Ärsyttävin Maiden biisi?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hang-Around
Re: Ärsyttävin Maiden biisi?
Dickinson aikakauden biiseistä ehdottomasti Seventh Son Of A Seventh Son ja Fear Is The Key. Ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka niin ylistävät SSOASS:ia. Kappaleen kertosäe on jo kaikessa karmeudessaan jotain niin rasittavaa ja kaikki huipentuu viellä äärettömään pitkittämiseen, joka saa kappaleen tuntumaan viellä kaksikertaa pidemmältä, mitä se onkaan.
Fear Is the Key taas ryssii Dickinsonin hirveään hoilotukseen. Älkää toki käsittäkö minua väärin, Dickinson on paras vokalisti, mitä maa päällään kantaa, mutta kappaleen laulusovitukset ovat täysin epäonnistuneet.
Mutta ehdottomasti ärsyttävimmän maiden biisin tittelin vie minun kohdallani The Angel And The Gambler. Kappale ryssii kaikessa. Kertosäe on aivan hirveä, Blaze laulaa päin persettä, tylsyys tekee kappaleesta viellä pidemmän tuntuisen, ja mikä pahinta se ei kuulosta ollenkaan maidenilta. Maidenin kappale, joka ei kuulosta maidenilta on todella hirveää.
Fear Is the Key taas ryssii Dickinsonin hirveään hoilotukseen. Älkää toki käsittäkö minua väärin, Dickinson on paras vokalisti, mitä maa päällään kantaa, mutta kappaleen laulusovitukset ovat täysin epäonnistuneet.
Mutta ehdottomasti ärsyttävimmän maiden biisin tittelin vie minun kohdallani The Angel And The Gambler. Kappale ryssii kaikessa. Kertosäe on aivan hirveä, Blaze laulaa päin persettä, tylsyys tekee kappaleesta viellä pidemmän tuntuisen, ja mikä pahinta se ei kuulosta ollenkaan maidenilta. Maidenin kappale, joka ei kuulosta maidenilta on todella hirveää.
Jos tarkemmin ajattelee, nin minulla ja Jumalalla ei ole kovinkaan paljoa eroavaisuuksia.
----------------------------------------------
http://deathfin.do-goo.com/index.forum
----------------------------------------------
http://deathfin.do-goo.com/index.forum
-
- Kärpästen Herra
aijaa... minusta Invaders omaa jotain spesiaalia munaarocker wrote:Juuri näin. Tuo kappale ei enää soittimeeni eksy.Painkiller wrote:Heti ensimmäiseksi tulee mieleen Invaders. Mielestäni täysin yhdentekevä kappale ja aivan käsittämättömän ärsyttävä kertosäe.
Virtual XI:n ylipitkät venytetyt biisit ärsyttävät myös.

Ehkä fiilistelen biisiä Brucen debyyttinä ja legendaarisen lätyn avauraitana, mutta kyllä siinä on hetkensä. Bruce kun sylkee suustaan "longboats have beeng sighted and the evidence of war has begun" niin kyllä mälli lentää täällä osoitteessa... Siinä on vielä sitä raaka Brucea. Ehkäpäs käsititte mun pointin.... Anyway ei kannata hylätä Invaders biisiä.
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Hang-Around
Invaders on oikeastaan todella hyvä, vaikka kertosäe nyt onkin mitä on.Peke wrote:aijaa... minusta Invaders omaa jotain spesiaalia munaa![]()
Ehkä fiilistelen biisiä Brucen debyyttinä ja legendaarisen lätyn avauraitana, mutta kyllä siinä on hetkensä. Bruce kun sylkee suustaan "longboats have beeng sighted and the evidence of war has begun" niin kyllä mälli lentää täällä osoitteessa... Siinä on vielä sitä raaka Brucea. Ehkäpäs käsititte mun pointin.... Anyway ei kannata hylätä Invaders biisiä.
Otetaanpa huomioon että samalta lätyltä löytyy Maidenin kaikkien aikojen huonoin tekele: Gangland.
Tosin joku voi ajatella siitä samalla tavalla kuin minä Invadersista.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
Satan is coming back for more
No perkele, näinhän se on! Aamen.aijaa... minusta Invaders omaa jotain spesiaalia munaa![]()
Re: Ärsyttävin Maiden biisi?
Kyllähän biisiltä pituutta löytyy, mutta ei se kyllä mikään pitkästyttävä kuitenkaan ole. Eihän se biisi kuitenkaan mitään samaa rataa jyllää vaan kyllä siinä ihan soundit vaihtelee, ehkei kertosäe nyt mitään hirveetä herkkua ole, mutta kokonaisuudessaan SSOASS on erinomainen. Itselläni selkäpiitä karmii ja hampaita vihloo kun kuulen viruksenSoldier Of Death wrote:Ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka niin ylistävät SSOASS:ia. Kappaleen kertosäe on jo kaikessa karmeudessaan jotain niin rasittavaa ja kaikki huipentuu viellä äärettömään pitkittämiseen, joka saa kappaleen tuntumaan viellä kaksikertaa pidemmältä, mitä se onkaan.

