TAROT
Moderator: The Killer Krew
-
- Viikonloppusoturi
^Kiitokset mainoksesta. Tuli tuokin sitten eilen katteltua. Ihan mielenkiintoinen lähetys oli. Studiossa vieraana ollut Marco Hietala vaikutti aika hyväntuuliselta ja heitti hyviä kommentteja. Tarotin listasijoitukseen (5.) mies vaikutti olevan tyytyväinen, joskin omaan rauhalliseen tyyliinsä. Suurimman uutisen Marco tiputti kuitenkin kertomalla, että Nightwish:lta olisi tulossa uusi levy jo ensi kesän lopulla. Tosin mies ei itsekään vielä tiennyt varmaksi, kuka toimii tuolloin solistina
. Tarotin video oli ihan mukiinmenevä. Ainakin hakkasi Maidenin uusimman videon 100-0, mutta siihen nyt ei paljoa vaaditakaan.

-
- Peräruiske
Missanneille lohduksi viikon ajan http://www.yle.fi/musiikki-tv/, josta "Keskiviikon lista" oikeasta laidasta.Petri the great wrote:01.11.2006: ASHES TO THE STARS VIDEO PREMIER
Ashes to the stars -video world premier will be tonight at Finnish Yle Tv2 -channel's Musiikki-Tv program starting at 23:35.
Video alkaa aika tarkkaan 36:30 kohdalla.
-PotD
Mites noi ei mulla toimi?Prince of the Dusk wrote:Missanneille lohduksi viikon ajan http://www.yle.fi/musiikki-tv/, josta "Keskiviikon lista" oikeasta laidasta.Petri the great wrote:01.11.2006: ASHES TO THE STARS VIDEO PREMIER
Ashes to the stars -video world premier will be tonight at Finnish Yle Tv2 -channel's Musiikki-Tv program starting at 23:35.
Video alkaa aika tarkkaan 36:30 kohdalla.
-PotD
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Tänään tuli itsekin viimein hommattua Tarotin uusin. Toinen kuuntelu vasta menossa, mutta voi jo nyt sanoa että ei saatana mitä tavaraa! Selvä haastaja edelliselle levylle ja se on paljon se.
Huomiselle Kouvolan keikalle olisi myös ehkä tarkoitus raahautua. Onkos kellään mitään tarkempia tietoja tuosta keikasta kun ei tuolla sivuillakaan näytä mitään lukevan? Esim. paljon maksaa sisään ja monen aikaan Tarot aloittelee?
Huomiselle Kouvolan keikalle olisi myös ehkä tarkoitus raahautua. Onkos kellään mitään tarkempia tietoja tuosta keikasta kun ei tuolla sivuillakaan näytä mitään lukevan? Esim. paljon maksaa sisään ja monen aikaan Tarot aloittelee?
-
- Azazel
-
- Kisälli
Nyt on sen verran kuuntelua takana, että uskaltaa jo sanoa lähes lopullisen mielipiteen levystä. Ei iske. Liikaa keskinkertaisia biisejä, eikä yhtään loistoviisua. Parhaimpina Traitor, Messenger Of Gods ja Before The Skies Come Down. Loppupään Howl ja Grey ovat todella väsynyttä tavaraa. Jotenkin väkisin väännetyltä levy tuntuu. Kertosäkeet on pääasiassa tylsiä ja mitäänsanomattomia. Toinen vokalisti Tupe Salmela on ihan ok, mutta ilmankin olisi varmasti pärjätty. Odotin loistavan Suffer Our Pleasuresin jälkeen paljon parempaa ja ehkä juuri siksi tämä levy tuntuu niin vaisulta. Voin olla tämän mielipiteeni kanssa yksin, mutta luulen että osassa levyn arvosteluissa on annettu 1-2 pistettä lisää vain sen takia, että bändi on legendaarinen Tarot. Itse olisin karsinut levyltä ylimääräiset efektit ja koskettimet pois, samaten levyn päätöskaksikon olisin jättänyt pois.
7-/10
7-/10
Sädäri " the Einstein " kirjoitti:
Sulle ei maksa vaivaa perustella. Jakeluun kun se ei menisi kuitenkaan. Pysy "old-school-underground-pörinä-suttupaskasaundi"-kamassasi.
Tarot on kyllä ihan liian yliarvostettu bändi. Pakkohan Suomessa onolla parempiakin laulajia kuin Hietala. kaikki biisitkin mitä Tarotia olen kuullut ovat kyllä niin tylsiä että voi morjens. No, kun tyylinä on suomalainen perushevi niin harvemminpa siinä on onnistuttu. ja nyt kaikki tarotfanit tällä vetää herneet nennänsä ja alkaa puolustelemaan ja perustelemaan hiki hatussa haha!
Sulle ei maksa vaivaa perustella. Jakeluun kun se ei menisi kuitenkaan. Pysy "old-school-underground-pörinä-suttupaskasaundi"-kamassasi.
