Kaiken kaikkiaan DVD oli pakkohankinta ainakin minulle, ja varsinkin Play.comin hinnalla tuntuu, että sain rahoilleni reilusti vastinetta.
Moderator: The Killer Krew
Hyvä Eeron arvostelu, mutta Gersistä sen verran, että ukko kyllä vetelee vaan ihan "sinnepäin" ja hirveetä kaula-laukkaa ilman melodiaa (tuli täälläkin jo sanottua). En nyt tarkkaan muista oliko Black Nightissä sitten jotain, mistä Gersiä pitäisi kehua. Pitääpä tsekkaa uudestaan mikä siinä oli sitä erikoista nannaaIron Constable wrote:Imperiumin Eero puhuu asiaa, ja kirjoittaa kanssa. Olen HYVIN pitkälti samaa mieltä herran kanssa. Jopa Janick Gersistä. Näkee heti, että Brucen soolotkin ovat Kaukomiehellä hallussa. On kiva lukea näitä arvosteluja, jotka on kirjoittanut asianharrastaja, eikä joku sunnuntaikuuntelija.
->http://www.imperiumi.net/alb_2.php?id=5032
Kyllä Bruce oikeasti kuulosti hyvältä soolona heti Balls to Picasso -levyllä ja kiertueella lähtien, eli ei varmasti paljoakaan ole tarvinnut jälkiäänitellä.Haba wrote:Itse keikka oli hyvä, Brucen ääni oli itseasiassa erittäinkin hyvässä kunnossa, verraten vaikka 90-luvun alun väkinäiseen ja vaikeaan äänentuottamiseen. Tiedä sitten, että kuinka paljon on studiossa tuota äänipuolta fixailtu.
Lähes sama bändi (Alex Dickson ja Chris Dale) oli Brucella vuoden 2002 kiertueella mukana. Omasta mielestäni Skunksworks oli Brucen uran kohokohtia ja Back from the Edge ja Innerspace livenä erityisesti lämmittivät mieltä niillä keikoilla jotka tuolloin näin. Hyvin luonnistui bändiltä AoB ja TCW materiaali, Broken ja Silver Wings, Best of -levyltä, kuultiin tuolloin myös. Eri juttu on toki olisiko Bruce ilman Roy Z:tä koskaan palannut perinteisempään soundiin.Haba wrote:Bändi toimi tuon materiaalin kanssa, mutta Brucen heavympi musiikki (lue: AOR, CW, TOS) ei olisi varmasti toiminut heidän kanssaan.
Niin, on se valvonta kohdillaan kun kenelläkään ei ole ongelmia ollut DVD-julkaisujen kanssaEero Kaukomies wrote:Tosiasiahan on se, että harvaa Iron Maiden -julkaisua pystyy haukkumaan turhaksi; sen verran vakuuttavaa laadunvalvontaa on kyseisen yhtyeen piirissä viime aikojen nopeassa julkaisutahdista huolimatta noudatettu.
Trumpets Of Jericho puuttuu myös tuolta dvd:n keikalta, vaikka löytyy levyltä. Tiedä sitten mitä noille biiseille on käynyt, kun eivät tuosta dvd:n keikasta löydy.TJH '89 wrote:Paljon on dvd:n Scream for me Brazil osuudesta puhuttu, varsinkin äänen- ja kuvanlaadun heikkouden vuoksi. Mutta minulle heräsi kysymys: Mihin ihmeeseen on dvd:n keikalta "hävinnyt" keskeinen Chemical Wedding -biisi, jonka mukaan itse levy ja kiertuekin on nimetty? cd:llä tuo biisi ainakin oli vielä mukana samalta keikalta, ja varsin kova veto olikin. Muutenhan tuota biisiä lukuun ottamatta koko dvd:n setti on täysin sama kuin cd:llä.
Muistanko väärin, vai oliko tännekkin postattu joku juttu jossa kerrottiin noiden kahden biisin puuttumisesta? Taisi olla, että yksinkertaisesti materiaali ei ollut niiden kohdalla julkaisukelpoista tjsp.Brain Damage wrote: Trumpets Of Jericho puuttuu myös tuolta dvd:n keikalta, vaikka löytyy levyltä. Tiedä sitten mitä noille biiseille on käynyt, kun eivät tuosta dvd:n keikasta löydy.
Minulla muuten myös oli uudessa dvd:ssä jo valmiiksi naarmuja. Onko muilla tällaisia kokemuksia?Pertti Keinonen wrote: Mielestäni se kuulostaa aivan helvetin huonolta. Kyseessä on vain hyvä bootleg. Mulla taitaa olla uudessa DVD:ssä jo valmiiksi jotain naarmuja, kun heti alkoi pätkimäänkin niin vitusti. Mutta mitään RIR tai DOTR verrattavaa matskua ei siis kannata odottaa. Ainoa plussa on rauhallisuus leikkauksessa, mistä nauttii, kun Smith & Wesson soittavat sooloja. Niitä on ilo katsella. Sääli, että tämän kiertueen mitään keikkaa ei ilmeisesti nauhoitettu kunnon laitteilla. Chemical Wedding -kiertue säilyy mielessäni klassikkona.