Don't forget, kids... The bigger your post count, the bigger your penis is.
-
- Hang-Around
-
- Berserkki
^ Ei pidä paikkaansa..
No toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, eli mielipiteitä on moneen lähtöön, ja sekös jos jokin tuo mielenkiintoa tähän arkiseen aherrukseen.
Mutta siksi otin aiheesta kiinni, koska mulle henkilökohtaisesti Bring Your Daughter... on kovin tärkeä kappale kaikessa komeudessaan. Ja nyt kun on veivannut edessuntakas noita Give Me Ed... -rundin buutteja, niin "sija" kärkikahinoissa senkun vankistuu. Aavemainen tunnelma, josta välillä noin musiikillisesti kyllä irtoaa sellasta tiettyä värikkyyttäkin, mutta kerta kaikkiaan mielenkiintoinen kappale ilman muuta. Ja livenä siis taas ihan omassa arvossaan, huudatukset ja kaikki. Marraskuun settiin toivoisin, mutta taitaapi olla turha orotella, mutta jälleen kerran, toivossa on hyvä elää!

Mutta siksi otin aiheesta kiinni, koska mulle henkilökohtaisesti Bring Your Daughter... on kovin tärkeä kappale kaikessa komeudessaan. Ja nyt kun on veivannut edessuntakas noita Give Me Ed... -rundin buutteja, niin "sija" kärkikahinoissa senkun vankistuu. Aavemainen tunnelma, josta välillä noin musiikillisesti kyllä irtoaa sellasta tiettyä värikkyyttäkin, mutta kerta kaikkiaan mielenkiintoinen kappale ilman muuta. Ja livenä siis taas ihan omassa arvossaan, huudatukset ja kaikki. Marraskuun settiin toivoisin, mutta taitaapi olla turha orotella, mutta jälleen kerran, toivossa on hyvä elää!

