Instrumentin soitto ja treenaaminen
Moderator: The Killer Krew
-
- Taka-ampuja
Jumalauta! Oon kokenu uuden herätyksen kitaran kanssa. Opettaja tunki jazzia nenän eteen ja nyt soitellaan taas aika innokkaasti. Soittamisen suhteen kannattaa olla avarakatseinen. Varsinkin tälläiset Jazz-kappaleet on mukavaa soiteltavaa, silloin kun alkaa metallin soittaminen puuduttaa. Nyt harjottelussa siis Jukka Tolosen Django.
^Joo, samaa on tääläki tullu käytettyä. En tiie mistä se sitten on alunperin tullut, mutta semmoseks oon tottunut sitä sanomaan. 
Tässä äsken tuli katottua Van Halen dokkari joka tuli tossa pari päivää sitten Tv:stä. Todella innosti yrittämään Eddien ihmevääntöjä. Aivan erilaisen kuulosta, mutta silti niin hienoa. Tuskin nyt pyhtyn ihan tollasta soittelemaan, mutta ihan mukava on vähän vedellä ja komppausta harjotella

Tässä äsken tuli katottua Van Halen dokkari joka tuli tossa pari päivää sitten Tv:stä. Todella innosti yrittämään Eddien ihmevääntöjä. Aivan erilaisen kuulosta, mutta silti niin hienoa. Tuskin nyt pyhtyn ihan tollasta soittelemaan, mutta ihan mukava on vähän vedellä ja komppausta harjotella

"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
-
- Hiippari
Tulipa sitten haettua Top soundista Ibanez Rg321. Mukavasti sain tingittyä 350 eurosta 280 euroon. Sopii kyllä käteen kuin hanska, oikein kevyt on soitella. Pientä särinää on havaittavissa kielten soinnissa, mutta koitin vähän nostaa kieliä, niin meni tatsi heti pilalle, vaikka saundi muuttuikin puhtoiseksi.
-
- Berserkki
Lyhyesti ja ytimekkäästi. Kumpi, ESP LTD KH-202(Kirk Hammet) vai ESP JH-200(Jeff Hanneman).
Nopeaa kannanottoa olisin vailla, todella nopeaa. KIITOS!
http://www.espguitars.com/guitars_signature.html
Nopeaa kannanottoa olisin vailla, todella nopeaa. KIITOS!

"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
-
- Taka-ampuja
Jaha. Tuli sitten ostettua uus treenivahvistin. Eli tällänen peli lähti mukaan ja oikein tyytyväinen ostokseen olen. Monipuoliset saundivalikoimat;paljon valinnanvaraa. Parasta mitä putkivahvistimien ulkopuolelta löytyy.
-
- Azazel
Hanneman sen perkele olla pitää.Olli the Wicker man wrote:Lyhyesti ja ytimekkäästi. Kumpi, ESP LTD KH-202(Kirk Hammet) vai ESP JH-200(Jeff Hanneman).
Nopeaa kannanottoa olisin vailla, todella nopeaa. KIITOS!![]()

-
- Vempare
Täältäkin kitara löytyy, noin 2-vuotta on tullut soitettua ja motivaatio edelleen korkealla. Mitä nyt pieniä notkahduksia kun aina ei vaan onnistu
Virittämisestä sanoisin sen, että kyllä se virittäminen kannattaa opetella myös ääniraudan/pianon/toisen kitaran yms. avulla, vaikka siitä virittimestä onkin aluksi hyötyä. Itse opettelin niin, että ensin yritin räveltää ääniraudan kanssa ja sitten tarkistin virittimellä ja taas rauta kauniiseen käteen, turhauttavaa mutta kehittävää

Virittämisestä sanoisin sen, että kyllä se virittäminen kannattaa opetella myös ääniraudan/pianon/toisen kitaran yms. avulla, vaikka siitä virittimestä onkin aluksi hyötyä. Itse opettelin niin, että ensin yritin räveltää ääniraudan kanssa ja sitten tarkistin virittimellä ja taas rauta kauniiseen käteen, turhauttavaa mutta kehittävää

Tuli haettua kirjastosta Dance of Death Tab book tän päiväsellä käynilla. Eka kerta kun kirja on lainassa. Kirja selailtu ja soitelu läpi kerran suurimmilta osilta ja Journeymaniin sitten jäin. Mahtava biisi soitella. Täynnä tunnelmaa ja vielä akusinen biisi kun on, niin fiilis sen kun nousee!
Kertsin soinnut (tai merkinnät) vähän hämää kyllä, mutta muuten onnistuneet täbit.
Nuokin ovat muuten pirun hienoja
http://www.espguitars.com/guitars_george.html
Ihan odon mallisia, mutta silti näyttää mahtavalta. Ainakin omaan silmään

