Onko Iron Maiden lempiyhtyeesi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Onko Iron Maiden lempiyhtyeesi?

Kyllä
398
81%
Ei
92
19%

Total votes: 490

Tuomas The Killer
Vempare
Vempare

Post by Tuomas The Killer »

Onhan se... Iron Maiden on paras hevibändini myös.
MurrayFan
Wimp
Wimp

Post by MurrayFan »

Kyllä Iron Maiden on ykkönen. Silti diggailen kuunnella myös muita heavy-yhtyeitä.
Paitsi Megadeth, jota mä ihnoan.
Last edited by MurrayFan on Fri Sep 08, 2006 14:35, edited 1 time in total.
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

Onhan se. On ollut melkein alusta asti ja suht varmasti tulee pysymään ykkösenä aina. Ihan aluksi lempibändit olivat Metallica ja Gunnarit, mutta ne väistyivät aika nopeasti kunperehdyin Maideniin paremmin (Kuuntelin muutakin kun NOTB ja FOTD :wink:) . Ja niinkuin niin moni muukin, olen joskus monia viikkoja kuuntelematta yhtäkään Maidenin biisiä liiallisen kulutuksen vuoksi. Mutta aina kun tauon jälkeen lähtee soimaan esim Phantom of the Opera niin johan kolisee. 8) Mahtavaa kamaa. Mikään bändi ei ole päässyt uhkaamaan ykköstilaa missään vaiheessa. Maidenissa on se jokin. mitä monessa muussa ei ole. Kiitos.

Up the Irons :finger:
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

No enpä ole tähänkään vastannut näköjään...

Niin. On. On ollut koko sen kymmenen vuotta minkä olen rokin ihmeellisillä vesillä kalastellut. Ja veikkaan, että tulee olemaankin. Isä, äiti ja opettaja.

Aikain saatossa on mukaan tarttunut todella monia yhtyeitä joista pidän todella paljon ja niin edelleen, mutta mikään muu bändi kuin Maiden ei saa aikaan yhtä voimakkaita fiiliksiä ja lapsenomaista innostusta kuin Neito... Vaikken musiikkiansa kuuntelekaan nykyään yhtä ahkeraan ja kovalla intensiteetillä kuin aikanaan, niin ei ole epäilystäkään mitä laitan soimaan jos haluan palata perusasioiden ja hyvien fiilisten pariin.
Tämä myös aiheuttaa sen, että vaikka pyrin aina pois sellaisesta sokeasta fanipoikaleuhottamisesta mahdollisimman paljon, mutta siinä epäonnistun siltikin usein. :D Minä kun suhtauden musiikkiin hyvin voimakkaasti ja Maidenin (tai, mainittakoon nyt sekin, Brucen soolotuotannon) ollessa kyseessä, jopa fanaattisesti.

Näillä mennään.

Up The 'kin Irons!
Missä
Missä on Antti Kaitainen
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Minulla on viitisen kappaletta bändejä, jotka ovat ehdottomia suosikkejani ja joiden keskinäistä järjestystä on vaikea määritellä. Nämä ovat Iron Maiden, Metallica, Megadeth, Iced Earth ja Helloween. Mutta jos tunnetiloissa mitataan, niin mikään muu yhtye ei saa seuraamaan tekemisiään yhtä tarkasti kuin Maiden. Mikään muu yhtye ei saa odottamaan uutta studioalbumiaan kuten Maiden. Minkään muun bändin levyä ei ole elämän ja kuoleman kysymys saada julkaisupäivänä konkurssin uhallakin kuin Maidenin. Mikään muu bändi ei ole saanut roskaa silmääni kuunnellessani kyseisen orkesterin uutta sinkkubiisiä keskellä yötä nettistreamilla. :wink:

Up the Irons!
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Ei ole. Ei lähellekään kärkeä. Death-ja rässibändit veivaavat välittömästi ykköspalleille, tässä Maiden-kategoriassa Tarot ja Iced Earth ovat huomattavasti kovempia. Brucen ääni nyt on mun korvaan melkeinpä aina kuulostanut enemmänkin koomiselta kuin loistavalta. Tarot ja Iced Earth pistävätkin paremmaksi juuri tällä laulaja-osa-alueella

