Helloween / Kiske

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Helloween toimii parhaiten, kun levyllä laulaa...

Kai Hansen
28
17%
Michael Kiske
66
40%
Andi Deris
41
25%
Ei kiinnosta, vaikka laulaisi kuka !
29
18%
 
Total votes: 164

Shogun
Roudari
Roudari
Posts: 462
Joined: Wed Jan 07, 2004 22:03
Location: Helsinki
Contact:

Post by Shogun »

^No vähintään Keeper Of The Seven Keys part I & II kuuluu jokaisen itseään kunnioittavan melodisen hevin kuuntelijan kokoelmiin.
Power-metallin syntymä... 8)
"You'll never hear Maiden on U.S. radio, MTV and certainly never see them in a reality show."
- Bruce Dickinson on Ozzfest
journeyman
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 387
Joined: Sat Feb 28, 2004 19:18
Location: Joensuu

Post by journeyman »

Helloween on yksi suosikki bändeistäni.Kolahti heti ku sain lahjaks Master of the rings:in ja ekana sole survivor ja where the rain grows:in Sittemmin on levyjä tullu ostettua tasaiseen tahtiin. Paras levy helloweeniltä o Keeper Of The Seven Keys :twisted:
Clairvoyant
Roudari
Roudari
Posts: 470
Joined: Tue Jan 13, 2004 11:17
Location: Hyvinkää

Post by Clairvoyant »

Tänään sitten Tampereella pamahtaa, kun Helloween pistää keikan pystyyn, kuinkas moni on menossa minun lisäkseni?? Huomiseksi en Helsinkiin päässy, mutta onneksi tulee tämä keikka koettua.
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
Zapper
Kisälli
Kisälli
Posts: 555
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:48
Location: Helsinki

Post by Zapper »

Joo tässä puolen tunnin päästä täytyy lähteä Tampereelle päin. Ja odotukset on korkealla!
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

Clairvoyant wrote:Tänään sitten Tampereella pamahtaa, kun Helloween pistää keikan pystyyn, kuinkas moni on menossa minun lisäkseni?? Huomiseksi en Helsinkiin päässy, mutta onneksi tulee tämä keikka koettua.
Kohta pitäis lähteä ajeleen kohti Tamperetta, joten mukana ollaan.

edit: eli poiskin selvittiin ja oli kyllä perkeleen kova keikka! Kiire kun on niin ei pysty paljoa runoilemaan, mutta keeper, future world, eagles fly free, where the rain grows jne...helvetin kovaa settiä!
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

No, muut, mites Tre:lla meni? Oliko hyvä keikka?

Ite tänään stadin keikalle...

Hehkuttakaa jos on hehkuttamista ja haukkukaa jos aihetta.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Joo kyllä oli kova. Ainakin alku pisti ihan todella innokkaaksi moisella hittiparaatilla. Starlight, Murderer, Keeper of the Seven Keys, Future World, Eagly Fly Free... Jumaliste. 8) No ei muuta kuin uusiksi tänään.
Maso
Roudari
Roudari
Posts: 407
Joined: Fri Jan 09, 2004 12:26
Location: Hellsinki
Contact:

Post by Maso »

Kohta alkaa viinan kiskonta. Kovaa settiä tiedossa illalla Tavastialla.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
KARVA
Wimp
Wimp
Posts: 32
Joined: Mon Jun 07, 2004 15:20
Location: Villähde Proge Union

Post by KARVA »

Sen verran täytyy kommentoida että kun helloween oli aikoinaan jäähallissa maidenia lämppäämässä, lähettiin tokan biisin aikana baariin. Ihan naurettavaa paskaa oli meinaan koko vitun show... * SPIT *

Olin itse kyseisellä keikalla, ja nautin suunnattomasti. Älä tule tänne mesoamaan asiallisen keskustelun väliin, voi muuten tarttua KARVA kurkkuun. -IC-
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

KARVA wrote:Sen verran täytyy kommentoida että kun helloween oli aikoinaan jäähallissa maidenia lämppäämässä, lähettiin tokan biisin aikana baariin. Ihan naurettavaa paskaa oli meinaan koko vitun show... * SPIT *
Paskaako sitä tänne kirjotat? Kyse on nyt eilisestä ja tämänpäiväsestä keikasta. Et varmaankaan oo sinne tulossa.
Zapper
Kisälli
Kisälli
Posts: 555
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:48
Location: Helsinki

Post by Zapper »

