku juntti huudellu "soittakaa parempia biisejä" yms. helvetin fiksua.
Kylhän noihin törmäsi vaikka kuinka paljon narikassa. Pari muijaa ihmetteli, et "onks niillä jotain uusii levyjä vai?". No eipä sitä itse pääse valkkaamaan, mimmosta tallaajaa änkeää keikalle, joten en anna yleisön latistaa milliäkään mulle rakasta kokemusta.
Ny tuleekin koko ajan laulettua koiralenkeilläkin OOTS, FTGGOG, TCDR tai no oikeastaan koko levyä. Tuo keikka teki siitä levystä mulle henkilökohtaisesti todella tärkeän ja nosti kyllä asemiaan lempilevyjen joukossa.
Mutta lyhyesti sanottuna noi keikat muutti mun suhtautumista joihinkin biiseihin todella paljon. Ne on kaikki täydellisiä nyt mun kirjoissa.
Soitin äsken kaverille, joka on ollut Maiden fani vissiin yli parikymmentä vuotta ja hän oli aivan myyty ollut myös settilistasta. Oli setti kuulemma aivan törkeän hyvä ja täysin oikea ratkaisu. Keikka oli hänenkin mielestä todella upea. Ainoa miinus oli surkea yleisö (Tampere).
Oli ollut istumakatsomossa ja siellä oli joku nukkunut takana ja joku juntti huudellu "soittakaa parempia biisejä" yms. helvetin fiksua.
Kylhän noihin törmäsi vaikka kuinka paljon narikassa. Pari muijaa ihmetteli, et "onks niillä jotain uusii levyjä vai?". No eipä sitä itse pääse valkkaamaan, mimmosta tallaajaa änkeää keikalle, joten en anna yleisön latistaa milliäkään mulle rakasta kokemusta.
-
- Kisälli
Dante wrote: Pari muijaa ihmetteli, et "onks niillä jotain uusii levyjä vai?"

Oli kyllä meikän mielestä oikea ratkaisu vetää koko levy, mutta ite pidänkin siitä ihan helvetisti. Ymmärrän kyllä niitäkin jollain tavalla, jotka eivät uudesta diggailleet, eivätkä olisi halunneet sitä kokonaan soitettavan.
-
- Bugstomper
-
- Azazel
Hienosti sanottu. Mulle AMOLAD oli täydellinen viimeistä piirtoaan myöten jo ihan alussa, mutta livekokeminen sinetöi koko jutun. Vaikka joskus kuulisin musiikillisesti vielä parempiakin levyjä (mitä en tottakai usko kokevani, jääräpää kun olen), niin silti AMOLAD:n olisin valmis nostamaan maailman kovimmaksi levyksi. Minua ja Matteria ei erota enää mikään.Dante wrote:Loistava ratkaisu! Rakastan AMOLADia, tosin Out Of the Shadows on levyllä ollu mulle se ei niin kympin biisi, mutta rakastuin siihen livenä. Menee kylmän väreet vieläkin, kun muistelen sitä tunnelatausta, kun sitä mukana lauloi ja ne huudatuskohdat oli todella hienot. Keskiviikkona ennen muita rannekejonossa tulikin yksin hoilattua kyseistä biisiä ja vedettyä huudatuksetkin ja se jos mikä nosti keikkafiilksen potenssiin tuhat.

Joo, eipä laimea yleisö omiakaan fiiliksiä onnistunut syömään. "Ei ollut, sehän oli Maiden"-sanoi Asakin mulle, kun kysyin oliko Virtual 98 keikka ollut kehno, kuten sanotaan. Ja näin se juttu todellakin on.
Rohkea ja hemmetin hyvä ratkaisu vetää koko AMOLAD. Kun levykin on noussut vähintään Maiden TOP-5 suosikkeihini, niin nautin suunnattomasti Tampereen keikasta. Legacyn aikana tosin alkoi ihan vähäsen kyllästyttämään, mutta ei mitenkään huomattavasti. Toivottavasti Maiden jatkaa samalla linjalla, eli päättävät itse mitä tekevät, eivätkä välitä paskaakaan muiden puheista.

-
- klaus Järvinen
Kyllä oli todella kova veto ja omasta mielestäni ainakin erittäin hyvin tehty, että soittivat kokonaan uutukaisen läpi. Mutta toisaalta taas, kun ajattelee mikä tunnelma yleisössä vallitsi keikan aikana, olisi ehkä kaivannut joitain kunnon kasariralleja väliin nostattamaan fiilistä, kuten vaikkapa Caught Somewhere In Time, Aces High tai vaikkapa Moonchild olisi ollut mukavaa vaihtelua, mutta kuten sanoin erittäin hyvä näinkin.
Olin siis kahden vaiheilla, mutta oman fiiliksen mukaan päädyin äänestämään ykköstä.
Olin siis kahden vaiheilla, mutta oman fiiliksen mukaan päädyin äänestämään ykköstä.
Up The Irons! \,,/
-
- Sateentekijä
Noista suuri massa olisi tunnistanut melko takuulla varmasti pelkän Aces Highin. Joten turha oikeastaan noita biisejä lähteä "haaskaamaan" tuonne väliin.Tolppanen wrote:Mutta toisaalta taas, kun ajattelee mikä tunnelma yleisössä vallitsi keikan aikana, olisi ehkä kaivannut joitain kunnon kasariralleja väliin nostattamaan fiilistä, kuten vaikkapa Caught Somewhere In Time, Aces High tai vaikkapa Moonchild olisi ollut mukavaa vaihtelua, mutta kuten sanoin erittäin hyvä näinkin.
Itse tosin olisin kyllä mielelläni kuullut noita biisejä, mutta kaikkea ei vain voi saada. Hyvä näinkin

-
- Hang-Around
Se oli täydellinen ratkaisu.. koko levy kuulosti paljon paremmalta livenäHeaven_Can_Wait wrote:Uskomattoman kova ratkaisu, ja ennenkaikkea rohkea. Kuten jotkut on täällä jo sanonukkin, keikka oli paljon yhtenäisempi. Olin 15. päivä ja se vähän ihmetytti, että biisien välissä ei ollut taukoja paljon paskaakaan. Ikäänkuin levyllä. Loistava keikka.
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
- Joey DeMaio -