Paras Maiden Kitaristi?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Paras Kitaristi?

Dave
296
51%
Adrian
243
42%
Janick
46
8%

Total votes: 585

The Prophecy
Hang-Around
Hang-Around

Post by The Prophecy »

Adrian Smith. Miehen soolot varsinkin Somewhere In Timella ovat aivan uskomattomia.
Janick ja Dave ovat loistavia myös, mutta Adrianissa on sitä jotain.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

En ole kai tähän mitään satannut, mutta kyllä oma mielipiteeni on, että Dave on Maidenin paras kitaristi. Vaikeahan tuota on sanoa, Adrian on lähes yhtä kova. Janickihan on selvä kolmoskitaristi, mutta ei tietenkään huono ja muutenkin sävellyspuolella tärkeä osa Maidenia.
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Olipa hieno nähdä että Murray oli äänestyksessä ensimmäisenä :D Onhan se Janickin mahtava kitarakikkojensa kanssa mutta Dave vie voiton. Onhan ollu bändissä lähes alusta asti..
hevimies93
Vempare
Vempare

Post by hevimies93 »

Minusta paras kitaristi on Dave, koska se vetää parhaat soolot ja on muutenkin hyvä. :D
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

iiron maiden wrote:Olipa hieno nähdä että Murray oli äänestyksessä ensimmäisenä :D Onhan se Janickin mahtava kitarakikkojensa kanssa mutta Dave vie voiton. Onhan ollu bändissä lähes alusta asti..
Kikat ei kyllä ainakaan omalta osaltani vaikuta millään lailla. Missä on Adrian? Hänkö ei ole ollenkaan "mahtava?" On kuitenkin Janickia aika paljon parempi (mielestäni)
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Bogardus wrote:
iiron maiden wrote:Olipa hieno nähdä että Murray oli äänestyksessä ensimmäisenä :D Onhan se Janickin mahtava kitarakikkojensa kanssa mutta Dave vie voiton. Onhan ollu bändissä lähes alusta asti..
Kikat ei kyllä ainakaan omalta osaltani vaikuta millään lailla. Missä on Adrian? Hänkö ei ole ollenkaan "mahtava?" On kuitenkin Janickia aika paljon parempi (mielestäni)
Siis enhän mä Adriania mitenkää vähättele mut muhun se puree vähiten kolmikosta...
Ja eihän ne kikat sitä soittotaitoo paranna mut ne on aina osa keikkaa.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

iiron maiden wrote:
Bogardus wrote:
Siis enhän mä Adriania mitenkää vähättele mut muhun se puree vähiten kolmikosta...
Oletko todella sitä mieltä että Janick on parempi taidoiltaan kuin Adrian? :shock:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

No tuossahan se on selvästi sanottu että PUREE vähiten, eli tyyli miellyttää korvaa vähiten. Eihän sillä ole mitään tekoa teknisten ansioiden kanssa, vaan makuasioista.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Bogardus wrote:Oletko todella sitä mieltä että Janick on parempi taidoiltaan kuin Adrian? :shock:
Adrianin soittotaitoa ja teknisyyttä tuskin kukaan lähtee haukkumaan, sillä mies on sillä saralla kuitenkin sen verran hyvä. Mutta itsekin lasken Janickin ja Daven Adrianin edelle, jos ajatellaan että kuka heistä tyyleiltään niin studiossa kuin livenä kiinnostaa eniten. Minä kun satun olemaan sitä osaa tämän boardin käyttäjistä joiden mielestä heavy metal-keikka on ennen kaikkea SHOW! Vitut sinne lähdetä kuuntelemaan täydellisesti vedettyjä riffejä tahi sooloja, jos meno sen takia kärsii. Mutta Adrian on toisaalta hyvänä vastapainona juuri Jannelle, sillä näiden kikkojen aikana yleensä Janickin kitaran on volumet nollilla, mutta biisi säilyy kuitenkin suht saman kuuloisena. Tässä on myös yksi etu kolmesta kitarasta. Keikoilla Adrian on todellakin tylsin seurattava, sillä hän ei kovin hirveästi liiku lavalla. Davekaan ei liiku läheskään niin paljoa kuin Janick, mutta kuitenkin jonkun verran. Minä muodostan mielikuvani siis myös visuaalisista puolista, enkä pelkästään siitä mitä kuulen.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

