Different World IMOC:issa 10.8. klo 24.00

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Different World asteikolla 1-5

1
2
1%
2
11
8%
3
45
33%
4
63
46%
5
17
12%

Total votes: 138

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Different World

+Bruce vetää upeesti, vaihdot perusosasta bridgeen ja kertoon toimii kivasti.
+Adrianin soolo iskee kovaa
+pääriffi (tai olkoon nyt sitten mikä dämppäys hyvänsä) juoksutuksíneen on minusta ihan iskevä :D

- kertosäkeen hitaampi osio hieman lässähdyttää biisiä

Vähän tässä on hämmentynyt olo n 10 kuuntelun jälkeen.... Pitää nyt omat ennakko-odotukset kuopata jonnee syvälle ja ottaa vastaan se mitä sieltä tulee.

Muihin biiseihin vertaillessa Rainmaker-Wildest Dreams-Wicker Man- yhteys tulee mieleen. Kyllä tämmöinen rennompikin matsu putoaa, eihän siinä mitään pahaa. Vahvasti näyttää, että mennään maidenin 2000-luvun hengessä. DW vaikuttaa mahdolliselta keikan avaajana, ja siinä varmaan toimiikin. Tämän kuuntelun perusteella ollaan kuitenkin kaukana kaikkien aikojen parhaimmista levyn avaajista.

Enempää ei viitsi kommentoida läppärin kajareista kuullun perusteella.
ja muutenkin nyt on chillattava ja odoteltava koko albumin kuuntelua....

Hui jännää :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

condemned wrote:
asa wrote:BRINGING BACK THE RIFFS TO IRON MAIDEN!
Amen.
Entäs samalla 'Wildest Dreamsin läpipaskan kertsin'?

Ihan hyvä biisihän tuo DW oli, Maiden on aina näemmä Maidenia & hyvä niin. Tuosta bridgen-vai kertosäekö se jo on?- laulumelodiasta tulee tosiaan minullekin Green Day hieman mieleen tältä American Idiot -levyn hittisointukulkujen tyylistä; kuten pari muutakin on jo ehtinyt sanomaan.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Dr.Vomit wrote:Voi nuo nopeat rockerit toteuttaa toisellakin tavalla, Be quick or be dead anyone?
Todellakin voi, ^ tuo on yksi kovimmista starttereista koskaan.

Ja niille, jotka sanovat tämän olevan perus Iron Maiden -startteri, niin kaivakaapas vaikkapa vuosien 83-88 tuotokset sieltä pölyn keskeltä, kun ette niitä tunnu kuuntelevan :wink: Oikeastaan mikä vain starttereista on imo kovempi, pl. Tailgunner ja Wildest Dreams.

Ei se, että jatkaa aiemman levyn hieman keskinkertaista linjaa, tee tästä mielestäni "perusstartteria" koska ei kertakaikkiaan kestä vertailua oikeasti keskivertojen tai sitten kovimman ääripään kanssa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

QazKFD wrote:
Dr.Vomit wrote:Voi nuo nopeat rockerit toteuttaa toisellakin tavalla, Be quick or be dead anyone?
Ja niille, jotka sanovat tämän olevan perus Iron Maiden -startteri, niin kaivakaapas vaikkapa vuosien 83-88 tuotokset sieltä pölyn keskeltä, kun ette niitä tunnu kuuntelevan .
Tulihan se sieltä! :lol:

Conde? Any comments?

Sorry OT, OLI PAKKO!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

The Prisoner wrote: Tulihan se sieltä! :lol:
Pöh pöh, en minä siihen ole syyllinen, että ko. orkesteri on pitänyt kovaa tasoa avausbiiseissään (toki muissakin) kautta linjan. Omakin postini sisälsi pienen näpäytyksen, vai luuletko että jätin vahingossa mainitsematta kovat avausbiisit vuosilta 1998 ja 2000? :wink:
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
rokkariarvid
Kisälli
Kisälli

Post by rokkariarvid »

Aluksi kuullessani säkeistön ajattelin että voi vittu että ne jaksaa tuota hevilukkoa työntää joka piisiin. Tuntui että ompa paskan kuulonen piisi, mutta maidenille vähemmän tyypillinen pre-chorus pelasti tilanteen. Myöhemmin väliosat ja soolo tykittivät niin tehokkaasti kojomoon että pakko oli tyytyä toteamaan että hyvä rallihan tämä on. Ei ihan parhainta alotuspiisin makua, mutta ihan hyvä veto Maidenilta uran tässä vaiheessa, vaikka ei mitenkään erityinen piisi olekaan. Kyllä tästä 3 tai 4 pistettä napsahtaa.

