Q/A - Kysy asiantuntijoilta

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Iivis wrote:^Semmonen kuva itsellä on että toi "Stranger in a strange land"-musavideo kuvattin keikan jälkeen, tai ennen varsinaista keikkaa. Koko keikkaa ei nauhoitettu.
Näin on.

Periaatteessa on Philadelphian keikka, kun se on screenien line feedistä otettu proshot mutta tuskin bändillä siitä on masteria hallussa. Kuitenkin aika kivasti boottipiireissä liikkellä tuo video, ei tosin mitenkään hirveän kehuttavalla laadulla.
Up The Irons
Hang-Around
Hang-Around

Post by Up The Irons »

condemned wrote:Periaatteessa on Philadelphian keikka, kun se on screenien line feedistä otettu proshot mutta tuskin bändillä siitä on masteria hallussa. Kuitenkin aika kivasti boottipiireissä liikkellä tuo video, ei tosin mitenkään hirveän kehuttavalla laadulla.
Onko tuo laatu sitten täysin julkaisukelvotonta?
Eihän sitä tiedä jos Harrisiltä löytyisikin hyvällä laadulla oleva keikka :wink:
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

^Siis sitä ei kukaan tiedä mitä herkkuja Harriksen kellarista saattaa löytyä. Mutta senhän kaikki tietää että huonolaatuista materiaalia Steve ei anna julkaista. Ja Somewhere on Tour on käsittääkseni ainoa kiertue, jolta ei hyvälaatuista videomateriaalia liikkeellä ole.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Up The Irons
Hang-Around
Hang-Around

Post by Up The Irons »

urho47 wrote:^Siis sitä ei kukaan tiedä mitä herkkuja Harriksen kellarista saattaa löytyä. Mutta senhän kaikki tietää että huonolaatuista materiaalia Steve ei anna julkaista. Ja Somewhere on Tour on käsittääkseni ainoa kiertue, jolta ei hyvälaatuista videomateriaalia liikkeellä ole.
No toivottavasti Harrikselta löytyy hyvälaatuinen keikka :wink: .. Se on sääli jos SIT tour:ilta ei tulla koskaan julkaisemaan minkäänlaista videota. Toivottavasti joskus julkaistaisiin live cd esim. tuosta Philadelphian keikasta.
Heavy Metal will never die!
- Joey DeMaio -
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

urho47 wrote:Mutta senhän kaikki tietää että huonolaatuista materiaalia Steve ei anna julkaista. Ja Somewhere on Tour on käsittääkseni ainoa kiertue, jolta ei hyvälaatuista videomateriaalia liikkeellä ole.
Live at The Ruskin Arms - 1980, joka löytyy The Early Daysiltä ei ole varsinaisesti hifi-tasoa, joten lienee mahdollisuuksien rajoissa että jotain voidaan SiT -kiertueelta julkaista, tuota Ruskin -vetoa teknisesti tasokkaampia kokonaisia keikkoja kun on olemassa ainakin puolentusinaa. Kysymys onkin jaksavatko nähdä vaivaa vai julkaisevatko vain Behind the Iron Curtain ja Live After Death -videot parilla dokumentilla höystettynä :?:
Sameli
Kisälli
Kisälli

Post by Sameli »

^No eikö sieltä pitäisi tulla myös Maiden England, jos kerta Golden Yearsseista puhutaan. Ei Harris voi oman lempilapsensa Seventh Sonin liveä unohtaa tuolta DVD:ltä.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Up The Irons wrote:
condemned wrote:Periaatteessa on Philadelphian keikka, kun se on screenien line feedistä otettu proshot mutta tuskin bändillä siitä on masteria hallussa. Kuitenkin aika kivasti boottipiireissä liikkellä tuo video, ei tosin mitenkään hirveän kehuttavalla laadulla.
Onko tuo laatu sitten täysin julkaisukelvotonta?
Eihän sitä tiedä jos Harrisiltä löytyisikin hyvällä laadulla oleva keikka :wink:
Kyllä Philly´87 mulle kelpais viralliseen DVD-julkaisuunkin... ainakin extrana. On siinä perempi kuva kuin esin Early Daysin Ruskinilla... näin ainakin muistelen. Volumee pitää laittaa tietyst paljon ja suhina on kova. Kuva on kuitenkin vähintäänkin tyydyttävä. En tiedä saako EMIn vehkeillä paranneltua ääntä? Kannattaisi kuitenkin julkaista.

