A Matter of Life and Death World Tour 2006
Moderator: The Killer Krew
-
- Wimp
perkele ku kävi tosissaa ärsyttämää se meno siellä katsomossa:( siinä vieressä oli joku hoppari mikä räpläs kännykkääsä melkee koko keikan ajan. muuteki oli aika lattee meno mut sit ku fear of the dark pärähti soimaa ni sit onneks kaikki tajus et nyt on viimeistään nostettava se perse penkistä ylös mutta kyllähä siitä vierestäni kaks ihmistä lähti jo hyvissä ajoin ennen encorea!!mitä v****a!? täs käy sit miettimää et mitä varte tällaset ihmiset ees viittäkymppii lipuista sit maksaa ku ei ees koko keikkaa jaksa siellä olla. ittelläni oli ainaki vähän vaisu meno uuden levyn aikana mut classicit sitte nosti meninkiä. hyvä keikka musiikillisesti mutta yleisössä ois kyllä ollu parantamisen varaa. :/
Harris/Gers-akseli nähtiin sattumalta kaupungissa, ei missään baarissa, tai en ainakaan muista jos nähtiin?
Kuulemma ei ollut ensimmäinen kerta kun samoilla apajilla olivat soittajat oleskelleet. Ensi kerralla sitten hakemaan muiltakin jäseniltä kossukolat..
No ei vaitis. Lottoaminen on kivaa.
Ps. Paikka oli Puotilan Pikkulintu - the place of Siperia!

No ei vaitis. Lottoaminen on kivaa.
Ps. Paikka oli Puotilan Pikkulintu - the place of Siperia!
-
- Taka-ampuja
Mä en tajua tuota puhetta tuon että Tamperelaiset fanit olisivat olleet huonosti mukana keikasssa. Minusta ne oli hyvin mukana. Siis sen verran mitä seurasin. Se oli kieltämättä aika hauskaa, kun Bruce puhu Hesasta
. Mutta siis joo. Mä olen eri mieltä tuosta mukana olo jutusta. Minusta ne oli kuten sanoin, niin hyvin mukana. 

Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Keikka oli rautaa, kuten aina. Krapula on sen verra infernaalinen ettei pysty analysoimaan mitään.
Kameroista sen verran, että minua ainakin suorastaan vitutti välillä kun edessäni oli parhaimmillaan viisi ihmistä vierekkäin joista jokainen kuvasi jotain paskalaatuista videota kännykällään. Onhan se kiva kuvata muistoja, mutta laittakaa nyt herran jumala edes sitä nyrkkiä välillä ilmaan kun se käsi kerran nousee
Kameroista sen verran, että minua ainakin suorastaan vitutti välillä kun edessäni oli parhaimmillaan viisi ihmistä vierekkäin joista jokainen kuvasi jotain paskalaatuista videota kännykällään. Onhan se kiva kuvata muistoja, mutta laittakaa nyt herran jumala edes sitä nyrkkiä välillä ilmaan kun se käsi kerran nousee

-
- Sateentekijä
-
- Sateentekijä
Hei ja jos keneltäkään löytyy KOKO keikka nauhotettuna....ja ääni ja kuva on hyvälaatusia ja kopiointi DVDlle on mahdollinen, oon kiinnostunut OSTAA YHDEN KOPION! Joten lähettäkää YV:tä! Kyllä hinnasta sovitaan....
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Jaa...meikäläisen vastaavasti järkkäri taputteli läpi erittäin perusteellisesti, ehkä olin vaan epäilyttävän näköinen...ja sattui olemaan naispuolinen järkkäri. Hm.freesia wrote: No, varsin jouhevasti se jono liikkui eikä siinä mennyt kuin kymmenisen minuuttia kun järkkäri jo teki mulle "ruumiintarkastusta". Lainausmerkit sen takia, että ei se nuori mies juurikaan tohtinut näin naispuolista ruveta kopeloimaan, heh! Vinkiksi vaan, että kannattaa piilottaa tyttöystävään ne kamerat niin helposti ne saa kuljetettua sisälle![]()