Maailma on täynnä hyviä bändejä ja Maiden on vain yksi niistä monista
"To be alive is more than just breathing"
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Kyllähän se nykyään paras bändi on eikä sille voi mittää...Suuri fanitus alkoi nähtyäni No More Liesin livevideoin, joka edelleen on yksi parhaista biiseistä. Muita kovia bändejä mm. Metallica ja Nirvana
\,,/
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

Lappis wrote: Brucen ääni nyt on mun korvaan melkeinpä aina kuulostanut enemmänkin koomiselta kuin loistavalta.
Hassua. Olen aina ollut samaa mieltä Schuldinerien sun muiden rääynnästä. :wink:

Asiaan. Iron Maiden ei välttämättä ole ihan lemibändini, mutta lähellä kärkeä kyllä ollaan. Eipä siellä hirveästi edes tungosta ole. Metallica lähinnä toisena. Suomalaisista artisteista Hector ja Juice Leskinen. Ja Helloween on myös viime aikoina aloittanut nousuaan, kohti palkintopallia. Iced Earthistakin pidän, mutta aivan se ei lemppareitten joukkoon ole noussut. Suurimmaksi osaksi Schafferin melko surkeiden sanoitusten takia. Onhan mieheltä pari hyvääkin irronnut (Dante's Inferno, Watching Over Me, Colours...), mutta muuten... :roll:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Jami369
Vempare
Vempare

Post by Jami369 »

Ei missään tapauksessa. Taidan olla enemmänkin Metallican miehiä.. mutta kyllä se tuolla kärki kymmenikössä on ja kaiketi pysyykin ellei mitään järkyttävää tapahdu.
Rekkurakkaus
Vempare
Vempare

Post by Rekkurakkaus »

Jos joku puristaisi Saksalaisen laatutyön: Trancen, Helloweenin, Acceptin ja Living Deathin yhdeksi bändiksi, niin löytyisi voittaja.
Muutoin kyllä sanon ettei mitään jakoja, ainakaan täällä kuuluvien levyjen äärellä.
Ja katsotaampas sitten tämä nyt uusiksi.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Viper wrote:
Lappis wrote: Brucen ääni nyt on mun korvaan melkeinpä aina kuulostanut enemmänkin koomiselta kuin loistavalta.
Hassua. Olen aina ollut samaa mieltä Schuldinerien sun muiden rääynnästä. :wink:
Yritä nyt edes.
Vai annanko pitkän oppimäärän kunnollisista provoista? :lol:
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^Anteeksi. Nöyrä maan matonen kumartaa edessänne, oi suuri Lappis. Te provojen kruunaamaton kuningas.:oops:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Lappis wrote:Ei ole. Ei lähellekään kärkeä. Death-ja rässibändit veivaavat välittömästi ykköspalleille, tässä Maiden-kategoriassa Tarot ja Iced Earth ovat huomattavasti kovempia. Brucen ääni nyt on mun korvaan melkeinpä aina kuulostanut enemmänkin koomiselta kuin loistavalta. Tarot ja Iced Earth pistävätkin paremmaksi juuri tällä laulaja-osa-alueella

Kummallista miten voi edes tykätä pahemmin Maidenista jos laulaja kuullostaa koomiselta... Tai sitten kuuntelet vaan sitä musiikkia ja sulket korvasi Brucelta...

No jokatapauksessa itselleni Maiden on ollut viimeiset 13 se kovin bändi maailmassa. Aivan kuten nimimerkki The_Air_Raid_Siren sanoi, mikään muu bändi ei saa sellaista fiilistä aikaan kun Maiden. Muitakin on jotka on aika korkealla esim. Rainbow, mutta mikään ei uhkaa Maidenin paikkaa ykkössijalla. :wink:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Ei se mies nyt joka paikassa koomiselta kuulosta. sitä on nyt vaikea selittää. pääosin nämä biisit, missä Bruce kuulostaa naurettavalta ( Esim. Dream of mirrors, No more lies, The Apparation Etc. Valitettavan paljon esimerkkejä. ), koko biisikin on myös suuren luokan vitsi.