Nuokin ovat muuten pirun hienoja

http://www.espguitars.com/guitars_george.html
Ihan odon mallisia, mutta silti näyttää mahtavalta. Ainakin omaan silmään

-
- Berserkki
Pentelesh ja Stratocaster saivat minut avarakatseisemmaksi kitaraongelmassa, mutta vastrannankiiski OtWm oli jälleen elementissään.
Näköseikat käänsi kelkan Kirkin suuntaan. Ja lopulta se olikin "ainut" varteenotettava vaihtoehto.
Huomattavan alennuksen saan sukulaisen kautta, joten kyseisellä ohjehinnalla ei olisi keppi lähtenyt. Mutta katsotaan nyt mitä kuukauden päästä tapahtuu, silloin ollaan huomattavasti viisaampia kommentoimaan, tai siis minä olen. Luultavasti saan valinnastani vielä kuulla, mutta... Hammett tuleepi nyt ja [piste]
Makuja on moneen lähtöön
Näköseikat käänsi kelkan Kirkin suuntaan. Ja lopulta se olikin "ainut" varteenotettava vaihtoehto.
Huomattavan alennuksen saan sukulaisen kautta, joten kyseisellä ohjehinnalla ei olisi keppi lähtenyt. Mutta katsotaan nyt mitä kuukauden päästä tapahtuu, silloin ollaan huomattavasti viisaampia kommentoimaan, tai siis minä olen. Luultavasti saan valinnastani vielä kuulla, mutta... Hammett tuleepi nyt ja [piste]
Makuja on moneen lähtöön
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
-
- Tuhlaajapoika
Jos ei muuta, niin ainakin Kirk Hammettissa kuin myös miehen kitarassakin on tyyliä. Minäkin olisivan varmaan Hammettin malliin päätynyt jos noista kahdesta olisin päätynyt valitsemaan. Tosin jos soittaa osaisin olisi valinta joku Mega-Daven signatureista.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
Tämä ei varsinaisesti liity soittoon tai treenamiseen, mutta on pakko kertoa nyt lähiaikoina alkavasta bassoprojektistani.
Eli omistan tällä hetkellä tuollaisen lyhytkaulaisen Squier -paskabasson, jota aion aika radikaalisti muokata. Basso on oikeakätinen, vaikka itse olen vasuri. Ajattelin muokata bodya niin paljon, että se näyttäisi vasuribassolta:
- Yläsarvea (mun tapauksessa alasarvea) niin paljon pois, että se on samalla tasolla toisen sarven kanssa. Tässä vaiheessa pirunmoista hiomista ja pyöristämistä tuosta poisotetusta kohdasta
- Lavasta niin paljon pois, että se muistuttaa ESP -kitaroiden lapaa.
- Vanhat maalit hiomalla kokonaan pois, sitten uudet maalit ja lakat kaikkine välihiontoineen jne. Valkoisen maalin ajattelin laittaa.
- Sitten menee jo syksyyn, että teen koulussa metallilevystä täysin uuden pleksin bassoon. Se mukaillee täysin bodyn uutta muotoa, ollen lähes symmetrinen.
Ostan tässä kesällä joka tapauksessa uuden basson, niin ei sitten harmita jos jotain menee radikaalisti pieleen.
Mulla on kaikki suunnitelmat paperilla valmiina, nyt enää hankkimaan tarvikkeita ja tekemään. Vaatii kyllä kärsivällisyyttä tuo hiominen, haluan siitä nääs täydellisen.
Tämä on sitten sellainen projekti, että aikaa ja vaivaa tulee kulumaan paljon, ei mikään "tuosta vain" -juttu.
Eli omistan tällä hetkellä tuollaisen lyhytkaulaisen Squier -paskabasson, jota aion aika radikaalisti muokata. Basso on oikeakätinen, vaikka itse olen vasuri. Ajattelin muokata bodya niin paljon, että se näyttäisi vasuribassolta:
- Yläsarvea (mun tapauksessa alasarvea) niin paljon pois, että se on samalla tasolla toisen sarven kanssa. Tässä vaiheessa pirunmoista hiomista ja pyöristämistä tuosta poisotetusta kohdasta
- Lavasta niin paljon pois, että se muistuttaa ESP -kitaroiden lapaa.
- Vanhat maalit hiomalla kokonaan pois, sitten uudet maalit ja lakat kaikkine välihiontoineen jne. Valkoisen maalin ajattelin laittaa.
- Sitten menee jo syksyyn, että teen koulussa metallilevystä täysin uuden pleksin bassoon. Se mukaillee täysin bodyn uutta muotoa, ollen lähes symmetrinen.
Ostan tässä kesällä joka tapauksessa uuden basson, niin ei sitten harmita jos jotain menee radikaalisti pieleen.

