Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Myste
Vempare
Vempare

Post by Myste »

Mulla alkoi Maidenin kuuntelu No Prayer for the Dying levyn ollessa tuore. Siitä se sitten lähti oikeestaan koko metallitouhu. Oisinkohan ollut jotain 13 vee tai sinnepäin.
"Misery" loves company...
Spawn
Wimp
Wimp

Post by Spawn »

Taitaa olla lähes täsmälleen kaksi vuotta siitä kun Maiden kolahti. Ikää oli tuolloin 13. Isoveljen jouluksi saama IM-debyytti remasteri vain cd-romiin ja Phantom of the Opera soimaan niin silloin kolahti.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Täytyy tässä taas myöntää se, että myöhäisherännäinen oon Maidenin suhteen. Oon kuunnellu vasta pari vuotta ihan tosissaan eli jokapäiväisesti. Olin silloin 24. Kaveri soitti pari biisiä, joista toinen oli Hesan keikan Fear of the Dark tuosta Real live one:lta. Iski välittömästi ja sillä tiellä ollaan edelleen.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Sodomist
Vempare
Vempare

Post by Sodomist »

No alkohan tuo jo hyvää matkaa ennen kouluikää...
Urgh...!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Kertaus on opintojen äiti... Edelleen vuonna 1983, syyskuussa, kun kuulin The Trooperin Rockradiosta. Olin tiennyt bändin olemassaolosta silloin reilut 1.5 vuotta, mutta vasta tuosta The Trooperista tapahtui herätys.

Ja minäkin olin silloin 13-vuotias. Näyttää muuten tuo 13-vuotta olevan aika yleinen ikä Maidenin kuuntelun aloittamiseen. Onkohan heillä jokin koukku joka iskee puberteetin kynnyksellä kamppailevaan nuoreen mieheen.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

Vuonna 1985 Live After Deathin myötä. Powerslaven olin myös kuullut ja jo se oli kolahtanut kovaa! Varsinkin Aces High ja Two Minutes To Midnight. Ikää oli 12 vuotta...
Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Ollessani 5-vuotias naapurin jätkä soitti mulle Maidenin debyyttiä. Vuosi oli 1984.
Siitä alkoi kiinnostus metallia kohtaan ja ylipäätään intohimo musiikkiin. Ensimmäinen oma Maiden-levy oli SIT, jonka sain lahjaksi jouluna -86.
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Kyllä se vuosi oli 82, kun notb iski hurrigaanin lailla ja siitä sitten 83 keikalle...jne .Kattelin tuossa yläasteen luokkakuvaa ja siinähän on allekirjoittaneella yllä mainittu college päällä.
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
timbe
Peräruiske
Peräruiske

Post by timbe »

Somewhere in 2000, Carmageddon kakkosta pelatessani. Aluksi ihmettelin kuinka joku voi kuunnella tollasta, mutta vähitellen aloin pitämään ja pitämään entistä enemmän. Silloin oli ikää 11 vuotta, nyt 14 ja puoli
"Maiden on parasta lifenä"
Unbeliever
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Unbeliever »

98-vuoden alussa, kun virtual ilmestyi, tuli Jyrkissä Maidenin haastis ja Aces High-video näytettiin. Siitä innostuneena kävin sitten ostamassa Best of the Beastin. Ikää oli tuolloin 15.
Music is like a sunrise for me
It`s joyful like a trip in a time machine
It`s like coming home
Guest

Post by Guest »

...
Last edited by Guest on Tue Jul 12, 2005 7:10, edited 1 time in total.
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

juu itelläni Maiden diggailu alkaa varmaankin jossain 97 luvun alkupuoliskolla...veli sai jouluna '96 Best Of The Beastin lahjaksi ja siitä lähti hänen Maiden diggailu, itse en heti käyny diggailee levyä vaan se taisi vähitellen ruveta avautumaan mulle...
sitä en muista oliko kyseiseltä levyltä jotain suosikkibiisejä mutta jotenkin The Clairvoyant ja Hallowed Be Thy Name on jäänyt mieleen "ekoina muistoina"...
eli Maidenia olen kuunnellut nyt about 6 vuotta...
6 luokan luokkakuvassa olikin jo Maiden paita...siitäkin on jo justiinsa se about 6 vuotta...

nii ja veljen eka Maiden albumi taisi jos en väärin muista niin Iron Maiden...sen itseasiassa jotenkin kummallisesti muistan...

eikä todellakaan näy merkkejä kiinnostumisen lopahtamisesta...eikä varmaan koskaan tulekaan!
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
Karvanaama-Zakk
Hang-Around
Hang-Around

Post by Karvanaama-Zakk »

Herätys taisi tapahtua vuonna 1993-1994 eli ollessani noin 8-9 vuotias...Taisi olla jonkinsortin kokoelma pläjäys jota serkkuni kuunteli autotallissa ja siitä sitten innostuin. :twisted:
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

