Astral Doors + N-P Johanssonin muut kujeet
Moderator: The Killer Krew
-
- Bugstomper
-
- Bugstomper
-
- Taka-ampuja
-
- Crusader
Suosittelen jokaista levyä, Raiders of the Ark EP nyt erioten. Hyvä että Sugarikin löysi tämän länsinaapurin ylpeyden.Sugar Daddy wrote:Jumankekkuli! Löysin bändin kotisivuilta muutamia näytteitä/kokonaisia biisejä, ja herranjestas kun on hyvää heviä! Bändin uusin levy, Astralism, lähtee ostoslistalle HETI!
^Samaa linjaa, että aivan hitusen tuntuu uutuus kahdelle ekalle jäävän, kuitenkin mallia 8- / 8½ / 9- nuo erot kolmella ovat. Ehkä olisi sittenkin vuotta pitempään hioa matskua, jopa puoleentoista saakka? Ipe? (IE-topic)
Mites Relic ei maininnut London Cavesia
tänään viimeksi naureskelin 'vitutusta' kun jää niin hiton liimattuna päähän tuntitolkuksi se "man on a mission, sent by allah, longing for the glory in shangri-la" NPJ:n ääni & lausuminen loistavat erityisesti tässä kohdassa! On se huikea mies, ei pysty maallikko kuvittelemaankaan miten tuollaisen äänen saisi kurkullaan aikaan.

