"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%

Total votes: 158

Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Jukka wrote:Miettikääpäs hetki, miksi niitä levyjä ylipäätään tehdään? Ja miettikääpä siihen päälle, kuinka paljon työtä sellaisen aikaansaaminen kaupan hyllylle asti vaatii? Ne levyt ovat siellä juuri siitä syystä, että te maksatte niistä. Ei maksua - ei levyjä. Saattaa viisaimilla ehkä ruveta raksuttamaan, miksi artistia saattaa vituttaa kun pennut latailevat levyjä netistä koska se on "helpompaa" eikä "tarvi maksaa."

Nimim. Kokemusta on.
Aamen. Kokemusta on aiheesta täälläkin parin levyn verran. Yhden levyn tekemiseen menee aivan järjetön määrä työtä ja aikaa jo paljon ennen kuin sinne studioon mennään. Puhumattakaan sitten itse studiosessioista. Artistirojaltit voi olla pieniä, mutta jos nekin vähät jää saamatta persenaamojen waretusinnostuksen takia, niin se saattaa ajan myötä tappaa erityisesti pienemmät bändit (ja juuri sieltä enemmän underground-henkiseltä puolelta tulee ne bändit, jotka oikeasti ajan myötä uudistaa koko musiikkia - jo suosionsa ja tyylinsä vakiinnuttaneet mainstreamryhmät erikseen). Kas kun niiden bändien jäsentenkin pitäisi jotenkin maksaa vuokransa/elättää perheensä/mitä lie, ja jos rahaa ei tule muualta kuin bändihommasta (näitäkin tyyppejä on paljon), niin sen vähäisenkin rahavirran kuihtuminen kuihduttaa myös bändin. Sekö on sitten kivaa, kun se suosikkipumppu lopettaa toimintansa taloudellisien mahdollisuuksien puuttuessa?

Jotenkin vielä kykenen yksittäisten biisien lataamisen tutustumismielessä sulattamaan (vaikka en sitä itse harrastakaan), jos se sitten aikanaan johtaa levykaupasta alkuperäisen äänitteen ostamiseen, mutta näitä, joilla on kovalevyllä 10000 CD:tä netistä ripattuna haluaisin tervehtiä lähinnä moottorisahalla. Vitun runkut.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Doomheart
Vempare
Vempare

Post by Doomheart »

Onhan se minusta ok jos lataa pari biisiä, että saa tietää millaista maiden.

Ja aito maiden fani on kukatahansa joka kuuntelee maidenia ja tykkää siitä, jotkut saattaa olla enemmän tai vähemmän faneja, mutta loppujen lopuksi omia mielipiteitähän ne vain ovat.
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

^^Hyvää päivää, ai sä ootkin moottorisa? (EDIT: tähän väliin pitää vielä lainata Häiriköitä " Ei millään pahalla, vaan moottorisahalla") Ei vaan, kyllä mulla koneella on oikeestaan ihan vitusti musiikkia, mutta sellasta mitä ei levyhyllystä löydy ei taida olla nimekskään, mitä nyt joitain jenkkipunkki demoja joita ei edes ole ostettavissa. Tai ois varmaan jos suoraan bändiltä tilais kasetin... uuh, kasetti! Ja mitä tulee tohon levyn työstämisaikaan ja suhteeseen sen hintaan. Niin kelatkaapa paljon menee aikaa jonkun leffan tekoon joka ei sitten myykkään kun jengi lataa sen netistä? Niih, Jos 90% tekis näin, niin ei ihme että leffalippujen, dvd jd cd hinnat pomppii taivaissa. Ja me kitistään jotka haluavat sen orginaalin hyllyyn.

