Nyt on elämäni ekat maiden keikat takanapäin. Olin 14.päivä 107 katsomossa ja sitten tuon 15.11 olin rannekkeen turvin kentällä eturivissä (ja pääsinpä muuten tuonne onlinefc:n kuviinkin!). Tässä nyt on puhuttu että kumpi keikka oli parempi, niin omasta mielestäni tuo 15.11 keikka oli aivan selvästi parempi! Saattaa tosin johtua tuosta katselupaikasta, kyllä oli kentällä aivan eri meininki!Näin jälkeenpäin on vähän haikeat fiilikset kun tietää että seuraavat keikat menee aina sinne vuoteen 2008.
Tietääkö kukaan keitä olivat nämä kaks jätkää siinä Janickin edessä 15. päivä, niillä oli se suomi-armeija nalle mukana? Kiinnostaisi nähdä niitä kuvia mitä jätkät sieltä räpsi, varsinkin se jonka Janick otti toisen kaverin kännykällä
Ja tosiaan, jos jollakin on video-matskua kummaltakaan helsingin keikalta niin pistäkääs Yv:tä tänneppäin!
dit: Jaa tämä kyseinen herra kerkesikin postata tuohon sillävälin kun kirjoittelin omaani Jos vain pystyt johonkin nettiin niitä kuvia laittamaan niin minua ainakin kiinnostaisi nähdä ne!
Last edited by seventh son on Thu Nov 16, 2006 15:59, edited 1 time in total.
^^^Hienoa luettavaa. On hemmetin hienoa, että Maidenin äijät on noin maanläheisiä, etteivät ala vetämään turpaan, jos näkevät kuvaavan keikalla, vaan tarjoutuvat itse ottamaan kuvan kuvaajasta
EDIT: Täällä päin ainakin odotellaan innolla Riders Of The Stormin raporttia Maidenin kanssa viettämästään "kosteasta" viikonpuolikkaasta.
Täällä tulee jo pieni vitutuksen tunne kun on ollut noin helvetin hieno tunnelma siellä Hesassa kun Tampere petti niin pahasti Tuon haluaisin kyllä kuulla kun yleisö huutaa niin perkeleesti tossa spiikin aikana.
Ja mikä mahtavinta lukea Maidenin yleisörakkaudesta (Janick ottaa oikein kuvan yleisöstä Piece of my Mindin kännykällä, onnittelut sinne!)
On se vaan niin vitun loistava bändi
"Suuteleminen ennen avioliittoa on esiaviollista seksiä." -Veli Saarikalle
Terris wrote:Paras oli kun Janick otti jonkun tyypin kännykän ja otti tästä tyypistä kuvan
Ja eikun toivomaan, että kyseinen tyyppi on Rautaneito.comista tuttu! Ja että kuvakin vielä onnistui
Yllättäen näyttöön ilmestyy kuitenkin teksti, että muisti alkaa olla täynnä! Kiireellä alan etsiä galleriasta tärähtäneitä otoksia, keskittyen kaiken sen huuman keskellä vain kännykkään. Samassa kuitenkin havahdun Janickin ollessa polvien varassa edessäni. Janick tahtoi tarjota minulle kunnon kuvaus mahdollisuudet ja asettui suoraan eteeni viittoen minua kuvaamaan. Kuvaamisen onnistumisesta ei ollut kuitenkaan tietoa, sillä olin kokolailla toimintakyvytön kyseisessä tilanteessa.
Haha, vahvisti suoraan käsityksen siitä kännykkäräpellyksestä mitä suoraan selkäsi takaa seurasin. Suuret onnittelut kaikesta tuosta huomiosta, mitä Janickilta sait.
Itse keikka oli uskomattoman loistava. Pieksi Tampereen ylivoimaisesti ja ohitti myös 7.7.2005-keikan. Bruce oli kunnossa ja ääni toimi mahtavasti muutamaa pientä hetkeä lukuunottamatta. Davey hymyili tuttuun tapaansa ja Adrian väänsi tyylikkäät soolonsa, mutta isoin plussa menee ehdottomasti Janickille. Yksinkertaisesti upeata seurattavaa, showmiehenä loistava. Viihdyin huomattavasti enemmän Gersin puolella kuin Tampereen keikalla Murrayn edessä. Nickon esiintyminen jäi pikavisiittien varaan, miestä ei paljoa näkynyt. Harris yksinkertaisesti on. Jumalhahmo koko mies.