-
- Hiippari
Flanker wrote:Jaa...meikäläisen vastaavasti järkkäri taputteli läpi erittäin perusteellisesti, ehkä olin vaan epäilyttävän näköinen...ja sattui olemaan naispuolinen järkkäri. Hm.freesia wrote: No, varsin jouhevasti se jono liikkui eikä siinä mennyt kuin kymmenisen minuuttia kun järkkäri jo teki mulle "ruumiintarkastusta". Lainausmerkit sen takia, että ei se nuori mies juurikaan tohtinut näin naispuolista ruveta kopeloimaan, heh! Vinkiksi vaan, että kannattaa piilottaa tyttöystävään ne kamerat niin helposti ne saa kuljetettua sisälle![]()
Polvista alempaa ei minua eikä näkemäni mukaan ketään muutakaan taputeltu, joten kameranhan tässä tapauksessa piilotan sukan varteen!

Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
-
- Sateentekijä
Ja hei kaikille Lappeenrantalaisille!!! JOtka lähti fanibussilla tiistaina 14.11 klo 19.45! Jotkut oli vähän enemmän hiprakassa kuin toiset! Ite en ottanu yhtään.....Taitaa toi ikä ehkä vaikuttaa asiaan 
No oli ainaki hyvä että päästiin pois hesasta ku oli niin paljo sitä sählinkiä!

No oli ainaki hyvä että päästiin pois hesasta ku oli niin paljo sitä sählinkiä!
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Kyllä oli mahtava keikka Hartwalilla! Itse olin katsomossa 110 ja näkyvys oli täydellinen. Fiilis oli aivan katossa kun aallot alkoivat kiertää hallia, ja meteli alkoi nousta. Kun valot lopulta sammuivat niin fiilis oli jotain sanoin kuvaamatonta. Itse tuli oltua melko rauhallisesti muutama ensimmäinen biiis, mutta kun Longest Day lähti käyntiin ni se oli sitten menoa. Ja kun Fear of the Dark lähti käyntiin tuntui siltä kuin koko halli olisi räjähtänyt. Siinä vaiheesa melkein koko 110 katsomo oli viimeistään ylhäällä, ainakin sen verran mitä itse ympärilleni katsoin niin siltä näytti. Iron Maidenin aikana lavalle noussut tankki oli aivan uskomattoman tyylikäs
2 minutes to Midnight oli aivan mahtava kuulla samoin kuin Evil that Men Do. Setin päätti mahtava Hallowed be thy Name, jonka aikana ääni viimeistään lähti.
Trivium oli mielestäni ihan hyvä lämppäri, vaikka ei nyt niin hirveän tarkkaan tullut seurattua mutta, kai nyt huonompikin lämppäri olisi voinut olla.
Kaiken kaikkiaan mahtava keikka

Trivium oli mielestäni ihan hyvä lämppäri, vaikka ei nyt niin hirveän tarkkaan tullut seurattua mutta, kai nyt huonompikin lämppäri olisi voinut olla.
Kaiken kaikkiaan mahtava keikka

