Mitä parantaisitte Maidenissa?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Parantaisitteko maidenissa?

Saundeja
10
17%
Biiseihin monipuolisuutta
13
22%
En mitään
35
60%

Total votes: 58

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Pentelesh wrote:
MaidenManutd wrote:Minä vaihtaisin tuottajaa levyille.
Kevin shirley ei ole minun mielestäni saanut ruuvattua sellaisia soundeja mitkä
sopii maideniin. jotenkin vähän semmoset tunkkanen tasapaksu soundi ollut
bravella ja dancella vaikka biisiensä puolesta ovat kyllä oikein onnistuneita tuotoksia.
En ota kantaa siihen, että kenen pitäisi tuottaa ensi levy. Mutta rohkenen epäillä että huonot soundit ovat Kevinin syytä pelkästään. Luulen että Kenraali Harris on ollut aika pitkälle mies, joka on soundit päättänyt. Tottakait, Kevin vääntää nappuloita "julkisesti", mutta uskon että Harris on aika diktaattori tässäkin asiassa.
Olen samoilla linjoilla. Tuolla toisaalla oli Shirleyn haastattelu ja aika paljon oli rivien välistä mahdollisuus asioita päätellä.

Jos nyt tulevalla levyllä se Harris edes hetken malttaisi.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

poolrules wrote:
Emeritus wrote:Roy-Z olisi minusta kelpo valinta. Ainakin Brucen sooloille on väsännyt hyviä saundeja.
Itse en kuulu tässä asiassa Zetan kannattajiin. Pidetään vain Brucen soolot ja Maiden erillään.

Olen tainnut joskus aikaisemminkin mainita, että jos tuottajaa ruvetaan vaihtamaan, niin Andy Sneap olis minusta ykkösvaihtoehto. Viimeaikojen näytöt Kreatorin, Nevermoren, Masterplanin, Exoduksen jne kanssa on aika kovaa luokkaa.
Yhdyn tähän. Andy Sneap on kyllä tämän päivän tuottajista mun korvaan se kovin. Varsinkin Masterplanin Aeronauticsilla soundit ovat niin nannaa, että korvat vuotavat hunajaa. Kaikki kuulemani Sneap-tuotokset ovat kyllä olleet todella vakuuttavia.

Ja Shirley pois sieltä tuottajanpenkiltä. Lähes jokaisella 2000-luvulla julkaistulla (isomman bändin) levyllä soundit ovat paljon tasokkaampia kuin BNW:llä ja DOD:llä.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Death
Wimp
Wimp

Post by Death »

Jukka wrote:
Pentelesh wrote:
MaidenManutd wrote:Minä vaihtaisin tuottajaa levyille.
Kevin shirley ei ole minun mielestäni saanut ruuvattua sellaisia soundeja mitkä
sopii maideniin. jotenkin vähän semmoset tunkkanen tasapaksu soundi ollut
bravella ja dancella vaikka biisiensä puolesta ovat kyllä oikein onnistuneita tuotoksia.
En ota kantaa siihen, että kenen pitäisi tuottaa ensi levy. Mutta rohkenen epäillä että huonot soundit ovat Kevinin syytä pelkästään. Luulen että Kenraali Harris on ollut aika pitkälle mies, joka on soundit päättänyt. Tottakait, Kevin vääntää nappuloita "julkisesti", mutta uskon että Harris on aika diktaattori tässäkin asiassa.
Olen samoilla linjoilla. Tuolla toisaalla oli Shirleyn haastattelu ja aika paljon oli rivien välistä mahdollisuus asioita päätellä.