Myönnän että lataan netistä biisejä/levyjä mutta en näe kertaakaan tehneeni väärin. En vaan jaksa raahat läskipersettäni kirjaston tehdäkseni samaa, eli tutustua uusiin bändeihin. Hyllystä löytyy kenties 700-800 levyä + 200 vinyyliä. Ja kokoajan ostan lisää, viimeaikoina varsinkin uusia tuttavuuksia ja Maideniä. Maideniin onkin hyjahtanut aivan liikaa (EI OLE!) rahaa viime aikoina ja näyttää siltä että lisää menee. Minkäs teet kun veri vetää! These Colours Don't Run!
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^Tässä se ero piileekin. Itsekin hyväksyn kappaleiden netistä lataamisen bändiintututustumisen tarkoituksessa. Jos sen jälkeen alkaa ostaamaan bändin levyjä, ei parin tai useamman kappaleen lataamisesta ole varsinaisesti haittaa. Tietysti toisille (kuten minulle) tämä on periaatekysymys ja mitään ei netistä ladata. Mutta ei itse en näe epäkohtaa siinä, että on ladannut tunat kappaletta koneelle, jos kaikki löytyy myös alkuperäisinä kopiona cd-hyllystä. Mutta jos kaikki musiikki on ainoastaan koneella, ja sieltä löytyy se 2000 erilaista kappaletta, aletaan jo kusta artistin käärmeennahkabootseihin.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Viper wrote:Mutta ei itse en näe epäkohtaa siinä, että on ladannut tunat kappaletta koneelle, jos kaikki löytyy myös alkuperäisinä kopiona cd-hyllystä. Mutta jos kaikki musiikki on ainoastaan koneella, ja sieltä löytyy se 2000 erilaista kappaletta, aletaan jo kusta artistin käärmeennahkabootseihin.
Siinäpä se tulikin. :twisted:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Papli
Wimp
Wimp

Post by Papli »

Tulihan sitä latailtua joskus, minulla olikin semmonen 5 maidenin levyä koneella. :oops:
Ensin piti muutama biisi maistiaisiksi hankkia, mutta innostuinpa silloin liikaa, kun niin loistavilta kuulostivat. :?

Mutta heitinpä kaikki roskiin tässä taannoin ja nyt on kaikki maidenin studiolevyt ihan
kaupasta ostettu ja osa netistä tilattuna.
Ja samalla muutama DVD:kin on hyllyyn putkahtanut.

Ja enköhän tässä ennen ensi kesää ole kaikki maidenin musiikkituotteet hankkinut mitä kaupasta löytyy.

Pidän itseäni tosifanina.
En voisi enää kuvitellakkaan ladata netistä Maidenin levyjä.
Ja välillä päässä pyörii, että miten joku ei voi pitää Maidenista, vaikka jokaisella oma musiikkimakunsa :)
Olisin todellakin voinut mennä jokaiseen pohjoismaiden keikalle jos rahaa olisi vaan ollut tarpeeksi, mutta mitäs minä tässä vakuuttelemaan tosifanina olemisesta, pidän itseäni tosifanina ja siinä ei paljon muiden mielipiteet paina jos joku sanoo, että "et voi olla tosifani kun noin nuorikin olet(-1988) nii sittenpähän sanoo, ei paljoa kiinnosta.
dragon94
Hang-Around
Hang-Around

Post by dragon94 »

Mutta sit taas: voiko materiaa ja sitä fiilistä mitata toisiinsa? Omistaa kaiken, missä vaan lukee Maiden ja sit kuitenkaan ei ees loppujenlopuks oo kiinnostunu bändistä, että omistanpahan vaan tavaraa, kaipa se riittää vai on fanihenkeä vaikka pienelle kylälle? Kun valitettavasti sellasta se on monelle ihmiselle.

Oon ladannu pari Maidenin videota koneelle, mutta en oo kyllä kokonaisia levyjä alkanu latailemaan. Pari biisiä ehkä joltain levyltä ja sit mars levykauppaan ;) Ennenhän se oli tietty ihan erilaista, kun ei tienny periaatteessa mitään levystä. Mutta Maidenin levyt oli niin huippuja että mieluummin vaan se koko levy eikä mitään pikkukrääsää.
HikiNeito
Hell Rat
Hell Rat

Post by HikiNeito »

Myönnän. Olen warettaja ja alunperin viime vuoden lopulla kun innostuin Maidenista niin aloin lataileen heidän kappaleita & levyjä netistä.

Mutta mitä tästä on seurannut? Nyt syksyn aikana olen kaikki studioalbumit hankkinut parin DVD:n siivittämänä aitona ja kävinpä keikallakin juuri. Lähinnä tulen vielä tästä lähtien lataileen kaikkia harvinaisuuksia jos sattuu tuleen vastaan.