"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Täytyy myös ottaa nyt kiinni, kun mielipide karusti eroaa. Eli Bring Your Daughter on kyllä mielestäni kova biisi, mutta livenä se "aavemaisuus" raiskataan totaalisesti lisätyllä temmolla. Biisistä katoaa ote aivan täysin ja se muuttuu suoraan sanoen ärsyttäväksi. Levyltä toki eliittiä edelleen.Olli the Wicker man wrote: Mutta siksi otin aiheesta kiinni, koska mulle henkilökohtaisesti Bring Your Daughter... on kovin tärkeä kappale kaikessa komeudessaan. Ja nyt kun on veivannut edessuntakas noita Give Me Ed... -rundin buutteja, niin "sija" kärkikahinoissa senkun vankistuu.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Berserkki
^ Pointissasi on todellakin perää, mutta itse en ihan noin jyrkästi livevetoa tuomitsisi, vaikka kaikensorttiset mielipiteet näissä jutuissa noteerataan,tottakai. Vastauksesi luettua kuuntelin Oslosta Bring Your Daughterin... esille tuomasi ajatus mielessä, ja tulin siihen tulokseen, että No Prayerillä esiin tuleva suorastaan hyökkäävä "aavemaisuus" kärsii melko lailla livenä vedettynä, niin kuin aikaisemmin kerroitkin, mutta lisätyn temmon mukana tuoma "pirtsakkuus" jollakinlailla värittää kappaleen sisintä, mikä minusta toimii todella hyvin. Ja mikä pitää mielenkiinnon mukavasti pinnassa on se, että "aavemaisuus" ei onneksi todellakaan häviä, vaikka sitä kieltämättä harmittavan paljon hukkuukin.
Mutta sekä liveltä että No Prayer For The Dyingilta kunneltuna, tuntuvat väristykset selkäpiissä, albumilta jokseenkin vahvempina, mutta molemmilla kuitenkin puolensa, absolutely!
Mutta hyvä kun saatiin keskustelua aikaiseksi edes jonkin verran, tästä niin mielenkiintoisesta ja kiehtovasta teoksesta á la Dickinson.
Mutta sekä liveltä että No Prayer For The Dyingilta kunneltuna, tuntuvat väristykset selkäpiissä, albumilta jokseenkin vahvempina, mutta molemmilla kuitenkin puolensa, absolutely!

Mutta hyvä kun saatiin keskustelua aikaiseksi edes jonkin verran, tästä niin mielenkiintoisesta ja kiehtovasta teoksesta á la Dickinson.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Mun mielestä just se "pirtsakkuus" johon viittaat, tuhoaa koko alkuperäisen mystisyyden aivan täysin. Biisistä tulee jollain tavalla aivan liian iloisen kuuloinen, vaikka eihän se nyt varsinaisesti mitään synkkää kamaa ole alunperinkään. Mielipide on kyllä radikaali, totta puhut, mutta tämä onkin aika pitkälle yksittäistapaus. Ei tule heti mieleen biisiä, joka omasta mielestäni näin karusti eroaisi studioversiosta livenä.Olli the Wicker man wrote:Vastauksesi luettua kuuntelin Oslosta Bring Your Daughterin... esille tuomasi ajatus mielessä, ja tulin siihen tulokseen, että No Prayerillä esiin tuleva suorastaan hyökkäävä "aavemaisuus" kärsii melko lailla livenä vedettynä, niin kuin aikaisemmin kerroitkin, mutta lisätyn temmon mukana tuoma "pirtsakkuus" jollakinlailla värittää kappaleen sisintä, mikä minusta toimii todella hyvin.
Ja kyllä, keskustelu on aina hyvästä vaikka ei suuri asia olisikaan (onko tämä?)

EDIT:
Täytyy lisätä vähän vielä, koska topicin nimi on mitä on... eli en pidä ärsyttävimpänä Bring Your Daughteria kumminkaan. Enkä rehellisesti puhuen jaksa mitään biisiä aiheeseen mainitakkaan.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
-
- Kärpästen Herra
Heh hehPeke wrote: Päinvastoin; saattapa joku "iki-inhokki" toimiakin livenä ja biisi saa taas kotonakin kuuntelua. Näin kävi mm Bring Your Daughterin osalta, kun albumin hyljeksitty biisi 2003 GMETID keikalla räjähti tajuntaan.

