Instrumentin soitto ja treenaaminen

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Opeth
Kisälli
Kisälli

Post by Opeth »

Pentelesh wrote:^Minkälaiset välineet sulla on, siis kitarat ja vahvarit?
http://www.ellaways.com.au/images/Explorer%2076.jpg

Kitara samaa näköä, mutta Coxx merkkinen (500e). Todella hyvä on ollut soittaa, mutta kammen puute on erittäin kiusallinen asia. Vahvistin on tuollainen kotisoittoon perus pätevä 30w pömpeli. Väkevänpää masiinaa olisi vähän haussa kun alkaa olla tarvetta välillä roudata omaa vahvarii rumpalin luo. Vahvisimeen olisin valmis sijoittamaan sen 600e, mutta kitaraan menee se 1000e.
Ph'nglui Inglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl Fthagn!
Krokkelis
Wimp
Wimp

Post by Krokkelis »

UnBrain wrote:^ Soveltuuko se myös kunnon soittoon? :o
Kyllä, siis se on ihan laatupeli, ei mikään sekundatuote todellakaan...
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

No Jalometallin yks esiintyjä nimeltään Onslaught. Ihan "pikku bändi" kukaan ei varmaan ole kuullut. :twisted: Kitaristi veteli mustalla rr3:lla ja DK2S:lla eli Dinky varustettuna sillä sustainer mikillä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
-Moonchild-
Kisälli
Kisälli

Post by -Moonchild- »

^
Tämä?
vai
Tämä?

Onslaught oli aivan tappavan kova livenä, vaikken ollut koko yhtyeestä koskaan aikaisemmin kuullutkaan. Harmi vaan, että levyjä on pukannut vuosien 1985 ja 2006 välissä peräti neljä :|

[/OT]
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Krokkelis wrote:
Kyllä, siis se on ihan laatupeli, ei mikään sekundatuote todellakaan...
Juu, en epäilltykään että mikään huono olisi, pakko oli vaan piikittää kun sanoit "hyvä tilutuskitara" :wink:

Minulle tiluttelu on kuin oregano, se antaa pizzalle mukavaa lisämakua, mutta jos sillä kokonaan korvaa esimerkiksi tomaattimurskan tai juuston,
tuskin maistuu kauhean kaksiselle :)
Made of Iron
Kisälli
Kisälli

Post by Made of Iron »

Made of Iron wrote:Tilasin tälläisen vempelen, en tajua näistä vehkeistä hevon kettuakaan, joten aika summassa ostin:
Digitech
RP50

Digitech RP 50 Modelling Effectpreamp, Multieffect forGuitar with Ampmodeling, 11 Amp Modeling, Pick UpModeling, Speaker Modeling, 20 Effects, 10 Effects in onetime, 40 User und 40 Presets, Drumcompuer with 30 Presets,chromatic Tuner 24 Bit Effect, Headphone Output, (optionalpower supply required
Image

Luulis riittävän ihan hyvin meikäläisen räpiköintiin, mutta jäi epäselväksi millä tämä toimii, paristoilla, verkkovirralla, tuleeko muuntaja mukaan??
Tänään tämä vekotin sitten tuli, mutta ei siinä ollut mukana mitään muuntajaa tai johtoa. :? Olisiko edes pitänyt olla? Toimiihan tuo paristoillakin ainakin näin alkuun, mutta minkä johdon tarvitsen vahvistimen ja pedaalin väliin?
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Ihan normaalin kitarapiuhan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Made of Iron
Kisälli
Kisälli

Post by Made of Iron »

Thänks. Ja eikun musakauppaan...
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

-Moonchild- wrote:^
Tämä?
vai
Tämä?

Onslaught oli aivan tappavan kova livenä, vaikken ollut koko yhtyeestä koskaan aikaisemmin kuullutkaan. Harmi vaan, että levyjä on pukannut vuosien 1985 ja 2006 välissä peräti neljä :|

[/OT]
Tuo eka, tyly äijä. Olin ihan sen edessä sillä keikalla. Heiluin siellä Diablo-lätsä päässä puhelin kädessä kun kuvia napsin siellä.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Dodiin, jostain käsittämättömän aivopierun ansiosta nauhoitin hienosti webbi kameralla Death - Crystal Mountain:n sillä ajatuksella että vois ihmiset vähän arvostella mun soittoa että tietäis mikä meni oikein, mikä väärin ja mitä pitäis reenata. Itsekritiikkiäkin olen harrastanut ja huomasin melko paljon virheitä jo (lasken tietenkin kaiken kameran aiheuttaman paineen syyksi! :wink: ) mutta kuitenkin tahdon kuulla vähän muiden mielipiteitä.

