A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)
Moderator: The Killer Krew
-
- Hell Rat
Tuossahan vielä kertsissä hoetaan kertsissä "Please tell me now what life is?, Please tell me now what love is" kun Blood Brthersissa Harris kysyy Dickinsonin suulla edesmenneeltä isältään "Can you really tell me what life is?" Kuulen kyllä tuonkin joka kerta siten, että sekin olis love eikä life.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
-
- Tuhlaajapoika
Minulla taas tulee Blood Brothersin lisäksi vahvasti mieleen Seventh Son of a Seventh Son, samanlaisten nimen toistokohtien johdosta. Jotenkin tuo For the Greater Good of God -laulumelodia muistuttaa Seventh Son of a Seventh Sonin vastaavaa todella paljon, vaikkei oikeastaan olekaan samanlainen.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
Sama homma. Johtuu suureksi osaksi (ainakin minulla) tuosta säkeistöstä joka menee samalla sointukierrolla OOTSP:n kanssa. Parissa muussakin biisissä toki mennään suht samoilla kaavoilla mutta tuossa kyseisessä kipaleessa tuo samankaltaisuus tulee ehkäpä eniten esille.Iron Constable wrote:Pääsin sitten kunnolla sisälle For The Greater Gppd Of God-biisiin. Minulla on sille uusi nimikin... Out Of The Silent Planet II. Aika jännää, mitä enemmän kuuntelee, sitä enemmän iskee dejavuuta, äsken autossa tuota kuunnellessani alkoi tuo Silent Planet kummitella oikein kunnolla korvissa. Auts.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
-
- Hell Rat
Mutta hei, parempi kierrättää omia ideoita kuin muiden. Eikös se ole Maiden tapauksessa tullut jo tuhat kertaa todettua, että hyvää ei kannata mennä muuttamaan.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Joo oon samaa mieltä. Maidenin tuntee jokatapauksessa biisistä tai lyriikasta ja tämäkös meille kaikille kelpaa. Jos joku biisi tuo mieleen toisen biisin nin meikä ainakin on vakuuttunut silloin että bändi vetää omaa linjaa ja itse fani jos löytää nuo kohdat niin silloin voi kutsua jo faniksi!!!!!!!(voinhan taas kerran olla väärässä)Toxic Enema wrote:Mutta hei, parempi kierrättää omia ideoita kuin muiden. Eikös se ole Maiden tapauksessa tullut jo tuhat kertaa todettua, että hyvää ei kannata mennä muuttamaan.

älä juo kaikkee pois, mie juon loput.
-
- Kärpästen Herra
no mutta en ole ollenkaan samalla linjalla... kuuntelin inhokin Out Of The.... ainakin 3 kertaa, mutta ei siinä sellasta ideaa tai samankaltaisuutta mulle ole kuin tässä uutukaisessa. Sointukierto.... niin varmaan paikoin sama, mutta niin ainakin 10:ssä muussa biisissäkin on.THUNDER wrote:Sama homma. Johtuu suureksi osaksi (ainakin minulla) tuosta säkeistöstä joka menee samalla sointukierrolla OOTSP:n kanssa. Parissa muussakin biisissä toki mennään suht samoilla kaavoilla mutta tuossa kyseisessä kipaleessa tuo samankaltaisuus tulee ehkäpä eniten esille.Iron Constable wrote:Pääsin sitten kunnolla sisälle For The Greater Gppd Of God-biisiin. Minulla on sille uusi nimikin... Out Of The Silent Planet II. Aika jännää, mitä enemmän kuuntelee, sitä enemmän iskee dejavuuta, äsken autossa tuota kuunnellessani alkoi tuo Silent Planet kummitella oikein kunnolla korvissa. Auts.
Voihan syy olla siinä, että en pahemmin ole pystynyt Out Of The Pop-Planet biisiä kuuntelemaan ja skippiä on tullut
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Azazel
^ & ^^
Jep, kyllähän tuo Out of the silent planet menee mullakin Maidenin huonoimmat top 5:een. Toiset kiinnittää huomioita eri asioihin enkä nyt tarkoita sitä että tuo säkeistö tunnelmaltaan ja melodioiltaan muistuttaisi liikaa OOTSP :tä, vaan että siihen olisi voinut panostaa ehkä vähän enemmän. Biisi on kumminkin kokonaisuudessaan varsin hieno, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin kertosäe ja nuo väliosan melodiat ovat nannaa korville.