Faniksi sanoisin semmosta kuka kuuntelee/tykkää bändin musiikista ja on yleisesti perillä heidän asioista. Aito fani taas on enemmän syventynyt bändiin ja ostaa heidän levyjä sekä käy keikoilla. Joten, olen "aito" fani.
"Suuteleminen ennen avioliittoa on esiaviollista seksiä." -Veli Saarikalle
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Itse tutustuin maideniin juuri näiden imutus softien kautta. Olin kuullut Run to the hillsin muutaman kerran radiosta, mutten tiennyt mikä bändi tai mikä biisi.. Kaveri kertoi sen olevan maidenia ja päätimpäs imasta kyseisen biisin dc:stä.. Siitä pari kuukautta eteenpäin niin levyhyllystä löytyi jo lähes kaikki maidenin albumit. Hulluahan se oli ja rahaa paloi maideniin kuukauden aikana kivasti, mutta elämä on.

Minusta koko "aitofaneus" käsite on ihan perseestä. Ei sitä faneutta voi verrata sillä käykö katsomassa 10 keikkaa jokaisella tourilla tai löytyykö levyhyllystä kaikki maidenin lp:t cd:t jne.. kaikkina mahdollisina versioina. On varmasti helvetin kovia maiden faneja, joilla ei ole yksinkertaisesti rahaa lähtä katsomaan bändiä ja maksaa siitä 55 euroa, puhumattakaan matkoista sinne keikoille..

Vielä tuohon waretukseen palatakseni, täytyy myöntää että pari live levyä ja maiden englannin olen imuttanut, mutta yritän todellakin välttää tuota imuttelua viimeiseen asti, kun kyseessä on iron maiden! Yleensäkkin jos kyseessä on bändi josta todella pidän (KISS,whitesnake jne..) en todellakaan sen yhtyeen tuotantoa netistä imuttele vasta kuin pakon edessä.. Pakkohan tarkoittaa tässä tapauskessa sitä että esim. bändin uusi levy on juuri ilmestynyt, eikä minulla ole rahaa ostaa sitä.. Näin ollen imen sen netistä ja ostan sitten kun minulla on siihen rahaa.. Simply.
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Mä tunnen aika monta tyyppiä jotka lataa bändin diskografian ja sanoo että "mä poistan ne levyt sit koneelta kun ostan ne" mutta mun mielestä toi on vaan ittensä huijaamista koska jos haluaa kuunnella sitä levyä koneella ilman että joutuu laittaa sen levyn sinne koneeseen (niinku suurin osa haluaaki,joka ei ole kiellettyä) ni useet levyt on kopiosuojattu jollon niitä ei voi edes kuunnella windows media playerilla eikä ainakaan kopioida koneelle(ei ainakaan death on the road-levyä). Eikä kaverit oo näyttäny niitä levyjä sieltä koneelta poistaneen vaikka itte ovat sanonu et poistavat sitte kun ostavat levyn. Maideninki levyt on nykyään niin kohtuuhintasia että kyl niitä saa kun vähän säästää. Mutta niinku kaikki tietää ni se lataaminen on niin helppoa ja ilmasta ni ei yksinkertaisesti jakseta säästää ja vaik olis rahaaki ni ei jakseta mennä kauppaan. No eipähän tartte paljoa levyjen omistamisella leveillä... Itse omistan jo muutaman levyn ja vaikka olen kuunnellu maidenia vasta kesästä ni oon ainaki itteni mielestä aito fani.Se että sanoo jollekki että "sä et oo aito fani" on todella typerää. Haukkujat vois miettiä itse et haukuttiinko niitä muiden maiden-fanien toimesta kun ne ite alotti kuuntelemaan. Ja vaikka olis haukuttukki ni ei niiden silti tarvitse jatkaa sitä typeryyttä!
Last edited by AttE on Mon Nov 20, 2006 18:28, edited 1 time in total.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