darealjyra wrote:
Bogardus wrote:Oletko todella sitä mieltä että Janick on parempi taidoiltaan kuin Adrian? :shock:
Adrianin soittotaitoa ja teknisyyttä tuskin kukaan lähtee haukkumaan, sillä mies on sillä saralla kuitenkin sen verran hyvä. Mutta itsekin lasken Janickin ja Daven Adrianin edelle, jos ajatellaan että kuka heistä tyyleiltään niin studiossa kuin livenä kiinnostaa eniten. Minä kun satun olemaan sitä osaa tämän boardin käyttäjistä joiden mielestä heavy metal-keikka on ennen kaikkea SHOW! Vitut sinne lähdetä kuuntelemaan täydellisesti vedettyjä riffejä tahi sooloja, jos meno sen takia kärsii. Mutta Adrian on toisaalta hyvänä vastapainona juuri Jannelle, sillä näiden kikkojen aikana yleensä Janickin kitaran on volumet nollilla, mutta biisi säilyy kuitenkin suht saman kuuloisena. Tässä on myös yksi etu kolmesta kitarasta. Keikoilla Adrian on todellakin tylsin seurattava, sillä hän ei kovin hirveästi liiku lavalla. Davekaan ei liiku läheskään niin paljoa kuin Janick, mutta kuitenkin jonkun verran. Minä muodostan mielikuvani siis myös visuaalisista puolista, enkä pelkästään siitä mitä kuulen.
Täydelliset komppini! Veit todella sanat suustani!
You're shit and you know you are
iiron maiden
Kisälli
Kisälli

Post by iiron maiden »

Bogardus wrote:
iiron maiden wrote:
Bogardus wrote:
Oletko todella sitä mieltä että Janick on parempi taidoiltaan kuin Adrian? :shock:
En mä soittotaidoista oo mitää puhunu
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

darealjyra wrote:Minä muodostan mielikuvani siis myös visuaalisista puolista, enkä pelkästään siitä mitä kuulen.
Kuin myös.
Last edited by Bogardus on Fri Dec 22, 2006 17:50, edited 1 time in total.
Oasiq
Wimp
Wimp

Post by Oasiq »

Adriania äänestin koska tekee helvetin hyviä biisejä soittaa vitun hyvin skittaa ja tyyli on muutenkin ihailtavaa kova äijä toi Adrian on vaikka Dave ja Janick ovat hyviä kitaristeja mutta mun mielestä Adrian vetäää pisimmän korren.
Maiden!!!
dragon94
Hang-Around
Hang-Around

Post by dragon94 »

Ääni menee Adrianille. On kyllä se verran kova soittamaan skittaa että.. Soolot niin hallittuja ja muutenkin erittäin hyviä, toisin kuin Janickilla (en mene jätkää haukkumaan, lahjakas kirjoittaja ja hyvä soittamaan. Ei kai se muuten bändissä pyörisi, vaikka vähän kaveripohjalla saattaa pysyä (?)). Niin ja vielä biisit. Kyllä löytyy hyviä, kuten 2 Minutes To Midnight, Wasted Years, Flight Of Icarus jne..
Blood Red Sandman
Wimp
Wimp

Post by Blood Red Sandman »

Iron Constable wrote:One for All, All for One, One is Three, Three is One.

Kolmikko, joka erilaisuudessaan muodostaa täydellisen yksikön, universaalin rytmiryhmän ylimaalliseen tajunnan laajentamiseen.

Vastaan siis, KAIKKI.
Näinhän se on, mitään ei ole enää sanottavissa.*pam* case closed, hyvää yötä...
voodoo child
Peräruiske
Peräruiske

Post by voodoo child »

Laitoin oman ääneni Davelle. Siinä soitossa on vaan sitä jotakin. se rockkaa :wink:
Eternium
Peräruiske
Peräruiske

Post by Eternium »

Minun on sanottava, että se on Smitty. Tämä herra nimittäin vaikutti suuresti siihen, että aloin ylipäätään kuuntelemaan metallia, fanaattisesti ihailemaan Maidenia ja soittamaan kitaraa. Ostin lähes tasan kaksi vuotta sitten (tammikuu 2005) Visions of the beastin, ja Run to the hills videolla H näytti niin perkeleen coolilta että huh huh. Joten, innostuin soittamaan kitaraa. Adrian on se suurin idoli Maidenissa. Olen huomannut, että lähes kaikki Adrianin soolot ovat lempisoolojani Maidenillä. The Number of the Beastin soolo on paras kitarasoolo, jonka olen koskaan kuullut. Myöskin hänen musiikkinsa ASAP:issa ja Brucen soololevyillä ovat loistavia.

