A Matter of Life and Death World Tour 2006

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

No mitäs pidit :) ?

Paras kiertue kautta aikojen!
20
12%
Hieno kiertue, tästä jäi loistavat muistot.
116
67%
Hyvä kiertue, mutta meni vähän rutiinilla. Jotain puuttui.
26
15%
OK. Nippa nappa kannatti olla mukana.
1
1%
Eipä ollut hääviä. En oikeastaan tykännyt koko kiertueesta lainkaan.
0
No votes
Paha pettymys. Paska bändi, paska setti.
2
1%
Mikä kiertue? Kanada!
8
5%

Total votes: 173

Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Da_Grunt wrote:darealjyra: Kentällä näytti olevan hieno meno koko ajan. Se lämmitti mieltä, että on muitakin jotka jaksavat huutaa ja heilua koko keikan ajan. Syy miksi väitän että yleisö oli kylmänä, on se.. että.. noh, alakatsomossa ympärilläni yleisö OLI kylmänä. Suurin osa porukasta vaan istui ja katsoi. Niinkuin sanoin moni myös ramppasi jossain, kaljalla kenties, tauotta siihen Fear Of The Darkiin asti. Ei jumalauta mitä touhua. Sanomattakin selvää että tunnelmahan siinä laskee. Itse tykkään uudesta levystä ja osa biiseistä toimi livenä erittäinkin hyvin. Porukka ei vain jostain kumman syystä syttynyt yhtään. Minä en ymmärrä.

Peke: Olen juu nähnyt mm. Toolin erittäin läheltä tämän vuoden Ruisrockissa, ja onhan se hieno elämys kun näkee kaiken niin läheltä. Fiilis on hieno. Vielä kun Toolin ja Maidenin live-esiintymisten taso-ero on suuri (Bruce ottaa yleisön "vähän" paremmin haltuun kun Maynard...), voin kuvitella miten uskomaton se tunnelma on siellä kentällä Maidenissa. Itseäni vain arveluttaa se monen tunnin odotus lavan edessä jos haluaa hyvän paikan, huonot soundit (ei ole vain mahdollista että 5 metriä lavasta soundit olisivat samaa luokkaa kuin kauempana), ja suurimpana yli-innokkaat fanit jotka tönivät, tuuppivat ja hakkaavat joka välissä (:D). Itse en hirveästi tykkää tuosta riehumisesta ja moshpittauksesta.. mikä siinä toisten tönimisessä ja satuttamisessa on niin siistiä? :D Ruisrockissa jouduin Danko Jonesin esiintymisessä "myrskyn silmään" ja olo ei ollut mukava. Mutta jos porukka on asiallisesti, tai vaikka ei olisikaan, onhan se kieltämättä varmasti hieno kokemus. Vaikea sanoa juuta tai jaata, pitää itse kokea. Kentälle sitten ensi keikalla! 8)
Ilmeisesti paljon vaikuttaa minkälaisen porukan keskelle joutuu. Itse olen ollut nyt neljällä Maiden keikalla Hartwall Areenalla ja aloitin muistaakseni yläkatsomosta 306. Silloin olin aivan tyytyväinen kyseiseen katsomoon ja todennäköisesti olin itse niitä tylsimyksiä, joista ei pahemmin pidetä... Seuraavalla keikalla pääsin jo alakatsomoon 116 ja nyt tiistaina katsomoon 117. Tällä kertaa tosiaan seisojia oli lähettyvillä ihan mukavasti, ainakin minulla fiilis oli ihan ok ja olin mukana taatusti enemmän kuin viime vuoden keikoilla!

Kenttää olen vierastanut, koska kokemukseni mukaan saan yleensä tuijotella lähinnä edessäolevien selkää ja pääparkani on kuhmuilla kaikista kyynärpääiskuista. Mutta tämä on 157-senttisen naisihmisen näkemys asiasta, joten useimpien kokemus on taatusti erilainen! Pituudestani (tai siis lyhyydestäni) johtuen minäkään en halua lähelle riehumista ja moshpittausta (ei enää viime kesän Venom-kokemusta meikäläiselle, kiitos!). Kun IMOCissa sitten tuli mahdollisuus osallistua First To The Barrier -arvontaan, päätin ottaa riskin ja kokeilla keskiviikon keikalla kenttää. Ja koska pääsin sinne eturiviin, jossa jopa onnistuin pysymäänkin koko keikan ajan, niin täytyy sanoa että tästä lähin aina kentälle jos vaan pääsen, silloin kun on Maidenista kyse! Näin ekalla kerralla pitkä odotus kentällä ei haitannut mitään, kuten ei hirveä tungos ympärillä. Se jengi ei todellakaan ollut kylmä!

