Näyttää siltä, että Maiden vetää vähän helvetin monta keikkaa ennen Suomeen saapumista ja settilistan tietämisen välttäminen ennen Tampereen konserttia tulee olemaan melko vaikeaa ellei jopa mahdotonta. (Vitty mikä lause.) Miten on, katsotko netistä heti ensimmäisen keikan jälkeen, että mitä Maiden soitti vai piinaatko itseäsi kuin munkki ja odotat kiltisti pari kuukautta saaden Tampereella, Tanskassa, Stadissa tai missä ikinä ekan keikan sitten näetkin sellaisen multikliimaksin, että oksat pois, kun kaikki kappaleet ovat "neitseellisiä"? Upotatko kuuman veitsesi juuri avattuun Voimariiniin vai kyttäätkö nettiä kuin hullu, että koska ja mistä sen tiedon setistä löytää kello 4 yöllä ja tietenkin postaat sen tänne tyyliin "minä olin eka!"

Bootlegitkin ovat varmasti jo liikenteessä hyvän tovin ennen "meidän vuoroamme", joten parhaassa tapauksessa sitä kuuleekin jo monta keikkaa ennen omaa vuoroa. Tosiasiahan valitettavasti on, että settiä ei paljon vaihdella kesken kiertuettä. Tämä on yksi harvoista Maidenin paskoista puolista. Ei kai se nyt niin kauhean vaikeata ole vaihtaa paria biisiä silloin tällöin?
Tulee olemaan jotenkin vituttavaa, kun Ameriikan poijaat saavat tätä namia ennen meitä, vaikka toisin luvattiin. Tuntuu jopa vääryydeltä, että sinne Maiden menee, vaikka viimeksikin munia satoi niskaan. Noh, eihän asia nyt ollut ihan noin joka keikalla, eikä oikeat fanit niitä munia heitellytkään. Ja kai Maidenistä joku siellä tykkäsikin. Pojat Madisonilla ovat aivan sekoja, joten kyllä siellä kelpaa lauteilla löylytellä. Kuitenkin, selvästi infottiin, että kiertue alkaa Skandinaviasta ja muu maailma seuraa perästä. Nyt tehdään toisin, miksi?
Näiden juttujen lisäksi toivoisin keskustelua foorumimme linjasta settilistan paljastamisten suhteen. En itse ole munkkityyppiä, joten ei paljoa häiritse, jos kaikista biiseistä puhutaan missä vaan, mutta jos joku ei halua tietää, mitä tehdään. Saa ehdottaa, kertoa, ideoida. Mitään ihmeellisiä temppuja en jaksa, mutta jos helposti jotain keksitään, niin kokeillaan. Paras vaihtoehto kuitenkin lienee välttää tätä osastoa foorumillamme, jos ei mitään Maidenin touhuista halua tietää.