Tampereella olin keikalla ja kyllä oli kova keikka. Hyvä settilista ja bändi oli iloisella ja energisellä tuulella. Andi on tosiaan aika hauska heppu, kun jaksaa vitsiä vääntää koko ajan. :lol:
Olin 2. rivissä ja siinä soundit olivat kyllä aika huonot, mutta niinhän ne ilmeisesti aina ovat aivan lavan edessä. Ja bonuksena pääsin vielä kättelemään Andin, kun hän keikan lopussa tuli kättelemään porukkaa eturivistä. Nyt ei sitten voikaan enää pestä käsiä.
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

bändi oli iloisella ja energisellä tuulella
Yllätys, HappyHappyJoyJoy...
Sorry, oli pakko kuitata. Jatkakaa 8)
"To be alive is more than just breathing"
Maso
Roudari
Roudari
Posts: 407
Joined: Fri Jan 09, 2004 12:26
Location: Hellsinki
Contact:

Post by Maso »

KARVA wrote:Sen verran täytyy kommentoida että kun helloween oli aikoinaan jäähallissa maidenia lämppäämässä, lähettiin tokan biisin aikana baariin. Ihan naurettavaa paskaa oli meinaan koko vitun show... * SPIT *
Sen verran pentuosastoa oleva kommentti, että taitaa olla kyseessä 1998 keikka ja loistavan 1988 lämmittelykeikan aikana vielä hiekkalaatikko vei voiton metallikeikoista.



^ Ja Lappiskin imasee nyt :piss off:


Tänään tärähtää, vaikka naula päässä onkin, niin tänään tärähtää.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Clairvoyant
Roudari
Roudari
Posts: 470
Joined: Tue Jan 13, 2004 11:17
Location: Hyvinkää

Post by Clairvoyant »

Jumalauta mikä keikka Tampereella. Aivan helvetin upea. Loistava setti ja hyvin soitti Helloween. Olin ite melkein eturivissä Dark Ride-paita päällä, ja huusin ja moshasin aika paljon, jos joku sattui tunnistamaan?
Oli kyllä upea fiilis, kun Andi nyökkäs päätä ja osotti sormella, kun sanoja yritin huutaa. Ja vielä keikan lopussa, kun Andi tuli siihen eturivin eteen, niin sain miestä vielä käteltyä, Upeaa oli!
Keikan kohokohdat olivat Starlight, Keeper Of the Seven Keys, Future World, Back Against The Wall, Power (Se välihuudatus oli kyllä helvetin hauska :). Yksi ainoa kämmi sattui Weikathille Where the Rain Growsin alkumelodiassa, siinä keikan ainoa huono kohta, eikä sekään vaikuttanut mitenkään. Kyllä kannatti Tampereelle asti lähteä!
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

Noni. Just tultiin vaimon kanssa Tavastialta himaan.
Ja, vittu sentään, kyllä kannatti!

Loistokeikka! 1h50min painoivat ja ne biisit tuli mitä odotettiinkin.
Bändi on hienossa vedossa vaikka muutamia soitannollisia virheitä sattuikin. Vanhana Helloween diggarina (Dark Ride ja Rabbit Dont come easy eivät enää sytyttäneet ja niiden biisit menivätkin hiukan ohi meikäläiseltä...) olin erityisesti otettu Keeper of the 7 keysistä! Perkeleen hieno biisi. Oli myös hieno nähdä Stefan Schwarzman livenä, onhan se soittanut mm. erikoisloistavassa suosikkibändissäni Running Wildissa.

Yhtenä hienona piirteenä (joka mielestäni bändissä on aina ollut) oli havaittavissa taas kerran se etteivät ukot ota itseään ja metallia liian vakavasti (naurettavaa se olisikin jos vanhat ukot, poislukien se uusi siloposkinen kitaristi, naama irvessä keskaria näyttäisivät ja verenmaku suussa mättäisivät!). Hyväntuulinen bändi lunasti, ainakin mun ja erityisesti vaimon, odotukset täysin.

Ei menny rahat taaskaan hukkaan!
Last edited by The Prisoner on Mon Jun 14, 2004 1:26, edited 1 time in total.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew
Posts: 8076
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:11
Location: Vantaa

Post by P.K. »

Noniin, Tavastiallakin heittivät settinsä. Ihan hyvä keikka oli, tosin Tampere oli noin 10 kertaa parempi.
Finnarry
The Bassist
The Bassist
Posts: 850
Joined: Mon Jan 05, 2004 11:01
Location: Nokia
Contact:

Post by Finnarry »

Oho, soittivat Keeperin!? :shock: Mitenkäs toimi kun tuo bändi on vähän vaihtunut originellistä...??
KARVA
Wimp
Wimp
Posts: 32
Joined: Mon Jun 07, 2004 15:20
Location: Villähde Proge Union