Mites Relic ei maininnut London Cavesia

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Hmm.. Todella vaikea sanoa Astralin kolmesta täyspitkästä se paras. Kaikilla on muutama elämää suurempi kappale, loput hyviä ja vähän tasaisempia. Nämä tasaisemmat voitaisiin lokeroida: tylsät, mielikuvituksettomat-kappale kategorioihin..
..Ehkä kumminkin toivoisin materiaaliin enemmän vaihtelevuutta, bändin kappaleet menevät yleensä haitariin: Nopea tai puoli-nopea. Uutukaisella on jo hyvää yritystä hiukan monipuolisempaan kappalekokonaisuuksiin, mutta ei ihan vielä.. Kumminkaan aiemmalla en tarkoita biisien ns. samankaltaisuutta sen enempää, tasapaksuus ei siis paista lävitse. Enemmän vain näitä: Path the Delirium, Evil Is Forever, Black Rain, Of The Son and Father-tyylisiä lyhyitä "eepos"-kappaleita, miksei pitempiäkin? Tosin konsepti on tälläkin hetkellä toimiva, levyt pystyy helposti luukuttamaan putkeen, ilman tasapaksuus fiilistä. Seuraavalla levylle tosin enemmän sitä vaihtelevuutta. Itsellä haarukka menee about 8,5 - 9+ väliin. (Raiders of the Ark EP 10-/10) Konseptimaisuudella tai niillä mahtavuuskappaleilla saataisiin kokonaisuus vieläkin kovemmaksi. Katsotaan mitä tulevan pitää, potenttiaalia on vaikka kuinka hyviin kokonaisuuksiin.
Jossitteluna vielä loppuun, että: Evil ja Astralismin "ne" kappaleet oltaisiin lyöty yhdelle levylle, niin lopputulos olisi ollut helppo 10.
..Ehkä kumminkin toivoisin materiaaliin enemmän vaihtelevuutta, bändin kappaleet menevät yleensä haitariin: Nopea tai puoli-nopea. Uutukaisella on jo hyvää yritystä hiukan monipuolisempaan kappalekokonaisuuksiin, mutta ei ihan vielä.. Kumminkaan aiemmalla en tarkoita biisien ns. samankaltaisuutta sen enempää, tasapaksuus ei siis paista lävitse. Enemmän vain näitä: Path the Delirium, Evil Is Forever, Black Rain, Of The Son and Father-tyylisiä lyhyitä "eepos"-kappaleita, miksei pitempiäkin? Tosin konsepti on tälläkin hetkellä toimiva, levyt pystyy helposti luukuttamaan putkeen, ilman tasapaksuus fiilistä. Seuraavalla levylle tosin enemmän sitä vaihtelevuutta. Itsellä haarukka menee about 8,5 - 9+ väliin. (Raiders of the Ark EP 10-/10) Konseptimaisuudella tai niillä mahtavuuskappaleilla saataisiin kokonaisuus vieläkin kovemmaksi. Katsotaan mitä tulevan pitää, potenttiaalia on vaikka kuinka hyviin kokonaisuuksiin.
Jossitteluna vielä loppuun, että: Evil ja Astralismin "ne" kappaleet oltaisiin lyöty yhdelle levylle, niin lopputulos olisi ollut helppo 10.
-
- Taka-ampuja
Onhan tämä Astralism hiton kova levy! Ainoastaan soundipolitiikka on osittain hieman sekava, mutta biisimateriaaliltaan, soitoltaan, vokalisoinniltaan ja yleistunnelmaltaan aivan huippuluokan tuote. Tulee varmasti olemaan mun vuoden 2006 top5-listalla. Ei tämäntyylistä hard rock -painotteista heavy metallia ole enää nykypäivänä liikaa esillä, joten Astral Doors on mukavan freesi tässä suhteessa. Ja tuo laulaja, Nils Patrik Johansson, on niin äijä mikin varressa, että oikein niskakarvat nousevat pystyyn. Mies kuulostaa hyvin paljon Ronnie James Diolta, mutta kuitenkin täysin itseltään, joka tekee hänen äänestään todella ihailtavan kuuloisen. Miehellä on lisäksi äänessään sellaista pientä aggressiivisuutta, josta meikäläinen pitää. Todella vakuuttavaa! Myös soittopuoli rullaa oikein sujuvasti, soittajilla on hieno groove soitossaan ja ovat selvästikin kuunnelleet Rainbownsa ja Sabbathinsa. Näköjään Ruotsistakin tulee hyvää musiikkia, upea levy!
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
..Evergrey, Pain of Salvation, Katatonia jne.Jussi K wrote:Sugar Daddy wrote: Näköjään Ruotsistakin tulee hyvää musiikkia..melkein liikaakin: Lost Horizon, Falconer..
Mitä itse topicin bändiin tulee niin Of the Son and the Father -levyn omistan ja pidän todella paljon. Loput levyt tuli tilattua hiljakkoin, ja jahka jaksan ja kerkiän niin tarkoitus olisi riipustaa muutama sananen niistä.
There is room for all God's creatures....right next to the mashed potatoes.
-
- Bugstomper
Tämmöstä tiedossa:
Mä en kyllä voi moittia sanallakaan ensimmäisen version soundeja, toimi mulle kuin halolla päähän. No remixed ja remastered bonusbiisillä kelpaa mulle.
EDIT: TÄSSÄ vielä linkki bändin sivuille josta oikein bannerikin ko. asiasta löytyy.
Astral Doors - Site wrote:We are very happy to announce that ASTRALISM will be re-released as a Digipack with a new written bonus track called "21st Century Medieval". The sound on the album has been polished and has been re-mastered by a proffesional, this is how it was meant to sound from the beginning. We are very greatful towards our label that agreed on the re-release and made it happen. We feel very privileged.
Mä en kyllä voi moittia sanallakaan ensimmäisen version soundeja, toimi mulle kuin halolla päähän. No remixed ja remastered bonusbiisillä kelpaa mulle.
EDIT: TÄSSÄ vielä linkki bändin sivuille josta oikein bannerikin ko. asiasta löytyy.
-
- Kisälli
-
- Bugstomper
http://www.astraldoors.com/adFrameset.htm ja klikkaa oikeassa reunassa mp3-player -banneria.
-
- Kisälli
-
- Kisälli
-
- Bugstomper
Raiders on EP ja sisältää Of the son and the Father ja Evil is forever Japanin versioilla olleet bonusbiisit (3 kpl), yhden ennen julkasemattoman biisin, sekä viimeisimmältä Astralism levyltä yhden biisin. Sitten on vielä video Time to rock biisistä.
Mä alottasin kuitenkin ihan aikajärjestyksessä eli
1. Of the son...
2. Evil is forever
3. Raiders of the Ark
4. Astralism
Jos hillot on vähissä niin toki Raiders of the Ark kertoo hyvin millasesta bändistä on kysymys.
Mulla SE biisi oli Cloudbreaker, ekalta levyltä. Sen jälkeen ei ollut paluuta.
Mä alottasin kuitenkin ihan aikajärjestyksessä eli
1. Of the son...
2. Evil is forever
3. Raiders of the Ark
4. Astralism
Jos hillot on vähissä niin toki Raiders of the Ark kertoo hyvin millasesta bändistä on kysymys.
Mulla SE biisi oli Cloudbreaker, ekalta levyltä. Sen jälkeen ei ollut paluuta.