Hikinauhoja tai kapuloita ei tälläkään kertaa tarttunut mukaan, mutta kentältä poistuttuessa tuli vaihdettua muutama sana Maken ja QazKFD:n (tai mikäli oli joku muu, tunnustakoon ) kanssa bändin heittämistä kamoista ja Tampereen keikasta. Saipahan siinä sitten edes katsella Nickon kapulaa ja Murrayn hikinauhaa.
Maiden ei tosiaan petä. Äijät jyräävät edelleen hienolla urallaan eteenpäin.
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
No, tulipahan se Maiden sitten todistettua eilen Hartwallilla ja keikka täytti odotukset - ainakin suurimmaksi osaksi. Kumminkin tullut kolme keikkaa katottua ennen tätä (okei, ei se nyt niin paljon vielä ole) ja viime keikka (7.7.2005) on ollut yksi parhaimmista, joten rima oli suht korkealla.
Hallille tultiin just 18.30 ja siinä sitten jonottelujen ja pakollisten toimenpiteiden jälkeen menin suoraan kentälle, jossa sitten päädyin kakkosriville Triviumin aloitettua settinsä. Vaikka musiikki oli suhteellisen tasapaksua jööttiä, niin äijät saivat ainakin mut hyviin fiiliksiin eli ei todellakaan mikään paska lämppäri. Pojilla oli hauskaa ja se todellakin välittyi.
Maiden sitten aloitteli roudaustauon, jonka aikana olikin niitä vanhoja tuttuja Maiden-huutoja ja aaltoja Hartwallin ympäri, jälkeen. Aika tavanomaisen intron jälkeen sitten pamahti se AMOLAD kokonaan ja kappaleet toimivat livenä hienosti, suurin osa jopa paremmin kuin livenä. Different Worldin suurimpana vikana oli ehkäpä se, että siitä ei oikein ollut setin aloittajaksi, mutta kyllä se siitä alkoi rullaamaan pre-choruksen aikana. Out of the Shadows jäi myös vähän outolinnuksi setissä, tosin Daven ja Adrianin hienot soolottelut olivat upeaa katsottavaa. Täysiä jyriä olivat levylläkin murskanneet Thousand Suns, Longest Day ja Lord of Light (illan paras veto mielestäni) sekä meikäläisen yllättäneet For the Greater Good of God sekä etenkin helvetinmoisella voimalla lähtenyt The Pilgrim. Hieno levy ja hieno esitys kaiken kaikkiaan, mutta ehkä olisin itse tykännyt hajoitetummasta settirakenteesta - koko AMOLAD putkeen alkoi lopussa ehkä ihan pikkuisen puuduttamaan.