Jep, kyllähän tuo Out of the silent planet menee mullakin Maidenin huonoimmat top 5:een. Toiset kiinnittää huomioita eri asioihin enkä nyt tarkoita sitä että tuo säkeistö tunnelmaltaan ja melodioiltaan muistuttaisi liikaa OOTSP :tä, vaan että siihen olisi voinut panostaa ehkä vähän enemmän. Biisi on kumminkin kokonaisuudessaan varsin hieno, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin kertosäe ja nuo väliosan melodiat ovat nannaa korville.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
-
- Hell Rat
Kyllä ne paskimmat tekeleet löytyy mielestäni Fear of thrDarkin, No Prayerin, The X Factorin ja Virtual XI:n huonoimasta biisikatraasta. Minun puolestani Brave olkoon rauhassa.
Last edited by Toxic Enema on Sat Sep 02, 2006 23:15, edited 1 time in total.
-
- The King of Luvia
Laitetaan myös tänne, koska kaikki ei välttämättä käy lainkaan rautaneito.comin etusivulla.
Eli, osoitteessa www.unikpaper.fi on kilpailu, jossa voit voittaa AMOLAD:n perusversion. Jaossa on kolme kappaletta levyjä oikein vastanneiden kesken.
Samoilta sivuilta löydät myös levyarvion (ja muita arvioita) ja Steven haastattelun.
Eli, osoitteessa www.unikpaper.fi on kilpailu, jossa voit voittaa AMOLAD:n perusversion. Jaossa on kolme kappaletta levyjä oikein vastanneiden kesken.
Samoilta sivuilta löydät myös levyarvion (ja muita arvioita) ja Steven haastattelun.
-
- Wimp
Minusta levy on oikea helmi-levy,mutta vain Lord Of Light biisissä on Adrianin Wasted Years tyylistä kitarointia.Minä itse pidän kyseisestä tyylistä,mutta muuten AMOLAD on kyllä eräs Maidenin parhaita levyjä.Sillä siinä levyssä on sitä jotakin Iron Maidenin sisintä.Pienenä off-topicina, jos huhut pitävät paikkansa,että Maiden soittaisi koko AMOLAD levyn Suomen keikoilla niin olisi se kyllä rohkea veto,sillä eihän Maiden ennen ole koko uutta levyään vetänyt, mutta jos niin käy niin se on kyllä erinomainen asia. 

Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
-
- Hang-Around
Upea tuotos. Parempi kuin uskalsin odottaakaan.
Eritoten noiden kolmen ennakkoon kuullun biisin lisäksi heti listalta kolahti The Longest Day, For the Greater Good of God ja The Pilgrim. Muutkin toki ovat loistavia.
Parasta sitten 80-luvun. Lyhyesti sanottuna.
Eritoten noiden kolmen ennakkoon kuullun biisin lisäksi heti listalta kolahti The Longest Day, For the Greater Good of God ja The Pilgrim. Muutkin toki ovat loistavia.
Parasta sitten 80-luvun. Lyhyesti sanottuna.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Satan is coming back for more
-
- Berserkki
Kyllähän koko Iron Maiden on vedetty ekalla kiertueella. Ainakin minun käsityksieni mukaan.Edward_The_Great wrote:Minusta levy on oikea helmi-levy,mutta vain Lord Of Light biisissä on Adrianin Wasted Years tyylistä kitarointia.Minä itse pidän kyseisestä tyylistä,mutta muuten AMOLAD on kyllä eräs Maidenin parhaita levyjä.Sillä siinä levyssä on sitä jotakin Iron Maidenin sisintä.Pienenä off-topicina, jos huhut pitävät paikkansa,että Maiden soittaisi koko AMOLAD levyn Suomen keikoilla niin olisi se kyllä rohkea veto,sillä eihän Maiden ennen ole koko uutta levyään vetänyt, mutta jos niin käy niin se on kyllä erinomainen asia.
SAVE_US.ETG 

-
- Kisälli
Samaa mieltä Peken kanssa. Out Of The Silent Planet on mielestäni todella keskinkertainen tuotos kun taas For The Greater Good Of God on aivan täydellinen kappale. Jotain samaa saattaa ehkä olla mutta ei ainakaan minua häiritsevissä määrin.Peke wrote:no mutta en ole ollenkaan samalla linjalla... kuuntelin inhokin Out Of The.... ainakin 3 kertaa, mutta ei siinä sellasta ideaa tai samankaltaisuutta mulle ole kuin tässä uutukaisessa. Sointukierto.... niin varmaan paikoin sama, mutta niin ainakin 10:ssä muussa biisissäkin on.THUNDER wrote:Sama homma. Johtuu suureksi osaksi (ainakin minulla) tuosta säkeistöstä joka menee samalla sointukierrolla OOTSP:n kanssa. Parissa muussakin biisissä toki mennään suht samoilla kaavoilla mutta tuossa kyseisessä kipaleessa tuo samankaltaisuus tulee ehkäpä eniten esille.Iron Constable wrote:Pääsin sitten kunnolla sisälle For The Greater Gppd Of God-biisiin. Minulla on sille uusi nimikin... Out Of The Silent Planet II. Aika jännää, mitä enemmän kuuntelee, sitä enemmän iskee dejavuuta, äsken autossa tuota kuunnellessani alkoi tuo Silent Planet kummitella oikein kunnolla korvissa. Auts.
