Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

E-Wil
Wimp
Wimp

Post by E-Wil »

No niin. Nyt tuli sitten taas sähellettyä jotain. Turha viesti, siis.
Murr. Lainaus- ja muokkausnappulat liian lähekkäin.
(Anteeksi kovasti...)
Last edited by E-Wil on Mon Apr 17, 2006 20:40, edited 2 times in total.
Keep out of direct sunlight.
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

^^ Mitäs tällä yrität kertoa?
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

^^Kerroitko saman että varmasti ymmärrettäisiin?
-Ilman mutkia tie on suora
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'

-Norjalaisia sananlaskuja
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Maidenin kuuntelu alkoi vuonna 1988 7th sonin ilmestyttyä. Mutta jostain syystä Piece of mind oli paljon isompi juttu silloinkin.
The Wickerman
Vempare
Vempare

Post by The Wickerman »

Oon kuunnellut Iron Maidenia paljonkin ennen kuin rekisteröin tänne. :mrgreen: Siitä saa kiittää yhtä tän paikan käyttäjää, joka nyt jääköön nimeämättä. Mut Iron Maiden NYT ja AINA! :finger:
Kitaristi
Wimp
Wimp

Post by Kitaristi »

Kannattaisi varmaan pienentää tuota avataria ennen kuin joku mode tulee sanomaan, ihan vinkiksi. Täällä ei yleensä tykätä kauhean hyvää noista jätti-avatareista.
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Offtopicina, eikös avataroikeus lähde yleensä tällaisessa tapauksessa kokonaan?
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Jimmy Harris wrote:Offtopicina, eikös avataroikeus lähde yleensä tällaisessa tapauksessa kokonaan?
No jos tarpeeksi ruinaatte, niin kyllä sekin voidaan varmasti järjestää :mrgreen:.
The Wickerman wrote:Oon kuunnellut Iron Maidenia paljonkin ennen kuin rekisteröin tänne. :mrgreen: Siitä saa kiittää yhtä tän paikan käyttäjää, joka nyt jääköön nimeämättä. Mut Iron Maiden NYT ja AINA! :finger:
Ja tervetuloa vaan The Wickermanillekin. Mutta ettei lautahistoriasi jää lyhyeksi, niin suosittelen kertaamaan nuo foorumin säännöt ja VARSINKIN nuo tekstien ulkoasua koskevat ohjeet ihan ajatuksen kanssa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Junton
Vempare
Vempare

Post by Junton »

No tätä bändiä kuuntelin jo 6-vuotiaana. Garmageddon 2:stakin pelasin paljon koska siinä on Maidenin pari kipaletta. No sitten noin 8-vuotiaana räppiä, sitten amispoppia mutta paras musiikki-genre voittakoon; 11-vuotiaana taas kokonaan heviä. Mutta kyllähän tietynlainen amispoppi menee, mutta kyllä metalli- ja hevijyrät niiden yli ajaa.
Up the Irons
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

The Wickerman wrote:Oon kuunnellut Iron Maidenia paljonkin ennen kuin rekisteröin tänne. :mrgreen: Siitä saa kiittää yhtä tän paikan käyttäjää, joka nyt jääköön nimeämättä. Mut Iron Maiden NYT ja AINA! :finger:
no kerro kuka sut tänne houkutteli :D
Tervetuloa vaan.....

Old School Peke
Into Iron Maiden Since 1983
AtomiSika
Hang-Around
Hang-Around

Post by AtomiSika »

Taisin olla 12 vuotias, kun eräs mesekaveri pyysi meikää lataamaan hänelle the trooper. Noh, lähetin biisin kaverille ja ajattelin että vois nyt itekkin kuunnella että mitä tuli ladattua.
Kuunneltuani sen 20 kertaa läpi samana iltana totesin että "tätä on pakko saada lisää" ja siitä se sitten lähti eikä paluuta ollut. :D
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

Kyllä jotkut herrat ovat armottoman kauan olleet mukana :D

Itse olen niitä ns. tuoreita faneja. Ensimmäinen biisi jonka kuulin oli The Trooper. En muista mistä, mutta silloin ei iskenyt mitenkään erikoisesti. Olin kuullut bändistä paljon, mutta aluksi The Trooper vaikutti ihan perus kamalta. Jokunen vuos myöhemmin DoD:n aikan kuulin Pashendalen :D Se kuulosti todella hyvältä. Lainasin kirjastosta Edward the Greatin ja ihastuin musiikkiin täydellisesti. Sen jälkeen The Trooperkin alkoi jo kuulostaa todella hyvältä. Eli voisi sanoa että maidenin kuuntelu alkoi suurin piirtein vuosina 03-04 kunnolla. Ensimmäisen kerran Maidenin näin livenä Early Days kiertueella ja tässä sitä ollaan. Ikää tuolloin taisi olla 12-13. 8)

