Maidenin paras albumi?
Moderator: The Killer Krew
-
- Hang-Around
-
- Hang-Around
En taidakkaan tähän olla vastannut, mutta vastaus on ollut selvä jo puolen vuoden ajan. Vastauksenihan on 7th son. Sen levyn KAIKKI kappaleet ovat kovaa kamaa, jopa Can I Play With Madness, joka toimii paremmin levyllä kuin livenä. Se, että kaikilla kappaleilla on samanlainen tunnelma, tuo lisäarvoa levylle. Levyn paras kappale on tällä hetkelle kyllä Infinite Dreams, lyriikat ovat loistavat ja kappaleen väliosat ovat täyttä parhautta.
-
- Wimp
jaa
Hyvin hankala vastata mutta eiköhän se ole Seventh Son of a Seventh Son... 
tai Somewhere In Time

tai Somewhere In Time
-
- Wimp
X-Factor taas on omasta mielestä varsin aliarvostettu lätty. En ymmärrä miksi kaikki lyttäävät koko levyn kun Bruce ei laula siinä. Siis jopa itse biisit. Levyltä löytyy iso läjä Maidenin parhaimmistoon kuuluvia sanoituksia ja kappaleista monia henk.koht suosikkeja. Osittain levy myös hieman toistaa itseään mutta kappaleet tyyliin Lord Of The Flies, Sign Of The Cross, Jugment Of Heaven ja Edge Of Darkness kuuluvat soitannollisesti ja sanoituksellisesti sinne Maidenin tuotannon kärkikastiin.
Ugh!
Ugh!
^ Olen täysin samaa mieltä siinä että X-Factoria Pidetään Blazen takia huonona levynä, vaikka levyllä on erinomaisia biisejä, ja nuo yllä mainitut biisit kuuluvat ehdottomasti maidenin parhaimmistoon. X-Factor yltää paras levy listallni sijalle 2, ja kuten jo aikaisemmin postasin, niin ykkösenä on ja pysyy 7th Son.
Don't forget, kids... The bigger your post count, the bigger your penis is.
Tämä on fanisivusto; TXF on ns. fanien suosikki, kun muu tuotanto on kuunneltu lähes puhki. Itse en aivan niin kova sentään oleChildhood`s End wrote:Olen ihmetellyt miksi kaikki ovat kehuneet X-Factor albumia...mielestäni albumi ei ole kuin pökäle Maidenin tuotannossamutta jokaisella on mielipiteensä

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Vempare
Somewhere in time tai 7th son of a 7th son kummassakin on niin loisto soundit. ehkä Seventh Son menee edelle.
Last edited by Lord of Light on Thu Jul 20, 2006 10:29, edited 1 time in total.
-
- Wimp
Noh...yhdyn Jussiin fani asiassaJussi K wrote:Tämä on fanisivusto; TXF on ns. fanien suosikki, kun muu tuotanto on kuunneltu lähes puhki. Itse en aivan niin kova sentään oleChildhood`s End wrote:Olen ihmetellyt miksi kaikki ovat kehuneet X-Factor albumia...mielestäni albumi ei ole kuin pökäle Maidenin tuotannossamutta jokaisella on mielipiteensä