Jos nyt tulevalla levyllä se Harris edes hetken malttaisi.

mäkin olen ihan samoilla linjoilla kyl :/...
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Minä taas käskisin laittaa suomenkieliset tekstit dvd:lle :lol:
Edward the 2nd
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward the 2nd »

Maidenissa ei juurikaan parantamista ole. Keikkasettiin voisi kyllä lisäillä joitakin harvinaisempia kappaleita ja jättää osan ainakin joksikin aikaa huilaamaan. Ja Riggs takas kansikuvia piirtämään.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

Edward the 2nd wrote:Maidenissa ei juurikaan parantamista ole. Keikkasettiin voisi kyllä lisäillä joitakin harvinaisempia kappaleita ja jättää osan ainakin joksikin aikaa huilaamaan. Ja Riggs takas kansikuvia piirtämään.
En mäkään mitään uudistamista/parantamista heti alkuun keksinyt, mutta kun noi mainitsit nii pakko noihin on yhtyy. Settiin uudistusta ja Derek kynäilemään. :D
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

^ja^^ Oletteko tutustuneet Derekin viimeaikaisiin töihin?
http://www.derekriggs.com
Ne on melkein kaikki noita Stratovarius/Gamma Ray tyylisiä tietokooneella tehtyjä töitä. Kaukana ollaan 80-luvun öljyvärimaalauksista.

Kyllä maailmassa taiteilijoita riittää. Itse toivoisin vielä joskus näkeväni Maidenin levyssä Saksalaisen Andreas Marschallin piirtämän kannen. Piirtänyt mm. Blind Guardiania, In Flamesia ym.

Ihmettelen vain mikä Steveen ja Rodiin on mennyt. Miksi he päästävät Dance of Deathin kannen kaltaisia hirveyksiä markkinoille? Vai onko tosiaan niin, että he pitivät näitä tietokoneella tehtyjä hahmoja siisteinä?

Rumat kannet, Death on the Road -DVD:ssä ilmenneet kuvan ja äänen pätkimiset, Hartwell Arena.... Olenko ainoa joita nämä pikkumokat häiritsevät?

Eli mitä parantaisin Maidenissa? Laaduntarkkailua!
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Hmm... Suomenkieliset tekstit dokkareihin on ainut ehdoton! Setistä nuo ''kaikki vakiot'' ulos. Matter uudisti bändiä aikalailla. Nuo vakiobiisit kokivat viimeisen kolauksen Dotrilla. Ne on saatava ulos! Noh, enpähän mieltäni pahoita, jos Hallowed ja Fear Of The Dark sinne jäisivät, niihin en ole kyllästynynt niin pahasti ja Hallowedhan on universumin kovin. Ja sitten vielä, Harris voisi lakata toistamasta itseään. Vaikka For The Greater Good Of God onkin yksi Maidenin parhaista, lyriikat ovat todella Harrista itseään :lol:. Dave saisi säveltää enemmän, osaa nimittäin tehdä hiton hyviä biisejä. Janick saisi siirtyä komppaamaan, soolot eivät trimmaa. Saisi niihin sooloihin ehkä pikkuisen lisää mausteita. Ei pelkkää ketsuppia ja sinappia, vaan lisää makua! Ne alkavat kuulostaa korviin pikkuisen yksinkertaisilta. Uuden levyn sooloista ei jää paljoakaan mieleen. Brucelle ollaan luotu uusia ulottuvuuksia, mutta lisää kaivataan. Enemmän laulua matalalta, sillä jätkä osaa sen paremmin (valitettavasti) nykyään.
Last edited by Freejack on Mon Sep 04, 2006 20:40, edited 2 times in total.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Tää helvetin melodioiden kierrätys helvettiin perkules, on se ärsyttävä tunne kun biisi kuulostaa samalle kuin 10 muuta biisiä, enkä nyt rupee erityisesti mainitsee. Pitää ihan erikseen kirjottaa se, ennenku joku pikku paskiainen tulee ja sanoo: "mainitse ne kaikki nuoti nuotilta"

mutta liikaa kierrätystä, jotain uutta kaivataan jo.. uuden albumin taso senkus van laskee kun kuuntelee tätä UFF kamaa.

onneksi sentään levyllä on jotain hyvääkin.