Rock on!
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Ruusteri
Peräruiske
Peräruiske

Post by Ruusteri »

En ole varma olenko vastannut tähän mutta, who cares.
Kaveri aikoinaan (n.2 vuotta sitten) suositteli minulle Iron Maiden- nimistä bändiä.
Lainasin häneltä Number of the beast- levyn. Tykästyin heti Number of the Beast ja Run to the Hills kappaleisiin. Myöhemmin poltin häneltä tuon levyn, ja latasin netistä pari tuntematonta biisiä. Sitten luokkaretkellä ostin Seventh Sonin ja Dance of Deathin.
Sevent Sonilla kolahti Can I play with Madness ja DOD:lla ei tainnut silloin oikein mikään. Ehkä nimikkobiisi. Sinä kesänä kuuntelimme kaverin kanssa paljon Maidenia, ja siitä se lähti. :)

Edit: Kaveri jolta aikanaan lainasin tuon levyn, on nyt Maiden vihaaja ja Dimmu Borgirin ja kaikenlaisten Black Metal bändien fani.... Maku muuttuu....
Iron Maiden ja Simpsonit rokkaa!
IsoNalle
Vempare
Vempare

Post by IsoNalle »

Maidenin kuuntelu alko vuonna 1990, kun olin 10v. Serkku soitti Holy Smoke- sinkkua ja se piti kaada c-kasetille nauhoitettuna itselle. Siitä Maidenin kuuntelu lähti ja kun Fear Of The Dark ilmestyi se oli menoa sitten....ja samalla tiellä ollaan vielä eli reilu 15v. Maidenia ja loppua ei näy. :twisted:
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

En ole tähän vielä vastannut näköjään.
Kattelin tossa 2005 talvella Crusty Demons 9 - Nine lives motocrossipätkää. Lopputekstejen kohdalla alkoi tulemaan Run to the Hills. Olin ihan äimänä, että mikäs tää tämmönen bändi on ja miksi en ole koskaan kuullut aiemmin. Olin siihen aikaan 21-vuotias, tosin kesällä täyttämässä 22. Sitä lopputekstipätkää tulikin sitten selattua moneen otteeseen.
Miltei heti sen jälkeen oltiin Tukholma risteilyllä ja maista ostin Real Live Dead Onen. Se oli menoa sen jälkeen. Pakko oli ostaa heti lisää ja loppujen lopuksi hankkia dvd:tä, vaikken koskaan ole aiemmin halunnut katsella musa dvd:tä. Olin pahasti koukussa.

Aiemmin musiikilla mun elämässä ei ollut mitään merkitystä. Lähinnä tuli Jimi Hendrixia, Rage Against the Machinea ja vähän Black Sabbathia kuunneltua.
Iron Maiden toi niin paljon uutta sisältöä mun elämään, löysin kaikkia uusia bändejä ja olin todella ihmeissään, miten en ollut kuullut näin mahtavaa musiikkia koskaan ennen. En ollut ennen käynyt keikoilla ja mikä uusi upea maailma keikkailustakin avautui.

Nykyään on pakko kuunnella musiikkia aktiivisesti joka päivä. Töissäkin tulee kuulokkeilla miltei 8 tuntia luukutettua (paitsi joskus ei pysty).
Siinä vaiheessa kun ikuistin Eddien nahkaan, niin kaverit jo katsoivat vähän pitkään. "Sää olet kuunnellu tota bändiä vasta vähän yli vuoden. Et sää kuitenkaan sitä kuuntele enää parin vuoden päästä."
Mikään musiikki ei ole saanut koskaan ennen tämmöstä roihua syttymään sydämessä ja samaan niin paljon iloa, että kyllä Eddiellä on oikeutettu paikka aina kulkea mukana.
Iron Maiden näytti mulle aivan uuden maailman.
Ruttujumala
Bändäri
Bändäri

Post by Ruttujumala »