Last edited by Spartan on Wed Nov 15, 2006 17:18, edited 3 times in total.
The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
They Said To Play It Louder Than Hell We Promised That We Would!
No niin kuudes Maiden keikka saatu onnellisesti päätökseen. Sen verran täytyy heti kärkeen todeta, että hieno ratkaisu Maidenilta vetää koko levy putkeen, mutta valitettavasti livenä ei oikein toiminut tajunnan räjäyttäjänä. Vaikka levy sittemmin on ruvennut viihtymään aika paljonkin soittimessani, niin koko levyn putkeen vetäminen kyllä söi ainakin meikäläisen fiilistä jonkin verran. Niinkuin muutkin ovat todenneet muutama vanhempi rytistys väliin nosteeksi, ja meininki olisi ollut aivan toinen. Jotenkin vain nuo uuden levyn biisit eivät lähde täysin lentoon livenä, poikkeuksena Benjamin kuulosti livenä helvetin hienolta, samoin For The Greater Good of God. Toisaalta jos melkein kaikki levyn biisit alkaa rauhallisella kasvattelulla, niin väkisin se fiilis vähän lässähtää. Negatiivisista pointeista vielä mainittakoon Brucen ongelmat äänensä kanssa, välillä tuntui että mentiin kyllä niin äärirajoilla että ihan harmitti äijän puolesta...
..Mutta onhan Maiden aina maiden ja ei se huonoa keikkaa osaa tehdäkkään, jotkut ovat vaan toisia vielä parempia ja tämä keikka meni sinne vähiten hyvä osastoon meikäläiselle. Yksi suurimpia viehätyksiä kyllä maiden keikoissa on ollut aina yleisö, joka yleensä on keskiverto konserttia 666 äänekkäämpää ja saa jo itsessään fiiliksen nousemaan. Mukavaa oli myös seurata välillä Rod Smallwoodia ja kumppaneita mikseripöydän luona maistelemassa suoraan jäistä nostettuja drinkkejä ja savukkeita...oi jospa oisi saanut olla mukana
No piti sitä sitten pyytää nimmarit Rodilta ja vanhalta kunnon ketulta...meinaan Andy Taylorilta. Hyvin hänkin vielä saa nauttia Maiden perheestä, vaikka bisnekset välillä oli vähän niin ja näin, eiköhän se Rodkin ollut jotenkin mukana niissä...tiedä häntä. Keikan alkupuolella Davelta nappaamani pleku ei sekään ainakaan huonontanut keikka fiilistä. Erityis maininta täytyy kyllä antaa kirtuekirjasta, joka antoi mukavia säväreitä kun yöllä neljän aikaan sitä pitkää kirjoitusta lueskelin. Helvetin hieno kirjoitusi, ja eiköhän se 2008 jyrähdä jos mahdollista muutaman kerran kovempaa kuin eilen!
EDIT: Onkos muuten kukaan vielä ostanut päivän iltalehtiä, onkohan niissä keikasta juttua??
Edit 2: Kiitos Trooper82 sinne alaspäin vastauksesta, nyt on lehdet hommattu!
..Mutta onhan Maiden aina maiden ja ei se huonoa keikkaa osaa tehdäkkään, jotkut ovat vaan toisia vielä parempia ja tämä keikka meni sinne vähiten hyvä osastoon meikäläiselle. Yksi suurimpia viehätyksiä kyllä maiden keikoissa on ollut aina yleisö, joka yleensä on keskiverto konserttia 666 äänekkäämpää ja saa jo itsessään fiiliksen nousemaan. Mukavaa oli myös seurata välillä Rod Smallwoodia ja kumppaneita mikseripöydän luona maistelemassa suoraan jäistä nostettuja drinkkejä ja savukkeita...oi jospa oisi saanut olla mukana

EDIT: Onkos muuten kukaan vielä ostanut päivän iltalehtiä, onkohan niissä keikasta juttua??
Edit 2: Kiitos Trooper82 sinne alaspäin vastauksesta, nyt on lehdet hommattu!
Last edited by scorpions on Thu Nov 16, 2006 21:36, edited 3 times in total.
Jahas, hyvä oli keikka, eipäs siitä muuta voi sanoa, oli kyllä ikimuistoinen se yleisön räjähdys kun FOTD alkoi raikaamaan.
Itse olin katsomossa 110 ekalla rivillä, joten näkyvyys oli kaikin puolin hieno.
Keikan jälkeen menimme kaverin kanssa keskustaan, tarkoituksena ottaa yhdet oluet onnistuneen illan päätteeksi (toki areenan olutantimiakin tuli nautittua). Menimme taktisesti Kaivokadun Pickwickiin. Sisäänastuessamme pubissa soi Children of the Damned, mikä kovasti ilahdutti, ko. biisi on yksi lempikappaleistani, ja Maiden -fanejakin näkyi paikalla olevan..
Sen aikaa mitä pubissa istuimme, Maidenia oli soittolista täynnä.
Harmi vaan että tänään oli aikainen työpäivä, muuten olisi kyllä viihtynyt kauemminkin kuin sen yhden tuopposen ajan..
Siitä bussilla kurviin, ja himaan syömään ja suihkuun. Väsynyt aamu, mutta ei se mitään
Up the Irons!

