Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
-
- Lentäjä-Ässä
Mulla on tuosta sarjasta Run to the hills/the number of the beast, 2 minutes to midnight/aces high ja can i play with madness/evil tha tmen do. Niin kysyisin sitä että onko siis jonkin näköinen boksi eikä vain 10 levyn srja vai tuleeko siinä siis ihan joku "laatikko" niille?asa wrote:Eipä niitä vaikea ole saada, Ebay on niitä pullollaan, kannattava hinta nyt riippuu paljon olet valmis maksamaan. Itse ostin Cd ja LP boksit johonkin 150 dollarin kpl hintaan. Sanotaan että sellainen 200 euroa on mulle ainakin jonkinlainen katto noille, tietysti kunnosta riippuen.
No näköjään, Bathory kyllä lainasi tuosta Russia sarjasta kertomaani, mutta näköjään itse puhuu FIRST TEN YEARS CD-boksista. Siihen toki kuuluu pahvinen pakkaus, kuten vinyylisarjaankin. Siis olettaen että (alkuperäinen) omistaja on sellaisen hankkinut ostettuaan koko sarjan erillisinä levyinä, ja lähettänyt ne voucherit.
EDIT: Minähän se sokea olenkin, Bathoryhän puhui ihan selvästi FTY-levyistä.
Jos kerran sisältää boksin niin harmittaa että olen ostanut erillisinä. Niin teitäkin harmittaisi vai mitä? Mutta mikäs tää russian sarja sitten on? no hommaan ebaystä kokoFTY boksisarja setin ja myyn jo omistamani sitten pois.asa wrote:No näköjään, Bathory kyllä lainasi tuosta Russia sarjasta kertomaani, mutta näköjään itse puhuu FIRST TEN YEARS CD-boksista. Siihen toki kuuluu pahvinen pakkaus, kuten vinyylisarjaankin. Siis olettaen että (alkuperäinen) omistaja on sellaisen hankkinut ostettuaan koko sarjan erillisinä levyinä, ja lähettänyt ne voucherit.
Ostinhan minäkin kaikki CD-sinkut erillisinä, ja vasta myöhemmin ostin koko boksin, ja myin vanhat pois.Bathory wrote:
Jos kerran sisältää boksin niin harmittaa että olen ostanut erillisinä. Niin teitäkin harmittaisi vai mitä? Mutta mikäs tää russian sarja sitten on? no hommaan ebaystä kokoFTY boksisarja setin ja myyn jo omistamani sitten pois.
Russia sarja on siis kaikki Maidenin studiolevyt Fear of the darkiin asti, johon on lisätty perään sinkkubiisejä. 8 erillistä levyä, joista 2 tuplalevyjä.
SIIS TÄMÄ SARJA
Nämä taitavat kuitenkin muun Russian Federation tuotannon mukaisesti olla varsin epävirallisia julkaisuja? Tosifanienkaan ei siis tarvitse potea huonoa omaatuntoa vaikka nuo kokoelmista puuttuisivat.asa wrote:Russia sarja on siis kaikki Maidenin studiolevyt Fear of the darkiin asti, johon on lisätty perään sinkkubiisejä. 8 erillistä levyä, joista 2 tuplalevyjä.
-
- Sateentekijä
Ostin kaikki FTY-levyt kun niitä silloin aikanaan viikon välein julkaistiin. Eikä harmita yhtään, että ei noille cd:lle ole sitä boksia, sen olisi kenties saanut lähettelemällä niitä vouchereita, mutta aivan sama, sisältö ratkaisee.Bathory wrote:Jos kerran sisältää boksin niin harmittaa että olen ostanut erillisinä. Niin teitäkin harmittaisi vai mitä? Mutta mikäs tää russian sarja sitten on? no hommaan ebaystä kokoFTY boksisarja setin ja myyn jo omistamani sitten pois.
Toisaalta asiaan saattaa vaikuttaa myös se, että FTY-vinyyliboxi löytyy levyhyllystä.

Russian-sarjat on mitä on, ei ainakaan alkuperäisiä julkaisuja. Veli-venäläinen on lyönyt rahoiksi, taas.

