Iron Maiden 12.11 Tampere & 14.-15.11 Helsinki

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Riippuu tietysti paikasta, mutta ainakin eturivin lähettyville on "mahdoton" päästä takaisin vessasta.
corppa
Roudari
Roudari

Post by corppa »

^^ No se tietty riippuu missä se paikka on, mutta eipä sinne eteen tietenkään pääse takaisin ilman voimakeinoja. Taakse toki pääsee, vaikka kävis pari huurteista ottamassa baarin puolella. Kantsii käydä kusella ennenku lähtee eturivin paikkaa metsästään :wink:

edit: Ipe ehätti ensin
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Itse olen saanut tarpeekseni eturivin tungoksessa painimisesta, mieluummin katselen sieltä missä väljemmin tilaa. Pidän myös vapaudesta siirtyä lavan eri reunoille ja näin halutessani vaihtaa perspektiiviä vaikka useamman kerran keikan aikana :).

Tietysti plekut sun muut hikinauhat saa vähänkin kauempana unohtaa, kapuloiden kanssa saattaa silti käydä tuuri.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No ei sinne eturiviin kyllä ainakaan väkisin jaksa vääntää. Anthrax Nosturissa on viimeisin minkä oon ollu eturivissä, tosin en silloinkaan koko keikkaa kun loppui puhti ja pakko oli mennä juomaan. Tosin Anthraxin eturivin paine ja intensiteetti on lievästi sanottuna eri kontrastia kuin Iron Maiden. Pakkahuoneella riitti että pääsi sopivasti eteen Scottin eteen... Mutta se Anthraxista. Useimmilla (varsinkin pienemmillä) keikoilla eteen pääsee kunhan kävelee sinne eteen pari minsaa ennen bändin aloittamista. Mutta isoimmilla keikoilla saa kyllä aika hyvin painia. Vessaan jos eturivistä lähdet niin voi sanoa hyvästit sille paikalle. Takaisin turha päästä.

En kyllä hieman tajua nyt tätä eturivistä kohkaamista. Onks tässä nyt joku Voimis-legenda jutun takana vai mistä niin ihme into sinne eteen, että keikkakokemus huononee ainakin 75% jos sinne kaiteeseen asti ei pääsekään? Meininki on edessä toki oma juttunsa. Mutta nyt silti ihmettelen.
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Mulla ei ole kokemusta kentälläolosta sisäkeikoilla, tähän asti on aina tullut hankittua katsomopaikat. Kaikesta varoittelusta huolimatta osallistuin kuitenkin siihen IMOCin arvontaan eli toiselle Helsingin keikalle olisi sitten mahdollisuus päästä eturiviin. Minä kun olen tällainen alle 160-senttinen niin olen melko näkörajoitteinen kentällä. Ja aina jysähtää jonkun kyynärpää päähän... Sikäli ei mitenkään houkuttelevaa, mutta ehkä jos tosiaan pääsee eturiviin niin ainakin näkee jotain. Onneksi on poika mukana, täytyy sitten taas tukeutua siihen kuten kesällä Tuskassa, kun takaa puski porukat niin etten meinannut pysyä pystyssä. :roll:
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

condemned wrote:No ei sinne eturiviin kyllä ainakaan väkisin jaksa vääntää. Anthrax Nosturissa on viimeisin minkä oon ollu eturivissä, tosin en silloinkaan koko keikkaa kun loppui puhti ja pakko oli mennä juomaan. Tosin Anthraxin eturivin paine ja intensiteetti on lievästi sanottuna eri kontrastia kuin Iron Maiden. Pakkahuoneella riitti että pääsi sopivasti eteen Scottin eteen... Mutta se Anthraxista. Useimmilla (varsinkin pienemmillä) keikoilla eteen pääsee kunhan kävelee sinne eteen pari minsaa ennen bändin aloittamista. Mutta isoimmilla keikoilla saa kyllä aika hyvin painia. Vessaan jos eturivistä lähdet niin voi sanoa hyvästit sille paikalle. Takaisin turha päästä.

En kyllä hieman tajua nyt tätä eturivistä kohkaamista. Onks tässä nyt joku Voimis-legenda jutun takana vai mistä niin ihme into sinne eteen, että keikkakokemus huononee ainakin 75% jos sinne kaiteeseen asti ei pääsekään? Meininki on edessä toki oma juttunsa. Mutta nyt silti ihmettelen.
Onks tässä nyt joku Voimis-legenda jutun takana vai mistä niin ihme into sinne eteen, että keikkakokemus huononee ainakin 75% jos sinne kaiteeseen asti ei pääsekään?