^- siinä näkyy mitenkä mielipide muuttuu koko ajan kirjottaessa :D (hyvä ralli, ei ihan parhainta, ihan hyvä veto, ei kovin erityinen piisi)
Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Mitä nyt sanoisin, varsin jees kappale. Ei mikään Messias, mutta toimii silti hyvin. Pre-chorus on, kuten aiemmin onkin sanottu, aika gej: iloittelun lisäksi lyriikat samaisessa kohdassa ovat yläasteteinin aineenlopetuksen tasoisia :lol: Ei sen puoleen, että lyriikoilla niin väliä olisi, kunhan puskevat tuossa kohtaa hieman liikaa esille poikkeavan kohdan vuoksi.

Bruce kuulostaa hyvältä, varsinkin itse kertosäkeessä. Soolo on soolo, mikä on tässä itse asiassa ihan kiva juttu, koska soolo on ihan kiva. Steven... basso kolisee huhujen mukaan.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

Pitäisiköhän sitä avata oma topiski tälle uudelle biisille, vai tyrkätäänkö paskanjauhannat tähän "Erilainen Mualima"-topiskiin?
"Life goes on....until it doesn't"
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Olenko ainoa jota häiritsee tämän biisin lyriikat? Biisi aukesi hyvin mutta tuo sanoituspuoli aiheuttaa inhotusreaktion :x

"I would like you to know when you see the simple things
to appreciate this life is not too late to learn"

Oikeasti tällaista 40 v.poppirokkisanoitusta en kaipaa "rankalta ja sotateemaan perustuvalta levyltä" Saattaa olla tietenkin että olen käsittänyt tuon sanoman vähän väärin mutta jotenkin tuo pistää vituttamaan.
Half Lives... Eat But Never Kill
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Nonniin.. Uusi biisi kuultu nyt pari kertaa.. Yöllä kun ensimmäisen kerran kuuntelin niin kuulosti melko laimealta.. Mutta nytten tuo alkaa jo kuulostaa joltakin.. Mutta ei yllä aivan wildest dreamsin tasolle.. Hyvö biisi aloittamaan setin!
thingummywut
Hang-Around
Hang-Around

Post by thingummywut »

Jotenkin osaa jo ärsyttää tuo biisi viitisen kuuntelukerran jälkeen. Laulumelodia on turhan "rallatus" ja nuo kitarataustat on vähän mielikuvituksettomat. Lyriikat kuvottavat. Lead-kitarat ja riffit sun muut kyllä rokkaa. Kokonaisuus ihan toimiva kolmonen. H:n soolo pelastaa biisin. Benjamin iski muhun paljon kovempaa kuin tämä.
dejavu
Kisälli
Kisälli

Post by dejavu »

parin kuuntelukerran jälkeen olen edelleen sitä mieltä että HELVETIN kovaa kamaa!!
brucen ääni on kohillaan, soolo on jotain käsittämätöntä ja kyllähän siellä joku koliseekin :wink:
jos jotain huonoa on sanottava nii ehkä biisi alkaa jotenkin liian "nopeasti" mutta eiköhän siihen totu kun enemmän kuuntelee.
"Ammutuksi tuleminen sattuu."
- Ronald Reagan
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Yrms_ wrote: "I would like you to know when you see the simple things
to appreciate this life is not too late to learn"

Oikeasti tällaista 40 v.poppirokkisanoitusta en kaipaa "rankalta ja sotateemaan perustuvalta levyltä" Saattaa olla tietenkin että olen käsittänyt tuon sanoman vähän väärin mutta jotenkin tuo pistää vituttamaan.
Aika monellakin tällä tavalla 'löyhästi' (eli vihkossa ei ole sen seitsemän sivun kehystarinaa, jota jaaritetaan sitten joka kappaleen välissäkin fonttotolkulla) teemaan perustuvalla levyllä on biisejä tuon sanoitustyypin ulkopuoleltakin.

Kuunnelkaas, teinit ajatuksella kun vanhat sedät antaa DW:ssa elämänohjeita :wink:
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
AtomiSika
Hang-Around
Hang-Around

Post by AtomiSika »

Pari kertaa kuunneltu ja totesin että ihan jees biisi. Sitten pistin aces highin soimaan. Voi perkele. Ihan alkaa itkettämään että miten paljon maidenin taso pudonnut tässä vuosien varrella. Ei tää nykymaideni oikein mun korvaan kuulosta miltään. :( Niin ja pitää nytten vielä tarkentaa että miten taso on MINUN mielestä pudonnu :I.
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