Tämä on sitten sellainen projekti, että aikaa ja vaivaa tulee kulumaan paljon, ei mikään "tuosta vain" -juttu.

-
- Azazel
Tässä hieman kuvaa tosta mun projektista:
KUVA
Ideana siis, että hopealla merkityt kohdat lähtee pois. Huomatkaa tuo lapa! Siitä tulee aivan mieletön.
Tuo paperi on luonnos siitä pleksistä, jonka valmistan siis metallilevystä.
EDIT: Mikäs tuossa linkissä on?
EDIT: Nyt jää prkl toi loppuosa pois. No kopioikaa toi kokonaan osoiteriville niin sitte toimii.
EDIT: Ei toimi kolmaskaan vaihtoehto.
KUVA
Ideana siis, että hopealla merkityt kohdat lähtee pois. Huomatkaa tuo lapa! Siitä tulee aivan mieletön.

Tuo paperi on luonnos siitä pleksistä, jonka valmistan siis metallilevystä.
EDIT: Mikäs tuossa linkissä on?
EDIT: Nyt jää prkl toi loppuosa pois. No kopioikaa toi kokonaan osoiteriville niin sitte toimii.
EDIT: Ei toimi kolmaskaan vaihtoehto.
Last edited by Jeeves on Fri Jun 02, 2006 15:47, edited 2 times in total.
-
- Tuhlaajapoika
-
- Taka-ampuja
Noh, itsellä on tuollainen kiinteä talla, ihan ok virettä pitää jne jos ei kampea väännä ihan lankuun kiini tai muuten raiskaa millään muotoa. kelluva eli floikka useimmiten taas pitää virettä vaikka minne suuntaan kääntää kampea eikä tarvitse olla jatkuvasti virittämässä. Floikassa taas huonona puolena on mun kuuleman mukaan se, että kun kieliä vaihtaa niin pitää kaiken maailman muttereita aukoa. Itselleni olisi haaveena tuollainen floikka hommata niin pysyisi vire vähän paremmin ja kampea uskaltaisi käyttää. Henkilökohtaista kokemusta ei ole kovin paljon kelluvasta mutta senkin verran mitä olen kokeillut nii ihan hyvä on.
Hyvä floikka pitää vireen, huono ei. Hyviä floikkia ovat: Original Floyd Rose, Kahlerin floikat, Schallerin floikat, Ibanezin Edge, Edge Pro ja Lo Pro Edge.UnBrain wrote:Noh, itsellä on tuollainen kiinteä talla, ihan ok virettä pitää jne jos ei kampea väännä ihan lankuun kiini tai muuten raiskaa millään muotoa. kelluva eli floikka useimmiten taas pitää virettä vaikka minne suuntaan kääntää kampea eikä tarvitse olla jatkuvasti virittämässä. Floikassa taas huonona puolena on mun kuuleman mukaan se, että kun kieliä vaihtaa niin pitää kaiken maailman muttereita aukoa. Itselleni olisi haaveena tuollainen floikka hommata niin pysyisi vire vähän paremmin ja kampea uskaltaisi käyttää. Henkilökohtaista kokemusta ei ole kovin paljon kelluvasta mutta senkin verran mitä olen kokeillut nii ihan hyvä on.
Do you ever feel it?
A craving that is so strong
A craving that is so strong
^ Niimpä, varmasti on montaa erilaista paskaa kopia floikkaa jota saatta tulla maalmalla vastaan, itselle tekis mieli ostaa floikka, mutta joku taisi sanoa että kiinteän vaihtaminen floikkaan kitarassa tulisi kalliimmaksi kuin ostaa jo kitara jossa floikka ois valmiina, pitääkö paikkansa?
Jonkun verran tuossa kitarassa mikä nyt on niin kielet rämisee vaikka ollaan säädetty kaularautaa ja vahdettu kielisetin kokoa yms.
Tod. Näk. sitten kun rahaa on, eli varmaan useamman vuoden saisi kerätä tai sitten pyytää vanhemmilta 5 vuoden kk. rahat etukäteen, että kitaran saisi, mutta eipä auta itku markkinoilla eikä tuo nykyinenkään kitara mikään huono ole, kuitenkin juuri tuo floikka ois kiva ja etumikki päästä nykyään ärsyttävän niinkuin "kumeaa" ääntä eikä sillä soittaminen aina kuulosta kovin kivalta, pitäisi saada sellainen mikki josta sais sen tyyppisen kuin Dave Murraylla on, hänhän siis mielestäni käyttää ainakin sooloissa tuota etumikkiä paljon. Uusi säröpedaalikin pitäisi hommata.. no taidampa lopettaa listauksen tähän, lopulta huomaa että kaikki kamat on surkeita ja rupeaa ärsyttämään ihan turhaan
Jonkun verran tuossa kitarassa mikä nyt on niin kielet rämisee vaikka ollaan säädetty kaularautaa ja vahdettu kielisetin kokoa yms.
Tod. Näk. sitten kun rahaa on, eli varmaan useamman vuoden saisi kerätä tai sitten pyytää vanhemmilta 5 vuoden kk. rahat etukäteen, että kitaran saisi, mutta eipä auta itku markkinoilla eikä tuo nykyinenkään kitara mikään huono ole, kuitenkin juuri tuo floikka ois kiva ja etumikki päästä nykyään ärsyttävän niinkuin "kumeaa" ääntä eikä sillä soittaminen aina kuulosta kovin kivalta, pitäisi saada sellainen mikki josta sais sen tyyppisen kuin Dave Murraylla on, hänhän siis mielestäni käyttää ainakin sooloissa tuota etumikkiä paljon. Uusi säröpedaalikin pitäisi hommata.. no taidampa lopettaa listauksen tähän, lopulta huomaa että kaikki kamat on surkeita ja rupeaa ärsyttämään ihan turhaan