Itsekin Somewhere kiertueelta kaipaisin matskua, kun se oli se mun eka maidenin keikka... ja eka kertahan jää aina mieleen 8)
Into Iron Maiden Since 1983
urho47
Roudari
Roudari

Post by urho47 »

Relic wrote:
urho47 wrote:Mutta senhän kaikki tietää että huonolaatuista materiaalia Steve ei anna julkaista. Ja Somewhere on Tour on käsittääkseni ainoa kiertue, jolta ei hyvälaatuista videomateriaalia liikkeellä ole.
Live at The Ruskin Arms - 1980, joka löytyy The Early Daysiltä ei ole varsinaisesti hifi-tasoa, joten lienee mahdollisuuksien rajoissa että jotain voidaan SiT -kiertueelta julkaista, tuota Ruskin -vetoa teknisesti tasokkaampia kokonaisia keikkoja kun on olemassa ainakin puolentusinaa. Kysymys onkin jaksavatko nähdä vaivaa vai julkaisevatko vain Behind the Iron Curtain ja Live After Death -videot parilla dokumentilla höystettynä :?:
Totta. Tosin itse olen pitänyt tuota Ruskinin vetoa enemmänkin extra materiaalina. Rainbown, Hammersmithin ja Dortmundin keikkojen ollessa ne varsinaiset livevedot. Eli jos bändi julkaisee seuraavallakin DVD:llä kolmelta kiertueelta livemateriaalia, niin uskoisin että Harris haluaisi niiden kaikkien olevan suht tasokasta matskua.

Oma veikkaukseni on että julkaisevat Live After Deathin ja Maiden Englandin erikseen. Jo ensimmäisessä History DVD:ssä oli pätkiä 12 Wasted Yearsilta. Todennäköisesti käyttävät loputkin seuraavassa osassa. Siihen vielä Behind the Iron Curtain, uudet haastattelut ja osa Doningtonin keikasta. Lisänä vielä livemateriaalia World Slavery Tourilta sekä Somewhere on Tourilta.

Menipä OT:ksi. Jatketaan keskustelua täällä.
1996 - Nummirock | 1998 - Helsingin Jäähalli | 2000 - Ruisrock | 2003 - Hartwall Areena | 2005 - Hartwall Areena | 2006 - Hartwall Areena | 2008 - Olympiastadion | 2010 - Sonisphere | 2013 - Olympiastadion | 2023 - Nokia Areena
Paranoid
Hang-Around
Hang-Around

Post by Paranoid »

Tämä on varmaan tässä topicissa kysytty, mutta kysympä uudestaan.

onko Out Of The Silent Planet sinkun Aces high nauhoitettu suomesta? jotenkin tämmöinen muisti kuva on.
Last edited by Paranoid on Fri Jul 07, 2006 19:59, edited 1 time in total.
Vaikka suku sammuu
Ei sisu lopu
Aina on tehty mitä aiottu

Vaikka katto on liian
Alhaalla
Ja köysi liian paksu
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

^ Öö, mitähän helvettiä..? En ainakaan itse ole ikinä törmännyt Virus- sinkkuun jossa olisi B-puolena Aces High live. Ettet vaan olisi sekottanut johonkin? Ja tietääkseni suomesta nauhoitettua Aces Hightä ei ole millään sinkulla.
Paranoid
Hang-Around
Hang-Around

Post by Paranoid »

ei jumalauta :D:D meni vähän sinkut sekasin ku täsä pyörittelin näitä. siis Out of The Silent Planet sinkussa
Vaikka suku sammuu
Ei sisu lopu
Aina on tehty mitä aiottu

