Visions of Eden on ihan v*tun kova levy! Ehdottomasti vuoden paras, levyllä on mittaa 79 minuuttia ja 49 sekuntia, eikä yhtäkään turhaa hetkeä. 11 biisiä, joista jokainen tosiaan on oma biisinsä, levyllä ei siis ole yhtäkään välisoittoa. Which is good. DeFeis on kunnostautunut oikein kunnolla säveltämisen saralla, tämä on upeaa matskua! God Above God - yksi tyylikkäimmistä, tunnelmallisimmista ja kauneimmista balladeista koskaan, ja samalla myös yksi parhaimmista VS-biiseistä.
Aluksi rumpusoundit vähän haittasivat, mutta kyllä niihin on kuuntelukertojen kasvaessa jo tottunut. Silti ne voisivat olla paremminkin tuotetut. Siinä onkin itse asiassa ainoa miinus, jonka levyltä olen löytänyt. Levy ei yksinkertaisesti suostu lähtemään soittimesta. Jokaisella kuuntelukerralla löytää jotain uutta ja innostavaa, mikä tarkoittaa sitä, että levy kestää varmasti hyvin (teho)kuuntelua.
Ei mikään ihme, että myös naiset pitävät Virgin Steelestä. On tämä sen verran romanttisen kuuloista, kieltämättä. Kaunista ja eeppistä myös. Tietenkin ne heavy metal -elementit ovat vahvasti mukana, eli ei kannata pelästyä, kyllä sitä särmääkin löytyy. DeFeisin upea ääni on jälleen kerran hyvin suuressa osassa, mutta mikäs siinä. Mieshän on todellinen taiteilija äänensä kanssa. Yksi parhaimmista ja omaperäisimmistä laulajista koskaan. Ei voi liikaa ylistää.
Ei ehkä ihan Invictuksen kanssa päästä tasoihin, mutta jos Invictus on 10+, niin tämä on 10

Heh. Suosittelen jokaiselle VS-fanille, tämä levy ei petä! Levyn tarinakin on muuten melko mielenkiintoinen, itse en ole ennen edes kuullut Lilithistä, joka kuulemma oli Aatamin ensimmäinen vaimo. VIRGIN STEELE RULES!!!