Livelevyt
Moderator: The Killer Krew
Paras on tällä hetkellä Rock in Rio.Tein virheen ja ostin sen onnettoman Live after death dvd:n ja järkytys oli suurin kun 5.1 äänellä on kuva ja ääni epäsynkassa
Onneksi 2.0 korjaa tämän asian.Ja niinkun tässä topicissa aiemmin oli puhetta niistä päällekkäisäänitys systeemeistä niin jotenkin se hieman laskee arvostustani Ladia kohtaan. Varsinkaan kun olen uudempi fani eli sillä ei ole tunnearvoa.
Ja noin niinku visuaalisesti ei se omaa silmääni miellytä katsoa pitkätukkamiehiä trikoissa
Maiden England on settilistaltaan ehkäpä paras.Onhan siellä 2 omaa henk.koht.suosikkiani Infinite dreams ja Still life. Kunhan saan aikanaan vhs tai dvd:nä saman (tällä hetkellä koneella huonohkolla kuvan laadulla) niin voin kilpailla sitä Rir:n kanssa,jolloin ME saattaa mennä kärkeen.
Live at Donington ja Real live ja dead one aika huono laatusia,harmi koska varsinkin Deadilta löytyy harvinaisuuksia tyyliin Remember tomorrow,Prowler,Where eagles dare. ja sekä DEAD että LIVE onet on ehdottomia hankintoja niiden Helsinki tallenteiden vuoksi. Donnyn videota en ole nähnyt eli visuaalisesti en voi siitä mitään sanoa.
Eddies archiven Beast over Hammersmith on huippu joka sisältää parhaan version Hallowedista koska se ei mene mielestäni liian nopeaksi siinä lopussa.Niinkun Ririssä taitaa mennä Brucella laulu vähän sekasin?
Ja vielä Bbc:n arkistoissa oleva vuoden 82 Reading festarin olis voinu jättää väliin koska samat biisit on Beast over Hammerilla ja sen sijaan ottaa mukaan harvinaisempia vetoja Piece of mind ja Somewhere in time levyiltä.
Loppuun mainittakoon että kun maiden on aina keskittynyt uusinman levyn biiseihin ja itse tykkään Maidenin tuotannosta kauttalinjan niin kaikilla on livelevyillä on on jotain ainutlaatuista.
Ja vesikielellä odotan sitä DOD-Dvd:tä...
Listataan vielä:
1.Rock in Rio (visuaalisesti paras)
2.Maiden England (paras settilista)
3.Live after death
4.Beast over hammersmith
5.Live at Donington
6.A real dead live one
7.Bbc archives (ei mikään huono mutta vaikea rankata kun on paljon samoja biisejä)
Raising helliä en ole nähny.

Ja noin niinku visuaalisesti ei se omaa silmääni miellytä katsoa pitkätukkamiehiä trikoissa

Maiden England on settilistaltaan ehkäpä paras.Onhan siellä 2 omaa henk.koht.suosikkiani Infinite dreams ja Still life. Kunhan saan aikanaan vhs tai dvd:nä saman (tällä hetkellä koneella huonohkolla kuvan laadulla) niin voin kilpailla sitä Rir:n kanssa,jolloin ME saattaa mennä kärkeen.
Live at Donington ja Real live ja dead one aika huono laatusia,harmi koska varsinkin Deadilta löytyy harvinaisuuksia tyyliin Remember tomorrow,Prowler,Where eagles dare. ja sekä DEAD että LIVE onet on ehdottomia hankintoja niiden Helsinki tallenteiden vuoksi. Donnyn videota en ole nähnyt eli visuaalisesti en voi siitä mitään sanoa.
Eddies archiven Beast over Hammersmith on huippu joka sisältää parhaan version Hallowedista koska se ei mene mielestäni liian nopeaksi siinä lopussa.Niinkun Ririssä taitaa mennä Brucella laulu vähän sekasin?
Ja vielä Bbc:n arkistoissa oleva vuoden 82 Reading festarin olis voinu jättää väliin koska samat biisit on Beast over Hammerilla ja sen sijaan ottaa mukaan harvinaisempia vetoja Piece of mind ja Somewhere in time levyiltä.
Loppuun mainittakoon että kun maiden on aina keskittynyt uusinman levyn biiseihin ja itse tykkään Maidenin tuotannosta kauttalinjan niin kaikilla on livelevyillä on on jotain ainutlaatuista.
Ja vesikielellä odotan sitä DOD-Dvd:tä...

