Eikö?trooper wrote:Ei? Ei lähelläkään ainakaan omiin korviini. Ja ihan eri sävellajistahan koko biisi menee.

Edit: Minulla taisi mennä biisit sekaisin, eli King in Crimsoniltahan se kovasti kuulostaa. Ei pitäisi ulkomuistista mennä pätemään.
Moderator: The Killer Krew
Eikö?trooper wrote:Ei? Ei lähelläkään ainakaan omiin korviini. Ja ihan eri sävellajistahan koko biisi menee.
Samoilla linjoilla olen itsekin. En ole ylpeä koska latasin levyn, mutta ajattelin vähän koekuunnella että tiedän mihin vähäiset rahani sijoitan. Vielä en uskalla sanoa onko kyseessä Brucen paras soolo-levy, mutta ainakin lähellä sitä. Kyllähän levy kuulostaa parhaimmalta vasta sitten, kun sen saa aitona ja kansivihkon kanssa.trooper wrote:Jep jep. Heikko ja malttamaton luonne, ei mahda mitään. Mutta ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi mitä toiset puuhaa. En ole ylpeä siitä, että sorruin tällaisen mestariteoksen lataamiseen jo nyt, mutta kun kerta levy ostetaan 666%:lla varmuudella, niin asia on siinä vaiheessa mun puolesta sovitettu ja ei auta muiden marmattaa.
Sehän on vai kivaa kun niinostusta ja keskustelua riittää asioiden tiimoilta, turhaa noista ressiä ottaa, vaikka olen siihen ressiin sortunut itsekintrooper wrote:Jep jep. Heikko ja malttamaton luonne, ei mahda mitään. Mutta ihan kuin ihmisiä oikeasti kiinnostaisi mitä toiset puuhaa.
Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?Graveheart wrote:Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
Pentacost on Helluntai.Pertti Keinonen wrote: Kertosäettä ei voi liikaa kehua. Mitä muuten tarkoittaa pentacost?
Joillekin musiikki on ilmeisesti kertakäyttökamaa, joka kuunnellaan kerran ja heitetään poisPertti Keinonen wrote:Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?Graveheart wrote:Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
Tein Alexin esimerkkiä seuraten, vaikka ei pitänyt latailla mitään. Abduction on nyt pyörinyt muutaman kerran putkeen. Muut biisit poistin heti kuuntelematta. Kyllä näin kovan biisin voimalla jaksaa odottaa, että sen levyn saa käteensä.Alex Machine wrote:Kuuntelin Abductionin nyt sitten periaatepäätöksestäni huolimatta. Kertsi on pirun hyvä, mutta muutoin biisistä tulee semmoinen olo, että tämä on kuultu jo ennenkin. Kyllä se Brucekin näköjään kierrättää osaa, jos tästä toki Maideniäkin syytetään.
No näinhän se on, että kun kuuntelee levyn tarpeeksi monta kertaa ei sitä enää jaksa vähään aikaan kuunnella. Graveheart tässä tarkotti varmaan sitä, että jos nyt kuuntelee levyn "puhki", ei sitä levyn ostettuaan jaksa kuunnella, vaan vasta sitten ehkä muutaman kuukauden - vuoden päästä.Pertti Keinonen wrote:Osa taiasta tosiaan on poissa, mutta materiaali on niin vahvaa, että siitä on jopa varaa ottaa hiukan pois. Se logiikka, että levyä ei tule enää kuunneltua, kun se aito versio on käsissä, ei mene kaaliini ollenkaan. Jos levy on hyvä, niin sitähän kuunnellaan loppuelämä, kuten Maidenia ihan vaan esimerkkinä. Valaisetko vähän, että miten se ostamisen jälkeen ei enää eksy soittimeen?Graveheart wrote:Pilaa mielestäni sen taian, jos kuuntelen sen jo etukäteen. Silloin en varmasti enää levyn ostamisen jälkeen tule sitä hirveästi kuuntelemaan kun levyssä ei enää ole mitään uutta.
No tuo on kyllä varmasti totta. Tosin epäilen, että suurimmalla osalla niistä jotka levyjä netistä imuttavat ei ole minkäänlaista aikomusta niitä hankkia (tunnen monia tällaisia tapauksia). Itse pääasiassa ostelen levyjä. Saatan tosin ladata ensin muutaman kappaleen tai jopa koko levyn ja kuuntelen hiukan etukäteen, jottei tule ostettua sikaa säkissä. Mikään ei ole paskamaisempaa kuin ostaa huono levy, joka sitten täytyy myydä pilkkahintaan.Graveheart wrote: Epäilen vaan, että aika monelta kuitenkin jää sen jälkeen levy ostamatta. Enkä nyt tarkoita ketään teistä.
Make wrote:Äsken sen kerran kuuntelin, jonka jälkeen poistin sen. Ei se VIELÄ mitään suuria tunteita herättäny, lukuun ottamatta Abductionia ja Soul Intruderissia vai mikä se nyt olikaan. Voi tietenkin johtua siitä, että monet levyt vaativat mulle useita kuuntelikertoja toimiakseen, kuten vaikkapa Somewhere In Time ja Piece Of Mind. Meinasin muutenkin nukahtaa, viikonloppu takana ja mp3-soittimen kuulokkeet ei oo parhaat mahdolliset.
Olinkin pitänyt sinua aina järjen miehenä. Totta joka sana yllä.Graveheart wrote:En todellakaan tarkoittanut sitä, että musiikki olisi minulle kertakäyttökamaa. Jos imen levyn netistä pari kuukautta ennen julkaisua, niin todennäköisesti käy niin, että kun olen levyn ostanut niin ei tule enää sitä intensiivistä parin kuukauden aikaa jolloin levy pyörii soittimessa lähes koko ajan. Varmasti sitä siltikin tulisi kuunneltua, mutta mielestäni on vain mukavampaa kuunnella levyä, jolta ei ole kuullut vielä kaikkia biisejä ja samalla pläräillä kansivihkoa. Ainakin minuun musiikki iskee paremmin sillä tavalla. Tottakai musiikki on yhtä hyvää on se sitten mitä tahansa kautta hankittu, mutta netistä etukäteen ladattuna se vie ainakin minulta osan siitä viehätyksestä. En tosin ajattele, että olisi kovin paha juttu imeä levy etukäteen netistä, jos myöhemmin oikeasti ostaa sen. Epäilen vaan, että aika monelta kuitenkin jää sen jälkeen levy ostamatta. Enkä nyt tarkoita ketään teistä.
Mutta jokatapauksessa en itse halua kuulla mitään levyn biisejä ennen kuin olen sen itselleni hankkinut.