-
- Kisälli
-
- Bugstomper
-
- Bugstomper
...ja tuplapostaus mutta menköön kun edellisestä on niin kauan.
Tää postaus menee lähinnä Ipelle.
Järjestelin tänään vaimolle ylläriä (se ja poika oli Tallinnassa päivän) ja vaihdoin kahden huoneemme kalusteet keskenään (toki tästä oli puhetta ollut jo aiemmin
). Sain operaatioon menemään aikaa sellaset 5h(mm. 3 kirjahyllyä kirjoineen ja 1 vaatekaappi). Koko tuon ajan kuuntelin Astral Doorsia. Ipe hehkutti viime miitissä, ja on muutenkin hehkuttanut tuota Path to Delirium-biisiä ja mulle se on ollut "vain" hyvä biisi muiden joukossa.
Tänään ymmärsin taas jotain uutta vaikka ehkä universumin kovin AD-Diggari olenkin. Ko. biisi on ihan käsittämättömän kova monimuotoisuudessaan! Ja se Patrickin ääni... Joka kertaa kohdassa "give it away, give it away, GIVE YOUR LIIIIIIIIIIIFEEE!" menee roppa kananlihalle (kohtalaisen koominen kielikuva kun funtsii että minkä näkönen mä oon
). Kuuntelin biisin tuon siivous/muuttosession aikana sellaset 5-6 kertaa peräkkäin ja ristus että toimii.
Suosittelen tehokuuntelua. Ei kalpene Johansson R J Dion vierellä yhtään.
Ja tämän sanoo mies joka ottaisi autiolle saarelle ainoaksi levyksi mukaan Holy Diverin.
Tää postaus menee lähinnä Ipelle.
Järjestelin tänään vaimolle ylläriä (se ja poika oli Tallinnassa päivän) ja vaihdoin kahden huoneemme kalusteet keskenään (toki tästä oli puhetta ollut jo aiemmin

Tänään ymmärsin taas jotain uutta vaikka ehkä universumin kovin AD-Diggari olenkin. Ko. biisi on ihan käsittämättömän kova monimuotoisuudessaan! Ja se Patrickin ääni... Joka kertaa kohdassa "give it away, give it away, GIVE YOUR LIIIIIIIIIIIFEEE!" menee roppa kananlihalle (kohtalaisen koominen kielikuva kun funtsii että minkä näkönen mä oon