Sitten tulikin klassikoiden vuorot ja itseäni, kuten varmasti kaikkia muitakin (pyrin pitämään itseni kurissa settilistan katsomiselta, joten en ole vielä katsonut porukoiden reaktioita settilistasta, joka on kumminkin aika kauan ollut jo selvillä) yllätti näiden pakollisten hittien puuttuminen, ja uudenlaisen lopun rakentamisesta on pakko antaa propsit kotiin. Fear of the Darkia tuli oikeastaan kaivattua, vaikka se olikin ollut vain sen Early Daysin kiertueen ajan huilissa. Kappale ei ehkä ole itselleni se suurin Maiden-suosikki ja joskus toivonkin jotain muuta soitettavaksi livenä, mutta kyllä sen eilen huomasi, että niitä kuoro-osuuksia on pirun kiva laulaa. Iron Maidenin aikana tullut Panzer-Eddie oli kylläkin tyylikkäästi toteutettu ja muutenkin lavashowlle on pakko antaa plussat, hienot lavasteet ja yksityiskohdat. Encore oli miellyttävän yllättävä, vaikka olinkin jo onnistunut vahingossa törmäämään näihin yllätyskappaleisiin, eli siis 23:58 ja The Evil That Men Do. Molemmat menikin sitten fiilistellen ja mukana karjuen: näitä vetoja en ollutkaan ite aikaisemmin kuullut, kun menin missaamaan kesän 2003 keikan. Hallowed oli yllättävä veto keikan vihoviimeiseksi kappaleeksi. Ehkä se meni hieman hämmästelyksi, sillä en nyt muista, milloin Maiden olisi viimeksi lopettanut setin johonkin 7 minuuttiseen vetoon (siis mammuttitautisia Running Freen versioita lukuunottamatta), ei vissiin koskaan aiemmin(?). Levyllä Hallowed be thy Name on hieno lopetuskappale, mutta livenä jäi automaattisesti odottamaan lisää, varsinkin kun truuppereita ja kuuskuuskutosia ei ollut vielä tullut. Ja tulematta jäivätkin. Keikka oli sitten ohi aika yllättäen, mutta kyllä se oli ihan hyvä niin, koska olin lähes poikki.
Bändi oli myös kovassa sukseessa. Dickinsonilla oli helvetin tyylikään ja vihdoinkin sopivan arkisen outfitin lisäksi ääni kovassa kunnossa, vaikka joitain pikku heittoja saattoikin olla siellä täällä. Rytmipuoli timmitti jynttäävään tahtiin rumpujen paiskoessa ja basson kolistessa mun mielestä hyvään tahtiin. Kitaroiden osalta mä en ainakaan kuullut Janickia kovin hyvin, tosin se taisi johtua lähinnä siitä, että olin toisella puolella lavaa. Janickilla oli kumminkin uudella levyllä muutamia tajuttomia sooloja, mutta sitten on myös se Hallowedin soolon versiointi, jota itse en voi sietää. Hienosti herra kuitenkin soitti, vaikka tuo edellämainittu meni taas aika toivottomaksi menoksi. Dave ja H kuuluivat paremmin ja heidän soittonsa kulki niinikään mainiosti. Kitarakolmikosta Adrian on mielestäni aina ollut se paras ja niin oli tälläkin kertaa. Kylmänrauhallista junttausta ja nappiinmeneviä sooloja, me likes. Dave taas oli oma itsensä, Jokerikin kalpenee sille hymylle ja soolot menivät niin...davemaisesti. En löydä oikein parempaa termiä Murrayn soolotyylille, mutta toivottavasti joku ymmärtää sen, mitä haen takaa.
No, kuten tuli sanottua, niin keikka oli varsin loisto, muttei kuitenkaan yhtä mahtava kuin nuo Early Daysin keikat. Settilista oli kuitenkin loppuosan tynkämäisyyden takia EDia heikompi ja 2005 kesän fiilarit jäivät jotenkin ylittämättä. Nämä ovat näitä juttuja, joita ei oikein voi selittää sanoin. Ainakin olen mahtavia AMOLAD-kappaleiden versioita ja yhtä keikkakokemusta taas rikkaampi. 2008 kesällä nähdään.
That's it! Maidenin kolmas ja viimeinen keikka Suomessa oli selkeästi PARAS kaikista kolmesta. Nyt tuli moikattua vähän useampaa Rautaneitolaista.
Soundit olivat vihdoinkin hyvät, kitaroissa (tai ainakin Daven kitarassa) oli tarpeeksi volyymia verrattuna muihin keikkoihin. Tuliko muuten aikaisemmilla keikoilla tankista savua...?
No mutta, vihdoinkin tuli jotain kamaa saatua - 2 plektraa Davelta. Oli jo aikakin, meinasi jo paniikki iskeä kun kahdelta ekalta keikalta en saanut yhtikäs mitään.
Ja sain sitten paidankin vaihdettua - onneksi, se keikkapaita jonka olin ostanut olikin aivan reikäinen yhdestä kohtaa.