VAROITUS: Kohtaus sisältää toivotonta 'cover' räpellystä joka saattaa ärsyttää tai jopa saattaa raivoon mahdolliset true-Death fanit.
Ja mikki räjähti noin 3.05-3.51 välillä eli se kannattaa kelata.

Kiitos ja Anteeksi.. :)
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

^ Älä nyt liikaa itsekritiikkiä harrasta. Ei tuo minunkaan päätäni räjäyttänyt vaikka Death diggari ollenkin. Itsekin on tullut tuota biisiä usein soiteltua, sillä olen todennut sen helpoimmaksi kitaratyön osalta. Omat tulokseni eivät tosin ole olleet kovin hyviä ( toisaalta en ole myöskään löytänyt erityisen hyviä tabeja tms. ). Ja tuo webkameraperustelu ei ole ihan päätön. Olen huomannut, että vaikka siinä on ties kuinka monta kertaa yrittää uudelleen, tulee kuitenkin ne paineet, että vittu jos kämmääkin. Sulla meni oikein hyvin biisin alku, mutta sitten vaikutit peräti hermostuneemmalta. Sooloon olisit voinu lisätä ehkä hieman omaa näkemystä ( itse yritän aina vaikka se paskalta kuulostaakin ). Se nimittäin auttaa siinä oman soittotavan ja kitara"identiteetin" löytämisessä.

Ps. Hienot lasit :wink:
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

^^

a) Toi mossaaminen on oli vähän heikonlaista
b) Miksaajalle kannattaa sanoa, että kaivaa ne tulpat pois takapuolestaan.

c) Hyvin sä muuten vedit. Purkkiliha-mies sanoi kaiken tarvittavan. Jatka samaan malliin!
d) Jos jotain uutta haluat kokeilla, niin tesmaa toimiiko soitto paremmin, jos pidät sitä kitaraa jalkojen välissä! (eli vissiin klassisen kitaran soittotyyli?) => pääset sinne korkeille nuoteille helpommin kun ei ole jenkki-kahvat tiellä!

Ugh! Olen avautunut, huonosti.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Mossaus jäi vähän vähemmälle koska vaikeempi biisi kyseessä ja yritin nyt paneutua siihen soittopuoleen enkä niinkään visuaalisuuteen, huomenna voisi harjoitella päättömän pään vatvomisen ( :lol: ) ja soiton yhdistystä. Sooloa en viitsinyt omalla näkemykselläni pilata kun kerran sen voisi jotenkuten kunnolla soittaa, vaikka siinä kyllä varmasti itsekin kehittyisi mutta silti.. :)
Tästä muuten tulikin mieleen että kannattaisiko ottaa jonkunlaisia musiikin teoriatunteja joissa oppisi mm. nuotteja jne. sellainenhan auttaisi varmaankin oman kurakaaren väsäyksessä esimerkiksi että mistä nuoteista voi mihinkin tehdä sooloja/melodioita jne. Onko kokemuksia?
Tämmöistä tavoitetta olen alkanut itselleni kehitellä että jos opettelisin soittamaan nimenomaan kitaraa, enkä muiden jo keksimiä kappaleita, jota olen ehkä mielestäni jo tarpeeksi tehnyt ja nuo teoria tunnit saattaisivat olla osa tätä hommaa?
Purkkiliha wrote:Ps. Hienot lasit :wink:
Joo, mää vihaan noita yli kaiken, siks pidän aina piilareita mutta näin vklp ei viitti käyttää niitä ku kotona enimmäkseen nökötän :)
Ja vielä alas: en epäillytkään että se olisi vittuilua, hirveän usea ihminen noita laseja on kehunut, mutta se vaan tuntuu köntiltä kun en itse enää noista kamalasti välitä. Joskus nelos luokalla oli siistiä kun oli keltaset lasit mutta nyky 'lookkiin' ei oikein passaa :) [/offtopic]
Last edited by UnBrain on Sun Sep 03, 2006 22:20, edited 3 times in total.
Purkkiliha
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Purkkiliha »