^&^
Mjoo, mullakin vähän ihmetyttää porukan lyödessä kätensä paskaan, leikkisästi kuvaten. Kais sieltä Venäjänmaalta löytyy teille painoksia, mitä keräilijän haalia
Jos loppuvat versiot kesken, niin etelä-amerikan vastaavasta villinlännenmeiningistä ihmepuulaakeille lisensoinnin saralla löytyy sitten lisää.
Mjoo, mullakin vähän ihmetyttää porukan lyödessä kätensä paskaan, leikkisästi kuvaten. Kais sieltä Venäjänmaalta löytyy teille painoksia, mitä keräilijän haalia

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Jaa jaa et että ei sitä russian-sarjaa edes tarvi....Jussi K wrote:^&^
Mjoo, mullakin vähän ihmetyttää porukan lyödessä kätensä paskaan, leikkisästi kuvaten. Kais sieltä Venäjänmaalta löytyy teille painoksia, mitä keräilijän haaliaJos loppuvat versiot kesken, niin etelä-amerikan vastaavasta villinlännenmeiningistä ihmepuulaakeille lisensoinnin saralla löytyy sitten lisää.
-
- Sateentekijä
^No, sehän on tietenkin jokaisen levykeräilijän oma asia mitä levyjä kerää, mutta kyllä ainakin itse ostan ensin kaiken mahdollisen virallisen materiaalin mitä on julkaistu. Jos vielä sen jälkeen on mielenkiintoa ja pätäkkää jäljellä, niin sitten voin hankkia noita epävirallisia bootleggejä ja piraatteja. Ja niitähän riittää niin kauan kuin yksityisyrittäjillä riittää mielikuvitusta - ja sitähän riittää... 

No otanpas sinusta mallia ja en osta russiania. olen kuunnellut maidenia vuodesta-94 mutta keräilyä olen vasta nyt aloittelemassa(keräilin bodomia ennen.). Niin mitä muuta tälläista siistiä maidenilta on kun tää FtY-sarja.?Edward Mannerheim wrote:^No, sehän on tietenkin jokaisen levykeräilijän oma asia mitä levyjä kerää, mutta kyllä ainakin itse ostan ensin kaiken mahdollisen virallisen materiaalin mitä on julkaistu. Jos vielä sen jälkeen on mielenkiintoa ja pätäkkää jäljellä, niin sitten voin hankkia noita epävirallisia bootleggejä ja piraatteja. Ja niitähän riittää niin kauan kuin yksityisyrittäjillä riittää mielikuvitusta - ja sitähän riittää...
On kyllä aika laaja-alaisesti asetettu kysymys. Mutta jos nyt tarkoitat siisteydellä esim. box settejä, niin onhan noita muutama, mm. Eddie's Archive, Best of the Beast 2CD ja 4LP boxit, sekä luonnollisesti mainitsemasi First Ten Years sarjan laatikko CD:n lisäksi myös LP:nä. Ovathan nuo melko siistejä, jos tosin itse pitäisin No Prayer for the Dying, Fear of the Dark ja Best of the Beast -promoboxeja vielä siistimpinäBathory wrote:Niin mitä muuta tälläista siistiä maidenilta on kun tää FtY-sarja.?

Tuolta lisää: http://www.rautaneito.com/kerailyhinnasto/boksit.
-
- Peräruiske
Huomasin että Virus singlessä Metal Of Muthasin Sanctuaryn kirjoittajaksi on merkitty vain Harris, vaikka eikös se ole Harris/Murray/Di'anno tai jotain. Onko tämä virhe vai eikö saanu tohon aikaa listata Davea ja Paulia niin kuin Brucea ei saanu The Number Of The Beastin biiseihin listata? ETTÄ KYSYNPÄHÄN VAA!!!
-
- Manowarrior
Kyllähän mul eddies archive on ja best of the beast tuplacd:nä.Relic wrote:On kyllä aika laaja-alaisesti asetettu kysymys. Mutta jos nyt tarkoitat siisteydellä esim. box settejä, niin onhan noita muutama, mm. Eddie's Archive, Best of the Beast 2CD ja 4LP boxit, sekä luonnollisesti mainitsemasi First Ten Years sarjan laatikko CD:n lisäksi myös LP:nä. Ovathan nuo melko siistejä, jos tosin itse pitäisin No Prayer for the Dying, Fear of the Dark ja Best of the Beast -promoboxeja vielä siistimpinäBathory wrote:Niin mitä muuta tälläista siistiä maidenilta on kun tää FtY-sarja.?.
Tosta tuli mieleeni kun täällä paikallisessa levydivarissa muutama vuosi sitten. Liike on sittemmin jo lopettanu. Menin sisään ja myyjä heti innoissaan sano et katos tätä ku sähän oot maiden fani ja haki taka huoneesta kauheen fear of the dark boksin ja best of the beast boksin. mä olin heti ihan silmät pyöreenä et tänne nää maksoi mitä maksoi. sit myyjä vaan sano et nää on jo myyty. ja meni uudestaan takahuoneeseen ja tuli sieltä mukanaan aito ja alkuperäinen soundhouse tapes mukanaan ja tottakai aidoilla nimmareilla höystettynä. sit se oli saman tien et tääkin on jo sit menny:) otti hiukan päähän.. Sit se näytti viel manowarin kings of metal LP:tä missä oli poikien nimmarit. Mut sekin oli jo menny eikä kauheesti olis lohduttanu siinä vaiheessa...
Kylläpäs osas myyjä kääntää sitten veistä haavassa.Bathory wrote:Kyllähän mul eddies archive on ja best of the beast tuplacd:nä.Relic wrote:On kyllä aika laaja-alaisesti asetettu kysymys. Mutta jos nyt tarkoitat siisteydellä esim. box settejä, niin onhan noita muutama, mm. Eddie's Archive, Best of the Beast 2CD ja 4LP boxit, sekä luonnollisesti mainitsemasi First Ten Years sarjan laatikko CD:n lisäksi myös LP:nä. Ovathan nuo melko siistejä, jos tosin itse pitäisin No Prayer for the Dying, Fear of the Dark ja Best of the Beast -promoboxeja vielä siistimpinäBathory wrote:Niin mitä muuta tälläista siistiä maidenilta on kun tää FtY-sarja.?.
Tosta tuli mieleeni kun täällä paikallisessa levydivarissa muutama vuosi sitten. Liike on sittemmin jo lopettanu. Menin sisään ja myyjä heti innoissaan sano et katos tätä ku sähän oot maiden fani ja haki taka huoneesta kauheen fear of the dark boksin ja best of the beast boksin. mä olin heti ihan silmät pyöreenä et tänne nää maksoi mitä maksoi. sit myyjä vaan sano et nää on jo myyty. ja meni uudestaan takahuoneeseen ja tuli sieltä mukanaan aito ja alkuperäinen soundhouse tapes mukanaan ja tottakai aidoilla nimmareilla höystettynä. sit se oli saman tien et tääkin on jo sit menny:) otti hiukan päähän.. Sit se näytti viel manowarin kings of metal LP:tä missä oli poikien nimmarit. Mut sekin oli jo menny eikä kauheesti olis lohduttanu siinä vaiheessa...