"To be alive is more than just breathing"
Tarotin soittajat ovat hyviä, ja Marco on loistava laulaja, mutta se pääasia eli biisit ovat minusta aika mitäänsanomattomia. Olen omistanut pari levyä ja lainannut Lappikselta Suffer our pleasuresinkin, mutta kun ei niin ei. Muutamia kertoja tuli pyöritettyä läpi, enkä muistanut yhden yhtä biisiä kuuntelun päätyttyä.
Aika huonomuistinen ihminen pitää olla, jos vaikkapa I Rulen, Pyre Of Godsin, Rider Of The Last Dayn, Follow The Blindin, Undead Sonin, Convulsionsin ja vastaavien kertosäkeet eivät jää päähän, puhumattakaan suuresta osasta vaikkapa jälleen mainittujen kappaleiden kosketinmelodioista, riffittelyistä, harmonioista ja niin edelleen. Ehkä se Tarot ei ole sitten niin helppo tapaus, kun kaikenlaista tapahtuu vähän kieromminkin monella tasolla jatkuvasti, eikä homma pelaa ainoastaan kolmen soinnun sisällä sillä kaikkein yksinkertaisimmalla kaavalla.asa wrote:Tarotin soittajat ovat hyviä, ja Marco on loistava laulaja, mutta se pääasia eli biisit ovat minusta aika mitäänsanomattomia. Olen omistanut pari levyä ja lainannut Lappikselta Suffer our pleasuresinkin, mutta kun ei niin ei. Muutamia kertoja tuli pyöritettyä läpi, enkä muistanut yhden yhtä biisiä kuuntelun päätyttyä.
Jep jep. Siinä vaiheessa kun on kuunnellut Ariaa ja muuta loistavaa heviä, niin Tarotin jämämelodiat ja biisit eivät oikein enää tunnu niin hyville. Mun mielestä Suffer our Pleasuressilla oli keskimäärin yksi (kohtuu)hyvä riffi per biisi, ja se ei riitä minulle.condemned wrote:Tai sitten tietää että on yksinkertaisesti vain parempaakin heviä kuin Tarot mitä kuunnella.
Makuasioita, kuitenkin itse kuuntelen mielummin vaikka Acceptia.
-
- Peräruiske
-
- Peräruiske
Itse en ymmärrä miten Tarotia voi yliarvostetuksi väittää, äijät ovat tehneet musiikkiaan hyvällä laadulla ikuisuuden eivätkä ole silti ovet liiemmin ulkomaille avautuneet. Eikä Tarotin arvostus nyt muutenkaan hehkutuksen, katukuvassa näkyvien paitojen ja muiden muodossa niin suurta ole, että olisi oikeutettua kutsua bändiä yliarvostetuksi. Jossain määrin silti komppaan edellisiä mielipiteitä, sillä Tarotin heikkona puolena pidän itsekin osaa kappaleista. Soolot, riffit tai laulumelodiat eivät töki, mutta kokonaisuudet jäävät välillä hieman vaisuiksi.
Ja Marcohan on vähintäänkin Suomen parhaita, ellei paras.
Ja Marcohan on vähintäänkin Suomen parhaita, ellei paras.
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
-
- Taka-ampuja
Hei, Älä suutu!Lappis wrote: Sulle ei maksa vaivaa perustella. Jakeluun kun se ei menisi kuitenkaan. Pysy "old-school-underground-pörinä-suttupaskasaundi"-kamassasi.
Kukas mulle mesessä valitti hermoheikoista tyypeistä taannoin?

Eikös sunkin pitäisi jo tolla ikää tajuta se, että makuasioista on hassunhauska kiistellä *Öhöhö*
Niin ja todellakin Acceptia kuuntelee mielellään mieluummin kuin Tylsää Tarottia.
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
-
- Tuhlaajapoika
Tänään sain kuunteluun Crows Fly Blackin. Nimiraita, Traitor, Ashes to the Stars, Messenger of Gods ja You ovat erinomaisia kappaleita ja jäävät päähän, mutta muissa on tosiaan elementtejä jonkin asteisesta keskinkertaisuudesta (tai ainakaan vielä eivät ole täysin avautuneet) eikä aivan Suffer Our Pleasuresin tasolle päästä kokonaisuudessa. Joka tapauksessa hyvä levy ja menee toki lahjatoiveeksi jos joku mukava lähimmäinen sen kuukauden päästä haluaisi minulle syntymäpäivälahjaksi kiikuttaa.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
-
- Viikonloppusoturi
Vaikka itse Ariaa diggailenkin silloin tällöin, niin enemmän mulla Ariasta tulee mieleen jämäkama kuin Tarotista, venäläinen kopio Maidenista. Ariaa vasta ylihehkutetuksi bändiksi voi sanoa, parit hyvät levyt (jotka nekään eivät kovin omaperäisiä ole) ja loput enempi vähempi tuubaa, mutta silti bändiä suitsutetaan aivan pirun kovaksi. Esimerkiksi levyllä "generator zla" on mielestäni tasan yksi hyvä biisi, loput tuubaa. No makuasioitahan nämä.asa wrote:Siinä vaiheessa kun on kuunnellut Ariaa ja muuta loistavaa heviä, niin Tarotin jämämelodiat ja biisit eivät oikein enää tunnu niin hyville.