En mä todellakaan diggaile kautta linjan Maidenin tuotannosta. Taitaa olla enemmänkin ihan biisikohtaista.
Hivenen vaikea selittää. Maidenista ja varsinkin Brucen korkeista laulusuorituksista on tullut jo aikoja sitten inside-vitsi. Oikeastaan tuosta Dream of mirrorsin julkaisusta eteenpäin :lol:

Äh, en mä jaksa enää selittää jokaiselle uudelle lautalaiselle sitä faktaa, että En edes liiemmin diggaile Maidenista tai sitä, miksi mä sitten täällä hengaan. Lukekaa koko lauta läpi, kyllä sieltä jostain vastauksia löytyy

NP-Slayer-Christ Illusion
Sakari Östermalm

Post by Sakari Östermalm »

Viper wrote:^Anteeksi. Nöyrä maan matonen kumartaa edessänne, oi suuri Lappis. Te provojen kruunaamaton kuningas.:oops:
Lappis ei ole kuningas kuin korkeintaan päänsä auonnassa. Ja tämä provoilija ei kestä itse mitään, vaikka on jatkuvasti vittuilemassa kaikesta.
Lappis wrote:Äh, en mä jaksa enää selittää jokaiselle uudelle lautalaiselle sitä faktaa, että En edes liiemmin diggaile Maidenista tai sitä, miksi mä sitten täällä hengaan. Lukekaa koko lauta läpi, kyllä sieltä jostain vastauksia löytyy

Miten tämän sanoisi, ettei se tulisi kauniisti. Ensimmäinen epäkohta on se, että miksi sinun Maidenin fanilaudalla pitäisi selittää, miksi sinä ET pidä Maidenista. Että niin kuin mitä vittua? Huuteletko nakkikioskin jonossa, että vittu teillä on paskat safkat ja samalla odotat helvetin jäätävää palvelua? Toiseksi; kuvitteletko, että jotakuta oikeasti kiinnostaa teikäläisen henkilökohtainen helvetti niin, että hän läpilukee foorumin vastauksia saadakseen? Get real.

Tällä viestillä saan varmaan enemmän paskaa niskaan kuin pään silittelyä, mutta sou not. Teikäläinen on saanut täällä siimaa jo liiaksikin, vaikka olet yksi fisu satojen joukossa. Kirjoituksesi on välillä ollut tämänkin foorumin suola, mutta kun tyyli on joko se, että välillä suolaa ei ole pätkääkään ja "ruoka" on mautonta paskaa ja välillä taas suolaa lurahtaa sitten koko kipollinen ja eihän sellaista pureskele sikakaan vinkumatta, syömisestä nyt puhumattakaan.

Jos sinusta kuitenkin löytyy vielä pieni fanipoika, joka innoissaan odottaa uutta lättyä ja haluaa jakaa tämän kutinan täällä meidän kanssamme, watch your step. On eri asia omata voimakkaat mielipiteet kuin kuvitella olevansa kukkulan kuningas. Jos tämä kirjoitus taasen on liikaa itsetunnollesi eikä tyyli yhtään muutu, se on fuck off meininki.

Jos tappouhkauksia haluatte lähettää, osoite löytyy tämän lehden konttorista. Muussa tapauksessa tämä olkoon esimerkkinä kaikille. Rajan yli voi satunnaisesti hypätä, mutta jos siinä pomppii edes takaisin kuin kenguru ja vielä keskari pystyssä, tulee kengurusta sylttyä.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Hyvää tekstiä Sakarilta. :D

Hyvähän se on palautella maanpinnalle porukkaa jos tarve vaatii.
vvkuit
Wimp
Wimp

Post by vvkuit »

Minä kuuntelen ja tykkään. Siis Maidenia kuuntelen ja tykkään siitä (lempibändi on silti KISS ja tulee aina olemaan - se ei silti tarkoita etteikö fanittaisi muitakin päntejä kypällä). Aika hassua silti että täällä(kin) pyörii eräs Lappis joka ilmoittaa kovaan ääneen että ei ole edes Maiden-diggari?! Aika hurja postausmäärä siihen nähden, ja varsinkin kun ollaan ihan HC-Maiden-fanisivustolla... Taitaa kaveri tykätä sitten omasta äänestään melkoisesti. Minä käyn täällä usein lukemassa juttuja mutta harvoin kommentoin mitään, nyt oli pakko.