Ja toivottavasti seuraavalle levylle ei tule introja jotka on 1/3 biisistä.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Tällä hetkellä en juuri parantamista keksi. Bändi on itse täydellisyys juuri nyt.
What we do in life, echoes in eternity
Doomheart
Vempare
Vempare

Samaa mielta aces highn kanssa

Post by Doomheart »

Kyllä minustakin vanha kunnon rähjäinen Eddie pitäisi palauttaa, onhan se hienoa nähdä, että uusia kansiakin keksitään ettei olisi sama Eddie.

Olen myös sitä mieltä että A Matter of Life and Death levyn biisit ovat mahtavasti suunniteluja ja monia eri melodioita löytää, onse aika harvinaista että melkeen 30v. soittaneen bändin uusi levy olisi paras, mutta tämä on maidenin paras studio albumi, toiseksi sijoittaisin Seventh Son of a Seventh Son ja kolmanneksi Blazea eli X-Factor taikka Virtual XI :)
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Frontier90 wrote:Tää helvetin melodioiden kierrätys helvettiin perkules, on se ärsyttävä tunne kun biisi kuulostaa samalle kuin 10 muuta biisiä, enkä nyt rupee erityisesti mainitsee. Pitää ihan erikseen kirjottaa se, ennenku joku pikku paskiainen tulee ja sanoo: "mainitse ne kaikki nuoti nuotilta"

mutta liikaa kierrätystä, jotain uutta kaivataan jo.. uuden albumin taso senkus van laskee kun kuuntelee tätä UFF kamaa.
Vai että UFF kamaa... No tämä paskiainen ei pyydä mainitsemaan niitä kymmentä samalta kuulostavaa biisiä, mutta mainitse mulle joku vähintään 10 levyä levyttänyt artisti tai yhtye joka ei missään vaiheessa ole edes vähän "sortunut toistamaan itseään". Mun mielestä Maiden on onnistunut uusiutumaan joka levyllä hieman. Onhan se perus "Maiden soundi" aina pysynyt siellä, mutta kahta samanlaista tuotosta ei ole.

BTW, jos toi sun sigus on lainaus Moonchildista niin se on "Hear the mandrake scream". Jos ei ole, niin ei sitten mitään.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Edward_The_Great
Wimp
Wimp

Post by Edward_The_Great »

Kyllä minunkin täytyy yhtyä tähän,että Maiden on täydellinen eikä paranteluja kaipaa,mutta kyllähän ne suomenkieliset tekstit dokkareihin ois kivat :D
Ja enemmän keikka Dvdeitä olisi kiva tulla kauppoihin.
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

urho47 wrote:
Frontier90 wrote:Tää helvetin melodioiden kierrätys helvettiin perkules, on se ärsyttävä tunne kun biisi kuulostaa samalle kuin 10 muuta biisiä, enkä nyt rupee erityisesti mainitsee. Pitää ihan erikseen kirjottaa se, ennenku joku pikku paskiainen tulee ja sanoo: "mainitse ne kaikki nuoti nuotilta"

Vai että UFF kamaa... No tämä paskiainen ei pyydä mainitsemaan niitä kymmentä samalta kuulostavaa biisiä, mutta mainitse mulle joku vähintään 10 levyä levyttänyt artisti tai yhtye joka ei missään vaiheessa ole edes vähän "sortunut toistamaan itseään". Mun mielestä Maiden on onnistunut uusiutumaan joka levyllä hieman. Onhan se perus "Maiden soundi" aina pysynyt siellä, mutta kahta samanlaista tuotosta ei ole.

BTW, jos toi sun sigus on lainaus Moonchildista niin se on "Hear the mandrake scream". Jos ei ole, niin ei sitten mitään.

Jaa no, Maiden voisi olla ensimmäinen? ja saan ilmaista mielipiteeni jos haluan ja siinä on mun mielipide ja onhan maiden nyt silti parempaa kuin mikään muukaan.