Mulle kävin Daughterin kanssa just vice versa
Itseäni siis lainaten toiselta langalta. Livenä toimii.....
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Azazel
Mistä helvetistä sinä tiedät mitä Bayley yrittää olla? En minä vaan ole huomannut että mies olisi Iron Maidenissa ollessaan yrittänyt olla mitään mitä ei ole, teki työnsä kuten parhaiten osasi. Edustatko sinäkin näitä tyyppejä, joiden motto on "En kuuntele Bayleyn aikaista Maidenia siksi että igQ Bruce ei siinä laula, en vaikka musiikki olisi kuinka hyvää?"idiootti wrote:Como Est Amigos (vai miten ikinä kirjotetaankaan).![]()
Mikään ei ole vituttavampaa, kuin se, että ollaan muka rokki/hevilaulajia, on pitkä musta letti, on karsee naama ja kaikkee, sitten mennään sinne studioon laulamaan jotain biisiä ja itketään siihen mikkiin, ja lauletaan jotain "Ämiiköös nou mööör tiieeeerrrssss".![]()
Koko kappale voisi muutenkin painua sinne, minne aurinko ei paista. Bayleyn levyt ovat muutenkin sellaista lässytystä (lukuunottamatta paria biisiä), että alta pois! Blaze itse yrittää olla jotenkin karskin näköinen jnes. , mutta sitten kun mennään laulamaan niin sinne mikrofooniin ulvotaan, märistään tai itketään, tilanteesta ja muumilimpparin asemasta suhteessa luumukiisseliin riippuen. Toinen todella ärsyttävä biisi on myös (yllätys, yllätys) Bayleyn Angel and the Gambler.
Ei, vaan idiootin (onko nimi enne, mene ja tiedä) ongelmana taitaa olla nyt se, että muusikon on oltava imagonsa vanki tilanteessa kuin tilanteessa. Heviin ei MISSÄÄN NIMESSÄ kuulu puhtaat kitarat EIKÄ VARSINKAAN mikään läheskään ballaadiin viittaava materiaali. Vai aiheuttaakohan herralle samanlaista yökötystä vaikkapa Children of the Damned, Wasting Love, Afraid to Shoot Strangers, Remember Tomorrow, Strange World tai Revelations? Ai niin joo, niissähän olikin eri kaveri laulamassaStratocaster wrote:Mistä helvetistä sinä tiedät mitä Bayley yrittää olla? En minä vaan ole huomannut että mies olisi Iron Maidenissa ollessaan yrittänyt olla mitään mitä ei ole, teki työnsä kuten parhaiten osasi. Edustatko sinäkin näitä tyyppejä, joiden motto on "En kuuntele Bayleyn aikaista Maidenia siksi että igQ Bruce ei siinä laula, en vaikka musiikki olisi kuinka hyvää?"idiootti wrote:Como Est Amigos (vai miten ikinä kirjotetaankaan).![]()
Mikään ei ole vituttavampaa, kuin se, että ollaan muka rokki/hevilaulajia, on pitkä musta letti, on karsee naama ja kaikkee, sitten mennään sinne studioon laulamaan jotain biisiä ja itketään siihen mikkiin, ja lauletaan jotain "Ämiiköös nou mööör tiieeeerrrssss".![]()
Koko kappale voisi muutenkin painua sinne, minne aurinko ei paista. Bayleyn levyt ovat muutenkin sellaista lässytystä (lukuunottamatta paria biisiä), että alta pois! Blaze itse yrittää olla jotenkin karskin näköinen jnes. , mutta sitten kun mennään laulamaan niin sinne mikrofooniin ulvotaan, märistään tai itketään, tilanteesta ja muumilimpparin asemasta suhteessa luumukiisseliin riippuen. Toinen todella ärsyttävä biisi on myös (yllätys, yllätys) Bayleyn Angel and the Gambler.

"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Brave New Worldissä on monta biisiä esim. Brave New World. Bruce vaan hokee samaa lausetta "Brave New World." Se ei vaan iske minua. Muita ärsyttäviä biisejä löytyy näistä uudemmista albumeista esim. Dance Of Death, Virtual XI ja BNW.
Maidenin parhaimmisto on taas Somewhere In Time:sta alaspäin. Ja tietysti Fear Of The Dark oli loistava albumi.
Maidenin parhaimmisto on taas Somewhere In Time:sta alaspäin. Ja tietysti Fear Of The Dark oli loistava albumi.

Ja se viesti katosi saman tien. Joku raja se on vittuilullakin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
-
- Hiippari
Bring Your Daughter...To the Slaughter on mun mielestä yks ärsyttävimmistä, vaikka monet pitää sitä todella hyvänä.. Sitten myös Gangland ei oikeen iske vaikka sitä tuli joskus koulussa soitettua musiikinluokassa kaverin kanssa.. sitä intro osaa ennen vokaaleita.. En voi myöskään sietää Gates of tomorrowin kertosäettä!