Keikan jälkeen menimme kaverin kanssa keskustaan, tarkoituksena ottaa yhdet oluet onnistuneen illan päätteeksi (toki areenan olutantimiakin tuli nautittua). Menimme taktisesti Kaivokadun Pickwickiin. Sisäänastuessamme pubissa soi Children of the Damned, mikä kovasti ilahdutti, ko. biisi on yksi lempikappaleistani, ja Maiden -fanejakin näkyi paikalla olevan..

Harmi vaan että tänään oli aikainen työpäivä, muuten olisi kyllä viihtynyt kauemminkin kuin sen yhden tuopposen ajan..
Siitä bussilla kurviin, ja himaan syömään ja suihkuun. Väsynyt aamu, mutta ei se mitään

Up the Irons!
"Mighty Messenger - Nyarlathothep
from the world of Seven Suns
To his earth place the Wood of N'gai,
wither may come He Who Is Not to be Named"
from the world of Seven Suns
To his earth place the Wood of N'gai,
wither may come He Who Is Not to be Named"
Nyt on tunnelmat katossa! Ensimmäinen Maidenin keikka lähestyy uhkaavasti ja minä kuuntelen AMOLAD:ia kuin viimeistä päivää! Onneksi enää vajaat 6h Maidenin alotukseen!
Oikein jännittää nytten vaikka keikka kuume on pikkusen jo laskenut, mutta kyllä se kohta nousee vielä, kun matkaa alkaa heLLsinkiä kohti!
Oikein jännittää nytten vaikka keikka kuume on pikkusen jo laskenut, mutta kyllä se kohta nousee vielä, kun matkaa alkaa heLLsinkiä kohti!

-
- Lentäjä-Ässä
Kyllähän tuo Helsingin keikka pyyhki lattiaa Tampereen keikalla, onneksi.
Rannekkeiden turvin tuli tälläkin kertaa eturiviin mentyä, ja ennen mua ja kaveria siellä olikin aikalailla samat tyypit kuin Tampereellakin; Dante, Voimanorja, trooper77 (?) ja asa sitten vähän myöhemmin.
Tuota yleisöä ei voi edes verrata Tampereen vastaavaan, olihan tuolla melkonen fiilis kyllä, ei kuitenkaan ihan 6.7. tasoa. Bändikin tuntui nauttivan enemmän keikasta, ja hyvä niin. Hartwall on edelleenkin paras paikka Maidenille Suomessa. Sopivan kokoinen ja sounditkin kohdallaan. Lavasteitakin oli hieman enemmän kuin Tampereella.
Kyllä harmittaa kun en taaskaan mitään kamaa saanut (kaveri sai smithin plekun), jo kaksi keikkaa tällä kiertueella koettu eikä vieläkään mitään! No, tänään jos sais vaikka pari rumpukalvoa, kapulan, jokasen kitaristin plekut ja muutaman rannenauhan niin vois riittää
.
Keikan jälkeen tuli morjenstettua vielä Pekeä ja Heseä, joka onnekseen oli napannu sitte Smithin rannenauhan!
Ja nyt voiskin kohtapuolin alkaa lähtemään viimeiselle Maiden-keikalle tänä vuonna. Siellä nähdään sitte, up the irons!
Dantelle kiitokset vielä kahvista
.
Rannekkeiden turvin tuli tälläkin kertaa eturiviin mentyä, ja ennen mua ja kaveria siellä olikin aikalailla samat tyypit kuin Tampereellakin; Dante, Voimanorja, trooper77 (?) ja asa sitten vähän myöhemmin.
Tuota yleisöä ei voi edes verrata Tampereen vastaavaan, olihan tuolla melkonen fiilis kyllä, ei kuitenkaan ihan 6.7. tasoa. Bändikin tuntui nauttivan enemmän keikasta, ja hyvä niin. Hartwall on edelleenkin paras paikka Maidenille Suomessa. Sopivan kokoinen ja sounditkin kohdallaan. Lavasteitakin oli hieman enemmän kuin Tampereella.
Kyllä harmittaa kun en taaskaan mitään kamaa saanut (kaveri sai smithin plekun), jo kaksi keikkaa tällä kiertueella koettu eikä vieläkään mitään! No, tänään jos sais vaikka pari rumpukalvoa, kapulan, jokasen kitaristin plekut ja muutaman rannenauhan niin vois riittää