AttE wrote:Mä tunnen aika monta tyyppiä jotka lataa bändin diskografian ja sanoo että "mä poistan ne levyt sit koneelta kun ostan ne" mutta mun mielestä toi on vaan ittensä huijaamista koska jos haluaa kuunnella sitä levyä koneella ilman että joutuu laittaa sen levyn sinne koneeseen (niinku suurin osa haluaaki,joka ei ole kiellettyä) ni useet levyt on kopiosuojattu jollon niitä ei voi edes kuunnella windows media playerilla eikä ainakaan kopioida koneelle(ei ainakaan death on the road-levyä). Eikä kaverit oo näyttäny niitä levyjä sieltä koneelta poistaneen vaikka itte ovat sanonu et poistavat sitte kun ostavat levyn. Maideninki levyt on nykyään niin kohtuuhintasia että kyl niitä saa kun vähän säästää. Mutta niinku kaikki tietää ni se lataaminen on niin helppoa ja ilmasta ni ei yksinkertaisesti jakseta säästää ja vaik olis rahaaki ni ei jakseta mennä kauppaan. No eipähän tartte paljoa levyjen omistamisella leveillä...
Heitäs mulle vähän noita samoja sieniä mitä sä oot vetäny, näkyy toimivan aika hyvin.
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

oli vähän epäselvä juttu tosiaan juu... :D nyt ku ite luen ni ei tosta saa mitään tolkkua... mut toivon et siitä ymmärtää sen mitä tarkotin... :D
IronDude
Vempare
Vempare

Post by IronDude »

Kyllähän niitä erikoisia bootleggeja ja erikoislevyjä tulee joskus netistä "maisteltua".
Mutta kyllä maidenista sen verran tykkään, että on kaikki nämä "peruslevyt"+eddies archive.
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Siis jos faneudesta puhutaan niin on pääasiassa kolmea sorttia!
1. Asteen fani: Peruspulliainen joka menee keikalle jos työ antaa myötä ja lähtee vain/tai kaveriporukassa ja vetää kunnon kännit eikä muista aamula mitään. Menee keikalle vain IM:n MAINEEN takia.

2. Asteen Fani: Tykkää Maidenista, on kuullut biisejä, löytyy pari paitaa. Eli siis perusfani.

3. Asteen fani: Kehittyneempi kuin 2. asteen! Kaikki levyt, DVDt, seinälippuja.......Käy töissä vain sen takia jotta saisi rahaa jolla ostaa fanikamaa! Ja on valmis TAPPAMAAN nimmareiden tähden!
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

WhiteRabbit wrote:Siis jos faneudesta puhutaan niin on pääasiassa kolmea sorttia!
1. Asteen fani: Peruspulliainen joka menee keikalle jos työ antaa myötä ja lähtee vain/tai kaveriporukassa ja vetää kunnon kännit eikä muista aamula mitään. Menee keikalle vain IM:n MAINEEN takia.

2. Asteen Fani: Tykkää Maidenista, on kuullut biisejä, löytyy pari paitaa. Eli siis perusfani.

3. Asteen fani: Kehittyneempi kuin 2. asteen! Kaikki levyt, DVDt, seinälippuja.......Käy töissä vain sen takia jotta saisi rahaa jolla ostaa fanikamaa! Ja on valmis TAPPAMAAN nimmareiden tähden!
Sienien vetäjiä näkyy löytyvän laudalta enemmänkin. Ihanko omasta päästä keksit tuon, kunnon retardi. Ei ole herran muissakaan postauksissa paljoa järkeä ollut. Tästä topikista on kyllä saanut kiskottua parhaat naurut.
HL
Bändäri
Bändäri

Post by HL »

^Agreed :lol: Jatkakaa vaan poijjaat samaan malliin! Saapahan ainakin repeillä kunnolla näin maananta-illan kunniaksi.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

No jo on :lol: Viralliset fani asteet varmaan.