Siinä edessä pyöri myös joku videokameraäijä, mitäköhän kuvasi? No jokatapauksessa, 2008 sitten uudestaan, ja taatusti tulee silloinkin kaikille keikoille mentyä. 15. päivän keikka = paras!
Koin ensimmäisen maiden keikkani tampereella. Hallille saavuin siinä puoli seitsemän aikaan ja onneksi valitsin oikeanpuoleisen jonon. Fiilis nousi huimasti, kun näki kaikki ne fanit ja tajusin että näen lempibändini livenä. Sitten sisälle ja paidan ja huivin ostoon.
Trivium oli ihan ok lämppäriksi, vaikka biisit kuulostivat melkein samalta. Lämppärin lopetettua piinavan jännityksen alkaessa, näin Janickin venyttelemässä sivustalla, ajattelin että milloinkahan ne alkaa kokoamaan nickon rumpuja, ku janneki näyttää olevan valmis tulemaan lavalle .
Keikka oli aivan uskomaton ja biiseistä loistivat The legacy, FTGGOG ja The evil that men do.
Voi että oon kateellinen niille jotka pääs kaikille suomen keikoille. 2008 sitte uuestaa.
Huhhuh.. En jaksa tähän hätään rueta vääntämään mitään analyysia, mutta jälkimmäinen Helsingin keikka oli omasta mielestä kyllä parempi ku ensimmäinen. Ei sikäli, että ensimmäisessä mitään vikaa olisi ollut, paitsi ne kitarat Legacyssa, jotka kuulosti vaikka sun miltä. Mahtavat keikat kuitenkin kumpanakin päivänä. http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=104830 <- Tuolla joku kuvakin, jonka kännykällä räpsin
Jos joku tietää mistä löytäs bootlegin kummalta tahansa Helsingin keikalta nii pistääs kaikuen!
kanelsson wrote:15.11 katsomo 309 oli aivan perseestä, kaikki istu kuin kirkossa onneksi tiistaina olin kentällä
Samat sanat Tiistailta.. eli olin tiistaina siellä ja kattelin sitten keskiviikkona naureskellen sinne päin osottelin veljellekkin sormella että katos nyt tota hahahahh,.
Olin tossa tiistain keikalla ja tämä oli minun toinen ( eka oli early days) maidenin konsertti.
Sanon vaan että joko mulla oli viime vuon vaa nii paska kohta ku kukaan ei oikeen ollu siin mukana koko konsertin aikana. Mutta helvetti vaan toi tiistain keikka ku meinas ihan tippa tull linssiin ku olin siinä katsomo 101 josta näki daven ja dickinssonin siis niin läheltä että:P ja kummatkin katsoi mua silmiin. Ja porukka huus must tosi kovaa niis tutummis biiseis. Kyllä tietenkin noissa usiiskin oli perkeleen hyvä tunnelma, ainakin ittelläni oli. Vieläkin oon aika hämmentyny siitä kokemuksest ja haluisin koee sen uusiks.
Aah,oli kyllä mahtava keikka! Pääsin eturiviin ilman ranneketta,siihen Adrianin ja Daven puolelle.oli se kyllä mahtavan näköistä kun Adrian tuli sooloa vääntämään siihen kosketusetäisyydellle,kävihän Stevekin siinä kolisuttelemassa välillä.
Kokomaisuudessaan keikka oli helmi,mutta The Legacy ei mielestäni ole oiken live-biisi.Toisaalta Maidenin soittamana uppoaa mikä tahansa.
Nyt vaan kokka kohti 2008 ja olympiastadionia.
sitä odotelllessa:KIITOS IRON MAIDEN!!!!
"Kyllähän mä tossa pariviikkoo sitte kävin sieltä jyytyybistä niitä mokoman videoita kattomassa,siinä on kyllä kova vauhti"-Antti
Piece Of My Mind wrote:... parissa sekunnissa tuolle parin neliön alueelle sulloutui valtaisa fanijoukko. Janick näpäytti kuvan kaikista meistä onnellisista eturivissä olijoista ja ojensi puhelimen takaisin minulle. Sanat eivät riitä kertomaan tuntemuksistani kyseisenä hetkenä. Järki tuntui pakenevan päästäni, kun samea katseeni hahmotti puhelimeni ruudussa olevan kuvan.