Biiseistä sen verran, että näin ilmeisen huonokuuloisen amatöörin korviin keikka kuulosti oikein hyvältä ja soitetut biisit oli juuri sitä mitä halusin kuulla. Yhtäkään poisjätettyä vanhaa suosikkia en kaivannut, olihan mukana Fear of the Dark ja Hallowed! Aivan mahtava keikka, muuta en voi sanoa! 8)
Die With Your Boots On...
Moonstruck
Vempare
Vempare

Post by Moonstruck »

Loistava video 22avenue, hienoa että joku otti aallot talteen!

Toisen kerran näin Maidenin livenä, tällä kertaa katsomosta. Katsomollakin on toki puolensa, varsinkin kun paikat (yläkatsomon vasen laita) olivat näkyvyydeltään oikein mainiot. Todella hienolta kuulosti ja näytti keikka sieltäkin käsin. Mutta tunnelmassa hävittiin sitten reilusti, kyllä sitä toivoi vähän väliä olevansa kentällä kun katsoi menoa lavan edustalla. Ensi kerralla täytyy koittaa taas välttää laiskotus ja hankkiutua kentälle, taitaa se olla kuitenkin kaiken sen seisomisen ja odottamisen arvoista.

Tässä hieman näkymiä ylävinkkelistä, siis muutama kuva keskiviikolta.
Last edited by Moonstruck on Fri Nov 17, 2006 2:53, edited 1 time in total.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

^Olipas hälävetin näyttäviä kuvia. Parhaita uuden kiertueen kuvia mitä olen tähän mennessä nähnyt :D . Varmaan on joitakin mennyt tosin ohikin, mutta silti..
Moonstruck
Vempare
Vempare

Post by Moonstruck »

Kiitos :)

Kyllä se yleisömassa lavan edustalla oli vaan komeaa katsottavaa, hyvä että päätyi onnistuneesti muutamaan kuvaankin...
Biometalli
Hang-Around
Hang-Around

Post by Biometalli »

Moonstruck wrote:Kiitos :)

Kyllä se yleisömassa lavan edustalla oli vaan komeaa katsottavaa, hyvä että päätyi onnistuneesti muutamaan kuvaankin...
Kuvasinpa muuten tiistailta lyhyen videon jossa näkyy yleisö (omasta mielestäni ainakin) melko hienosti.
Tästä klikkiä jos kiinnostaa.
akiolm
Peräruiske
Peräruiske

Post by akiolm »

Moonstruck wrote:Loistava video 22avenue, hienoa että joku otti aallot talteen!

Toisen kerran näin Maidenin livenä, tällä kertaa katsomosta. Katsomollakin on toki puolensa, varsinkin kun paikat (yläkatsomon vasen laita) olivat näkyvyydeltään oikein mainiot. Todella hienolta kuulosti ja näytti keikka sieltäkin käsin. Mutta tunnelmassa hävittiin sitten reilusti, kyllä sitä toivoi vähän väliä olevansa kentällä kun katsoi menoa lavan edustalla. Ensi kerralla täytyy koittaa taas välttää laiskotus ja hankkiutua kentälle, taitaa se olla kuitenkin kaiken sen seisomisen ja odottamisen arvoista.

Vaikka kritisoin noiden kamerakännyköiden kanssa heilumista, niin nyt täytyy sanoa että kerrankin kuvia joita katselee mielellään. :)
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Kaikki mun jatkokuvat ja keikkakuvat löytyvät nyt täältä

Karsin kyllä osan pois, mutta en kaikkia huonoja kuvia karsinut tunne syistä. Eli en kuvannut Tampereen keikkaa ja ekaa Helsinkiä, joten kuvat vain 15. päivältä. Jatkokuvat on 14. päivältä ja 15. päivältä.
Terris
Peräruiske
Peräruiske

Post by Terris »

Piece Of My Mind wrote:
Frontier90 wrote:^Hieno kuva kyllä ootko toi keskimmäinen jäbä farkkutakissa?
Jep, minähän se siinä. Mutta entäs muut ?!?
Mä oon ainakin tossa. Yrittäkää arvata :)
freesia
Peräruiske
Peräruiske

Post by freesia »

^ Tuo on kyllä mahtava otos! :lol: Ja mikä anekdootti lapsille ja lastenlapsille kerrottavaksi 8)
ruohonjuuritaso
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by ruohonjuuritaso »

Moonstruck wrote:...
...