Keikan jälkeen tuli morjenstettua vielä Pekeä ja Heseä, joka onnekseen oli napannu sitte Smithin rannenauhan!
Ja nyt voiskin kohtapuolin alkaa lähtemään viimeiselle Maiden-keikalle tänä vuonna. Siellä nähdään sitte, up the irons!
Dantelle kiitokset vielä kahvista

Näin mahtavan keikan jälkeen on helppo todeta mikä on tärkeätä elemässä ja mikä on maailman paras bändi
Kyllä se Maiden on aivan uskomaton edelleen ja ollut omassa elämässä 20-vuoden aikana se säilyvä asia. Muut menee mutta Maiden pysyy.
Meni hitto muuten eilisellä keikalla yksi Nickon heittämä rumpukapula katsomossa 119 pikkasen yli. Katselin kun kapula pomppii kädestä käteen mutten sitten saanut sitä kuitenkaan. No ehkä joskus sitten. Vielä kun sais nimmarit jostain, taitaa olla edessä fan-clubiin liittyminen sitten?

Kyllä se Maiden on aivan uskomaton edelleen ja ollut omassa elämässä 20-vuoden aikana se säilyvä asia. Muut menee mutta Maiden pysyy.

Meni hitto muuten eilisellä keikalla yksi Nickon heittämä rumpukapula katsomossa 119 pikkasen yli. Katselin kun kapula pomppii kädestä käteen mutten sitten saanut sitä kuitenkaan. No ehkä joskus sitten. Vielä kun sais nimmarit jostain, taitaa olla edessä fan-clubiin liittyminen sitten?
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Jos et vielä kerennyt hakemaan lehtiä niin onhan niissä sellanen peruskertomus kun niissä aina on. Selostus keikan kulusta ja kuinka voimissaan vielä ollaan yms... No leikekirjaan piti nekin hakea.scorpions wrote:
Perkele, eka keikka oli ja kyllä iski lekalla päähän. AMOLAD toimi helvetin hienosti livenä, ei muuta voi sanoa... Paikkakin oli ihan kohtalainen (katsomo 118), ja soundit hyvät, kaveri joka oli jossain takakaarteessa valitti paskaa soundia. Omassa katsomossa monet vaan istuivat mutta oli siellä aika paljon niitäkin jotka olivat koko ajan mukana. Hallowedin "suvantokohdassa" (vai mikä nyt ikinä onkaan, tiedätte mitä meinaan) meinas taju lähteä. Paitaa ei saanut ostettua kun oli liian vähän rahaa
Trivium ei mitenkään erikoisesti säväyttänyt.

Trivium ei mitenkään erikoisesti säväyttänyt.
-
- Hell Rat
Vähän näytti tämä ensimmäinen helsingin keikka siltä, ettei katsomot oikeen olleet mukana, vain tämä kuuluisa 107. Ai että kävi kateeksi kun itse hankin liput eiliselle keikalle maanantaina ja katsomo 309 oli täys paska. Pari jätkää lähti mukaan huutamaan kiitos teille, muttei kuitenkaan paljoa auttanut
Alapuolellani istui joku mies ja kaivoi siinä nenäänsä ensimmäisen 10biisin aikana, joten kertoo paljon katsomon 309 osalistumisesta.
Noh tänään sitten 118 katsomoon. 1 rivi !
Muuten täytyy nyt mainita se, että Maiden kyllä veti shown loistavasti, muttakun yleisö on yksi osa sitä showta ja minun katsomossa se osa-alue puuttui pahasti.
Alapuolellani istui joku mies ja kaivoi siinä nenäänsä ensimmäisen 10biisin aikana, joten kertoo paljon katsomon 309 osalistumisesta.
Noh tänään sitten 118 katsomoon. 1 rivi !