Ja nyt asiaan. Eihän mitään faneutta voi oikein mitenkään mitata, faneja ku faneja. Jos tykkää musiikista tosissaan niin kyllähän sitä fani voi olla vaikkei olis ollu keikan kaikalla tai jos omistaa vaan yhden levyn tjsp. Itselläni on vähän kaikkee rihkamaa, kaikki Studioalbumit, kokoelmia, live levyja ja Eddie's Archive Box ja keikka on takana. Meikä ainaki oli ihan hulluna bändiin aivan alusta asti kun ekan kerran Number of The Beatia kuuntelin (isoveljen levy kun oli) ja siitä se sitten lähti. Oli jonkin sortin puhdistuminen musiikkiin toi Maidenin kuuntelemisen aloittaminen koska sitä ennen en ollut paljoa musiikkia kuunnellut, ja nyt tuli tutustuttua kaikkiin muihin bändeihin jne. Itseni mielestä olin tosifani alusta alkaen koska olisi vaikka tappanut nähdäkseni Maidenin heti sen jälkeen kun olin ekan kerran kuunnellut. Tässä tulikin kerrottua enemmänkin siitä miten itse tutustuin Maideniin mutta antaa mennä. Niin, ja sanotaan nyt vielä etten ole koskaan warettanut Maidenia.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
_maiden_
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by _maiden_ »

GODOFTHUNDER wrote:Itse tutustuin maideniin juuri näiden imutus softien kautta. Olin kuullut Run to the hillsin muutaman kerran radiosta, mutten tiennyt mikä bändi tai mikä biisi.. Kaveri kertoi sen olevan maidenia ja päätimpäs imasta kyseisen biisin dc:stä.. Siitä pari kuukautta eteenpäin niin levyhyllystä löytyi jo lähes kaikki maidenin albumit. Hulluahan se oli ja rahaa paloi maideniin kuukauden aikana kivasti, mutta elämä on.

Minusta koko "aitofaneus" käsite on ihan perseestä. Ei sitä faneutta voi verrata sillä käykö katsomassa 10 keikkaa jokaisella tourilla tai löytyykö levyhyllystä kaikki maidenin lp:t cd:t jne.. kaikkina mahdollisina versioina. On varmasti helvetin kovia maiden faneja, joilla ei ole yksinkertaisesti rahaa lähtä katsomaan bändiä ja maksaa siitä 55 euroa, puhumattakaan matkoista sinne keikoille..
Mullakin alkoi tuo Maiden-fanitus vähän samalla tavalla, kuulin ensin pari kertaa Wasted Yearsin ja sen jälkeen laitoin sen netistä levylle, jonne valitsin myös pari muuta Maiden-biisiä. Sitten tuli hankittua Live at Donnington-levy ja sen jälkeen se oli sitten menoa.
No, jonkin ajan kuluttua oli sitten levyhylly täynnä Maidenia, kaikki rahathan siihen meni, mutta ei sillä väliä kun kyseessä oli sentään Maiden. :D

Sen jälkeen en ole Maidenia netistä lataillut, enpä tosin lataile juuri muutakaan musaa, ne pari biisiäkin oli yhden tutun lataamia.

Toisaalta tuolla netissä on mielestäni ihan hyvä tutustua eri bändien tuotantoon, voi ladata esim. pari biisiä ja sen jälkeen ostaa kyseisen bändin levyn, jos ne koneelta ladatut biisit miellyttää, eikä tarvi ostaa levyä summissa esim. yhden hyvän biisin takia, jollei sitten kyseisen bändin/artistin muu tuotanto miellytäkkään.
Mutta kuten jo sanoin, itse en juurikaan netistä musaa lataile, kivemmalta ne levyt levyhyllyssä näyttää, kuin netissä.

Mutta olen myös kanssasi samaa mieltä tuosta ''aidosta faneudesta'', eli voi olla todella kova fani, vaikka ei omistaisikkaan kaikkia bändin levyjä tai kävisi usein keikoilla.
Kaikilla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta tai varaa siihen.
Ei sitä faneutta voi rahassa mitata.
Transylvania91
Wimp
Wimp

Post by Transylvania91 »

Lähestulkoon jokainen kappale mikä on warena koneella, niin levy millä se on aitona hyllyssä... Vissiin vaan yhden levyn oon ostanut kuulematta siltä yhtäkään kappaletta ennen.
Eleven saintly shrouded men
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
Betazoid
Vempare
Vempare

Post by Betazoid »

Faniuteen en ota kantaa, Maidenia vuodesta -81 kuunnellut, joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta pakosta olen juotunut levyn kerran netistä imemään:

Pitkän odotuksen jälkeen, heti aamusta ennen töihin menoa koputtelin musiikkiliikkeen ovea. Tuskaisen odotuksen jälkeen pääsin sisään, Maidenin uusi levy oli ilmestynyt, Dance of Death. Rahat myyjälle kouraan ja kipikapi alas parkkihalliin autolle. Ei muuta kuin levyä sisään ja aahhh :shock: "Error in Disk" Eipä toiminut. Auto oli uuden karhea ja perus valmistajan asentama mankka siinä kiinni. Siinä sitten levyä tavatessani iski silmään paljon parjattu kopiosuojaus...