Nyt menee off-topikiksiks, mutta Voimiksella oli tänne aikoinaan rekisteröidyttyään kova tapa leijua, sillä että hän on li 6.7 keikalla eturivin keskellä ja koski toisena turva-aitaan. Toinen melko legendaarinen juttu oli se, että hän meni muistaakseni jo kahdelta yöllä jonottamaan Maiden keikkojen lippuja.
On se aika kova poika jonottamaan! :lol:
SAVE_US.ETG :P
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Keikka ei siitä huonone yhtään, oli eturivissä tai toisessa. Yleensä toisessa rivissä on paljon mukavampi olla, koska siinä ei ole sellaista painetta ja tappelun tynkää koko ajan. Tietysti eturivissä on se oma fiiliksensä, mutta siinä myös voi missata osan keikasta kun yrittää pitää paikkaansa. Että näin.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Toinenkin rivi mielestäni kuuluu siihen alueeseen, mihin on tunkua kuitenkin aika paljon. Toisaalta se on myös huonompi paikka olla, kun ei ole mitään mistä pitää kiinni, toisin kuin eturivissä. Muutama rivi taaemmas alkaa olla jo rauhallisempaa.
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Eturivi on aina oma juttunsa. Minä itse sain ne kovimmat kiksit 7.7, kun etäisyyttä bändiin oli parhaimmillaan n. kaksi metriä. Siinä oli sitä jotain. Siinä jos missä jakaa bändin energian.

Mutta sitten ne tunkijat.. Oikeasti, vittu päähän mokomille ja niskapersotteella ulos. Sain pidettyä helvetin hyvin paikkaani siihen asti, että ensinnäkin joku muhammed änkee tulemaan ja tarraa aidasta kiinni siten, että äijä itse on sen kädenmittansa päässä aidasta. Järkeä? Ja sitten ne humaloituneet rähisijät joukossa. Eturivipaikka meni, kun tämänkaltainen tapaus alkoi rähistä juuri takanani ja piti väistää, jotta järkkärit saivat poistettua ko. henkilön joukosta. Tämä ei tosin vituta ollenkaan, sillä ilman paikanmenetystä en olisikaan napannut Nicko McBrainin rumpukapulaa. :wink:

On se mahtavaa!
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
hapi
Hang-Around
Hang-Around

Post by hapi »

Lippupalvelusta sain kenttälipun 15. päivän keikalle tänään.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Vielä näyttää siis lippuja olevan. Itse tilasin heti kaksi kenttälippua 14 päivän keikalle. Nyt vaa pitäis malttaa oottaa :D
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Ite olin aikeissa ostaa ensin kenttälipun katsomolipun sijaan, mutta kun alkoi miettimään tuleeko siitä kentällä olosta mitää eli meneekö se siihen että taistellaan paikasta eturivissä ja kokoajan joku tönimässä! Sain lipun kuitenkin Adrianin katsomoon ja melko alas vielä, joten oli helppo valita katsomolippu kentän sijaan!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Täällä on osalla porukasta näköjään vähän stereotyyppinen kuva tuosta kentällä olemisesta. Ensinnäkin: Ne on nämäkin hommat vähän itsestä kiinni. Jos kerran jo lähtökohtaisesti tiedetään, että siellä kentällä on vähän tanssahtelevampi meininki, niin siitä pääsee eroon yhdellä konstilla. Menkää mukaan. Se on ihan yleisesti tiedossa, että tuonne eteen fanaattisimmat kaverit itsensä tunkevat ja meininki saattaa olla sen mukaista. Se kenttä ei kuitenkaan mikään kidutuskammio ole.

Mutta siellä kentällä näkee ihan yhtä hyvin vaikka ei siinä aidassa olekaan kiinni. Se 10-20 metriä aidasta on jo paljon väljempää ja todella hyvin sieltäkin näkee. Se on loppupelissä kuitenkin ihan sama kuinka paljon suunnittelee katsovansa ketäkin ja mistäkin suunnasta, ne ajatukset ja suunnitelmat unohtuvat nopeasti siinä vaiheessa kun valot sammuvat ja intronauha lähtee pyörimään.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Give Me Ed-kiertueella olin Aces High aikana neljännessä rivissä, kun Steve juoksi lavalle. Tässä vaiheessa olin vielä aivan keskellä lavaa, eli keskikaiuttimien kohdalla. 20 sekunttia myöhemmin olin Janickin puolen "lisälavapalan" kohdalla, ja taas 20 sekunnin päästä aivan keskellä lavaa. Parhaimmillaa toisessa rivissä, huonoimmillaa jossain kahdeksannessa tjsp.