Muuten täytyy nyt mainita se, että Maiden kyllä veti shown loistavasti, muttakun yleisö on yksi osa sitä showta ja minun katsomossa se osa-alue puuttui pahasti.
-
- klaus Järvinen
Komppaan kaikkia edellisiä, aivan tautisen kova keikka. Oma katsomoni 113 ei ollut kyllä ihan parhaalla mahdollisella tavalla messissä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Olin tietenkin aika alhaalla (7. rivi), joten en pahemmin seuraillut mitä ylempänä tapahtui. Mutta esim. minun edessä yhden penkin vasemmalla oli arviolta n. 12-kesäinen pikkukundi joka seisoi koko keikan ajan, lauloi ja riehui mukana ja oli ainakin minun nähdäkseni aivan yksin. Kova jätkä kertakaikkiaan.
Nyt on sitten Maidenkin vihdoin ja viimein nähty livenä. Triviumista en niinkään välittänyt, mutta menihän se siinä sivussa. Ai niin, jos joku luuli tunnistavansa, niin Tolppasen poika oli se, jolla oli Live After Death- paita päällä, jollaisia en nähnyt kovinkaan monella, eli jos sellaisen satuitte näkemään, olin se todennäköisesti minä. Niin ja roikkuihan mulla vielä kohtuullisen iso ristikin kaulassa.
Nyt on sitten Maidenkin vihdoin ja viimein nähty livenä. Triviumista en niinkään välittänyt, mutta menihän se siinä sivussa. Ai niin, jos joku luuli tunnistavansa, niin Tolppasen poika oli se, jolla oli Live After Death- paita päällä, jollaisia en nähnyt kovinkaan monella, eli jos sellaisen satuitte näkemään, olin se todennäköisesti minä. Niin ja roikkuihan mulla vielä kohtuullisen iso ristikin kaulassa.
Up The Irons! \,,/
Parit ranskalaiset viivat taas 14.11. Hki keikasta:
-Mitä saakelia? Pitkälettinen jannu about 140cm tyttökavereineen puskee ennen keikan alkua varmaan jostain puolesta kentästä kolmanteen riviin kauheella rytinällä. Hetken kuluttua toi muija alkaa siinä sitten ottaan jätkältä pönttöön? Huh huh ei tienny nauraako vai itkeä. Sama muija sit puristuu siellä koko keikan aikana ihan muusiks, me ympärillä olleet kysyimme sit että nostetaanko sut pois täältä - ei vastausta. Vinkataan järkkäri siihen sit että tämä likka lähtee nyt: mutta nytpä suusta tuleekin "mä oon ihan ok" tai jotain sinnepäin. Triviumin aikana nainen yrittää koko ajan puskea itteensä vielä edemmäs tunkemalla kättä ja jalkaa joka kolosta. Ei pysty ymmärtämään että miksi sitten tulla sinne kentän etupäähän väkisin jos tarvitsee alkaa vinkumaan että ei näe mitään?
-Mielestäni väärä ratkaisu soittaa koko AMOLAD putkeen. Jos AMOLAD -kiertueella ollaan, niin tokihan niitä biisejä kuuluu settiin, mutta mielestäni olisi saanut pudottaa pois muutaman biisin, ja "sekoittaa pakkaa" vetämällä väliin jotain muita viisuja. Ei vaan itelle iskeny livenä kaikki (mm. B.Breeg poikkeus) - niin kovin hitaita, eikä erityisen tarttuvia kertosäkeitä. No räjäyttihän se Fear of the Dark pankin.
-Pari kuvaa sain yleisöstä ja Triviumin kitaristista, mutta just ennen Maidenia loppukin kamerasta akku
nooh eipä haittaa, ostin kiertuekirjan, siinäpä on sit kovin paljon parempia kuvia.
-Kenttä koitti pistää puhtia aaltoon alussa, mutta katsomo lähti vasta viimetingassa mukaan. Tai no puolet katsomosta ainakin. Lavalta katsottuna vasemmalla oli vajaan 10 kaverin joukkio joka yritti kiitettävästi pumpata aaltoa liikkeelle. Nauratti sitten kun kenttä yritti taputtaa ja huutaa "AALTO! AALTO!" ja katsoin noihin kavereihin päin, niin ne kaikki taputti samassa tahdissa ihan mukana
Ei vissiin tuo huuto tainnu sinne asti kuulua.
Niin ja lopuksi vielä, olisin kiinnostunut sellaisesta B.Breeg -julisteesta, jossa on ne kiertuekaupungit alalaidassa. Tampereelta ostin, mutta järkkäri tallo sen kun oli menossa näyttämään jollekin lipun mukaista paikkaa.. jäi sit vähän rypyille. Myykää omanne mulle
-Mitä saakelia? Pitkälettinen jannu about 140cm tyttökavereineen puskee ennen keikan alkua varmaan jostain puolesta kentästä kolmanteen riviin kauheella rytinällä. Hetken kuluttua toi muija alkaa siinä sitten ottaan jätkältä pönttöön? Huh huh ei tienny nauraako vai itkeä. Sama muija sit puristuu siellä koko keikan aikana ihan muusiks, me ympärillä olleet kysyimme sit että nostetaanko sut pois täältä - ei vastausta. Vinkataan järkkäri siihen sit että tämä likka lähtee nyt: mutta nytpä suusta tuleekin "mä oon ihan ok" tai jotain sinnepäin. Triviumin aikana nainen yrittää koko ajan puskea itteensä vielä edemmäs tunkemalla kättä ja jalkaa joka kolosta. Ei pysty ymmärtämään että miksi sitten tulla sinne kentän etupäähän väkisin jos tarvitsee alkaa vinkumaan että ei näe mitään?
-Mielestäni väärä ratkaisu soittaa koko AMOLAD putkeen. Jos AMOLAD -kiertueella ollaan, niin tokihan niitä biisejä kuuluu settiin, mutta mielestäni olisi saanut pudottaa pois muutaman biisin, ja "sekoittaa pakkaa" vetämällä väliin jotain muita viisuja. Ei vaan itelle iskeny livenä kaikki (mm. B.Breeg poikkeus) - niin kovin hitaita, eikä erityisen tarttuvia kertosäkeitä. No räjäyttihän se Fear of the Dark pankin.
-Pari kuvaa sain yleisöstä ja Triviumin kitaristista, mutta just ennen Maidenia loppukin kamerasta akku