"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Luultavasti kyseessä painovirhe, vaikka toki Metal for Muthas -versiot hieman albumiversioista eroavatkin.Blood brother wrote:Huomasin että Virus singlessä Metal Of Muthasin Sanctuaryn kirjoittajaksi on merkitty vain Harris, vaikka eikös se ole Harris/Murray/Di'anno tai jotain. Onko tämä virhe vai eikö saanu tohon aikaa listata Davea ja Paulia niin kuin Brucea ei saanu The Number Of The Beastin biiseihin listata?
Kysyjä viittasi Virus -singlen B-puolen kappaleisiin Sanctuary ja Wrathchild, jotka julkaistiin helmikuussa vuonna 1980 Metal for Muthas -kokoelmalla, kaksi kuukautta ennen Iron Maiden -albumin julkaisua. Di'Anno oli siis vielä vahvasti keulillaMake#34 wrote:No eiköhän toi ole aika kaukana D`iannon aikasesta matskusta!!

Kuka ne sitten olikaan ostanut (ja jättänyt liikkeeseen kaikkien pällisteltäväksiBathory wrote:haki taka huoneesta kauheen fear of the dark boksin ja best of the beast boksin. mä olin heti ihan silmät pyöreenä et tänne nää maksoi mitä maksoi. sit myyjä vaan sano et nää on jo myyty.

.
), olisi mielenkiintoista kuulla mitä oli(si)vat maksaneet?[/quote]
Eiku se oli niin et sillä oli joku kaveri vissiin siis joku maiden keräiliä jonka kanssa oli sopinut että kaikista maiden-jutuista ensin tieto hänelle ja jos sillä oli ne jo niin sitten sai laittaa myyntiin liikkeeseen...
Mikä ihme siinä on että bodomien "keräilyharvinaisuudet" saattaa olla paljon kalliimmat ku maidenilla? pinempi painoserä vaikö?
Ja tästä lähtien Bathory panostaa viestiensä ulkoasuun ja oikeinkirjoitukseen. Tuskallista luettavaa tällaiset. -Jukka-
Kuka ne sitten olikaan ostanut (ja jättänyt liikkeeseen kaikkien pällisteltäväksiBathory wrote:haki taka huoneesta kauheen fear of the dark boksin ja best of the beast boksin. mä olin heti ihan silmät pyöreenä et tänne nää maksoi mitä maksoi. sit myyjä vaan sano et nää on jo myyty.

Eiku se oli niin et sillä oli joku kaveri vissiin siis joku maiden keräiliä jonka kanssa oli sopinut että kaikista maiden-jutuista ensin tieto hänelle ja jos sillä oli ne jo niin sitten sai laittaa myyntiin liikkeeseen...
Mikä ihme siinä on että bodomien "keräilyharvinaisuudet" saattaa olla paljon kalliimmat ku maidenilla? pinempi painoserä vaikö?
Ja tästä lähtien Bathory panostaa viestiensä ulkoasuun ja oikeinkirjoitukseen. Tuskallista luettavaa tällaiset. -Jukka-