Roskisdyykkari wrote:^^ www.gprotab.net , löytyy samat tabit kuin mysongbookistakin (MSB:stähän ei nykyään voi ladata tabeja).
Itse olen ottanut urakaksi tabittaa koko AMOLADin GP:lle ja pistää sitten tuolle sivulle, saattaa kyllä kestää aika kauan mutta ei se mitään. Tällä hetkellä Longest Day menossa, ekan kertsin kohalla ollaan.
Osaisinpa mäkin! Mitäs biisejä oot jo sinne laittanu, vaiko vielä mitään?
Miten paljon arvokkaampia ovat avaamattomat eli vielä tehtaan muoveissa olevat LP- tai cd-levyt verrattuna avattuun, mutta priimakuntoiseen levyyn? Vai ovatko ne sen arvokkaampia?
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
reptile wrote:Miten paljon arvokkaampia ovat avaamattomat eli vielä tehtaan muoveissa olevat LP- tai cd-levyt verrattuna avattuun, mutta priimakuntoiseen levyyn? Vai ovatko ne sen arvokkaampia?
Riippuu ihan mistä CD:stä/LP:stä on kyse. Jos sulla on vaikka Fear of the Dark Remaster muoveissa niin eipä siitä kukaan varmaankaan yli 20 € maksaisi, mutta jos taas omistat Killersin alkuperäisen LP:n muoveissa niin itse luonnehtisin hintaa siinä 25-50 € tietämillä.
Mitä vanhempi ja harvinaisempi painos, sen kalliimpi.
^Eiköhän reptile tarkoittanut sitä, että onko esim. Killersin alkuperäinen LP arvokkaampi avattuna ja priimakuntoisena vai avaamattomana. Ei sitä että onko fear of the dark arvokkaampi kuin piece of mind.
reptile wrote:Miten paljon arvokkaampia ovat avaamattomat eli vielä tehtaan muoveissa olevat LP- tai cd-levyt verrattuna avattuun, mutta priimakuntoiseen levyyn? Vai ovatko ne sen arvokkaampia?
Riippuu ihan mistä CD:stä/LP:stä on kyse. Jos sulla on vaikka Fear of the Dark Remaster muoveissa niin eipä siitä kukaan varmaankaan yli 20 € maksaisi, mutta jos taas omistat Killersin alkuperäisen LP:n muoveissa niin itse luonnehtisin hintaa siinä 25-50 € tietämillä.
En nyt hyökkää kenenkään kimppuun mutta kannattaa heitellä Maiden-asioista omia hinta-arvioita sitten vasta vuosien päästä kun on saanut keräilyharrastukseen vähän laajempaa kuin vuoden kokemusta.
En nyt hyökkää kenenkään kimppuun mutta kannattaa heitellä Maiden-asioista omia hinta-arvioita sitten vasta vuosien päästä kun on saanut keräilyharrastukseen vähän laajempaa kuin vuoden kokemusta.
Mutta eikös vastaukseeni pääse ihan hetkisen ajattelullakin?
Ainahan sitä enemmän saa avaamattomasta jne.
^ Joo, en mä sitä tarkoita, kyllä mäkin samaan tulokseen pääsen. Mutta "kysy asiantuntijoilta"-topiciin jos viidennellätoista ikävuodella heiluva, pari vuotta keräilyä harrastanut jannu paiskaa asiantuntija-lausuntonsa, voi olla että jollekin kihahtaa viherkasvi nokkaan.
Paddy wrote:^Eiköhän reptile tarkoittanut sitä, että onko esim. Killersin alkuperäinen LP arvokkaampi avattuna ja priimakuntoisena vai avaamattomana. Ei sitä että onko fear of the dark arvokkaampi kuin piece of mind.