Karpaasi wrote: Tunnelma kohosi ja intron jälkeen (joka meni suht ohi, jotain Carmina Burana whateveria se taisi olla ) lähti A Matter of Life and Death käyntiin.
Intro on pätkä Holstin teoksesta Mars: Bringer of war
^^ Juurikin niin. Itse kun ostin pari vinyyliä klassista musiikkia tuossa loppukesällä (euron taisi maksaa per vinyyli), toisesta löytyi juurikin tuo Holstin teos, ja sehän on selkeästi parasta klassista mitä olen kuullut. Ei olisi kyllä arvannut että muutama kuukausi myöhemmin Maiden käyttää ihan samaa (mestari)teosta keikkaintronaan! Ja kyllähän se sopikin hyvin.
Ja mitä noihin introihin tulee, voisiko joku UFOon tarkemmin perehtynyt kertoa, että mikä ihmeen versio tuo oli Doctor Doctorista..? Itselläni on tuo levy, jolla tuo Doctor Doctor on (Phenomeon), mutta ei siinä alussa mitään sooloa ole, ainoastaan joitain kitaralla tehtyjä huiluääniä sen taustan päällä. Sitäpaitsi, omalta levyltäni löytyvä versio päättyy feidaukseen, mutta tuo mikä soitettiin keikalla sisäli jonkin sortin loppurymistelytkin.
(meni kyllä hitusen offtopicin puolelle mutta kai nämä Maidenin keikkaintrotkin ovat ihan sallittu puheenaihe tässä topicissa)
Last edited by Roskisdyykkari on Thu Nov 16, 2006 21:07, edited 1 time in total.
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Niin siis The Legacyn lopussa Bruce alkoi roudaamaan Adrianille tarkoitettua akustista pois ja niiden oli tarkoitus vielä soittaa se akustinen outro biisiin. Noh muut soitti, Adrian ihmetteli että mitä vittua. Toise Bruce sen akustisen kuitenkin takas, mutta liian myöhään. Heh.
Täytyy kyllä vielä kerran kehaista & hattua nostaa bändin rohkealle päätökselle esittää koko tuore albumi livenä. Tampereella yleisön vastaanotto oli vaisuhko, ja vastaavanlaisia reaktioita kuuleman mukaan näkynyt läpi kiertueen milloin missäkin. Silti bändi ei todellakaan vaihda settiä vaan porskuttaa itsepintaisesti esittämässä hienoa albumikokonaisuutta elävänä. Uskon, että uusi levy sitä keikoilla entuudestaan tuntemattomille on myös tehnyt vaikutuksen, sillä seuraamuksella että varmasti moni pienemmän luokan Maiden-diggari on levyn hankkinut välittömästi hyllyyn sen livenä kuultuaan.
Ja toimihan tuo paketti hienosti, The Legacya lukuunottamatta, joka ainakin Tampereella oli melkoista hapuilua ja kepeästi keikan heikoin veto. Ja Dante oli huomaavinaan samaa myös Helsingin 14.päivän keikasta. No, mitäpäs noista.
condemned wrote:Niin siis The Legacyn lopussa Bruce alkoi roudaamaan Adrianille tarkoitettua akustista pois ja niiden oli tarkoitus vielä soittaa se akustinen outro biisiin. Noh muut soitti, Adrian ihmetteli että mitä vittua. Toise Bruce sen akustisen kuitenkin takas, mutta liian myöhään. Heh.
Eikös joku roudari henkilö tuonnut kitaran takaisin?Ainakin omasta mielestä näin oli.
Turhaa pilkunviilausta kyllä
Tommi Turhapuro tässä kiittää Bändiä nimeltä Iron Maiden ja kaikkia muita hienoja ihmisiä joita tapasin keikoilla. (ähryturpa , turpauuno . Ei vittu oo tottakaa...vähän repesin...)