Nyt tais mennä koneen taustakuva uusiksi. Kiitti, tosi hyviä kuvia. Ite tuolla vastapäisessä 107 katsomossa.
Up The Irons
Hang-Around
Hang-Around

Post by Up The Irons »

Moonstruck wrote:Tässä hieman näkymiä ylävinkkelistä, siis muutama kuva keskiviikolta.
Onpas hyviä kuvia.. Noista näkee hyvin kuinka yleisö oli mukana :wink:
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
Wrathchild.
Kisälli
Kisälli

Post by Wrathchild. »

Pikku hiljaa alan olla kolmen vitun kovan keikan putkesta toipunut. Kurkku tosin on aivan helvetin kipee, puhuminen sattuu, ääni on aika painoksissa ja rahaa meni ihan helvetisti. Mutta olipahan kirkkaasti sen arvostakin. Keikat oli rautaisia ja tuli taas tavattua paljon loistavaa porukkaa laudalta.

Heti ekasta biisistä lähtien kävi Tampereella selväks, että bändi on kyllä RAUTAISESSA vedossa. Uudet biisit toimivat mahtavasti ja siihen perään vielä Fear Of The Dark,The Evil That Men Do,Hallowed jne... niin kyllä kelpaa. Ainut valittamisen aihe löytyy tosiaan yleisöstä, kuten moni on täällä jo sanonutkin. Oli kyllä vaisua Maidenin keikan yleisöks.

Maanantai aamuna sitten lähdin kolmen tunnin yöunien jälkeen aamujunalla kotiin ja juna-asemalta suoraan yliopistolle laskemaan Gradienttia ja muuta kivaa. Pikkusen muuten väsytti. Seuraavana päivänä ei sit enää ollutkaan väsystä tietoakaan kun matka kohti Helsinkiä starttasi, ja fiilis alkoi taas kohoamaan. Heti perille päästyäni kävin paikallisessa pizzeriassa ("tekno kebab") missä oli hieman vaikeuksia saada tilattua alkoholi juomaa. Myyjä ei uskonut täysi-ikäiseksi, koska mulla ei ollu viiksiä. Kyseli ettei vaan oo kaksoisveljen ajokortti ja kehotti ne viikset kasvattamaan :D Lopulta onneksi sain juoman käteen ja tämän jälkeen liityinkin sitten Ipen ja Quatsin seuraan älyttömän kalliille bisselle.

Jotenkin siitä sit edettiin hallille ja lapparin kautta kentällä odotteleen Maidenia. Välittömästi kävi selväks, että yleisö kyllä vetää Tampereen vastaavaa turpaan ja kovaa. Meininki oli mahtava, fiilis katossa ja bändi edelleen vedossa. Mieletön keikka!!! Ipellä oltiin sit yötä ja siinä piti hetki taistella kissan kanssa, joka oli päättäny syödä mut ja Quatsin yöpalaksi. Heräsin aamulla siihen kun kissa syö mun kättä :D Siinä oli sit "pientä" darraa havaittavissa ylösnoustessa ja kahvit vedettiin naamariin. Ipe lähti tekeen koetta ja jäätiin Charlotten,Quatsin ja Maken kanssa jutteleen niitä näitä. Myöhemmin paikalle tuli myös rautainen kaksikko Voimis ja Tag.

Pikku hiljaa lähettiin sit virgin oiliin, otettiin Ipe mukaan ja vedettiin ennen muiden saapumista pari kaljaa. Quatsi ja Make olivat aiemmin lähteneet saunomaan, joten siinä Ipen,Charlotten,Tagin ja Voimiksen kanssa hörpittiin. Kohta jo saapukin sit muu poppoo paikalle ja hauskat syömingit vietettiin. Tässä vaiheessa alko jo Voimis oleen aikamoisessa kunnossa. Taas lappariin, missä olikin melkoinen lauma neitolaisia nostattamassa tunnelmaa.Tässä vaiheessa koin reissun suurimman humalani olihan sitä yhdestä asti maisteltu. Siitä sit katteleen kolmatta keikkaa ja kuten tiistaina keikka oli mieletön, ja yleisö oli mainiosti mukana.