Suosittelen tehokuuntelua. Ei kalpene Johansson R J Dion vierellä yhtään.
Ja tämän sanoo mies joka ottaisi autiolle saarelle ainoaksi levyksi mukaan Holy Diverin.
^ Heh. Astral Doorsin paras kappale, ehdottomasti.
Aikoinaan pistin levyraati-topikkiin arvostelun kappaleesta, pistän sen fiilistelyn kunniaksi tännekkin:
NP: Astral Doors - Path the Delirium
Aikoinaan pistin levyraati-topikkiin arvostelun kappaleesta, pistän sen fiilistelyn kunniaksi tännekkin:
Universumin kovimpia kappaleita. Todellinen mestariteos. Hienoa Jani et löysit kappaleen todellisen mahtavuuden.Ipe wrote: Astral Doors - Path To Delirium (Evil Is Forever)
Liiankin aliarvostettu bändi, ainakin vielä. Luulisi kaikkien DIO/perus-hardrock diggareiden tietävän tämän bändin. Ei vaan ei. Teidän aikanne tulee vielä. Mahtavan Evil Is Forever levyn päätösraita. Bändin toinen ja eeposraita, toinen jää täysin tämän varjoon. Näin hyvää musiikkia ei kukaan uusi bändi ole tarjonnut vuoden 2004 jälkeen. Kappale käynnistyy sateisissa merkeissä, haetaan tunnelmaa, haikeuden yläpuolelle ollaan hyvin päästy, samalla vähän pelotetellaan tulevalla. Kappaleessa jatkuu noususuhdanne puolentoista minuutin paikkeille, kunnes räjähtää P. Johanssonin ja muiden soittajien lopullinen nerokkuus. Tässä malliesimerkki siitä miten tehdään täydellinen noste kertosäkeeseen. Kappale jatkaa eeppistä tunnelmointia seuraavassa säkeistössä, kunnes on aika päästä taas mahtavaan nosteeseen, jota kautta jälleen kertosäkeeseen. Aivan täydellistä. Väliosio jatkaa täysin kappaleen ehdoilla, näin kaunista ja upeaa tunnelmointia ei moni bändi ole koskaan tehnyt. Soolotkin toimivat hyvin. Vielä kerran paluu bridgeen ja kertosäkeeseen. Täydellinen kappale. P. Johanssonin ääni on kappaleessa parhaimmillaan. Miten joku voi yhtäaikaa kuulostaa noin paljon Diolta ja samaan aikaan omalta? Suorastaan merkillistä, mutta totta.
10/10
NP: Astral Doors - Path the Delirium
^ Mitä! Puhutaan AD:sta enkä mie ole mukana
..ei kai täällä kolmea, neljää enempää arvostajaa olekaan, heh.
Hitto kun pitäisi saada erään p2p-ohjelman niin salliessa tuoreimman japsibonus The Astral Friar kuultavaksi; eepeellä meillä julkaistu Easy Rider oli myös itämaisten bonarina. Taidankin laittaa tässä the mustan liigan jälkeen pömisemään!

Hitto kun pitäisi saada erään p2p-ohjelman niin salliessa tuoreimman japsibonus The Astral Friar kuultavaksi; eepeellä meillä julkaistu Easy Rider oli myös itämaisten bonarina. Taidankin laittaa tässä the mustan liigan jälkeen pömisemään!
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Bugstomper
Hyvä Patrick Johanssonin haastis.
Lions Shareen liittyminen oli mulle uutta asiaa....
EDIT: En muuten oo pitkällisten etsintöjenkään jälkeen löytäny Astral Friarsia P2P:n kautta. Kai se pitää maksaa se 30€ siitä yhdestä biisistä importtina, vaan mitäpä en moisesta maksaisi!
Lions Shareen liittyminen oli mulle uutta asiaa....
EDIT: En muuten oo pitkällisten etsintöjenkään jälkeen löytäny Astral Friarsia P2P:n kautta. Kai se pitää maksaa se 30€ siitä yhdestä biisistä importtina, vaan mitäpä en moisesta maksaisi!

-
- Crusader
Oottakaas vaan, kun liityn joukkoon. Edelleen omistan vain debyytin, mutta kun vilkaisen hankintalistaa havaitsen, että Astral Doors on aivan kärjessä
Hankin kuitenkin vain yhden levyn kerrallaan, kronologisessa järjestyksessä, täytyy tutustua kunnolla. Ja eihän sitä tiedä, vaikka Evil Is Forever olisikin ihan skeidaa mielestäni.

Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Bugstomper