2 vuotta sitten :wink: olin sillon 15, kuulin Fortunes of war biisin ja halusin heti x-factorin ----> tässä sitä sitten ollaan :mrgreen: Up The Irons
Tugi
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Tugi »

Vuosia en muista, mutta olisko ollut joskus kolmannella luokalla. Eli mitä sillon nyt ollaan, 10-11v? :shock: Nyt siis olen 17 vuotta.
Clansman
Vempare
Vempare

Post by Clansman »

Pfft, Maiden alkoi soida päässä ja innostus nousi kun kaverilla kerran tätä mainiota bändiä kuuntelin!
Oiskohan ollu pari vuotta sitten :?: kait..
Ikää ois voinnu olla 14 ??
Kari Karvaton
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kari Karvaton »

Mulla alkoi joskus vuonna '93, kun kuulin kaverin isoveljeltä kasetilta Real Dead Onea. Olin 12-vuotias tuolloin. Pakkohan oli sitten äänittää itselleen kopio kyseisestä kasetista, joka myös oli kopio! Tiukat soundit! :lol: Silti kolahti kertaheitolla. Eka levyni taisi olla Real Live One.
"Välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
patonki
Vempare
Vempare

Post by patonki »

15 vuotiaana
"An nescis mi fili, quantilla prudentia mundus regatur"
Bloodstone
Peräruiske
Peräruiske

Post by Bloodstone »

Maidenin kuuntelu taisi alkaa kun joskus vuonna 1999 näin Aces High videon Jyrkissä. Sitten siitä pari päivää myöhemmin kävin ostamassa Best Of The Beast kokoelman ja siitä se lähti.
Death Is Certain, Life Is Not.
tombie
Kisälli
Kisälli

Post by tombie »

Joskus vuonna '99 ostin Carmageddon2:n ja heti lävähti Aces High soimaan, mutta koska olin liian pieni (?) niin en ostanut levyjä vaan kuuntelin Maidenia ainoastaan ko. pelin kautta. Kunnollinen kuuntelu taisi oikeastaan alkaa vasta n. 1½ vuotta sitten kun kaverilta otin Rock In Rion lainaan. Siitä lähtien on sitten ollu raudat ylhäällä! :twisted:
K A L E V A N P A L L O 1 9 2 9
Powerslave
Hell Rat
Hell Rat

Post by Powerslave »

^Melkein sama kuin minulla, mutta kaveri lainasi viime vuoden puolenvälin jälkeen kyseisen pelin. Tuli kuultua Aces High, The Trooper, Man On The Edge ja Be Quick Or Be Dead. Peliä tuli pelattua PALJON ja Be quick or be dead ja man on the edge soivat kyllästymiseen asti, enkä pidä niistä vieläkään, harmi. :( Sen jälkeen lainasin kaverilta Best Of The Beastin ja lähinnä siitä sitten alkoi kunnolla kuuntelu. Fear of the darkin liveä taisin kunnella kymmenenkin kertaa putkeen. Ei tässä nyt olla kuunneltu kuin vähän yli vuoden. Puoli vuotta meni maidenia kuunnellessa ja sitten tulikin enemmän muita bändejä, silti maiden pysyy ykkösenä. Eka kerta maidenia kattomassa livenä vasta joulukuussa.

Maidenin kuuntelun alussa olin 13-vuotias ja nyt 15.
Prodical Son

Post by Prodical Son »

Se oli armon vuonna 1981 olin silloin 12v pojankoltiainen ja Killers plätty lahjaksi saatu veljeltä(kiitetty miljoona kertaa)siitä se lähti.
Clairvoyant
Roudari
Roudari

Post by Clairvoyant »

Itse aloin kuuntelemaan Maidenia 10-vuotiaana vuoden 98 alussa, eli silloin kun Virtual Xi tuli ulos. Ensimmäiseksi ostin Can I Play With Madnesin ja Evil That Men Don sinkut, sitten Virtual Xin ja Best of the Beastin. Ja se oli menoa se.
ATG
Wimp
Wimp

Post by ATG »

Kuulin kun kaverit lauleskeli jotain X-Factorin biisiä ja halusin kuulla lisää.Sit kuulin Moonchildin ja sen jälkeen tuli ostettua Killers ja X-Factor ja siitähän se lähti.Olin tuolloin 8 vuotias eli kohta 10 vuotta oon ollu mukana menossa....
Sandman
Peräruiske
Peräruiske

Post by Sandman »

Muistan selvästi että se oli joskus ehkä 12-vuotiaana, kun kaveri soitti Fear of the Darkin liveversiota..
En kyllä muista ihan heti innostuneeni, mutta sitten kuulin taas lisää biisejä kuten Trooperin ja siitä se lähti.. :D 8)
"A penny will hide the biggest star in the universe if you hold it close enough to your eye."
Post Reply