Juuri tätä tarkoitin. Itsellä siis on avaamaton Infinite Dreams 7" hihamerkillä, ja mietin että onko se arvokkaampi noin kuin avattuna.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Roskisdyykkari wrote:^^ www.gprotab.net , löytyy samat tabit kuin mysongbookistakin (MSB:stähän ei nykyään voi ladata tabeja).
Itse olen ottanut urakaksi tabittaa koko AMOLADin GP:lle ja pistää sitten tuolle sivulle, saattaa kyllä kestää aika kauan mutta ei se mitään. Tällä hetkellä Longest Day menossa, ekan kertsin kohalla ollaan.
Osaisinpa mäkin! Mitäs biisejä oot jo sinne laittanu, vaiko vielä mitään?
Jäänyt hieman vaiheeseen tuo tabittelu, ja kyllähän siinä kestää muutenkin kun väsää jokasen rumpufillin ja "syntikkasoinnun" nuotilleen. Longest Day vielä kesken, ja kestää varmaan vielä jonkin aikaa ennenkun saan sen lisättyä tuonne sivulle. Jos jotain kiinnostaa keskeneräinen versio niin voinhan mä sitäkin messengerin välityksellä sendiä . muttajoo, Longest Dayn jälkeen teen varmaan Different Worldin tai muun jonka tabituksessa kestää ehkä alle päivä.
Tuli tässä mietittyä koulussa Brave New World kirjaa luettaessa että onkohan Maidenin samannimisellä biisillä mitään tekemistä kirjan kanssa. Nopealla lyriikoiden vilkasulla en huomannut mitään suoranaisesti kirjaan viittaavaa, mutta voi myös olla että kyse on jostain syvällisemmästä jota en itse tajua Eli onko maidenin BNW:lla mitään tekemistä samannimisen kirjan kanssa?
Kiitos.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Aaa. Kiitos. Tuosta selvisikin että sanat ovat täynnä vertauskuvia. Ei ihme ettei ekalla katselu kerralla huomannut. Nyt kirjan lukeminen sai aivan uuden merkityksen
Kiitos.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Polunimuri wrote:Hei mistäs muuten Powerslaven Losfer words (Big 'Orra) kertoo? Kiitokset jo etu käteen.
Jos kappaleen nimi ensin käännetään norm. enkuksi niin se on: Lost For Words (Big Horror).
Itse asiassa tuo Big 'Orra käsittääkseni viittaa (paristakin haastattelusta lukenut) ns. "totanoin-ilmiöön". Eli kun sanat ovat hukassa (Lost For Words) alkaa itse kukin helposti hokemaan "totanoin, niinku jne" Englannissa tuo 'totanoin' on usein 'or a' joten koko biisin nimi suomennettuna voisi olla Sanaton (iso totanoin) .
Juuri näin. Tosin "Losfer" voisi olla myöskin "loss for". Se ei muuta ideaa kuitenkaan mihinkään suuntaan. Eli biisi kertoo siitä kun sanat ovat hukassa ja pojilta pääsee aika mahtavalta kuulostava iso "totanoin".
Kuinkas monta kiertuetta tuo Nicko on nyt soittanut avojaloin? En pääse nyt tarkistamaan, mutta muistini mukaan Rock In Riolla soittaa vielä kengät jalassa. Early Days-rundilla kenkiä ei sen sijaan ollut.
Last edited by Toxic Enema on Fri Oct 13, 2006 22:59, edited 2 times in total.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Toxic Enema wrote:Kuinkas monta kiertuetta tuo Nicko on nyt soittanut avojaloin? En pääse nyt tarkistamaan, mutta muistini mukaan Rock In Riolla soittaa vielä kengät jalassa. Early Days-rundilla kenkiä ei sen sijaan ollut.
Mitä mitä.. kengiä tai ilman? Mitä väliä.