Vaikeeksi menee todella laittaa suoraan, mikä on paras albumi?
On monta hyvää, eri tavalla toteutettuja ja eri ajan tuotanto kokonaisuuksia.
Itselle ilmestysmispäivänä (suomessa) ostama Piece Of Mind (edelleen tallessa) menee pakolla eturiviin. Toiseksi eturiviin laitan Somewhere In Timen.
Seuraavia sijoja en listaa, ei ole tarvetta. Ne ovat hyviä myös, paitsi ne B-levyt välissä.
Ensimmäinen IM vinyyli tui ostettua syksyllä-82 (tnotb), se on kieltämättä loistava myöskin. Brucen ääni kaikaa sellaista, alkuajan hiomatonta timanttia.
On monta hyvää, eri tavalla toteutettuja ja eri ajan tuotanto kokonaisuuksia.
Itselle ilmestysmispäivänä (suomessa) ostama Piece Of Mind (edelleen tallessa) menee pakolla eturiviin. Toiseksi eturiviin laitan Somewhere In Timen.
Seuraavia sijoja en listaa, ei ole tarvetta. Ne ovat hyviä myös, paitsi ne B-levyt välissä.
Ensimmäinen IM vinyyli tui ostettua syksyllä-82 (tnotb), se on kieltämättä loistava myöskin. Brucen ääni kaikaa sellaista, alkuajan hiomatonta timanttia.
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
eka viesti tähän foorumiin
Maideniin tutustuminen alkoi vuonna 1988, kun kaverin levysoittimessa pyöri Seventh Son of A Seventh Son. Moonchild ei vielä saanut aikaan suurta vaikutusta, mutta kun Infinite Dreamsin alkutahdit kajahti ilmoille olin myyty.
Siitä lähtien SSoASS on ollut ykköslevy. Brucen ääni ehkä parhaimmillaan ja ykkösketju parhaimmassa iskussaan. Samoin ehkä tuosta nopeasta alkuihastuksesta johtuen Infinite Dreams on aina kuulunut TOP 3 biiseihin. Muut kaksi vaihtuvat vuosien ja mielialojen mukaan, mutta ID pysyy kärkisijoilla.
Maideniin tutustuminen alkoi vuonna 1988, kun kaverin levysoittimessa pyöri Seventh Son of A Seventh Son. Moonchild ei vielä saanut aikaan suurta vaikutusta, mutta kun Infinite Dreamsin alkutahdit kajahti ilmoille olin myyty.
Siitä lähtien SSoASS on ollut ykköslevy. Brucen ääni ehkä parhaimmillaan ja ykkösketju parhaimmassa iskussaan. Samoin ehkä tuosta nopeasta alkuihastuksesta johtuen Infinite Dreams on aina kuulunut TOP 3 biiseihin. Muut kaksi vaihtuvat vuosien ja mielialojen mukaan, mutta ID pysyy kärkisijoilla.
-
- Kisälli
Täsmälleen samaa mieltä. X-Factor on sitäpaitsi todella tärkeä levy itselleni sillä se sisältää kappaleen, jolla oli todella suuri vaikutus siihen, että minusta tuli Maiden fani.Tuo kappale on Judgement Of Heaven. Sen kun kuulin ekan kerran niin kolahti sen verran kovaa, että oli pakko kuulla muitakin Maiden biisejä.cuomi wrote:X-Factor taas on omasta mielestä varsin aliarvostettu lätty. En ymmärrä miksi kaikki lyttäävät koko levyn kun Bruce ei laula siinä. Siis jopa itse biisit. Levyltä löytyy iso läjä Maidenin parhaimmistoon kuuluvia sanoituksia ja kappaleista monia henk.koht suosikkeja. Osittain levy myös hieman toistaa itseään mutta kappaleet tyyliin Lord Of The Flies, Sign Of The Cross, Jugment Of Heaven ja Edge Of Darkness kuuluvat soitannollisesti ja sanoituksellisesti sinne Maidenin tuotannon kärkikastiin.
Ugh!
Siis todella vaikea kysymys . Maidenilla on noita albumeja niin monta ja niin monta hyvää .
Ja kaikkihan tietävät että jätkät tekivät 80-luvulla seitsemän ehkä täydellistä albumia peräkkäin . Siihen ei pysty aivan joka bändi pystykkään. Itse nostan Poweslaven todella korkealle , olihan se minun ensimmäinen Maiden albumi. Kaikista kappaleistakin pidän, todella loistava kokonaisuus . Mutta sitten, sitten on se Seventh Son Of A Seventh Son joka on liki täydellinen , mutta ei kumminkaan juuri se Paras. .
Valitsen tällä kertaa Powerslaven ensinnäkin tunnesyistä ja se on juuri SE Maiden albumi minulle .
Np. Iron Maiden - The Rime Of The Ancient Mariner

Valitsen tällä kertaa Powerslaven ensinnäkin tunnesyistä ja se on juuri SE Maiden albumi minulle .
Np. Iron Maiden - The Rime Of The Ancient Mariner

Let The Metal Flow !
Valinta on suhteellisen helppo, sillä omasta mielestäni Seventh Son of a Seventh Son vie muuta tuotantoa selkeästi kuusnolla. Somewhere In Time tulee nololle hopealle ja muu Maiden-tuotanto kaukana perässä. Pronssisen pallin valtaa aina tietyn fiiliksen mukaan joko AMOLAD, Piece of Mind tai The X-Factor.
IrMan tuotanto on muiltakin osin vähintään ok-tasoa, mutta selkeä aallonpohja on mielestäni Fear of the Dark.
IrMan tuotanto on muiltakin osin vähintään ok-tasoa, mutta selkeä aallonpohja on mielestäni Fear of the Dark.
"I don't trust anyone who doesn't like Slayer."
-Mike Patton
-Mike Patton