-Kenttä koitti pistää puhtia aaltoon alussa, mutta katsomo lähti vasta viimetingassa mukaan. Tai no puolet katsomosta ainakin. Lavalta katsottuna vasemmalla oli vajaan 10 kaverin joukkio joka yritti kiitettävästi pumpata aaltoa liikkeelle. Nauratti sitten kun kenttä yritti taputtaa ja huutaa "AALTO! AALTO!" ja katsoin noihin kavereihin päin, niin ne kaikki taputti samassa tahdissa ihan mukana

Niin ja lopuksi vielä, olisin kiinnostunut sellaisesta B.Breeg -julisteesta, jossa on ne kiertuekaupungit alalaidassa. Tampereelta ostin, mutta järkkäri tallo sen kun oli menossa näyttämään jollekin lipun mukaista paikkaa.. jäi sit vähän rypyille. Myykää omanne mulle

-
- Tuhlaajapoika
No voi jumalauta, näin ne mielipiteet ovat erilaiset katsantokannasta sun muista seikoista riippuen, mutta minä en edelleenkään löytänyt mitään valitettavaa Bruce 'The Air Raid Siren' Dickinsonin suorituksesta. Ääni kuulosti jälleen livenä upealta, jopa paremmalta kuin albumilla, enkä havainnut erityisemmin ongelmia. Bruce veti niin upeasti, että tuotti melkoisia vaikeuksia irrottaa välillä silmät herrasta voidakseni seurata muiden suorituksia. Onneksi Bruce välillä poistui lavan taakse jotta Adrianista, Stevesta, Janickista, Davesta ja Nickostakin jäi joitain muistikuvia.scorpions wrote:Negatiivisista pointeista vielä mainittakoon Brucen ongelmat äänensä kanssa, välillä tuntui että mentiin kyllä niin äärirajoilla että ihan harmitti äijän puolesta...