Vaikka katto on liian
Alhaalla
Ja köysi liian paksu
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Sitähän voi vaan arvailla, levyssä lukee Recorded live on Ed Hunter tour, eli se voi olla mistä tahansa.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Niin; ja tuskin kukaan bootleg-mieskään jaksaa ruveta järjestyksessä kuuntelemaan ja vertailemaan. :D
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Futureal on Hesasta äänitetty. Wasted Years on Milanosta (tosi vaikea, kun se kerta sanoo sen jo siinä alussakin :roll: ).
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Pelasin ajankuluksi älypäätä ja siinä kysyttiin Steve Harrisin ensimmäistä soitinta. No vastasin tietysti että basso. Vastaus oli väärä ja oikea oli, että kitara. Mutta minusta Steve ei ole koskaan soittanut kitaraa. Hänhän harkitsi rumpujen soittoa, mutta luopui siitä ja ajatteli soittaa soitinta, joka on tavallaan seuraavana rummuista eli bassoa. Mutta kitaraa hän ei minusta ole ikinä soittanut. Olenko oikeassa?
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

^Lueskelin tänään Wikipediaa huvikseni ja sattumoisin luin artikkelin Harriksesta, jossa sanottiin että Steve osti akustisen kitaran aluksi ja opetteli sillä sointuja.
edit: Tosin noita wikipedian juttuja ei aina kannata uskoa ihan täysin kun se on vapaasti muokattava.
Last edited by Höyste on Mon Jul 10, 2006 20:03, edited 1 time in total.
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

^ Tarkennusta:
Run To The Hills wrote:...ja muutenkin niistä lähtee liian kova meteli.
Lopulta Steve osti halvan akustisen kitaran. "Mä mietin, että rumpujen jälkeen seuraavaksi paras juttu oli basso. Mä ajattelin, että mä voisin alkaa soittamaan bassoa rumpujen säestyksellä, mutta sitten joku sanoi mulle, että mun täytyy oppia ensin soittamaan akustista kitaraa. Niinpä mä sitten menin ostamaan itselleni akustisen ja opettelin muutamia sointuja. Silloin mä tajusin, että sillä ei ollut mitään tekemistä bassonsoittamisen kanssa. Niinpä mä vaihdoin kitaran 40 punnan Fender-bassokopioon.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Joo, kiitos tarkennuksesta. En ollut oikein varma asiasta.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Peke kirjoitti:
Itsekin Somewhere kiertueelta kaipaisin matskua, kun se oli se mun eka maidenin keikka... ja eka kertahan jää aina mieleen
KOMP. oli mulla sama juttu ja helvetin kova keikka oli tuo SOT 1986 keika Helsingissä, perrkele!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Kilgore Trout
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kilgore Trout »

-Moonchild- wrote:^ Tarkennusta:
Run To The Hills wrote:...ja muutenkin niistä lähtee liian kova meteli.
Lopulta Steve osti halvan akustisen kitaran. "Mä mietin, että rumpujen jälkeen seuraavaksi paras juttu oli basso. Mä ajattelin, että mä voisin alkaa soittamaan bassoa rumpujen säestyksellä, mutta sitten joku sanoi mulle, että mun täytyy oppia ensin soittamaan akustista kitaraa. Niinpä mä sitten menin ostamaan itselleni akustisen ja opettelin muutamia sointuja. Silloin mä tajusin, että sillä ei ollut mitään tekemistä bassonsoittamisen kanssa. Niinpä mä vaihdoin kitaran 40 punnan Fender-bassokopioon.
Ei jumalauta, mä en tiennytkään, että Harris puhuu suomea! :!:
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

^ Teisko... :roll:
Missä
Missä on Antti Kaitainen
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Tulipa taas eilen katsottua Rock In Rio:a ja tuli mieleen seuraava kysymys:

Mikäs paita tuolla Janickilla on päällään? Onko ollut aikanaan kovinkin normi Maiden-paita vai mikä? Ei ainakaan tule mieleen että kovin usein olisi vastaavaan törmännyt.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Jälleen uusi kysymys:

Onko tuolta Eddien Megastoresta tilattaessa huomioitava paljonko tavaraa tilaa? Meinasin vaan että onko mitään tiettyä arvoa jonka yli mentäessä joutuu maksamaan tulliin ylimääräisiä kuluja.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

^Osta vaikka koko kauppa tyhjäksi. Tavarat tulevat Englannista eli EU-alueelta, jossa tavara liikkuu vapaasti. Et varmasti joudu maksamaan veroja Suomeen, koska maksat ne jo Englantiin.
Pyhimys
Wimp
Wimp

Post by Pyhimys »

Eikö Murraylla tullut riitaa Denniksen kanssa? Kun sekoan, joku väitti että Murraylla tuli muka riitaa Paul Diannon kanssa?!
Post Reply