Yhteen vetona sen verran, että kovin veto Tampereella oli HALLOWED, tiistaina: HALLOWED ja vielä keskiviikkonakin HALLOWED. Ihan mieletön kertakaikkiaan. Nyt on tosiaan fyysisesti aika paska olo kurkkukipuineen, mut olipahan taas hienoa aikaa. Milanoon täytyy ottaa vain yksi todella kova tavoite eli HENGISSÄ takas :D

Kiitos MAIDEN ja kiitos kaikille neitolaisille, joihin törmäsin. Milanossa tavataan!

ps. onko Voimis vielä elossa??
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Hyvää irviä, jälleen kerran. :lol: Ei se Somali sua syönyt, se oli Quatsi.

Oma raportti saapuu tänään, kunhan pääsen himaan asti vain lähettämään sen.
ville xXx
Peräruiske
Peräruiske

Post by ville xXx »

kylläpäs on hienoja kuvia, kiitos niistä, nyt kun alkaa pikkuhiljaa palautumaan keikkahurmiosta, tulee mieleeni yksi negatiivinen asia, johon täällä ollaankin jo pariin otteeseen otettu kantaa, olin keskiviikkona katsomossa 119. vain pari penkkiriviä seisoi, loput olivatkin jotain virkamiehiä hienoissa puvuissaan. ihmettelen vain: kannattaako Maidenin keikalle tulla istumaan paikoilleen ja juomaan areenan helvetin kallista kaljaa?? eli kyllä se yleisö oli osittain hyvin kylmää niiinkuin täällä ollaankin jo todettu. Saas nähä miten 2008 sitten käy kun tulee vuosi taukoa ettei näe Maidenia (ainakaan siis Suomessa ilmeisesti)

Kiitokset silti kaikille paikalla olleille!!
Baytown Beatdown
Punainen Kukko
Vempare
Vempare

Post by Punainen Kukko »

Terris wrote:
Piece Of My Mind wrote:
Frontier90 wrote:^Hieno kuva kyllä ootko toi keskimmäinen jäbä farkkutakissa?
Jep, minähän se siinä. Mutta entäs muut ?!?
Mä oon ainakin tossa. Yrittäkää arvata :)
mäkin oon päässy kuvaan...oon toi kaljupää tuolla oikeella.Keikasta sen verran että fiilis oli mahtava, paras maiden keikka koskaan
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Oho, en olekaan kommentoinut vielä mitään. No, tässä lyhyesti.

14.11. Hesan keikalla siis olin. Viime vuoden keikalla (6.7.) olin katsomossa, joka vähän latisti tunnelmia, mutta onneksi nyt oltiin kentällä. Tunnelma jo jonottaessa oli helvetin hyvä. Triviumin lopetettua kovasti yritettiin aaltoa siinä saada liikkeelle ja onnistuihan se muutaman (kymmenen) minuutin harjoittelun jälkeen. Oli kyllä upeaa, kiitos siitä kaikille. Paitsi se, että joku päästeli jatkuvasti jotain saatanan Zyklon B -kaasua persuksestaan. Aina olen ollut sitä mieltä, että hevikeikalla pitääkin vähän paskan haista, mutta herranjumala jotain rajaa silläkin! :D

Trivium yllätti positiivisesti ainakin mut. Näppäriä soittajia jokainen, no rumpali joskus vähän veti omiaan, mutta muuten todella taidokasta soittoa saatiin nähdä ja kuulla. Pojilla oli kunnon meininkiä ja saivat ainakin jonkin verran yleisön syttymään. Perushyviä biisejä ja jotkut riffit saivat jalan takomaan rytmiä oikein kunnolla. Tai no, perutaan kaikki edellinen. Eihän Triviumista saa pitää, kun se on niin vitun jämäkamaa. Vittu.