Listataan vielä:
1.Rock in Rio (visuaalisesti paras)
2.Maiden England (paras settilista)
3.Live after death
4.Beast over hammersmith
5.Live at Donington
6.A real dead live one
7.Bbc archives (ei mikään huono mutta vaikea rankata kun on paljon samoja biisejä)
Raising helliä en ole nähny.
Last edited by Jauno on Fri Apr 16, 2004 6:35, edited 3 times in total.
Silver linings can disappear, but they always shine..
-
- Rautakansleri
Ymmärsinkö oikein, että et omista ihan aitoa versiota LADista? Onko tuolla brassiversiolla samat soundit kuin originaalilla LADilla? Jos näin on nännit, niin sitten kannattaa mennä kauppaan, ja ottaa uusi yritys arvion kanssa. Tosihan se on, että tunnearvon ja nostalgian arvoa ei kannata aliarvioida, mutta kyllä korvankin jotain pitäisi sanoa.Jauno wrote:Tein virheen ja ostin sen onnettoman Live after death dvd:n ja järkytys oli suurin kun 5.1 äänellä on kuva ja ääni epäsynkassaOnneksi 2.0 korjaa tämän asian.Ja niinkun tässä topicissa aiemmin oli puhetta niistä päällekkäisäänitys systeemeistä niin jotenkin se hieman laskee arvostustani Ladia kohtaan. Varsinkaan kun olen uudempi fani eli sillä ei ole tunnearvoa.
Ja noin niinku visuaalisesti ei se omaa silmääni miellytä katsoa pitkätukkamiehiä trikoissa![]()
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Pertti Keinonen kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että et omista ihan aitoa versiota LADista? Onko tuolla brassiversiolla samat soundit kuin originaalilla LADilla? Jos näin on nännit, niin sitten kannattaa mennä kauppaan, ja ottaa uusi yritys arvion kanssa. Tosihan se on, että tunnearvon ja nostalgian arvoa ei kannata aliarvioida, mutta kyllä korvankin jotain pitäisi sanoa.[/quote]
Kyllä omistan sekä "multimediacd:n" ja alkuperäisen vinyylin sekä tämän häpeäpilkkubrassin. EI kai ne soundit (eikä kuva) sen huonompia ole kuin vhs:llä mutta ei kyllä paljon parempiakaan.Muuten sen ko. Lad dvd:n arvostelu löytyy täältä
http://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=473
Ymmärsinkö oikein, että et omista ihan aitoa versiota LADista? Onko tuolla brassiversiolla samat soundit kuin originaalilla LADilla? Jos näin on nännit, niin sitten kannattaa mennä kauppaan, ja ottaa uusi yritys arvion kanssa. Tosihan se on, että tunnearvon ja nostalgian arvoa ei kannata aliarvioida, mutta kyllä korvankin jotain pitäisi sanoa.[/quote]
Kyllä omistan sekä "multimediacd:n" ja alkuperäisen vinyylin sekä tämän häpeäpilkkubrassin. EI kai ne soundit (eikä kuva) sen huonompia ole kuin vhs:llä mutta ei kyllä paljon parempiakaan.Muuten sen ko. Lad dvd:n arvostelu löytyy täältä
http://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=473
Silver linings can disappear, but they always shine..
-
- Taka-ampuja
-
- Hell Rat
-
- Berserkki
Täällä nyt ei ole LIVE-video topicia, joten sanonen sen tänne. Eli Live At Rainbow on kyllä niin kova, että oksat pois ja vähän enemmän... Katoin sitä taas pitkästä aikaa ja tuntuu, kuin kaikki palaset loksahtaisivat siinä paikalleen. Sikäli mikäli vielä outoa, että en kaipa tässä tapauksessa Brucea paikaamaan Paulia. Daven ja Adrianin yhteen työskentely ja Daven yksin työskentely nostavat pisteitä roimasti. Vain Remember Tomorrow pudottaa pisteitä, eli sen voisi korvata vaikkapa Strange Worldilla. Antaisin videosta 9½ arvosanaksi! Näitä lisää Maidenilta. 

-
- Vempare
Rock In Rio
Äänestin rock in rioa. Onhan se LAD tiätty legendaarisempi mut multa tippuu pari miinusta siitä ettei se oo yks kokonainen keikka(niinkuin RIR) vaan "leikkaa ja liimaa"-metodilla koottu levy. Jos livelevyjä tehdään, niin kyllä mun mielestä siinä pitäis olla yks keikka kokonaan, ei enemmän eikä vähemmän! 