Ja siitä moonchildista, että, tiedän mutta en jaksa vaihtaa moista pikkuseikkaa.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

urho47 wrote:^ja^^ Oletteko tutustuneet Derekin viimeaikaisiin töihin?
http://www.derekriggs.com
Ne on melkein kaikki noita Stratovarius/Gamma Ray tyylisiä tietokooneella tehtyjä töitä. Kaukana ollaan 80-luvun öljyvärimaalauksista.

Kyllä maailmassa taiteilijoita riittää. Itse toivoisin vielä joskus näkeväni Maidenin levyssä Saksalaisen Andreas Marschallin piirtämän kannen. Piirtänyt mm. Blind Guardiania, In Flamesia ym.
Juu, mutta tuolla edellähän nimenomaan haluttiin Riggs takaisin kynäilemään. Noissa tietokoneella väännetyissäkin on muutama ihan hyväkin kansi, mutta toisaalta muutama semmoinen väsäys että melkein itku tulee. Esim. se Stratovariuksen kansi jossa on delfiinejä, enkeliä, planeettoja, komeetta, galakseja, ja ties mitä titityytä.
Mutta Maidenille se piirretty/maalattu kansi on se ainoa oikea.
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Ensimmäiseksi: kyllä tuota Maidenin keikkasettiä voisi tuulettaa vähän useammin ja näin ollen antaa kaikkien wanhojen hittien sijaan mahdollisuudet hieman vähemmän soitetuille biiseille. Saadaan hommaan hieman uutta tuulta aina silloin tällöin ettei kaavoihin kangistuta Maiden -leirssä ihan kokonaan.
Toinen: Steve Harris laulamaan... ei kun, siis että Bruce kuulostaa nykyään matalalta laulaessaan omasta mielestäni pirun hyvälle, johtuen siitä että tuo korkealta vetäminen ikävuosien karttuessa taas ei enää päinvastoin kuulosta sitten niin hyvältä. Älkää käsittäkö väärin, Bruce vetää 48-vuotiaaksi vieläkin korkealta ihan hyvin, mutta jotenkin itse sain hänen laulustaan suuremmat fiilikset juuri silloin kun hän ei vedä sillä "kovaa ja korkalta" periaatteella, vaan hieman matalemmalta. Myös 90-luvun alun raspikkaampi Bruce kuulostaa minusta helkkarin hyvälle... näin ohimennen sanottuna, mutta olisi se nykyäänkin tuon 90-luvun alun tyylin laulanta minulle ihan mieluista, mutta se sopii joka tapauksessa paremmin sinne 15 vuoden takaiseen Maideniin.

Pistän edittiä kun tarvetta vaatii.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Hankala sanoa, että mitä pitäisi parantaa...
Keikkasettiin muutoksia, Run To The Hills ainakin pois ja Wrathchild samoin. Dokkareihin suomenkieliset tekstit. Nämä muutokset olisi tervetulleita. Onneksi DOD:in kannesta ollaan menty koko ajan parempaan suuntaan, että sillä osastolla on kehitystä tapahtunut.
Bändi on nykyään kuitenkin hyvässä iskussa ja julkaissut juuri aivan mielettömän hyvän levyn, joten kyllä kelpaa olla Maiden-fani.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Keikkalistalta mä poistaisin kyllä kaikki biisit, jotka on kahdelta ekalta levyltä. Vaikka ne onkin ihan pirun hyviä levyjä molemmat, mutta Bruce ei osaa laulaa niitä biisejä niin kuin Paul. Ei ole sitä fiilistä. Siksi ne pois ja tilalle joitain "harvinaisia" biisejä kuten:

-Hooks In You (Hyvä tää on :D )
-Mother Russia (Kyllä :oops: :lol: )
-Childhood's End (Huippu biisi mielestäni, ei saanut ansaitsemaansa arvostusta)

Nuo ainakin. Ja niitä perushittejä voisi vähentää minun puolesta, mutta suurin osa ne sinne varmaan haluaa...
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