AtomiSika wrote:Pari kertaa kuunneltu ja totesin että ihan jees biisi. Sitten pistin aces highin soimaan. Voi perkele. Ihan alkaa itkettämään että miten paljon maidenin taso pudonnut tässä vuosien varrella. Ei tää nykymaideni oikein mun korvaan kuulosta miltään. :( Niin ja pitää nytten vielä tarkentaa että miten taso on MINUN mielestä pudonnu :I.
Turha näitä on enää vertailla. Maidenin kulta-ajat ovat ohi, siis parhaimmat kulta-ajat, nykyisinkin eletään kulta-aikaa, muttei tämä kulta-aika ole läheskään samanlainen kun 80 luvun kulta-aika
the mercenary
Vempare
Vempare

Post by the mercenary »

Dw kyllä yllätti positiivisesti ottaen huomioon sen, että odotukset kyseiselle kappaleelle eivät olleet kovin kovat. kun muistaa mitä spoilerissa on puhuttu olen lähes varma että kyseessä on tulevan albumin heikoin veto. Itse biisi on mielestäni hyvä, paras avaus raita pitkään aikaan :lol: !!!!!!
Kun tiedät milloin aikasi on tullut, sinä tiedät olevasi valmistautunut siihen. Jätä hyvästit kaikille, juo ja lausu rukouksesi.
THUNDER
Hang-Around
Hang-Around

Post by THUNDER »

Jaahas, täräytänpä minäkin lusikkani tähän soppaan..
Kymmenkunta kuuntelua nyt takana ja kylläpä täytyy sanoa ettei tuo uutukainen ole sykähdyttänyt oikein millään lailla. Semmonen väkisin väännetyn ja kepoinen maku tuosta kyllä jää kaikenkaikkiaan. Liian tasaista meininkiä josta puuttuu se agressiivisuus jota näiltä starttereilta kaipaisin. Alku(pää)riffi on ihan kuunneltava, soolo ihan hyvä eikä Brucen laulussakaan juuri moittimista. Mutta siihen se vähän jääkin, kovin mennään samoilla niin tutun kuuloisilla sointukierroilla eikä melodiapuolellakaan ihmeitä esitetä. Niin, ja se kunnon riffien puute, ei oikein toimi mulle tuo “isketään sointu toisen perään soimaan” touhu enää pitemmän päälle. Muuten soitannollisesti tuttua nykymaidenia. Komppiosasto rullaa tasaisen varmasti, mutta oishan sinne nyt jotain koukkujakin varmaan mahtunut. Nyt esim. basso on vain sitä tasaista pohjaäänen hakkaamista, (vaikka sitä kolinaa sitten oliskin). Mutta kun sitä potentiaalia olis sekä Nickolla että Stevelläkin vähän monipuolisempaankin ilmaisuun. Taitaa vain olla tosiaankin se laiskuus herroille iskenyt. :roll:

Kyllähän tätä tietysti ihan kuuntelee ja parempilaatuisena sitten varmaan toimiikin jo paremmin…mutta, varsin mainio Benjamin Breeg antoi odottaa kyllä enemmän. Toisaalta eipä nuo viime aikojen sinkut niin ihmeellisiä ole muutenkaan olleet. Hivenen tässä kyllä jäädään WD:lle mutta jo selvemmin Wicker Manille. Arvosana kallistuu kiikun kaakun kolmosen puolelle.
"Chuck Norris’ hand is the only hand that can beat a Royal Flush."
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Edward the Greaat wrote:
scorpions wrote:Nyt kerta kuunneltuna vähän kovemmalla volyymilla, kaikenkaikkiaan ihan ok ralli. Kitara kuviot nyt on sitä samaa huttua mitä ovat olleet jo viimeiset 7vuotta, soolo ihan ok. Mutta se mikä laulun pelastaa on juuri nuo matalammalta vedetyt vokaalit, kerrankin edes vähän jotain uutta saatu matkaan, ettei ihan mene Deja vuuksi. Noi Nikon huudot saisi kyllä heivata vittuun noista aloituksista, halvan kuuloista ja vanha vitsi joka ei enää aiheuta kuin myötähäpeän tuntua. Rummuista pitkä miiiiiiinus. Arvosana olisi siinä 6-7 välimaastossa.
Ihan samaa mieltä. Ei oikeasti levyä pidä aloittaa Aijjjilla tai laskennalla. Pikkasen outoa minusta.
Oisko sitä kuuluisaa brittiläistä huumoria? Ei noi mua ainakaan haittaa.
Trooper69 wrote:Minkäs takia tuo biisi muutettiin 'Different Worlds' :sta 'Different Worldiin'
Oisko tuo viimeinen ässä ollut jonkun toimittajan typo?
Jussi K wrote:EI voi olla huonompi kuin WD; niin pohjat se biisi veti kehnoudessaan. Yhtä kurjaa tavaraa tekee sata ja kaksikymmentätuhatta heavy rock -demobändiä paraikaa.
Olen kerran kuullut Maiden Hellin vetävän tuon biisin. Se hakkasi alkuperäisen aivan totaalisesti. Tosin alkoholilla oli osuutta asiaan. Ainakin kuulijan osalta.