This moron lives...
-
- Kisälli
Mulla on ainakin koneella joku Dortmundin keikasta tehty Tv-show, joka kestää 30 minuuttia. Tuo video on siis vuodelta 1983 ja siis Piece of Mind -levyn kiertueelta.. Somewhere in Timesta en tiedä sitten muuta kun olen nähnyt vain Stranger in a Strange Landin videon...Jimmy Harris wrote:Onko Maiden nauhoittanut yhtään Piece World Tourin tai Somewhere on Tourin keikkaa?
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
No tuosta Somewhere on tourista sen verran, että on siitäkin kuvattu Pariisista keikka.rokkariarvid wrote:Mulla on ainakin koneella joku Dortmundin keikasta tehty Tv-show, joka kestää 30 minuuttia. Tuo video on siis vuodelta 1983 ja siis Piece of Mind -levyn kiertueelta.. Somewhere in Timesta en tiedä sitten muuta kun olen nähnyt vain Stranger in a Strange Landin videon...Jimmy Harris wrote:Onko Maiden nauhoittanut yhtään Piece World Tourin tai Somewhere on Tourin keikkaa?
En tiedä sitten, onko se jonkun katsojan kuvaama vai ihan "oikean" kuvaajan, enkä tiedä onko sitä koko keikkaa olemassa. Ainakin Caught Somewhere in Time, 2 Minutes to Midnight, Stranger in a Strange Land, Sea Of Madness, Children of the Damned, Wasted Years on kuvattu. Kuva- ja äänenlaatu ei ole mikään paras, mutta kuitenkin tarpeeksi hyvä, että selvän saa.
Live At Donington.
Syy? Parhaat soundit (legendaarinen bassokolina), paras settilista ja parhaat tunnelma.
Toisena varmaankin tuo Beast Over Hammersmith.
Itse en pidä kovinkaan paljon Live After Deathistä, Brucen laulu kuulostaa kovin väkinäiseltä paikoin eivätkä sounditkaan ole meikäläisen korvaan ne miellyttävimmät mahdolliset.
No, voi olla että siitä on vain aikaa kun olen viimeksi tuota kuunnellut.
Syy? Parhaat soundit (legendaarinen bassokolina), paras settilista ja parhaat tunnelma.
Toisena varmaankin tuo Beast Over Hammersmith.
Itse en pidä kovinkaan paljon Live After Deathistä, Brucen laulu kuulostaa kovin väkinäiseltä paikoin eivätkä sounditkaan ole meikäläisen korvaan ne miellyttävimmät mahdolliset.

Last edited by timbe on Tue Jun 01, 2004 13:59, edited 1 time in total.
"Maiden on parasta lifenä"
-
- Hang-Around
paras live levy
Kyllähän Live after on melkoinen pläjäys,
mutta jotenkin liian öö hyvä.
Niinpa RIR miellyttää enempi kun on särmää
ja kyllä, kyllä Maiden muusikoillekin soittovirheitä
sattuu. Niin se on ja niin pitää ollakin.
Ja visuaalisestihan RIR on huippuluokkaa, tosin ei Maiden
englannissakaan ole moittimista.
Real live/dead one on huonoin levy, paitti soundeiltaan,
myöskin "tilkkitäkkimäisyys" settilistassa häiritsee.
mutta jotenkin liian öö hyvä.
Niinpa RIR miellyttää enempi kun on särmää
ja kyllä, kyllä Maiden muusikoillekin soittovirheitä
sattuu. Niin se on ja niin pitää ollakin.
Ja visuaalisestihan RIR on huippuluokkaa, tosin ei Maiden
englannissakaan ole moittimista.
Real live/dead one on huonoin levy, paitti soundeiltaan,
myöskin "tilkkitäkkimäisyys" settilistassa häiritsee.

"Led Zeppelin on lähes yhtä huono kuin Oasis"
-
- Lentäjä-Ässä
^ Mun mielestäni on kokonaisuutena yksi parhaimmista livelevyistä.
Minä en oikein tuosta Live after Deathista tykkää. Kuten täällä on sanottu niin Brucen laulu kuulostaa jotenkin väkinäiseltä, semmoiselta huudolta.
Settilistoista päätellen Maiden England ja Beast over hammersmith ovat varmaan parhaita. Maiden Japan on myös hyvä.
1. Maiden England/Beast over Hammersmith
2. Rock In Rio/Real Live Dead ONE
3. Maiden Japan/Live at Donington
4. Live after Death
EDIT: Nojoo, tota nyt on aika vaikea päättää kun mulla se vaihtuu usein sen jälkeen kun kuuntelen jotain liveä. Joskus se on myös Live After Deat, joskus Live at Donington mutta usein Maiden England tai Rock in Rio
.
Minä en oikein tuosta Live after Deathista tykkää. Kuten täällä on sanottu niin Brucen laulu kuulostaa jotenkin väkinäiseltä, semmoiselta huudolta.
Settilistoista päätellen Maiden England ja Beast over hammersmith ovat varmaan parhaita. Maiden Japan on myös hyvä.
1. Maiden England/Beast over Hammersmith
2. Rock In Rio/Real Live Dead ONE
3. Maiden Japan/Live at Donington
4. Live after Death
EDIT: Nojoo, tota nyt on aika vaikea päättää kun mulla se vaihtuu usein sen jälkeen kun kuuntelen jotain liveä. Joskus se on myös Live After Deat, joskus Live at Donington mutta usein Maiden England tai Rock in Rio