Eli siis H.
WM
Hang-Around
Hang-Around

Post by WM »

Eternium wrote:Minun on sanottava, että se on Smitty. Tämä herra nimittäin vaikutti suuresti siihen, että aloin ylipäätään kuuntelemaan metallia, fanaattisesti ihailemaan Maidenia ja soittamaan kitaraa. Ostin lähes tasan kaksi vuotta sitten (tammikuu 2005) Visions of the beastin, ja Run to the hills videolla H näytti niin perkeleen coolilta että huh huh. Joten, innostuin soittamaan kitaraa. Adrian on se suurin idoli Maidenissa. Olen huomannut, että lähes kaikki Adrianin soolot ovat lempisoolojani Maidenillä. The Number of the Beastin soolo on paras kitarasoolo, jonka olen koskaan kuullut. Myöskin hänen musiikkinsa ASAP:issa ja Brucen soololevyillä ovat loistavia.

Eli siis H.
Yhdyn edelliseen! :wink: Smithin soolot ovat jotain niin ihmeellistä :!:
7.7.2005
12.11.2006
IronDude
Vempare
Vempare

Post by IronDude »

Ku Maidenia aloin kuunnella niin ekana ihastuin Janickin soitantaan. Tyyppihän veti kaikki komeesti ja rennosti. Pidin Adriania lähinnä nössönä joka ei liiku lavalla minnekään. :) Sitten huomasin kuinka hyvin Dave soitti. Myöhemmin huomasin, että kyllä se Adrian vaan on paras kitaristi. :)
nyrhinen
Peräruiske
Peräruiske

Post by nyrhinen »

Paras kitaristi on Dave Murray, koska hänellä on mielestäni hieno tyyli soittaa ja onhan Murray ollut bändissä mukana jo alusta asti. Tämä "paras, koska vanhin kitaristijäsen"-perustelu on sama kuin Coca-Cola vs Pepsi, alkuperäinen on parempi. :) (no kyllä tuo Coca-Cola maistuukin paremmalta)
_klaanimies_
Peräruiske
Peräruiske

Post by _klaanimies_ »

Vaikka Dave sai mut soittamaan kiaraa, niin silti Adrian on se jonka soiton kattominen ja kuunteleminen antaa kunnon soittofiiliksen itellekkin. Ja muutenkin, Adrian on bändin tyylikkäin kitaristi ja sävellykset on täyttä kultaa. Eli Adrian on ykkönen :wink:
makezu
Hang-Around
Hang-Around

Post by makezu »

WM wrote:
Eternium wrote:Minun on sanottava, että se on Smitty. Tämä herra nimittäin vaikutti suuresti siihen, että aloin ylipäätään kuuntelemaan metallia, fanaattisesti ihailemaan Maidenia ja soittamaan kitaraa. Ostin lähes tasan kaksi vuotta sitten (tammikuu 2005) Visions of the beastin, ja Run to the hills videolla H näytti niin perkeleen coolilta että huh huh. Joten, innostuin soittamaan kitaraa. Adrian on se suurin idoli Maidenissa. Olen huomannut, että lähes kaikki Adrianin soolot ovat lempisoolojani Maidenillä. The Number of the Beastin soolo on paras kitarasoolo, jonka olen koskaan kuullut. Myöskin hänen musiikkinsa ASAP:issa ja Brucen soololevyillä ovat loistavia.

Eli siis H.
Yhdyn edelliseen! :wink: Smithin soolot ovat jotain niin ihmeellistä :!:
Komppaan ja pimppaan :D
''Ei koskaan kannata puhua paskaa, sillä joskus saattaa joutua syömään sanansa''
feel my pain
Wimp
Wimp

Post by feel my pain »

janick on paras show mies, mutta dave ja adrian vievät voiton :!:
Atti
Vempare
Vempare

Post by Atti »

Kamppailin hetken Adrianin ja Daven välillä, mutta kyllä mun äänen vei ehdottomasti Dave. Okei, myönnetään, olen ihan uuno kitaroiden kanssa, mutta dave on vaan yksinkertaisesti paras. Janick on myös hyvä, mutta kyllä noi kaks on parempia. Vaikea oli valinta.
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

Adrian ja Dave molemmat,en osannut päättää koska he ovat kumpainenkin soitollisesti niin hyviä. Adrian on mielestäni hieman edellä lavaesiintymisessä mutta Dave taas on niin taitava soittaja,että se paikkaa esiintymispuolen.Janick on selkeästi paras esiintymispuolella mutta on taas valitettavasti soittotaidoissa kahta edellä mainittua herraa jäljessä.
Post Reply