Mutta itse biisille annoin kolmosen. Kuuntelukertoja takana 7-8. Yksinkertaisesti tylsä ja aika mitäänsanomaton. Liian peruskauraa. Aikalailla sama reaktio kuin kolme vuotta sitten Wildest Dreamsin kanssa. DW:n kuultua jotenkin ymmärtää tuon Benjaminin valinnan ensimmäiseksi sinkuksi, joka tuntuu vaan paranevan päivä päivältä.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kylläpä itseäni miellytti suuresti. On hyvä ralli. Bruce vetää sairaan hyvin ja korkeelta. Eihän niitä vanhoja hyviä aikoja saa takaisin, mutta en ole kyllä pettynyt näihin nykyisiinkään biiseihin. Mitäs sitä vanhoja toistelemaan.
Kyllä itselläni jalka kyllä vipatti ja olen tykännyt molemmista uusista biiseistä. Saapas nähdä mitä ensiyönä tulee taasen......
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Mr. Hetson
Bändäri
Bändäri

Post by Mr. Hetson »

Äänestin 4

Aamulla ennen töihin lähtöä kerkesin biisin kuunnella kerran ja tuli sellanen olo että onneks en valvonut yötä.
Nyt olen sitä paukuttanut noin tunnin yhteen menoon ja kokoajan kuullostaa vaan paremmalta.
Aivan loistava biisi levyn avaukseksi, voittaa Wildest Dreams:in mutta jää toiseksi Wicker Man:lle.
Parasta ehottomasti pääriffi,soolo ja kertosäe
...After all,I´m not afraid of dying...
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Valitsin sitten 4:sen.

No onhan tämä ihan ok, juuri taustalla menee 1. kuuntelu joten suurempia johtopäätöksiä ei osaa vielä ilmaista. Rennon oloinen meininki ja Brucekin vetää korkealta. Ei kyllä malttaisi odotella levyä, mutta pakkohan se on vasta alkup. levyltä kuulla eikä imuttaa mistään vertaisverkosta. Aikaisemmat levyt on aina tullut nautittua aitoina :lol:
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Avausraita on aina tärkeässä asemassa albumikokonaisuuden kannalta ja näin ollen sen toimivuus on aina haastellinen tehtävä. Pitkää ja tunnelmallista eeposta on turha kiekon avaajaksi odottaa, kyseinen kipale pitää olla energinen potkaisu joka siivittää albumin tunnelmia ja päästää kuuntelija käsiksi albumiin. Tälläiset avaus rokkerit yltää aika harvoin täydellisyyteen àla Aces High. Different Worlds ei aivan täydellisyyteen yllä, mutta tehtävässään albumin avausraitana se kyllä näyttäisi olevan omiaan.

Avausraitana 4 pojoa, itse kappaleena 3 pointisia.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Weikkonen
Peräruiske
Peräruiske

Post by Weikkonen »

Voih, odottelen vielä, ei toimi minulla linkki...

Edit. joo nyt toimii, ens kerralla luen koko topicin ennenkuin valitan.. :)
Helsinki 7.7.05.
Tampere 12.11.06.
Helsinki 18.7.08.
Pori 8.8.10
Helsinki 8.7.11.
Tampere 3.6.23
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Kotona paremmilla kamoilla ja paremmilla fiiliksillä kuultuna DW alkaa iskeä oikeesti ja kunnolla. Tästähän tulee hjuva fiilis. Onko nyt hjuva fiilis?

Sanokaa mitä sanotte ja tervaa höyheniä mullekkin päälle, mutta tämä rokkaa brothers and sisters 8)

Vaimokin sanoi diggaavansa, että "kerrankin jotain uutta ja positiivista"
eeerrrrr :oops:

Piece Of Mind on tehty, joten suunta tulevaan
Into Iron Maiden Since 1983
Petri the great
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Petri the great »

Ei sitten toimi ollenkaan tuo biisi mulle. Olen nyt n. 10 kertaa kuunnellut kappaleen läpi enkä ole löytänyt biisistä oikeastaan mitään muuta hyvää kuin H:n soolon. Ei toimi kokonaisuutena eikä oikeen muutenkaan. Tuo sana jämärock kuvaa biisiä mielestäni melko hyvin. Kappaleella ei ole mitän jakoa minun kirjoissani jos verrataan the wicker maniin tai wildest dreamssiin. Tähän mennessä julkaistut biisit eivät kyllä lupaa hyvää uuden levyn kannalta, pitää varmaan kuunnella ennen ostoa...
CMEPTb!
Post Reply