Re: Helloween

Post by KARVA »

Clairvoyant wrote: Mitäs mieltä olette kyseisestä bändistä? Omasta mielestäni loistava, kuuluu omaan top 5.
Kun mielipidettä kysytään, siihen voi myös vastata. Tykkäätte siitä tai ette...
The Prisoner wrote: Paskaako sitä tänne kirjotat? Kyse on nyt eilisestä ja tämänpäiväsestä keikasta. Et varmaankaan oo sinne tulossa.
Shut the fuck up. Kyse ei (kuten lukutaitoiset huomaavat) alunperin ollut mistään tulevista paskatapahtumista...
Olin itse kyseisellä keikalla, ja nautin suunnattomasti. Älä tule tänne mesoamaan asiallisen keskustelun väliin, voi muuten tarttua KARVA kurkkuun. -IC-
Ja tiedoksi sinullekin kuka sitten oletkaan, oman mielipiteen kertominen ei ainakaan ennen ollut mesoamista. "Voi muuten tarttua KARVA kurkkuun" on aika huono heitto... en oo kokeillut tarttuuko karvat kurkkuun jos sitä työntelee paikkoihin mihin ei pitäisi. Sinulla tuo taitaa tulla jo kokemuksesta
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

KARVA wrote:Sen verran täytyy kommentoida että kun helloween oli aikoinaan jäähallissa maidenia lämppäämässä, lähettiin tokan biisin aikana baariin. Ihan naurettavaa paskaa oli meinaan koko vitun show... * SPIT *

Olin itse kyseisellä keikalla, ja nautin suunnattomasti. Älä tule tänne mesoamaan asiallisen keskustelun väliin, voi muuten tarttua KARVA kurkkuun. -IC-
Täytyy sanoa että mulla kävi ihan samanlailla, pari-kolme ekaa biisiä tuli katsottua, jonka jälkeen ei kiinnostanut katsoa pätkääkään. Megadethin ohella yksi karseimpia esityksiä missä olen ollut.
Ihmettelen kyllä IC:n vahvaa reaktiota, ei tuo viesti nyt niin asiaton etteikö sellaista olisi ennen nähty täällä, tai nähtäisi vielä jatkossakin.
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

^Älä huolestu asa. KARVAn aloitus oli vain sen verran provoava vittuineen päivineen, vieläpä ilman hymyn häivää, että kommentoin hieman samaan sävyyn. Ehkei nyt kuitenkaan nämä vitun paskat ja syljet päälle kuulu tämän foorumin linjaan. Eikä tuo toinenkaan kommentti kommenteista oikein mieltä ylentänyt.

Tervetuloa vaan KARVA joukkoon, et vielä tunne et, toivottavasti sinulla on jostain jotain hyvääkin sanottavaa, varmaan opimme tuntemaan toisemme oikein hyvin kun lueskelet vähän enemmän foorumin kirjoituksia ja otat osaa keskusteluihin.

Takaisin aiheeseen.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
KARVA
Wimp
Wimp
Posts: 32
Joined: Mon Jun 07, 2004 15:20
Location: Villähde Proge Union

Post by KARVA »

Iron Constable wrote: Tervetuloa vaan KARVA joukkoon, et vielä tunne et, toivottavasti sinulla on jostain jotain hyvääkin sanottavaa, varmaan opimme tuntemaan toisemme oikein hyvin kun lueskelet vähän enemmän foorumin kirjoituksia ja otat osaa keskusteluihin.
Jeps... hyvää sanottavaa on aina roppakaupalla, joskus jopa asiaakin. Varsinkin kun Asan kanssa kuunnellaan paljon Curea joka tuo meidät aina niin hyvälle tuulelle. Asan favorite on muuten friday i´m in love! Terveisiä vaan sinne.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

Finnarry wrote:Oho, soittivat Keeperin!? :shock: Mitenkäs toimi kun tuo bändi on vähän vaihtunut originellistä...??
Toimi oikein hienosti mun mielestä!
Aika ylläri tosiaan oli että ko. biisin vetivät. Onhan noi kovia kundeja (pitkä historia kaikilla eri bändeissä) kaikki soittamaan ja se uus kitaristikin oli oikein jees nuoresta iästään huolimatta (-77) ja onpa se ollu jo Freedom Callissakin ennen Helloweenia sekä muutamassa muussa bändissä joten kokemusta tuntuis löytyvän.

