Itse tänään mun (kakkos) autossa huudatin tuota Broken biisiä ihan liikutuksesta kyynelissä. Todella upee pala.... vanha paska auto (vm-90), missä hyvät äänentoistovehkeet, antoi hyvän fiiliksen, johon edesauttoi koti-ikävä ja hyvä fiilis onnistuneesta duunista....
En tiennyt Broken ja Silver Wings biisien olleen tehdyt vain tuota kokoelmaa varten... kiitos tiedoista
Ajattelin niiden olevan B-puolia ja siten olin vielä enemmän hämmennyksissä.
Peke wrote:Itse tänään mun (kakkos) autossa huudatin tuota Broken biisiä ihan liikutuksesta kyynelissä. Todella upee pala.... vanha paska auto (vm-90), missä hyvät äänentoistovehkeet, antoi hyvän fiiliksen, johon edesauttoi koti-ikävä ja hyvä fiilis onnistuneesta duunista....
En tiennyt Broken ja Silver Wings biisien olleen tehdyt vain tuota kokoelmaa varten... kiitos tiedoista
Ajattelin niiden olevan B-puolia ja siten olin vielä enemmän hämmennyksissä.
Broken in ehdomasti yksi parhaimmista Brucen biiseistä. En nyt nyt niin hirveästi ole Brucen soolotuotantoa kuunellut, mutta tuo biisi on todellinen helmi. Mahtavat melodiat.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Tsekatpaapas tämä pätkä...Johnny be good . - Yosi, Fortu, Bruce Dickinson...
Harvinaista materiaalia sikäli, että Bruce vaikuttaa hiukan ujolta tai pöllähtäneeltä alussa, mutta kun mikkiin tartutaan niin sillä sekunnilla karisma ja esiintyminen ottaa vallan äijästä Bruce tykkää selvästi kännipäissään vierailla monenlaisissa bileissä laulamassa ala , Sack trick, Tribuzy jne... Bruce sukii nenää iloisesti siihen malliin että eikai ole kokkelia nenässä
No ei sentään , eiköhän sitä olla ihan oluen voimalla erittäin herkässä tilassa, kun noin hymyilyttää
Tässä viikonloppuna päätin tehdä niin että hylkäsin kaikki muut bändit ja artistit, Maiden mukaan lukien ja keskityin kokonaan kuuntelemaan Brucen soolotuotoksia, siis niiden vanhojen tuttujen mestariteoksen lisäksi. Kuuntelin kaikki levyt läpi useaan otteeseen ja löytyi monta uutta kappaletta. Piti oikeen pistää mp3:n sisältö uusiksi.
En edelleenkään pidä niin paljon hänen alkuaikojen soolotuotannosta kuin sitten myöhemmästä, mutta löytyi sieltä alkupuoleltakin hyvää musiikkia.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
TJH '89 wrote:Saako Brucen soolokiertueiden paitoja enää mistään? Ei ole väliä minkä kiertueen, joku paita vain olisi mukava kokoelmiin saada.
Varmaan "helpoimmin" niitä saa nettihuutokaupoista, en oikein jaksa uskoa, että niitä kovin moni liike pitää listoillaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Transylvania91 wrote:Mikähän olisi kaikista helpoiten lähestyttävä levy, joitan kappaleita oon kuullu mutta kaikki ei oo kolahtanu.
Metallisemmalta osastolta sanoisin, että joko Accident of Birth tai uusin Tyranny of Souls. Kovia levyjä molemmat, mutta kiistaton kuningas on kyllä Chemical Wedding. Ei ehkä ihan niin helposti lähestyttävä(?), mutta kovimmin palkitseva.
Transylvania91 wrote:Mikähän olisi kaikista helpoiten lähestyttävä levy, joitan kappaleita oon kuullu mutta kaikki ei oo kolahtanu.
Metallisemmalta osastolta sanoisin, että joko Accident of Birth tai uusin Tyranny of Souls. Kovia levyjä molemmat, mutta kiistaton kuningas on kyllä Chemical Wedding. Ei ehkä ihan niin helposti lähestyttävä(?), mutta kovimmin palkitseva.
Riippuu toki lähestymissuunnasta, mutta jos Maiden on sydäntä lähellä, on Accident of Birth varmasti mainio paikka aloittaa, kun taas toisaalta Tattooed Millionaire on perinteisempi rock levy. Mikään Brucen kuudesta sooloalbumista ei kyllä ole vaikeasti lähestyttävä, joten riski on aika pieni joka tapauksessa. Best of -levy, vaikka niitä itse yleisellä tasolla karsastankin, saattaa myös olla yksi vaihtoehto.
Relic wrote: Mikään Brucen kuudesta sooloalbumista ei kyllä ole vaikeasti lähestyttävä, joten riski on aika pieni joka tapauksessa.
Tästä rohkenen olla erimieltä siinä että Skunkworks voi olla vaikea pala monelle, itselleni kyllä tuokin lätty aukeaa kuin horsma kesä auringossa. Itseasiassa juuri lähipäivinä olen Skunkkia kuunnellut ja kyllä se on mielestäni ehkä mielenkiintoisin levy ajatellen Brucen laulua erityisesti, syvyyttä ja tunnetta löytyy vaikka millä mitalla.
Tosiaan jos Maiden on lähellä sydäntä, kuten foorumista voisi olettaa, niin Accident of birth voisi olla hyvä aloitus levy.
