Stratocaster wrote:Heittäkääpäs kommentit albumeista March Or Die sekä 1916.
Edullisen hinnan takia ovat ostolistallani, ja ensimmäiset bändin levyt mulle ovat vaikka ihan keikallakin olin ja materiaali on tuttua.
Helvetin kovia molemmat. 1916 on yksi bändin uran kärkilevyjä, March Ör Die ei ehkä ihan samaa tasoa, mutta sillä levyllä onkin bonarina mukana Ozzy Osbourne ja Slash. Eikä Lemmy petä koskaan.
Lemmy ei petä koskaan, siinä vasta paikkaansapitävä lause. Aika turhaa kysellä, itse en ainakaan ole vielä tähän mennessä kuullut Motörheadilta yhtään huonoa kappaletta. En tiedä mik bändissä vie mukanaan mutta näin jokatapauksessa käy.
Stratocaster wrote:"WE ARE MOTÖRHEAD, AND WE PLAY ROCK N` ROLL!"
Indeed!
Kannattaa tsekata loistava Sacrifice -albumi, ehkä liian vähälle huomiolle jäänyt levy, jolla ei minun korvaani löydy yhtään huonoa biisiä. Sex & Death on sellainen biisi, että alta pois!
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Olisi kyllä mullakin korkea aika korkata Moottöripää, kuuntelukokemukset kun jäävät lähinnä Ace Of Spadesiin ja Iron Fistiin. Mitäs levyä suosittelette nyt avaukseksi? Kenties jokin kokoelma?
Jeeves wrote:Olisi kyllä mullakin korkea aika korkata Moottöripää, kuuntelukokemukset kun jäävät lähinnä Ace Of Spadesiin ja Iron Fistiin. Mitäs levyä suosittelette nyt avaukseksi? Kenties jokin kokoelma?
Mun mielestä uudempiin kuuluvat We Are Motörhead ja Inferno on loistavia. Kumminkin jos cd-formaatin ulkopuolelle mennään, ankara live dvd Stage Fright saa ääneni parhaaksi paketiksi tuoreelle Moottöripää-kuuntelijalle. Raivokas meno!
Jeevesille haltuun Overkill ja Bomber, sitten alkaa olla tuo "peruspaketti" kasassa. Sitten voikin siirtyä "uudempiin" kuten Sacrificeen, 1916:a ja Infernoon.
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
Onkos muut lukeneet Lemmyn kirjaa? On muuten mahtava eepos. Lemmyn räväkän ulkokuoren alta paljastuu sydämellinen, viisas ja elämänhaluinen tyyppi, jolla on asiallista sanottavaa elämästä yleensä.
Suosittelen. On siellä kaikkea mahtavaa, niinkun juttu siitä kun joku heitti Lemmyä pariin kolikkoon kiinnitetyllä partaterällä lavalle, ja Lemmyn kädestä suihkusi helvetisti verta. Mies sitten pisti vaan rätin siihen paikkaamaan, soitti keikan loppuun ja parin päivän päästä huomasi käden olevan ihan musta! Loistavaa läppää koko kirja, ja kertoo hyvin Lemmyn ja samalla Motörheadin tarinan. Yksi lause jäi tosi hyvin mieleen.
"Lemmyksi mua on kutsuttu suunnilleen kymmenvuotiaasta. Viiksiä mulla ei tosin ole aina ollut, ne mä kasvatin vasta ykstoistavuotiaana"
Stratocaster wrote:
"Lemmyksi mua on kutsuttu suunnilleen kymmenvuotiaasta. Viiksiä mulla ei tosin ole aina ollut, ne mä kasvatin vasta ykstoistavuotiaana":
^haha Hyvä juttu.
Toi kirja on ollu ostoslistalla jo jonkun aikaa. Lueskelin netissä "takakantta" ja se vaikutti tosi mielenkiintoselta. Toi vaa vahvisti sitä. Heti kun vähän ylimäärästä rahaa sattuu kouraan, nii ostan.
Long live rock 'n roll
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
^Jumpe, ihan hienoa olisi toki Motörhead nähdä mutta ei tule kuuloonkaan jos Oulussa soittavat.
Yleisesti koko orkesterista, että ei mitenkään kamalasti ole tullut kuunneltua mutta kyllä toimii kohtalaisesti ne kaikki mitä olen kuullut. Uusin tuotos Inferno on ainakin tolkuttoman kovaa kamaa. Vanhempikin kama esim. Ace Of Spadeskin kyllä toimii mutta kyllä tämä uudempi rankempi Motörhead vie voiton. Pitäs kyllä kuunnella noita muitakin levyjä ennen kuin tulee laukomaan tänne mitään mielipiteitä mutta tältä tuntuu juuri tällä hetkellä.
No voi vide. Olisivat voineet tulla ees VÄHÄN lähemmäs Helsinkiä tänä vuonna.
Viimevuoden show oli niin uskomaton, että tekis niin mieli nähä herrat tänäkin vuonna uudestaan. Mutta Olun matka on käytännössä mahdottomuus. No ei voi mitään.