Voihan syy olla siinä, että en pahemmin ole pystynyt Out Of The Pop-Planet biisiä kuuntelemaan ja skippiä on tullut
-
- Hang-Around
-
- Azazel
Nyt on päästy uuden kiekon starttihöyryistä eroon, ja voi jo varovasti vilkuilla, mitkä kappaleet ovat säilyneet samassa statuksessa ensi kuuleman jälkeen, ja mitkä vaihtaneet paikkaa. Jokatapauksessa kokonaismielipide Iron Maidenin parhaasta levystä ei AMOLAD:n kohdalla suinkaan ole muuttunut, vaikka jotkut yksilöt ovat keränneet useampia kuunteluita kuin toiset. Viime viikonloppuna kuuntelin tosiaan albumia 24 tuntia (=20 kuuntelua), ja kuuntelin nimenomaan levyn joka kerralla alusta loppuun. Tuon maratoonin jälkeen olen yksilöinä luukutellut niitä kappaleita, jotka parhaalta ovat tuntuneet juuri sillä hetkellä.
For The Greater Good Of God
The Pilgrim
The Legacy
Brighter Than A Thousand Suns
These Colours Don´t Run
------------------------------------------------------------------------------------
The Longest Day
The Reincarnation Of Benjamin Breeg
Different World
Out Of The Shadows
Lord Of Light
Albumi jakaantuu siis kahteen osaan, ensiksi mainittujen viiden ollessa yksinkertaisesti niin kovia, että ne on pakko mainita omassa kastissaan. On kuitenkin pakko mainita, että albumi ei sisällä yhtäkään tasaisempaa kappaletta. Different World varsinkin alkukarsastuksen jälkeen on nostanut arvoaan tasaisesti, ja pidän sitä yhtenä parhaimmista Maiden-starttereista. Lord Of Light on toistaiseksi albumin se "vähiten tärisyttävä" veto, mutta kuitenkin loistava kappale.
Edelleen olen sitä mieltä, että tämä albumi kohoaa Iron Maidenin parhaaksi teokseksi, yksinkertaisesti sen takia että heikkoja vetoja ei löydy.
Up the irons!
For The Greater Good Of God
The Pilgrim
The Legacy
Brighter Than A Thousand Suns
These Colours Don´t Run
------------------------------------------------------------------------------------
The Longest Day
The Reincarnation Of Benjamin Breeg
Different World
Out Of The Shadows
Lord Of Light
Albumi jakaantuu siis kahteen osaan, ensiksi mainittujen viiden ollessa yksinkertaisesti niin kovia, että ne on pakko mainita omassa kastissaan. On kuitenkin pakko mainita, että albumi ei sisällä yhtäkään tasaisempaa kappaletta. Different World varsinkin alkukarsastuksen jälkeen on nostanut arvoaan tasaisesti, ja pidän sitä yhtenä parhaimmista Maiden-starttereista. Lord Of Light on toistaiseksi albumin se "vähiten tärisyttävä" veto, mutta kuitenkin loistava kappale.
Edelleen olen sitä mieltä, että tämä albumi kohoaa Iron Maidenin parhaaksi teokseksi, yksinkertaisesti sen takia että heikkoja vetoja ei löydy.
Up the irons!
Olen nyt tarkastellut tuon Legacyn lyriikoita ja oma mielipiteeni on, että tämä biisi kertoo jonkun Saksan kansalaisen ajatuksista hitleristä tämän kuoleman jälkeen."Tell tale of the men all dressed in black that most of them not coming back.." Natsithan pukeutuivat usein mustaan (ainakin omasta mielestäni)."Some strange yellow gas has played with their minds.." viittaa ehkä kaasukammioihin."You lie in your death bed now.." Hitler ampui itsensä, mutta voisi viitata siihen, kun hänen ruumiinsa poltettiin."So how could we be such fools and to think that we thought you the answer.." natsien silmissä Hitler oli Saksan tulevaisuus."You had us all strung out with promises of peace.." Hitler lupasi rauhaa, mutta suunnitteli Euroopan valtaamista, "But all along your cover plan was to deceive..". "your prophecies will send us all to hell as well.." Hitlerin takia Saksa lopulta luhistui."Just think what a legacy you now...will leave" jälkeenpäin maailma tunsi Hitlerin vain vallanhimoisena hulluna."We seem destined to live in fear and some that would armageddon is near but where there's a life there's hope" tässä kuvailtaisiin ehkä Berliinin ilmapiiriä viimeisinä päivinä,"that man won't self destruct" ajateltiin ehkä että Hitler ei tappaisi itseään??"The death on all sides is coming a way of life" Berliinissä(ja muualla) kuolema oli alati läsnä."That man is teetering on the brink" Hitlerin viimeiset päivät olivat epätoivoisia.Tämä on siis vain oma mielipiteeni
Sydän pettää joutomaalla, kylmän kaataminen rikkoo kuuman astian.Tanssitalolla takana vaaran kenties tyttöjoukko kerää kolehdin, sitten juovuttaakseen juhannusmorsiamen, viikko häitä ennen.