Vielä hiukan tuosta KARVAn käytöksestä....
Linjahan ei tunnu millään muuttuvan; sain YV:nä samaa linjaa noudattelevan viestin tyyliin "Helloweenin mainitseminen paskan yhteydessä on loukkaus itse paskaa kohtaan". No, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä asiasta. Kysehän ei ollut mielipiteesi ilmaisemisesta vaan TAVASTA tehdä se. Perustelut ovat myös aina paikallaan moisia lausahduksia heiteltäessä. Tästä eteenpäin hieman rennommin sanankääntein, eikö?

Peace!

Juurikin näin. Laitan minäkin nyt sen verran vielä lusikkaani soppaan ja toistan itseäni: jokaisella on oikeus olla laudalla eri mieltä asioista ja se on jopa suotavaa. Laudan tyyli on kuitenkin asiallinen, perusteluja vaativa ja myös muut huomioon ottava. Jos tämä on liian vaikeaa hevimiehen tai -naisen niellä, purkakoon angstinsa muualla, salliviakin paikkoja siihen luulisi löytyvän. Kenenkään kavereita ei täällä paapota ja riidankylväjät laitetaan varmasti pihalle. Eli Prisonerin tavoin; peace ja Tamia lainatakseni K.I.S.S.

Sakari


Ja minä menen takuuseen KARVAN käyttäytymisestä ja fiksuudesta, hän nimittäin on mun pikkuveli (Minuutin nuorempi mind you). Mukava tyyppi kun sille päälle sattuu : 8)
Ehkä tähänkin pätee vanha sanonta: "Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla hiljaa". Tosin en kyllä itsekään aina noudata tuota, jos joku asia tökkii, niin silloin se tökkii ja sen myös tuon julki.
Ja Karvan väite minun CURE faniudesta on suoranaista vittuilua, minä en jaa veljeni goottihuumaa. CURE, SISTERS OF MERCY ja muut on kauheaa sontaa. Että up yours vaan. Image
-Asa-
Graphics
Kisälli
Kisälli
Posts: 599
Joined: Sun Feb 22, 2004 22:12
Location: Espoo

Post by Graphics »

Nyt on sitten kumpainenkin keikka takana. Tampereella meno oli jotain aivan uskomatonta. Bändi oli todella kovassa vedossa.Jo ennen keikkaa salin täytti "Helloween" huudot ja "Happy happy helloween" hoilaukset. Mahtavaa. Helsingissä tunnelma oli sitten jo aika lattea. Bändi heitti keikan ja se siitä.Ehkäpä jo päivä valinta selittää osan vaisusta menosta Tavastialla. Tavastian keikan lopussa oli huvittava episode kun Deris otti Weikathin kitaran, Gerstner Grosskopfin basson ja toisinpäin ja sitten alkoi vielä loppu jamittelu :) Stefan Schwarzmann vakuutti ainakin minut rummuissa.Loistavat otteet, ei ole Ulia kovinkaan iso ikävä.Deriksen huumori ja onnistuneet laulu suoritukset vielä piste i:n päälle. Kerrassaan mahtava viikonloppu! Keeperin ja Jerichon biisit oli oivia valintoja, soittivat uudelta levyltä Open Your Lifen mikä on mielestä levyn ylivoimaisesti paras kipale. Setti toimi. Nyt odottellaan että tulisi vaan pian uudestaan Suomeen 8)

edit

Tavastian koho kohta ennen keikkaa oli kun sai nimmarin basisti Grosskopfilta :o
Last edited by Graphics on Mon Jun 14, 2004 15:10, edited 1 time in total.
Original Rainmaker
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 55
Joined: Thu Feb 19, 2004 12:30

Post by Original Rainmaker »

Hyvän keikan äijät vetivät Tampereella kieltämättä, mutta itse jäin kaipaamaan uutta materiaalia keikka settiin... 3 uusimmalta albumilta taisi tulla vain viisi kappaletta ( hey lord, if i could fly, open your life, sun for the world ja back against the wall ). Mainittakoon että kolme uusinta albumia ovat mielestäni bändin parhaat...
Trendit tulevat ja menevät... Maiden on ikuista !!
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

Kyllä te nyt kierrätte puukkoa haavassa. Mulla oli kaikki valmiiksi pedattuna (sananmukaisesti) Tampereen keikalle, mutta miljoonan yhteensattuman summana homma meni puihin. Kaverit kehui ja sitä rataa. Pikkasen ottaa koppaan.

Ei kai tässä auta muu kuin heittää High Live Dvd-masiinaan ja juoda suruun. Olisko kellään settilistaa kokonaisuudessaan muistissa, niin voisi vielä harmitella vähän lisää. Pelkästään Keeperin takia olisi pitänyt päästä todistamaan keikkaa.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Post Reply