Pyöritän itse KISSin Rautaneitoa (suokaa anteeksi uskalias vertaus, sivujen taso on toki vaaimaton RN:n nähden) eli KISS Army Finlandin sivuja. Sielläkin aina silloin tällöin joku urpo käy avautumassa siitä, miten KISS on yliarvostettua paskaa ja muutenkin näyttää olevan vähän väärissä ympyröissä. Siis onhan asia niin että makuja on yhtä monta kuin persereikiä, mutta niin on kyllä hölmöjäkin maailmassa _paljon_.

np. Iron Maiden - Reincarnation Of Benjamin Breeg, seuraavaksi koneeseen Paul Stanleyn uusi soololevy :)
http://www.kissarmyfinland.com - suomalaisille suomeksi.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No tarviiko sitä nyt tänne postaamiseen, saati liittyäkseen olla jotenkin härski HC, diehard-fani? Eihän Lappis ole edes ainut täällä joka sanoo suoraan ettei Maiden ole sille kovinta. Lappis on vaan eniten esillä koska sanoo ne mielipiteensä kuitenkin aika suoraan eikä kiertele mitään. Ainakin mun mielestä turha vedellä herneitä nenuun moisesta, jos vetelee niin älkää käykö netissä sitten vaan kitiskää asiosita vaikka pihapiirin tai koulun hiekkalaatikolla.

Mun mielestä kuitenkin ihan hyvä että on joku Lappis tai muu sanomassa sen muun mielipiteen kuin "vitun kovaa kamaa!" joka asiasta. Tulee vähän mielenkiintoa lukea tältä alueelta ylipäätään yhtään mitään. Pelkkien fanilasien takaa tulevaa tekstiä parilta sadalta käyttäjältä ei kiinnosta kauaa lukea. Dissaaminen vain dissaamisen vuoksi on sitten eri asia.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

vvkuit wrote:Aika hassua silti että täällä(kin) pyörii eräs Lappis joka ilmoittaa kovaan ääneen että ei ole edes Maiden-diggari?! Aika hurja postausmäärä siihen nähden, ja varsinkin kun ollaan ihan HC-Maiden-fanisivustolla... Taitaa kaveri tykätä sitten omasta äänestään melkoisesti. :)
Sen enempää ketään puolustamatta voin hyvillä mielin kertoa faktan joka ei välttämättä ole yltänyt jokaisen korviin. Eli täällä "HC-Maiden"-foorumilla on muitakin keskustelualueita, kun Maidenin-alue. Keskusteluja on käyty enemmän tai vähemmän, niin intistä kun musiikista. Metal For Muthas ensimmäinen esimerkki.

Lappiksen äänenkäyttö jos hetkeäkään kiinnostaa, niin kannattaa tsekata tämä: klick

Conde jo yläpuolella hiukan selvensikin asiaa.
Terminator X
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Terminator X »

Hah! Hirveetä perseennuolentaa näillä parilla kaverilla :lol:

Ja vastakseni topikkiin sanon, että Maiden kuuluu suosikkien joukkoon, muttei ole se ihan ykkösbändi, kun sellaista on kovin vaikea toisinaan sanoa. Enkä oikeastaan välitä listata kuuntelemiani bändejä mihinkään järjestykseen. Se mitä kuuntelen tällä hetkellä on kyseisen hetken ainoa musiikillinen todellisuus, joka tässä pienessä maailmassani vaikuttaa :D
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

condemned wrote: Dissaaminen vain dissaamisen vuoksi on sitten eri asia.
Tästä aika pitkälle Saken viestissä onkin kysymys.
Enhän mäkään ilmoita Maidenia lempibändikseni ja Bennyllekin annoin arvosanakasi "vain" 8 ja sinkun b-puolet olen toivottanut helvettiin jo monta kertaa.