-
- Rautakansleri
-
- Lentäjä-Ässä
Selailin tässä Rautaneidon uutissivulle pistettyjä vanhoja uutisia koskien AMOLADin biisejä, ja aika monta "virhettä" sattui näytille.
Ilmeisesti sitten Shirley oli jotain studiopäiväkirjassaan möhlinyt tms.
Jälkikäteen on muuten hauska seurata vanhoja uutisia, huhuja ja veikkauksia ja sitten verrata siihen, miten oikeasti on käynyt. Vanhassa AMOLAD topicissa oli ainakin ihan hauskoja veikkauksia koskien tätä levyä.
Eikös tosiasiassa Janick vedä tuohon soolon eikä Dave? Siltä se ainakin minusta kuulostaa.Biisi #3
Ei muuta infoa kuin että Smith soitti biisiin soolon omaan tarkkaan tyyliinsä ja Murray vetäisi oman tavaramerkkinsä eli
luontevan ja ilmavan soolon todennäköisesti sormet salamoiden, silmät kiinni ja suu ammollaan kuin olisi Iso O tulossa.
Adrian Smith fanina on hienoa tietää, että kaikissa kolmessa ensimmäisessä biisissä herra saa isoa roolia.
Tosiasiassa Breeg on Murrayn ja Steven käsialaa, eikä Brucella ollut osuutta.Biisi #7
Steven kirjoittama ja Brucen sanoittama.
Brucella ei tietääkseni ollut osuutta For the greater good of godiin..?Biisi #8
Taas samojen ukkojen tekemä eli Steven kirjoittama ja Brucen sanoittama 10 minuuttinen teos, joka kuulostaa valtavalta ja
erittäin elokuvamaiselta. Paschendale osa II?
Eikös Breegin työnimi ollut The Rime of the billy bunter? Näin ainakin voisi päätellä noista kirjainlyhenteistä.Biisi #10
Työnimeltään “The Rime Of Billy Bunter”.
Ilmeisesti sitten Shirley oli jotain studiopäiväkirjassaan möhlinyt tms.
Jälkikäteen on muuten hauska seurata vanhoja uutisia, huhuja ja veikkauksia ja sitten verrata siihen, miten oikeasti on käynyt. Vanhassa AMOLAD topicissa oli ainakin ihan hauskoja veikkauksia koskien tätä levyä.
-
- Viikonloppusoturi
Nyt on albumia kuunneltu, n. 15 kertaa nyt alkaa toimia tosissaan.
Aikas perkeleen kova levy, kaikki 90-luvun levyt ja killers jää taakse että suhina käy!
En vielä vertailis noihin muihin, kun aikaa ja kuuntelua on kumminkin takana näinkin vähän.
Onko muilla tietoa, mikä on tuon Limited Edition version painosmäärä?
Omani ostin paikallisesta anttilasta, julkaisupäivän iltana ja sain viimeisen kappaleen tuota spesial versiota, normi versioita oli hyllyssä kymmenittäin.
Aikas perkeleen kova levy, kaikki 90-luvun levyt ja killers jää taakse että suhina käy!
En vielä vertailis noihin muihin, kun aikaa ja kuuntelua on kumminkin takana näinkin vähän.
Onko muilla tietoa, mikä on tuon Limited Edition version painosmäärä?
Omani ostin paikallisesta anttilasta, julkaisupäivän iltana ja sain viimeisen kappaleen tuota spesial versiota, normi versioita oli hyllyssä kymmenittäin.
Tuskin tuo nyt mikään kauhean rajoitettu painos on. Kyllä niitä varmasti silti jonkin verran vähemmän painetaan kuin normiversioita.Whitesnake wrote:Onko muilla tietoa, mikä on tuon Limited Edition version painosmäärä?