Toisinsanoen, jos on hyvä meno, niin sitten on hyvä meno. Toki on sitten semmoisiakin keikkoja, joissa seisotaan paikoillaan koko keikka ja mitään ei tapahdu, mutta Tuo Aces High:n aikainen "liikunta" on ehkäpä ollut pahin omalle kohdalle sattunut. Yleensähän hengailen äänipöydän läheisyydessä, minne suurin osa kauittimista on suunnattu "nautinnon maksimoimiseksi" 8)

Aidassa kun on kiinni, niin joutuu kääntää päätänsä paljon enemmän, kuin taas silloin kun on taaempana.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Ihan ihme kohkaamista täällä siitä legendaarisesta eturivin paikasta. Onpas porukalla nyt kova hinku koskea toisena turva-aitaan.

Se nyt vaan sattuu olemaan sillain, että se, oletko neljännessä vai ensimmäisessä rivissä ei vaikuta pahemmin mitenkään keikan kulkuun. Mitä nyt eturivissä on (oletettavasti) hieman vaikeampi pitää paikkaansa. Mä en ole kertaakaan eturivissä ollut, mutta aina halutessani olen päässyt ihan pujottelemalla sinne toisen rivin tuntumaan jos on tarve ollut. Ihan turha stressata siitä aiheesta, Maiden on Maiden tai keikka on aina keikka, kenenkään kokemusta ei pilaa se että ei aidassa roiku.
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

Pentelesh wrote:Give Me Ed-kiertueella olin Aces High aikana neljännessä rivissä
Vissiin Ed Hunter tourilla? :wink:

Itselläni on lippu katsomoon, lavalta katsottuna oikealla (Murrayn?) puolella, eikä ole kyllä hinkuakaan tuonne kentälle. Sama juttu oli myös 2003 Give me the ed...-kiertueella. Hyvin näki, meininki oli loistavaa ja kuselle pääsi helposti. Kelpaa :D
Ratsupoliisi

Post by Ratsupoliisi »

Eipäs ne Aces High:ta soittanu Give Me Ed-rundilla.
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

OsmaGunner wrote:
Pentelesh wrote:Give Me Ed-kiertueella olin Aces High aikana neljännessä rivissä
Vissiin Ed Hunter tourilla? :wink:
Jep, my bad. Aivot ja sormityö ei nyt taas toimi ollenkaan.

Ja Strato, itseltäni tuo tuli vain varoituksen sanana siitä, mitä siellä saattaa tulla.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Stratocaster wrote:Ihan ihme kohkaamista täällä siitä legendaarisesta eturivin paikasta. Onpas porukalla nyt kova hinku koskea toisena turva-aitaan.

Se nyt vaan sattuu olemaan sillain, että se, oletko neljännessä vai ensimmäisessä rivissä ei vaikuta pahemmin mitenkään keikan kulkuun. Mitä nyt eturivissä on (oletettavasti) hieman vaikeampi pitää paikkaansa. Mä en ole kertaakaan eturivissä ollut, mutta aina halutessani olen päässyt ihan pujottelemalla sinne toisen rivin tuntumaan jos on tarve ollut. Ihan turha stressata siitä aiheesta, Maiden on Maiden tai keikka on aina keikka, kenenkään kokemusta ei pilaa se että ei aidassa roiku.
Ihme nokittelua täällä nuorison toimesta.

Keikan kulkuun ei vaikuta tippaakaan joku penttivirtasen paikka kentällä. Ja eihän tässä mistään kokemuksen laatua olla vertailtu, vain sitä, että siellä eturivin läheisyydessä on vaikeampaa pitää paikkansa. Tietenkin jos sinne lähtee periaatteella vittuunnun, jos joku tönii, varmasti menee keikka pilalle. Mutta enpä usko, että tännekkään sellaista märkäkorvaa sattuu, joka luulee, että kentällä ollaan hissukseen paikallaan, ja varotaan tönimästä muita.

Ja toisaalta olikos se niin, ettet ollu vielä Maidenia nähnyt kertaakaan livenä? Millä logiikalla voit tuossa tapauksessa sanoa, että Maidenin keikka on vain yksi muiden joukossa? Mielestäni se on aika helvetin uniikkia päästä katsomaan jumaloimaansa bändiä, ei se mielestäni ole "yksi keikka muiden joukossa". Ymmärtänet kuukauden päästä.
Last edited by darealjyra on Mon Oct 16, 2006 20:41, edited 1 time in total.
trooper
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by trooper »

Stratocaster wrote:Ihan ihme kohkaamista täällä siitä legendaarisesta eturivin paikasta. Onpas porukalla nyt kova hinku koskea toisena turva-aitaan.