Toi Helsinki&Tampere yhdistelä toimi hyvin viime vuona. Miks ei jotain sellasta uudestaan?.
"Käytännössä mahdottumuus"? No just. Kyllähän se VR:n junaliikenne toimii toisinkin päin, kuin vain täältä etelään. Aika monta konserttia olisi jäänyt näkemättä jos ei täältäpäin kukaan koskaan olisi siirtänyt persettään keikan takia junanpenkille.
Helvetti jos todellakin tulevat Ouluun, mahtava juttu. Pääsisi tämänkin yhtyeen näkemään lopultakin livenä. Muutenkin pitää ehdottomasti käydä Qstockissa.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
Joo mahtavaa kerrassaan! Toinen motörhead-keikka tuolla qstockissa tulee plakkariin. Nyt on kyllä muidenkin esiintyjien puolesta tulossa paras qstock... Ja voihan sitä tulla sieltä etelästäkin tänne päin eikä aina toisin päin, niinkuin jussi jo sanoi... Ja noista levyistä sen verran että inferno on parhaita levyjä ja jatkoa on vielä luvassa...toivottavasti
Houkuttelisi kyllä, Motörhead ja Paradise Lost samalla festarilla, jonne serkku ainakin on suuntaamassa tänä kesänä. Kahtoo nyt, tämä on kylläkin sellainen bändi, joka ei voi pettää livenä.
|Tuska Open Air|Korn|
|Muse|
Jussi K wrote:"Käytännössä mahdottumuus"? No just. Kyllähän se VR:n junaliikenne toimii toisinkin päin, kuin vain täältä etelään. Aika monta konserttia olisi jäänyt näkemättä jos ei täältäpäin kukaan koskaan olisi siirtänyt persettään keikan takia junanpenkille.
Jos ainoo este tonne menemiseen olis sinne pääseminen, niin olis todennäkösesti menossa. Mutta kun se ei oli tän ikäsenä vielä ihan niin helppoa.
Helsingissä asun ja ikää on vasta 15v. Ilman vanhempaa en ouluun saa lähteä, ja arvaa haluaako/suostuuko mutsi tai faija lähteä. Eikä ne muutenkaan oikeen lämpene idealle että "tuhlaisin" vielä lisää rahaa keikkoihin. Kaverin kanssa vois tietysti lähteä, mutta halukasta kaveria ei oikein tunnu olevan. + Ouluun meneminen on aika iso duuni muutenki. Raha asiatkaan ei näytä kovin valosalta. Motörhead ei ole myöskään ihan niin iso asia mulle kun vaikkapa Maiden. Jos kyseessä olisi maiden, niin siinä tapauksessa yrittäisin todella päästä, ja voi olla että pääsisinkin.
Tuli tässä tsiigailtua tuo Stage Frightin keikka-osuus ja kolahti ihan mukavasti. Bändin soitto kulkee (kuten odottaa saattoi) mallikaasti ja Lemmyn ääni on "kunnossa". Biisit tietenkin ovat taattua Motörheadia, eli nopella tempolla rullavaa rokkia. Mutta olen vähän sitä mieltä, että nuo kappaleet ovat hieman liikaa samantyyppisiä ja alkavat pidemmän päälle puuduttamaan kuulijaa. Mutta ei siinä mitään, kyllä tuon puolitoistatuntisen ihan mielellään katsoi.
Hauskaa oli myös katsella Lemmyä, olin kuvitellut hänet sellaiseksi pirun jäykäksi ja "tylsäksi" hevikarjuksi, mutta osaa Lemmy näköjään rennosti ottaa ja vääntää jotain hauskaakin juttua. Muutenkin jätkän bassottelu on perhanan vakuuttavaa, helvetillinen runttaaja. Itse kun basisti olen, niin voin sanoa, ettei kauhean monella basistilla noin rajua tatsia ole. Muutenkin hieno saundi hänellä, yläkanttiin viritetty Rickenbacker, vähän tuollaista särön tapaista ja Lemmymäinen tatsi basoon niin aijai, namua.
Settilista on myöskin hyvä, tosin Terminal Show olisi unelmien täyttymys. Bändin valoshow on myöskin hienoimpia mitä olen nähnyt, valojen asettelu toimii hienosti, mutta lisää väriä olisi kaivannut, liikaa sinistä tarjotaan.
Tämä kitaristikin (nimi ei nyt tule mieleen, joku Campbell?) muuten osoittautui varsin letkeäksi ja hienoksi lavaperoonaksi ja kova kitaristikin on.
Itse kanssa suosittelen lukemaan sen, sivujakaan ei ole muistkaaseni kuin 200. Lemmy kertoo hyvin kiertue-elämästä ja muutenkin motörheadin historiasta. Osa kirjan jutuista tuntui jopa pikkuisen pelottavilta esim. se kun Lemmy kertoi kaveristaan joka luuli vetävänsä heroiiniä, mutta vetikin rotanmyrkkyä kaveri tuli kirjan mukaan vessasta ulos mustana. Tämä oli yksi syy mikä sai Lemmyn vihaamaan heroiiniä. Suosittelen vähänkin kiinnostuneille tuota kirjaa.