Iron Maiden otti kuitenkin illan haltuun täysin suvereenisti. A Matter of Life and Deathin kokonaisuudessaan soittaminen oli ideana hyvä, mutta kaikki biisit eivät yksinkertaisesti sopineet livenä soitettaviksi. Suurin osa toimi oikein hyvin, mutta esimerkiksi The Legacy ei oikein missään vaiheessa päässyt kunnolla vauhtiin. Keikka olisi ehkä kaivannut vielä muutaman nopeamman biisin. Lopun hittikimara oli täydellinen. The Evil that Men Do toimi ehkä parhaiten, mutta kyllä myös se Fear of the Dark toimi juuri niin hienosti kuin odotinkin. Aluksi en edes ajatellut tulla koko keikalle, mutta onneksi mieli muuttui, sillä jälleen kerran Maiden järjesti mahtavan shown. Kiitos Maiden ja kiitos fanit!

Rautaneitolaisia tuli muutama bongattua, mutta vain Samelin kanssa tuli juteltua. Oli niin kiire autolle, että vaikka olisin halunnut jäädä juttelemaan, en voinut. Better luck next time!
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Da_Grunt wrote:Noniin. Eka Iron Maidenin keikka takana. Kirjoitan lyhyen arvostelun (ja samalla ekan postin tänne), lukekaa jos jaksatte :P

*VAROITUS* Tämä ei ole pelkkää yksipuoleista hehkutusta, kritiikkiäkin on *VAROITUS*

Keikalle lähdimme ystäväni kanssa Jyväskylästä keskiviikkoiltapäivänä. Menimme Sami Arjotien tilausbussin kyydissä keikalle (ja illalla takaisin). Bussissa tunnelma oli suht hyvä, Maiden soi ja matka sujui muutenkin hyvin. Sami oli asiansa osaava ja mukava kaveri. Pitänee mennä ensi kerrallakin tällä kyydillä.

Hesassa olimme joskus kuuden jälkeen. Ulkona oli kylmä jonottaa mutta pääsimme yllättävän nopeasti sisälle. Ostin sen T-paidan jossa Eddie kaivaa hautaa. ERITTÄIN suolainen hinta (35 euroa!), mutta pakkohan se oli ostaa.. pirun hieno se on. Muutenkin hinnat Hartwallilla olivat aivan naurettavan kalliit ja Hesburgerissa eivät käyneet edes alennuskupongit :@ noh, mitäs pienistä.

Mutta muuten puitteet olivat hyvät, ihmisiä oli totta kai paljon mutta absoluuttista tungosta ei ollut. Paikkamme olivat alakatsomossa suht hyvillä paikoilla, lämppäri oli ihan mielenkiintoinen eikä huono ollenkaan ja odotukset olivat korkealla. Aalloissa ennen keikan alkua oli porukka hyvin mukana ja muutenkin tunnelma oli korkealla.

Itse keikka:

ei ollut todellakaan sitä mitä odotin. Settilista oli vähintäänkin erityinen. Ei Trooperia, Number of The Beastia, Wrathchildia eikä Run To The Hillsiä (ja jokerina Brave New Worldia, jonka olisin kyllä halunnut kuulla kanssa). Ei tässä muuten mitään mutta olin ekaa kertaa Maidenissa ja vuoden 2008 keikalla olen tod. näköisesti intissä (perkele!), joten olisi ollut kiva nähdä ja kuulla livenä nämä klassikot. Mutta aina ei voi voittaa.

Ymmärrän kyllä myös faneja jotka ovat kuulleet nuo samat biisit sata kertaa ja Maidenia, joka haluaa kokeilla uusia juttuja eikä soittaa samaa vanhaa vuodesta toiseen. Mutta se ei muuta sitä faktaa että jäi niitä biisejä henkilökohtaisesti hieman kaipailemaan. Toisaalta, keikan hienompiin hetkiin lukeutuu Fear Of The Darkin alku kun joka jamppa nosti perseensä penkistä ja rupesi huutamaan kurkku suorana. Jumalauta sitä fiilistä.