Kyse ei siis ole siitä että pitäisi olla Die Hard-Maiden fani vaan siitä miten asiansa ilmoittaa. Aika harva huutelee täällä omaa mielipidettään AINOANA OIKEANA TOTUUTENA ja niin ei tule menetelläkään vaikka asia siis kirjoittajan omalla kohdalla näin olisikin. Täällä ei siis ilmoiteta, täällä keskustellaan. Ja peräänkuuluttaisin myös ignore-asennetta provoihin laudan jokaiselta lukijalta. Se helpottaa asioita.

Tässä topicissa keskustelu tämän nimenomaisen asian tiimoilta loppukoon tähän ja jos joku haluaa nillittää niin YV:ta vaan kehiin ja miedoimmat ilmaukset vaikka yleistopiciin. OK?
Jazzë
Roudari
Roudari

Post by Jazzë »

Iron Maiden ei ole allekirjoittaneelle SE ykkösbändi, vaan sanotaanko että siellä "TOP5 bändit" -listalla se itselläni nuokkuu. Oikeastaan välillä tulee jaksoja jolloin Maiden tuntuu sillä hetkellä tärkeimmältä ja sellaiselta kaikein kovimmalta pumpulta maan päällä, mutta taas joskus ei voisi vähempää kiinnostaa kuunnella Harrisin köörin musisointia. Nyt on sellainen niin sanottu välivaihe menossa taas vaihteeksi.
Esko666
Peräruiske
Peräruiske

Post by Esko666 »

Totta helvetissä se on!!! Eka levy jonka kuulin oli Live after death. Se oli niin perkeleen kova että maiden levyjä kertyi hyllyyn lisää ja lisää kunnes siellä oli ne kaikki. Maiden on paras!!!!
Benjamin Breeg
Hang-Around
Hang-Around

Post by Benjamin Breeg »

Maiden ylivoimainen ykkönen ! Manowar ja Helloween ovat jaetulla kakkossijalla, muut sitten tulevat todella kaukana perässä...
Trendit tulevat ja menevät Maiden on ikuista !
Soldier Of Death
Hang-Around
Hang-Around

Post by Soldier Of Death »

Bogardus wrote:
Lappis wrote:Ei ole. Ei lähellekään kärkeä. Death-ja rässibändit veivaavat välittömästi ykköspalleille, tässä Maiden-kategoriassa Tarot ja Iced Earth ovat huomattavasti kovempia. Brucen ääni nyt on mun korvaan melkeinpä aina kuulostanut enemmänkin koomiselta kuin loistavalta. Tarot ja Iced Earth pistävätkin paremmaksi juuri tällä laulaja-osa-alueella

Kummallista miten voi edes tykätä pahemmin Maidenista jos laulaja kuullostaa koomiselta... Tai sitten kuuntelet vaan sitä musiikkia ja sulket korvasi Brucelta...

No jokatapauksessa itselleni Maiden on ollut viimeiset 13 se kovin bändi maailmassa. Aivan kuten nimimerkki The_Air_Raid_Siren sanoi, mikään muu bändi ei saa sellaista fiilistä aikaan kun Maiden. Muitakin on jotka on aika korkealla esim. Rainbow, mutta mikään ei uhkaa Maidenin paikkaa ykkössijalla. :wink:
On se kumma, kuinka täällä ei porukka tunnu kestävän kritiikkiä Maidenista. Itselleni Maiden on ollut jo jonkin aikaa se ykkösnimi, ja tulee varmasti olemaan ihan loppuun asti, mutta minä en välitä paskaakaan, jos joku myöntää, ettei pahemmin kyseisestä bändistä tykkää. Itseasiassa olen kuunnellut niin paljon vittuilua siitä että kuuntelen raskasta musiikkia, että olen tullut täysin immuuniksi kritiikkiin, joka koskee Maidenia tai yleensäkkin raskasta musiikkia.
Jos tarkemmin ajattelee, nin minulla ja Jumalalla ei ole kovinkaan paljoa eroavaisuuksia.
----------------------------------------------
http://deathfin.do-goo.com/index.forum
Post Reply