No jottei mene ihan offtopiciksi niin mielestäni Crows Fly Black on erittäin hyvä levy ja itse antaisin arvosanaksi 4/5. Suffer on edelleen se paras Tarot albumi ja tulee luultavasti parhaan pysymään, kun täydellisestä on paha enään parantaa.
CMEPTb!
Olin kyl aika jurrissa silloin, mut muistaakseni myönsin olevani se hermoheikko. Nimenomaan tietynlaisten ihmisten kanssa. Ja nyt muistan sen lopunkin, mutta se oli nyt taas täysin eri asia, mitä en ala tässä yleisesti jauhamaan, koska se ei muille kuulu.Sad wings of destiny wrote:Hei, Älä suutu!Lappis wrote: Sulle ei maksa vaivaa perustella. Jakeluun kun se ei menisi kuitenkaan. Pysy "old-school-underground-pörinä-suttupaskasaundi"-kamassasi.
Kukas mulle mesessä valitti hermoheikoista tyypeistä taannoin?
Lueppa Nowenin Pathetic Existencen lyriikat: " Stupidity- your middle-name! ". Ei se pelkästään uskovaisia koske.
Makuasioista on mukava kiistellä, kyllä. Tosin sun kanssa se ei onnistu, koska " sulla on ne periaatteet! ".
Ja jos haluaa kiistelyä, kannattaa miettiä kirjoitusta hiukan paremmin kuin seuraava esimerkki: " Kai nyt Suomesta löytyy kovempiakin laulajia kuin Hietala!?". 'Vertaa Asan kommentit Tarotista. Conden kommentti kyllä oli aika scheissea.
"To be alive is more than just breathing"
Voi perkele, en osaa edes oikein sanoihin pukea eilistä keikkakokemusta. Siis aivan mahtava keikka Tarotilta. En ollutkaan kyseistä porukkaa ikinä ennen nähnyt livenä, vaikka bändin tuotanto onkin tuttua. Tommin ja Marcon yhteistyö laulun osalta on jotain sanoinkuvaamatonta. Ja nyt vasta tajusin Tommin osuuden levyilläkin, ihan oikein että molemmat ovat lead-laulajiksi kansivihossakin nimettyjä. Kouvolan yleisö huusi aivan hulluna, meteli oli niin kova etten muista baarikeikalla ikinä kuulleeni. Mahtava ilta kaiken kaikkiaan, tosin päänsäryn ja suussa majailevan paskan maun olisi voinut jättää sinne jonnekin.. 

KKK "kesä, kalja ja kalastus"
Tuo Tarotin uus tuli viime viikolla hankittua ja soinut jo semmoset 5 kertaa. Ei voi sanoa kuin notta rautaa se on koko lätty. Jottain 9/10 tai 10/10 antaisin.
Mites mulla ei lähe millään toimimaan nuo musiikki-TV:n pätkät tuolla Ylen sivuilla?
Mites mulla ei lähe millään toimimaan nuo musiikki-TV:n pätkät tuolla Ylen sivuilla?
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
-
- Kisälli
Pistetäämpäs Tarotin omaankin topiciin:
Tarot - For The Glory of Nothing
Tarot - To Live Forever
Yhteen laskettuna hintaa tuli 13.80 €, sillä juuri kyseiset levyt olivat tarjouksessa hintaan 6.90. www.swampmusic.com
Uusi levy on todella kova paketti raskasta Tarotia. Jokainen biisi porskuttaa menemään hienosti. Traitor
Tarot - For The Glory of Nothing
Tarot - To Live Forever
Yhteen laskettuna hintaa tuli 13.80 €, sillä juuri kyseiset levyt olivat tarjouksessa hintaan 6.90. www.swampmusic.com
Uusi levy on todella kova paketti raskasta Tarotia. Jokainen biisi porskuttaa menemään hienosti. Traitor

Sama vika. Harmi.Räbsä wrote:Mites mulla ei lähe millään toimimaan nuo musiikki-TV:n pätkät tuolla Ylen sivuilla?
-
- Peräruiske
Undead Sonia ei varmaan tullut? Kappale olisi sopinut teemaan hyvin.Ipe wrote:TAROT
HUH! Pure of Gods, Ashes to Ashes, Rider of the Last Day and the others. HUH.
Vuoden kovimpia keikkoja ehdottomasti, kiitos Tarot. Pekun kapula vielä veitsenä neitsyt vitulle.
Lordi-skeidaa en jäänyt sekunttiakaan tsiigaamaan, ilta oli Tarotin.