Suurin ongelma mielestäni oli rytmitys. Uuden levyn biisit ovat suurimmaksi osaksi hyviä, varsinkin levyn loppupää on loistava, mutta ei tämä vain toiminut näin. Pari biisiä uudelta levyltä, joku nopeatempoinen klassikko (Wrathchild, Trooper jne) väliin ja uudestaan pari biisiä AMOLAD:ilta. Tämä toistettuna ja loppuun pari klassikkoa => mielestäni toimivampi keikka. Uuden levyn biisit ovat niin raskaita ja synkkiä ettei livenä kaikki putkeen yksinkertaisesti vain toimi.

Maidenilta tosin hyvin rohkea veto tehdä tälläinen settilista, osoittaa että he ovat valmiita uudistumaan ja tekevät sitä mitä itse haluavat eivätkä sitä mitä yleisö haluaa. Joka on ihan positiivista.

Toinen valituksen aiheeni on yleisö. Vieressämme istui joku kusipää pariskunta, joka lähti _monesti_ keikan aikana pois vartiksi ja sitten tuli takaisin. Häiritsee. Keikan loppupuolella he iskivät omille paikoilleen tavaroita ja siirtyivät seisomaan osittain meidän paikoillemme. Sanoimme heille tästä jonkin ajan päästä, mutta tälläiset pienet jutut lisäävät vitutusta ja vievät nautintoa keikasta pois. Muutenkin koko ajan ihmiset ramppasivat portaita pois ja takaisin koko ajan, istuivat eivätkä olleet ollenkaan mukana uuden levyn biiseissä. Jotkut jopa lähtivät kokonaan pois koska eivät pitäneet settilistasta. Mitä vitun järkeä tulla A Matter Of Life And Death-levyn kiertueelle jos ei pidä kyseisestä levystä? Joku roti sentään. Täysin naureettavaa touhua. Fear of the Darkista lähtien porukka sitten oli täysillä mukana, joka oli hienoa katsottavaa ja tunnelma oli sanoinkuvaamaton.

Bändi itse veti perushyvän suorituksen. Aluksi soundit olivat suht huonot mutta loppua kohten kaikki, Brucen loistavaa laulua myöten kuulosti korvaan hyvältä. Välispiikeistä en sitä vuoden 2008 ulkokeikkaa lukuunottamatta saanut mitään selvää (Powerslavelta ja joltain muilta levyiltä tulee Maidenin tähänastisin suurin ulkokeikka Suomeen!), jos joku kuuli niin saa kertoa mitä Bruce heitti :P

Muutenkin bändi oli hyvin mukana (virheitä sai soitosta etsimällä etsiä, aivan helvetin taitavia äijiähän he ovat), Gersin hyperaktiivinen heiluminen on aina yhtä hauskaa katsottavaa ja Brucen leikkiminen valonheittimellä oli hauska yksityiskohta. Eddie on sotilaana äijä ja lavalle noussut tankki oli todella vaikuttava.

Tosin jo alakatsomosta 117, riviltä 11 yksityiskohtien näkeminen oli siinä ja siinä. Harrisin bassolla"tulittaminen" ja muu vastaava näkyi kyllä, muttei kovin hyvin. Luin täältä kaikkea hauskaa ja mielenkiintoista mitä bändi oli tehnyt (Bruce roudaamassa Smithin kitaraa, joku "nallekarhusoolo(?)" jne), mutta itse en nähnyt mitään tälläistä. En voi edes kuvitella millaista yläkatsomossa takana olevilla oli, paljoa ei varmastikaan näkynyt.

Itseäni häiritsi ehkä eniten kuitenkin se ihmisten jatkuva ramppaaminen ja masentuneena paikallaan istuminen. Mitä helvettiä? Lisäksi katsmossa on turhan pieni pomppimis- ja 'moshaus'tila, ehkä kentällä olisi ollut sitten parempi olla :P Ja siitä tulikin mieleen, ihmeen hitaasti sinne kentälle valui porukkaa. Olisin luullut että tyypit menevät sinne valtaamaan paikan mahdollisimman edestä heti kun ovet aukeavat.

Tässä tämä sitten oli. Hauskaa oli ja tunnelmahan on aivan omaa luokkaansa. Uudelta levyltä Brighter Than A Thousand Suns, Reincarnation Of Benjamin Breeg, For The Greater Good Of God, Lord of Light ja varsinkin loistava The Legacy toimivat hyvin ja itse sytyin niissä aika reilusti. Fear Of The Darkista lähtien yleisö täysillä oli mukana, joka nosti hyvin tunnelmaa, ja biisithän ovat täyttä timattia. Joten ei valittamista. Biisien rytmitys ja typerä yleisö laskivat hieman keikan arvosanaa. Lisäksi vaikutti ehkä hieman että olin ladannut aivan liian suuret odotukset keikalle, ei siellä loppujen lopuksi kuutta jumalaa ole soittamassa. Pelkästään yksi loistava hevipumppu.

