Innolla odotan, että pääsen todistamaan tätä varsin ainutlaatuista settilistaa Hartwallille ensi kuussa! Olen siis ihan noviisi mitä Iron Maidenin keikkoihin tulee, mutta kun lukasin Hartfordin konsertin jälkeen, että mitä biisejä keikka pitää sisällään niin olin ihan huuli pyöreänä ja samantien tuli entistä suurempi hinku hankkiutua paikan päälle kuulemaan AMOLAD livenä kaikessa komeudessaan. Olen kuukauden päivät levyä kuunnellut ja hyvin potkii, ja onhan tämä sen verran ainutlaatuinen tilaisuus kun pääsee kokonaisen levyn todistamaan livenä -tulevaisuudessa näiden keikkojen bootlegit saattaa olla aika haluttua tavaraa!
Jos sallitaan hieman pitempi historiikki tähän, niin olen siinä mielessä omituisempi tapaus, että en omistanut ennen AMOLAD:ia kuin Powerslaven, jonka senkin hankin vasta tuossa parisen vuotta sitten CD:nä. Teininä 80-luvun lopun kultaisina vuosina kyllä jo kuuntelin Maidenia ja nimenomaan tätä kyseistä Powerslave-lättyä, mutta olen vasta viime vuosina saanut jälleen kosketuksen nuoruuteni musiikkiin. Powerslave kuulosti edelleen sen verran tiukalta kun sen taas parin vuosikymmenen tauon jälkeen pistin pyörimään, että oli tarkoitus hankkia enemmänkin Maiden-matskua, mutta se sitten jäi kun kaikkee muutakin musaa tuli hankittua...levykokoelman paisuttaminen on ollut prioriteettina noin yleisemminkin viime aikoina!
Kun AMOLAD sitten ilmestyi niin innostuin sen verran kaikista hyvistä arvosteluista, että päätin vihdoinkin kartuttaa bändin diskografiaa uutukaisella -ja se olikin mainio päätös, sillä nyt on tullut samantien hankittua jo yksi DVD:kin ja useampi levy odottaa nyt entistä akuutimpana hankintana ostoslistalla, joukossa Brucen soolot
Onneksi ainakin täällä Rautaneidossa saa sen vaikutelman, että "lievästi"

AMOLAD-painotteinen settilista jaksaa innostaa suurta osaa suomalaista fanikantaa. Toki ymmärrän, että tällä saitilla pyörivät lähinnä ne kaikkein innokkaimmat fanit mutta kuitenkin... Henkilökohtaisesti olen myös tosi iloinen, että setti -ainakin näillä näkymin- pitää sisällään myös Fear of the Darkin ja Hallowed Be Thy Namen, kaksi suosikkiani.
Ja eikun laskemaan päiviä, tasan kuukausi enää tätä malttamatonta odotusta!