Relic wrote:
Riippuu toki lähestymissuunnasta, mutta jos Maiden on sydäntä lähellä, on Accident of Birth varmasti mainio paikka aloittaa, kun taas toisaalta Tattooed Millionaire on perinteisempi rock levy.
Toki toki, itse Balls to Picassolla aloittaneena voin sanoa, että kyllähän sekin nuoreen jamppaan kolahti aikanaan. Skunkworks ei niinkään tullessaan kiinnostanut (ja rehellisesti puhuen, syventyminen on edelleen vaiheessa), mutta Accident of Birth kyllä räjäytti pankin totaalisesti. Maidenin kaltaisempaa materiaalia jos halajaa, niin Accident of Birth on ehdoton valinta, jonka jälkeen luontaista jatkoa voi hakea Chemical Weddingillä, joka, kuten sanottu, on aivan loistava albumi.
Helpoimmin uppoaa varmaan Maiden-foorumilaiselle Accident Of Birth, joka on edelleen mielestäni se paras Bruce-levy sitten 1988 Seventh Sonin. Sitten järjestyksessä Chemical Wedding ja Tyranny Of Souls.
Tattooed on mitä on, Balls To Picassolla on jonkun verran sanottavaa ja outouksia ja Skunkworks on loppujen lopuksi aika paljon jotain muuta, mitä mr.Dickinsonilta odottaisi. Alusta asti levyn kanssa tahkonneena sanoisin, että todella hankalasti lähestyttävä levy, jota ei meinaa saada lopulliseen hallintaotteeseen millään. Eikä aina ole ihan varma, onko halujakaan ?
Skunkworks on kyllä erikoinen levy, ei se oikeastaan kuulosta heviltä laisinkaan. Mullekaan se ei auennu ekalla kuuntelulla, vaan se lensi levyhyllyn nurkkaan pölyttymään. Vasta varmaan siitä puolen vuoden päästä sen sieltä kaivoin ja johan pomppas! Muihin levyihin verrattuna se on erilainen, mut ne biisit on keskenään samantapaisia, paljon tarttuvia kertsejä jos ei muuta. Voittaa ainakin Balls To Picasson ja Tattooed Millionairen. DVD:n katselu on vielä vähän vaiheessa, mutta mitä nyt sitä oon katsellu, niin se Skunkworks-livekin iskee kyllä niistä mulle parhaiten.
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
CharlotteTheHarlot wrote:Skunkworks on kyllä erikoinen levy, ei se oikeastaan kuulosta heviltä laisinkaan. Mullekaan se ei auennu ekalla kuuntelulla, vaan se lensi levyhyllyn nurkkaan pölyttymään. Vasta varmaan siitä puolen vuoden päästä sen sieltä kaivoin ja johan pomppas! Muihin levyihin verrattuna se on erilainen, mut ne biisit on keskenään samantapaisia, paljon tarttuvia kertsejä jos ei muuta.
Vähän samanlaisia kokemuksia. Ekalla kuuntelukerralla kuulosti aika paskalta, mutta myöhemmin on alkanut avautumaan. Ihan ok levy, mutta silti valovuoden päässä kolmesta seuraavasta soolosta.
Onko Accident of Birth -kiertueelta liikkeellä mitään epävirallista videomateriaalia (esim. dvd:llä julkaistun Scream for Me Brazilin tapaista)? Muistan lukeneeni täällä että joku keikka olisi, vai muistanko väärin? Mistä tuollaisia "bootlegtaltiointeja" voisi kysellä/saada? Ainakin Youtubessa jotain MTV:ltä otettuja biisejä on.
TJH '89 wrote:Onko Accident of Birth -kiertueelta liikkeellä mitään epävirallista videomateriaalia (esim. dvd:llä julkaistun Scream for Me Brazilin tapaista)?
Kyllä on.
Ja mistä voi kysellä ja saada, niin bootlegvaihtajilta joko yleensä bootlegejä tai tyhjiä levyjä vastaan.
Moni varmaan tämän pätkän nähnytkin jo vuosien saatossa, mutta itse bongasin tämän vasta pari päivää sitten vaikka tästä tiesinkin jo aiemmin, tipautti kunnolla minut. Vaikka kyllähän Bruce hienosti vetää, ammattimiehenä. Olisi hauska nähdä pärjäisikö Jonesin Tomppa noille Brucen loppurevittelyille.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Katsoin kyseisen pätkän ensi kertaa , joten itse biisi oli itselleni täysin uusi. Mahtavaa tulkintaa ! Bruce laittaa tunteella sekä asenteella. Jälleen heräsi into saada Brucen sooloja hyllyyn. Onhan noita jo pitänytkin ostaa , mutta aina on tullut jotain muuta ( ikävän paljon toistuva homma itselläni ).
Kuitenkin tuo pätkä sai itseni jälleen tajuamaan miten loistava laulaja Bruce on. Ja aika hyvä kitarankin varressa . Kuitenkin , Brucen sooloja on saatava. Ideana olisi hommata seuraavat neljä kiekkoa talteen :
1. Tyranny of Souls 2. The Chemical Wedding 3. Balss to Picasso ja 4. Accident of Birth
Peke wrote:samalta sivulta löytynyt Tears Of A Dragon unplugged veti kyll pisteet kotiin
Kyllä kyllä. Akustisenakin loistava biisi, ja Bruce vetää aivan loistavasti. Eikä Revelations näköjään ainut biisi ole mitä Bruce osaa rämpytellä, nosti miehen pisteitä entisestään.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!