Settilistasta voi aina kiistellä mutta fakta on, että Maidenilla on niin paljon hyvää materiaalia ettei ole aina mahdollista kuulla omia lempparibiisejään. Mutta silti, missä Truupperi? :/

+Soundit yleisesti ottaen hyvät
+Trivium ihan ok
+Bruce!
+Eddie sotilaana, tankki
+Onhan se kaikesta huolimatta kuitenkin Iron fucking Maiden!
+Upea tunnelma, varsinkin klassikoiden kohdalla
+Suuri osa uuden levyn biiseistä hyviä, osa jopa loistavia
+The Legacy
+The Evil That Men Do
+Hallowed Be Thy Name
+Maiden uskaltaa kokeilla uutta ja yrittää uudistua...

-...mutta uusien biisien rytmitys pahasti pielessä, kaikki putkeen ei toimi
-Soundit alussa tukkoiset, kitaroissa jotain häikkää aina välillä
-Kalliit oheiskamat ja ruoat/juomat
-Yleisö täysin kylmänä ennen Fear Of The Darkia
-Olisihan se Trooper olisi ollut kiva kuulla livenä...

Yleisarvosana 4 / 5

------------------------------------------

Onko kellään muuten kokemusta siitä, että onko kentällä vai katsomossa parempi olla? Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, mutta jos joku on ollut molemmissa voisiko kertoa kokemuksiaan? Olisi kiva tietää onko ensi keikalla sitten sen arvoista taistella henkensä edestä kenttäpaikasta.
MIkä päivä on kyseessä???? Ja mistä kapungista bussi lähti? Jos lähti Lappeenrannasta niin miekin olin siinä samassa bussissa :D !!
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

seventh son wrote:Tietääkö kukaan keitä olivat nämä kaks jätkää siinä Janickin edessä 15. päivä, niillä oli se suomi-armeija nalle mukana? Kiinnostaisi nähdä niitä kuvia mitä jätkät sieltä räpsi, varsinkin se jonka Janick otti toisen kaverin kännykällä :P
Minä ja toveri TompSa oltiin ne kaverit nallen ja lipun kanssa, joista molemmat tosiaan pääsivät lavalla käymään! :D Dantella on erinomainen kuva Janickista ja nallesta, jospa hän vaikka joku aika ne jakaisi kanssamme.

Jos joku on muuten saanut napsittua kuvan Janickista ja Suomen lipusta, niin ottaisi ilomielin vastaan mokomia!
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
ville xXx
Peräruiske
Peräruiske

Post by ville xXx »

joo, kuvat jakoon!!
Baytown Beatdown
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Te ootte poijjaat vähän hätäsiä, kuvalinkki mun kuvauksiin on tällä sivulla vähän ylempänä :lol:

Mutta tässä tarkat linkit kyseisiin kuviin:

Nalle ratsastaa Janickin kitaralla

Pääsin kuvaan nallukan kanssa

trooper ja TopsSa nallukkansa kera

Voisin oikeastaan sinne Maiden kuvaketjuun heittää keikkakuvien linkin, niin se ei huku heti keikkaraporttejen alle.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Pistähän käyttäjägalleriaan joku lauantai-iltana otettu duokuva meistä. :lol:
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

BTW, kuka tunnisti keikan jälkeen, ennen Always Look On The Bright Side Of Lifea tulleen biisin. :lol:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Hese sähköttää Globenista: Voi pistää neitoo, svedut on paskin yleisö maailmassa! nimim. ei ainakaan katsomoon enää ikinä!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
paul
600 €
600 €

Post by paul »

Pertti Keinonen wrote:Hese sähköttää Globenista: Voi pistää neitoo, svedut on paskin yleisö maailmassa! nimim. ei ainakaan katsomoon enää ikinä!
Yllätys, tätä epäilin kun sveduista on kyse :lol: :lol:
älä juo kaikkee pois, mie juon loput.
Post Reply