Joskus,olikohan se nyt kasiluokan syksyllä(2004 tais olla) näin jossain Ylen Lista Ohjelmassa Maidenin Wildest Dreamssin musavideon ja se sitten kolahti oikein urakalla.Seuraavana päivänä kipitin Itäkeskuksen Anttilaan noutamaan Iron Maidenin Dance Of Death levyä.Samana jouluna joku nerokas henkilö pääätti antaa minulle toisen DOD:n joten joulupyhien jälkeen kävin vaihtamassa sen Edward The Greattiin.Siitä se sitten lähti...
Pepperiii
Vempare
Vempare

Post by Pepperiii »

Oma Maiden kuuntelu alkoi kunnolla tuossa mennessäni 7. luokalle n. 13v. ikäisenä. Tottakai on tullut Maidenia sillee vähän kuunneltua jo aikasemmin, kuten esimerkiksi Trooper. Senhän on varmaan joka ikinen kuullut joskus ennen ns." kunnollista Maiden kuuntelua" Mutta Maiden iski omaan nuppiini kyllä kappaleitten Run To The Hills ja Hallowed Be Thy Name ansioista. Ne kun kuuli oli aivan sanaton. :)
"Dance with the dead in my dreams
Listen to their hallowed screams" -Dead Skin Mask
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^eli milloin alkoi.... minä menin "seiskalle " 1985 :lol:

ja ava on yhtä iso, kun mun mötiköiden seinäjulkka samana vuonna
Into Iron Maiden Since 1983
Staalo
Wimp
Wimp

Post by Staalo »

Maidenin kuuntelu alkoi kai 1981-1982 kun kasetille tuli kavereilta nauhoiteltua kaikennäköistä rokkia; Maidenia, Mötorhedia, Black Sabbathia. Ne kamut kun asui Ruotsissa ja niillä oli levyjä ja vaikka mitä mahtavaa, mitä korpimetsässä asuvalla pojannaskalilla ei ollut. Eikä myöskään mitään mahiksia päästä keikoille etelän maalikyliin. Ykköseksi Maiden vakiintui viimeistään Powerslaven aikaan ja siitä lähtien ei muuta ole ollut. Viimeiset 10 vuotta on sitten ollut aika aktiivista keikoilla käynti- ja kamankeruuaikaa, nyt on jopa oma huone bändille pyhitettynä, saa nähdä kuinka kauan. :D
Heavy Metal! Lada Metal!
maidenhell
Vempare
Vempare

Post by maidenhell »

Kun olin tulossa 6-luokalla kotiin pyörällä ja mietiskelin että pitäisi alkaa kuuntelemaan jotain pändiä. No kun olin kotona ja kysyin broidiltani että kopioi minulle jotain musiikkia cd:lle. No kun aloin kuuntelemaan yläkerrassa sitä levyä ja siitä se lähti. :)
UP THE IRONS !!!
Ctrl+Alt+Del
Wimp
Wimp

Post by Ctrl+Alt+Del »

Tänä vuonna (olin 11v.) kun olin talvella pyörätuolissa 5 viikkoa löysin trooperin. Päivä sen jälkeen ostin visions of the beastin :D
Last edited by Ctrl+Alt+Del on Tue Jun 13, 2006 16:36, edited 1 time in total.
herrasöör
Hang-Around
Hang-Around

Post by herrasöör »

Mä aloin kuntelee maidenii kunnolla noi 3 vuotta sitten, kun löysin himasta no prayerin vanhan lp:n
Don't forget, kids... The bigger your post count, the bigger your penis is.
kv
Vempare
Vempare

Post by kv »

Aktiivisesti lähin kuuntelemaan ja levyjä lähin ostamaan melkeen kaks vuotta sitten,
ihastuin revelationsiinja clairvoyantiin, pari kaveria soittivat lisää biisejä mulle.. Siitä sitten somewhere in time ostamaan ja nyt on hyllyssä kaikki studiot. vastustamatonta kerrassaan
Last edited by kv on Wed Nov 15, 2006 2:16, edited 1 time in total.
miden
Henke
Vempare
Vempare

Post by Henke »

Ekan kerran kuulin maidenia n. 4vuotta sitten ja biisi oli Aces High, siitä sitten innostuin ja eka levy minkä ostin oli Powerslave.
LoLz
Wimp
Wimp

Post by LoLz »

Jotain pari vuotta sitten kun kaveri laitto Fear of The Darkin soimaan oli,että ei saatana miten hyvä bändi :)
Post Reply