Bogardus wrote:Keikkalistalta mä poistaisin kyllä kaikki biisit, jotka on kahdelta ekalta levyltä. Vaikka ne onkin ihan pirun hyviä levyjä molemmat, mutta Bruce ei osaa laulaa niitä biisejä niin kuin Paul. Ei ole sitä fiilistä.
Täysin samaa mieltä. Itsekin diggailen paljon enemmän vanhoista Maideneista Paulin laulamana. Sanoisinko nyt, että Bruce laulaa ne "liian hyvin" verrattuna Paulin vähän räkäisiin vokaaleihin.
Siitä tosin en ole samaa mieltä, että ne pitäisi jättää kokonaan pois - viime keikan Phantom Of The Opera, Prowler ja muut herkut olivat nimittäin keikan kovimpia tykityksiä.
chippo
Hang-Around
Hang-Around

Post by chippo »

Settilistat. SIT:n biisejä mukaan rohkeasti, näillä kun ei männävuosina ole pahemmin mässäilty. Tähän tosin tulee varmastikin muutos seuraavalla "golden era" kiertueella. Eddieltä samanlaista käytöstä kun esim. world slavery tourilla. Lisäksi turhat "must" biisit pois listalta, olen suhtkoht varma ettei kukaan pistäisi pahakseen jos näiden tilalla encoressa soitettas esim. Aleksanteri suuri, tai muuta harvinaisempaa.
Betazoid
Vempare
Vempare

Post by Betazoid »

Kiva lukea vanhoja kommenttaja yli vuoden takaa, on tainnu Maidenin pojat käydä vakoilemassa vanhojen partojen mietteitä kun uutta levyä kuuntelee :D

Musikaalisesti konkreettista parannettavaa en keksi, mutta toive edelleen olisi nähdä Maiden Olympiastadionilla... eli isompia keikkoja, ehkäpä vuonna 2008 kesällä se toteutuu :wink:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Betazoid wrote:

Musikaalisesti konkreettista parannettavaa en keksi, mutta toive edelleen olisi nähdä Maiden Olympiastadionilla... eli isompia keikkoja, ehkäpä vuonna 2008 kesällä se toteutuu :wink:
Mä en ainakaan missään nimessä haluaisi Maidenia stadikalle. SYY1: Paskat saundit ulkoilmakeikalla SYY2: Jos Maiden järkkää tuollaisen ison keikan, se tarkoittaa sitä että muita keikkoja ei silloin Suomeen tule. Itse mielummin kävisin kolme keikkaa kuten tänä vuonna. SYY3: Mahtaako Maiden myydä stadikkaa loppuun? Meinaan että näillä kolmella loppuunmyydyllä keikalla oli varmasti paljon samoja ihmisiä jokaisella keikalla.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

^Mutta Brucehan jutusteli jotain tyyliin että tulee "outdoor"-häppeningiä 2008. Stadikka tuli ekana mieleen, kun Helsingistäkin puhui. Suomen festareilta ovat kuulemma hinnoitelleet itsensä ulos jo monta vuotta sitten.
Jos ei stadionille, niin minnekä?

Mutta kyllä minustakin Jaffahalli olisi paras vaihtoehto. Metallica myy kyllä 50000 lippua jo lähes pelkällä nimellään, Maidenin kanssa voi olla tilanne toinen.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Bruce nyt on hehkutellu noita stadikoita sun muita jo parin viime kiertueen verran spiikeissä. Uskotteko joka kerta kaiken mitä se sanoo? Kuitenkin sekin sanoo vaan esimakua suunnitelmista eikä mitään satavarmaa.
mishrak
Peräruiske
Peräruiske

Post by mishrak »

Jos jotain voisi bändissä parantaa niin se olisi soittotaito.
Muuten kova bändi, mutta varsinkin livenä soittavat hiukan sinne päin. :)
Post Reply