^

Offtopic: Se lasikommentti ei ollut vittuilumielessä. ( tähän joku pakollinen hymiö )
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Opeth wrote:^
Jos sen Guitar Pro ohjelman omistat, niin nyt kun rakas Mysongbook ohjelma on kiellossa, on (varmaan tiedätkin) http://www.ultimate-guitar.com/ hyvä paikka etsiä tabuja.
Ja biiseistä... no vanha kunnon Paranoid on erittäin kitara ystävällinen kappale (vaikka jos soitat sen aluksi ilman sooloa, ja sitten kun taitoa tulee niin senkin kanssa).
Mysongbookin kielto oli kyllä sääli, mutta onneksi on olemassa lähes täysin samanlainen sivusto, josta löytyy samat tabit kuin mysongbookistakin. http://www.gprotab.net/
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Hemmetti tätä päättämisen vaikeutta.. ESP LTD F50 kitaraa olen seuraavaksi ostamassa mutta enpä osaa väriä valita kahdesta vaihtoehdosta...

musta

http://www.musicarius.com/catalog/image ... 50-BLK.jpg

punainen

http://www.victorlitz.com/images/F50.jpg

Olen ollut tuon mustan kannalla jo kauan aikaa , mutta kun kasselin hetken tuota punamallia , niin alkoi mieli kääntyä. Onse päättäminen sitten hankalaa.
Eddie^
Bändäri
Bändäri

Post by Eddie^ »

^ Musta on kitarassa tyylikäs väri mutta ehdottomasti rasittavin väri. Kokoajan jotain sormenjälkeä tai muuta likaa saa puhdistaa ja pölykin näkyy paljon paremmin kuin muissa väreissä. Musta on perseestä :D Siinä siis kantani värivalintaasi.
Ircis archenemi niinq
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Eddie^ wrote:^ Musta on kitarassa tyylikäs väri mutta ehdottomasti rasittavin väri. Kokoajan jotain sormenjälkeä tai muuta likaa saa puhdistaa ja pölykin näkyy paljon paremmin kuin muissa väreissä. Musta on perseestä :D Siinä siis kantani värivalintaasi.
Musta on paras ja sillä sipuli. Neutraali väri, jota jaksaa katsella loputtomiin, kun taas punaiseen joka häikäisee yön pimeydessäkin.
Itselläni on Ibanez Rg321, joka on musta ja puunsyyt näkyy. Omasta mielestäni pirun hieno, mustana. Sininen oli toinen vaihtoehto, mutta ei miellyttänyt.
Ota musta, äläkä kadu!
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Tuon kuvan perusteella punainen on todella tyylikäs. Ota ihmeessä se mistä tykkäät, minä ottaisin tässä tapauksessa punaisen.
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Makuasia tietysti mutta itseä kyllä alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään mustat kitarat, mullakin on kummatkin kitarat mustia ja musakupoissa tuntuu olevan 80% kepeistä mustia, yksi todella hieno väri on mielestäni ainakin jacksonin käyttämä Crimson Swirl väri KLIK
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

^Loppujen lopuksi minusta tuo on aika turha pätkä, vaikka onhan nuo lämmittelyharjoitukset oikeasti hyviä.

Sen olen huomannut, että bändin kanssa soitettaessa kehittyy varmasti parhaiten. Nykyään taittuu sellaisetkin kohdat, mitä ei olisi kyllä koskaan uskonu, että taittuu.

Vittu, oli muuten pikkuisen siistiä vetää viime reeneissä Sign of the Cross kokonaan läpi. Hemmetin hieno biisi soittaa bändin kanssa.
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Oli se pakko laittaa joku soitto pätkä itestäki youtubeen

http://www.youtube.com/watch?v=iSBnjnVx8n0

Tuossa siis Afraid to shoot strangersin eka soolo!
Made of Iron
Kisälli
Kisälli

Post by Made of Iron »

Osaako joku valaista, että mistä johtuu vahvistimesta kuuluva ylimääräinen rahina? Rahina kuuluu vain särön kanssa soitettaessa. Äänihän näissä vehkeissä tuntuu olevan hieman erilainen joka päivä, mutta liittyykö tuollaiset ylimääräiset äänet siihen jotenkin, vai onko laite rikki? Voiko sille tehdä itse mitään vai kiikutanko suoraan huoltoon? Laite on sellainen pieni Vox, superhieno ja itku pääsee jos se kyrvähtää. :(
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Itse kysyisin noista floydrose talloista, elikkä kun minulla tuommoinen fenderin strato mexico malli on, niin voiko tuollaisen tallan siihen ostaa jälkeenpäin jos sitä kitarassa ei siis ole.. Jos vaikka Asa tai joku muu kokenut kepittäjä vastais! :wink:
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Post Reply