Hommasin parisen viikkoa sitten ittelleni uuden efekti häkkyrän
Malli on Boss-ME50
http://www.woodbrass.com/images/woodbra ... +ME+50.JPG
Oon jo pitään katellu tollasta ja nyt tuli ostettua. Omaa mahtavat saundit (Akustiset ja säröt) ja efekteja + muuita vaikka muille jakaa. Hintakaan ei ollu hirveän paha, noin 260e. Ainoa huono asia minkä tosta löydän on wah pedali hiljasuus. Se ei tunnu lähettävän hirveen hyvin wah ääntä kun esim soittaa kaulan yläpäästä. Eikä efektin volumiakaan saa nostettua mistään. Oon kokeillu sedällä semmosta ihan kunnon wah pedalia, ja se tuntuu sitten toimivan taas todella hyvin korveissakin äänissä. Mutta eipä tuo haitaa melkeen mitään. Ja kuuluu siitä silti suht hyvin.
Noh,todella tyytyväinen oon ostokseen kuitenkin

http://www.woodbrass.com/images/woodbra ... +ME+50.JPG
Oon jo pitään katellu tollasta ja nyt tuli ostettua. Omaa mahtavat saundit (Akustiset ja säröt) ja efekteja + muuita vaikka muille jakaa. Hintakaan ei ollu hirveän paha, noin 260e. Ainoa huono asia minkä tosta löydän on wah pedali hiljasuus. Se ei tunnu lähettävän hirveen hyvin wah ääntä kun esim soittaa kaulan yläpäästä. Eikä efektin volumiakaan saa nostettua mistään. Oon kokeillu sedällä semmosta ihan kunnon wah pedalia, ja se tuntuu sitten toimivan taas todella hyvin korveissakin äänissä. Mutta eipä tuo haitaa melkeen mitään. Ja kuuluu siitä silti suht hyvin.
Noh,todella tyytyväinen oon ostokseen kuitenkin

-
- Hang-Around
Itekki tuli tuossa viime viikon aikana hommattua tuollainen efekti yhdistelmä systeemi nimeltä Vox Tonelab SE.
Kuva
Tuon osto on jo viime kesästä asti ollut haaveena ja viimein sain rahaa tarpeeksi kokoon että tuommoisen sitten tilasin. Kaverilla on jo tuollainen ja hyvältä se on tuntunut kun sitä on testaillut. Hinnaksi tuli tuolta thomannilta 499€. Vähän monimutkaselta näin aluksi tuntuu mutta kyllä tätä varmaan kohta oppii käyttämään. Käyttöohjeetkin oli saksaksi, ranskaksi, italiaksi, espanjaksi, hollanniksi ja japaniksi (tai mitä siansaksaa nyt olikaan)
Kuva
Tuon osto on jo viime kesästä asti ollut haaveena ja viimein sain rahaa tarpeeksi kokoon että tuommoisen sitten tilasin. Kaverilla on jo tuollainen ja hyvältä se on tuntunut kun sitä on testaillut. Hinnaksi tuli tuolta thomannilta 499€. Vähän monimutkaselta näin aluksi tuntuu mutta kyllä tätä varmaan kohta oppii käyttämään. Käyttöohjeetkin oli saksaksi, ranskaksi, italiaksi, espanjaksi, hollanniksi ja japaniksi (tai mitä siansaksaa nyt olikaan)