Vihaisia emaileja tuli läheteltyä ja kotona pystyin kuuntelemaan vain heikko laatuista 128bit streamia köpön playerin kautta. Pakkohan se sit oli imeä ja levylle polttaa että autossa pystyi kuuntelemaan.

Omana mielipiteenä on että netistä kopiointi on ok, kunhan sä ne levyt ostat mistä pidät/kuuntelet! Ihan kokeilumielessä, internet on tullut jäädäkseen. Jos warettaa ihan warettamisen halusta niin ehdotan siirtymistä netti radion käyttöön, paljon helpompaa.

Eka posti :wink: vieläkin keljuttaa tuon levyn kopiointisuojaus :evil:
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Jaahas... "Aito" faneus. Omituinen käsite.

En koe tarvetta todistella kenellekään olenko aito fani vai en. Luulisin että se on sitä mite itse ajattelee/kokee/tuntee bändiä kohtaan. Onhan tässä aika aktiivisesti seurailtu bändin toimintaa vuosikausia, kaikki levyt on tietenkin yms.

Mihinkään muuhun bändiin en ole kuluttanut energiaa niin paljon kuin Maideniin.

Tuosta latailusta sen verran, että ei mulla ole ikinä edes ollut mitään waretussoftaa, joten en lataile.
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Transylvania91 wrote:Vissiin vaan yhden levyn oon ostanut kuulematta siltä yhtäkään kappaletta ennen.
Minä taas olen muuten ostanut KAIKKI Maiden levyni kuulematta ennen :lol: Olin niin täpinöissä että luotin siihen ettei yksikään ole huono, ja niinhän se onkin, paitsi Virtual XI on kuraa.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Hese wrote:
WhiteRabbit wrote:Siis jos faneudesta puhutaan niin on pääasiassa kolmea sorttia!

Sienien vetäjiä näkyy löytyvän laudalta enemmänkin. Ihanko omasta päästä keksit tuon, kunnon retardi. Ei ole herran muissakaan postauksissa paljoa järkeä ollut. Tästä topikista on kyllä saanut kiskottua parhaat naurut.
Kiitos. Yritän parhaani.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

No jo on joillain jyrkät säännöt siitä mikä on fani pienellä ja Fani isolla, tai vaikka faNi isolla ännällä. :lol:

On se fanituksenkin määritelmä vaan jännä. Kuka on fani ja kuka ei?
Nämä totuuksien ja sääntöjen huutelijat ovat juuri kauimpana totuudesta, ei fanitusta, sen arvoa ja muuta kukaan ulkopuolinen määrittele. Sen tietää itse. Mä olen Iron Maiden-fani, ja se on mun lempibändini. Mä olen Death-fani ja mussa asuu myös Helloween-fani. Siihen mun fanitukseni sitten jäävätkin. Heh.

Fanitukseen liittyy tietty sitoumus bändiä kohtaan, mutta sitäkään ei tarkemmin tarvitse ruveta määrittämään. Joskus on kausia, jolloin omaa lempibändiä ei jaksa luukuttaa vaikka kuukauteen, toiseen aikaan taas kuunnellaan samalta bändiltä 7 levyä vuorokaudessa. Ei se niin vakavaa ole.
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Siis ei voi olla silleen että jos kaverit tykkää jostain bändistä nii sunkin täytyy tykätä siitä! Tai jos sä pidät jostain bändistä ja sun kaverit kysyy onko hyvä bändi ja sä vastaat "hyvä" ja kaverit sanoo "ihan paska" . Ja heti seuraavaks ku sä kuuntelet sitä ja sanot ittelles "ei tää ollukkaan nii hyvää".......ei sellane peli vetele.

^Kai saitte tosta selvää tai edes pointin saitte
Locked