Matkassa siis oltiin jyväskyläläisen Tilausliikenne Sami Arjotien kyydillä. Menomatkalla Sami oli laittamassa pyörimään jotain Maidenin dvd:tä kunnes huomasi ottaneensa väärän levyn, joten katsoimme sitten Metallican Live Shitiä puolet matkasta.

Ennen keikkaa tuli tuo Nordic Event -paita ostettua 40€ kiskurihintaan. Oikein hieno paita, ainut negatiivinen asia on kokemani pettymys huomatessani, että viikinkilaivan kyljessä olevista kyljistä ensimmäisessä on Ruotsin lippu ja muut ovat yksivärisiä.

Soundit tuntuivat olevan kohdillaan alusta asti ja Trivium veti aika hyvän setin. En vain tuntenut biisejä pahemmin, joten osallistuminen jäi melkoisen alhaiselle tasolle, mutta nautin kyllä biisien kuuntelemisesta ja jätkien esiintymisen katselusta. Ammattitaitoisia muusikkoja selvästi kaikki ja kolmen miehen vokaalit toimivat oikein hyvin.
Tunnelmaa Maidenia varten yriteltiin herätellä ennen ja jälkeen Triviumin, mutta mielestäni aika heikolla menestyksellä. Joku osa porukasta aloitti oman Maiden -huutonsa tai taputuksensa kun taas toinen osa alkoi huutaa tai taputtaa eri tahtiin, tämän johdosta yritykset lässähtivät aina ennen aikojaan. Myös aalto -yritykset olivat melkoisen säälittäviä, kunnes Doctor Doctorin jyrähtäessä soimaan alkoivat kunnon aallot kiertää katsomoa ja 6.7 palasi mieleen.
Olin erittäin onnellinen päässessäni kuulemaan uuden levyn livenä, vaikka yleisön osallistuminen jäi ymmärrettävästi hieman vähemmälle kuin klassikoissa. Lauloin mukana aina kun muistin sanat (eli lähinnä pre-chorukset ja kertosäkeet), näin tekivät myös muut, ja nyrkkiä puitiin ilmaan ja taputettiin, mutta aivan samanlaista hurmosta ei saatu aikaan kuin klassikoiden aikaan. Tämä on tietysti täysin luonnollista, koska yleisö muistaa nämä klassikkobiisit alusta loppuun asti lähes sanoja myöten ja tietää koko ajan mitä on tulossa seuraavaksi jolloin pystyy olemaan täysillä mukana. Olen kuitenkin tyytyväinen bändin päätökseen vetää koko uusi levy livenä. Se oli hieno kokemusta, ja klassikoita päästään kuuntelemaan sitten taas kahden vuoden kuluttua. Hallowed Be Thy Name oli taas elämää suurempi kokemus, ja legendaarisen Fear of the Darkin pääseminen kokemaan ensimmäistä kertaa livenä oli jotain uskomatonta. 'Kokea Fear of the Dark ja kuolla.'
Olimme kentällä pahimman ruuhkan rajoilla, ehkä vajaan kymmenen metrin päässä lavasta. Sieltä näki kyllä melko hyvin, mutta porukkaa tietysti oli ryöminyt sinne vähän joka kivenkolosta. Jossain välissä joku kolossi kiilasi takaa suoraan eteen ja jouduin vaihtamaan asemaani pari askelta sivummalle, myöhemmin taas pari pentua hyppi suoraan edessäni vaikka edempänäkin olisi ollut tilaa tunkivat takaraivoaan suoraan naamalle.
Bussilla kotiin palatessa pysähdyttiin taas Heinolassa Tähtihovissa, siellä jutustelin erään pienessä sievässä olleen Rautaneitolaisen kanssa hieman keikasta. Olisi mukava tietää kuka tämä keskimittainen, hoikka ja tummatukkainen mieshenkilö oli laudan nimimerkeistä, herra ei ainakaan tunnustanut kuuluvansa aktiivisempaan osastoon, tyylikäs uusi Rautaneito -paita silti löytyi.

Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!