No mitä muilla siihen on urputtamista? Olet oikeassa siinä, ettei se keikan kulkuun mitenkään vaikuta BÄNDIN osalta, mutta katsojalle se on kokemuksena timanttia. Oli bändi mikä hyvänsä. Näin siis itselläni. Neljä kertaa olen Maidenia ollut katsomassa ja kolme näistä kerroista olin katsomossa, eikä se syönyt fiilistä ollenkaan. Itse olen valmis vaikka roikkumaan katosta munista köytettynä, kunhan vaan saa paikan päällä olla. :D
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

darealjyra wrote:

Ihme nokittelua täällä nuorison toimesta.

Keikan kulkuun ei vaikuta tippaakaan joku penttivirtasen paikka kentällä. Ja eihän tässä mistään kokemuksen laatua olla vertailtu, vain sitä, että siellä eturivin läheisyydessä on vaikeampaa pitää paikkansa. Tietenkin jos sinne lähtee periaatteella vittuunnun, jos joku tönii, varmasti menee keikka pilalle. Mutta enpä usko, että tännekkään sellaista märkäkorvaa sattuu, joka luulee, että kentällä ollaan hissukseen paikallaan, ja varotaan tönimästä muita.

Ja toisaalta olikos se niin, ettet ollu vielä Maidenia nähnyt kertaakaan livenä? Millä logiikalla voit tuossa tapauksessa sanoa, että Maidenin keikka on vain yksi muiden joukossa? Mielestäni se on aika helvetin uniikkia päästä katsomaan jumaloimaansa bändiä, ei se mielestäni ole "yksi keikka muiden joukossa". Ymmärtänet kuukauden päästä.
Satun hyvin tietämään tilanteen, Maiden on lempibändini ja 12.11 tulee olemaan tähänastisen elämäni paras päivä. Ymmärretty? Asiasta ei tarvitse jauhaa vaan koko aikaa, ei siitä eikä sen merkityksestä, jos se on näinkin itsestään selvä.

En ole Maidenia nähnyt kertaakaan, vielä. Enkä kyllä väitäkään että se on bändi muiden joukossa, vaan onhan se nyt selvästi ylitse muiden. Tarkoitin lähinnä sitä, että siitä ei Erkki Erektion keikkakokemus muutu miksikään oli erkki sitten ensimmäisessä vai toisessa rivissä.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

Stratocaster wrote:Tarkoitin lähinnä sitä, että siitä ei Erkki Erektion keikkakokemus muutu miksikään oli erkki sitten ensimmäisessä vai toisessa rivissä.
On siinä kuitenkin esimerkiksi se ero, että toisessa rivissä sulla on hikisiä ihmisiä edessä ja takana, ekassa rivissä vain takana, muista näköesteistä puhumattakaan. Eturivissä on myös helpompi pitää kiinni kaiteesta ja nojata siihen kun taas taaempana on useimmiten virran vietävänä.

Kuten sanottu eivät eturivit ole keikan seuraamisen kannalta ne kaikkein otollisimmat, ei silti ettei niitä kannattaisi kuitenkin kokea :).
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Olen itse sen verran lyhyt, että jokainen rivi edessä on lisää näköestettä.
Ne keikat missä olen ollut edessä: mainio paikka, helpoin mun nähdä. Alussa saa tosin taistella paikastaan. Kaikista paras ja turvallisin olo on ollut silloin, kun tokasta rivistä joku pidempi fani on ottanut aidasta kiinni tosta kylkien molemmin puolin. Silloin ei niin pahasti painetta ja sivutaklauksiakaan ole tullut.
Taaempaa on aika paha mun nähdä ja Motörheadin keikalla näin vain Lemmyn viikset.

Miksi sitten en mene katsomoon? Jaa-a, kai siitä jotkut ihmeelliset fiilikset saa kun mielettömän kokonen joukko samaa musiikkia rakastavia on runttautuneet kasaan, laulaa kurkkunsa käheäksi, nyrkit ilmassa ja bändi on suoraan edessä.
Ensimmäinen Maiden keikka tulossa ja voin vaan kuvitella kuinka miljoonasti upeampi se fiilis vielä silloin on.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Dante wrote: Kaikista paras ja turvallisin olo on ollut silloin, kun tokasta rivistä joku pidempi fani on ottanut aidasta kiinni tosta kylkien molemmin puolin.
Itseasiassa olen tehnyt juuri näin monet kerran. Jotenkin se naisen näkeminen siellä eturivin tiimellyksessä saa aina suojeluvaiston päälle. Ja usein ne ovat vielä pieniä hentoisia tyttösiä. Tietysti vain siinä tapauksessa jos naishenkilö on yksin siellä ilman miesystävää, eli omaa henkilökohtaista ihmiskilpeä :D .
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Suo onni mulle, lippu Tampereen Maidenin keikalle myy! Kenttälippu tai istumapaikka, molemmat käy!
impaledistro@msn.com
FUCK X-THOR
Post Reply