Saiskos tänne asia kysymyksiä, kiitos
Suus kiinni, tollo! Iron Maiden on elämää suurempi asia, josta pitää tietää kaikki mahdolliset faktat ja sitä vartehan tämä ketju täällä on. Lukihan Arvi Lindkin uutiset sukkasillaan, vaikkei välttämättä uskoisi.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Toxic Enema wrote:Suus kiinni, tollo! Iron Maiden on elämää suurempi asia, josta pitää tietää kaikki mahdolliset faktat ja sitä vartehan tämä ketju täällä on. Lukihan Arvi Lindkin uutiset sukkasillaan, vaikkei välttämättä uskoisi.
Mua ainakin kiinostaa, että mistä asti näin oikeasti on..Siis,että on soittanut paljain jaloin.Olen kiinnittänyt huomiota paljaisiin jalkoihin, mutta en koskaan ajatellut, että mistä lähtien. Ja miksi?-Fiilispohjalta kai..?
(jarmila hiljaa siellä luokan perällä, kun puhutaan tärkeää asiaa.Kuulitko?jarmila, jumalauta, ulos luokasta!)
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Mistä löytäisi kuvan Dave Murrayn kädessä olevasta tatuoinnista?
Pikaisella googlettamisella ei löytynyt kuin lause:
"Iron Maiden guitarist has a blue unicorn on right forearm"
Mutta kuvaa kaipailisin.
Miten olisi paras mahdollisuus nähdä Maidenin jätkät ennen keikkaa tai keikan jälkeen?
Saako mistään tietää, että millä lentokoneella tulevat tai missä hotellissa viipyvät?
rainmaker91 mielikuvituksettomin nimimerkki jonka satuin keksimään.
rainmaker91 wrote:Miten olisi paras mahdollisuus nähdä Maidenin jätkät ennen keikkaa tai keikan jälkeen?
Saako mistään tietää, että millä lentokoneella tulevat tai missä hotellissa viipyvät?
Tuskinpa tuo kovin julkista tietoa on, kun pojat varmasti haluavat olla rauhassakin keikalta päästyään. Mutta jos satut törmäämään hotelliin tai baariin jossa jätkät ovat ennen tai jälkeen keikan, niin hienoa sinulle ja suosittelen lottoamisen aloittamista.
Tosin viime vuonnahan ainakin makasiineilla oli jonkinlainen 'after show' -tilaisuus johon nopeimmat pääsivät sisälle, tilaisuus oli K-18 ja ilmeisesti pari bändin jäsentä oli paikalla. Tätä voivat tarkentaa mahdollisesti paikalla olleet lautalaiset.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
UTI wrote:^K-18 joo, mut ei siellä mitään bädin jäseniä ollu.
Ai. No saanko kysyä millä tavalla tuo sitten liittyi keikkaan, tai mitä etua oli mennä sinne kuin tavalliseen baariin? Kenties Maidenin musiikkia tai muuta vastaavaa?
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Ei siellä mitään Maidenin ukkoja ollu. Pari Maiden-tribuuttibändiä, Maiden-aiheisia kilpailuita jne. Ja ennen kaikkea lähes ainoastaan Maiden-faneja tupa täynnä.
EDIT: Jätin sitte varsinaisen vastauksen kysymykseen tosta ekasta viestistäni pois. Tosiaan, kekkereillä oltiin ja kivaa oli.
Last edited by UTI on Sun Oct 15, 2006 9:15, edited 2 times in total.
The_Air_Raid_Siren wrote:Tosin viime vuonnahan ainakin makasiineilla oli jonkinlainen 'after show' -tilaisuus johon nopeimmat pääsivät sisälle, tilaisuus oli K-18 ja ilmeisesti pari bändin jäsentä oli paikalla.
Itse en after show -kekkereillä ollut, mutta eipä siellä tainnut olla bändikään. Aamuyöstä kun kyselin Nickolta, että oliko hän käynyt "virallisilla" jatkoilla, ei tämä ollut niistä kuullutkaan. Ihan vaan tavallisissa baareissa notkuivat, ja kukin omia aikojaan ja reittejään halki kaupungin jalkaisin kulkivat .