Kunhan ehdin perehtymään pakettiin paremmin, raapustan pienessä pierussa arvion sivuille.
Niin joo, en tuota muistanutkaan, kun tuli missattua nuo keikat. Itselleni kyllä putoilee monet Skunkworks-biisit, mutta ei niinkään se tyyli, varsinkaan se ei kanna koko levyä. Nyt kun tarkistin booteilta tuota 2002-kiertuetta, niin hyvinhän pojat päästelevät siellä. Tosin livenä on helppo soittaa ns. "vanhoja" biisejä, kun joku muu on ne jo säveltänyt ja sovittanut. Mutta epäilen juuri sitä, että studiossa ei homma olisi aivan niin hyvin toiminut, kuin Roy Z/Adrian-parivaljakolla vahvistettuna Casillaksella ja Ingrahamilla.Relic wrote:Lähes sama bändi (Alex Dickson ja Chris Dale) oli Brucella vuoden 2002 kiertueella mukana. Omasta mielestäni Skunksworks oli Brucen uran kohokohtia ja Back from the Edge ja Innerspace livenä erityisesti lämmittivät mieltä niillä keikoilla jotka tuolloin näin. Hyvin luonnistui bändiltä AoB ja TCW materiaali, Broken ja Silver Wings, Best of -levyltä, kuultiin tuolloin myös. Eri juttu on toki olisiko Bruce ilman Roy Z:tä koskaan palannut perinteisempään soundiin.
Mutta jos se materiaali ei ole julkaisukelpoista niin miksi tuon Chemical Weddingin saman keikan livevideo löytyy youtubesta ihan hyvälaatuisena http://www.youtube.com/watch?v=rJZhMiAr ... 0dickinsonQazKFD wrote:Muistanko väärin, vai oliko tännekkin postattu joku juttu jossa kerrottiin noiden kahden biisin puuttumisesta? Taisi olla, että yksinkertaisesti materiaali ei ollut niiden kohdalla julkaisukelpoista tjsp.Brain Damage wrote: Trumpets Of Jericho puuttuu myös tuolta dvd:n keikalta, vaikka löytyy levyltä. Tiedä sitten mitä noille biiseille on käynyt, kun eivät tuosta dvd:n keikasta löydy.
Kannattaa kysäistä laadunvalvonnnasta, tai kaivaa se uutinen missä tuosta aiheesta oli. Loppua en viittinyt quotata, koska Youtube ja hyvälaatuinen ei mahdu samaan lauseeseen kirveelläkäänTJH '89 wrote: Mutta jos se materiaali ei ole julkaisukelpoista niin miksi...
No joo, ainakin se OLI hyvälaatuinen ennen Youtubeen laittoa (mulla on kyseinen pätkä koneella). Mutta missä tuosta aiheesta sitten uutisoitiin?QazKFD wrote:Kannattaa kysäistä laadunvalvonnnasta, tai kaivaa se uutinen missä tuosta aiheesta oli. Loppua en viittinyt quotata, koska Youtube ja hyvälaatuinen ei mahdu samaan lauseeseen kirveelläkäänTJH '89 wrote: Mutta jos se materiaali ei ole julkaisukelpoista niin miksi...
Hyvä kysymys, jonka jo itse esitin eilen.TJH '89 wrote:Mutta missä tuosta aiheesta sitten uutisoitiin?
QazKFD wrote: Muistanko väärin, vai oliko tännekkin postattu joku juttu jossa kerrottiin noiden kahden biisin puuttumisesta?
Tiesitkin varmaan, että kyseessä David Bowie -koveri, biisin hyvyys/huonous ei siis varsinaisesti ole Brucesta kiinni paitsi tietysti tulkinnan osalta.Edward the 2nd wrote:Ennen pidin All the Young Dudes-kappaletta yhtenä Brucen soolo-uran heikoimpana hetkenä, mutta kun katsoin videot dvd:lta pariin kertaan läpi niin johan aukesi.
Juu tiesinhän minä.Relic wrote:Tiesitkin varmaan, että kyseessä David Bowie -koveri, biisin hyvyys/huonous ei siis varsinaisesti ole Brucesta kiinni paitsi tietysti tulkinnan osalta.Edward the 2nd wrote:Ennen pidin All the Young Dudes-kappaletta yhtenä Brucen soolo-uran heikoimpana hetkenä, mutta kun katsoin videot dvd:lta pariin kertaan läpi niin johan aukesi.