Ikä ensimmäisellä Maiden keikalla

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Speedy wrote:
Osiris wrote:Näin Iron Maidenin ekan kerran 13 vuotiaana 6.7.08.
Taitaa olla pieni ristiriita tossa?

Ja ettei ihan OT:ksi mene niin Maidenin näin ensinmäisisen kerran 14-vuotiaana 15.11.06.
Ups!!! Siis 6.7.05! :oops:
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jamo
Kisälli
Kisälli

Post by Jamo »

16v 14.11.06. Ens kerralla oonkin 18v, joten after party here I come :wink:
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
janme
Vempare
Vempare

Post by janme »

15-vuotiaana olin. Eka keikka oli 06 Hartwalilla.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Jamo wrote:16v 14.11.06. Ens kerralla oonkin 18v, joten after party here I come :wink:

Kröhöm... Jatkobileet on todennäköisesti Texas-baarissa, jonne ikäraja on 22v. Lupasivat kuitenkin että sisään pääsee siistit ja hyvinkäyttäytyvät parikymppisetkin. Yritämme vielä neuvotella rajan laskemista poikkeuksellisesti 18 ikävuoteen, mutta lupauksia ei voi antaa.
metal invader
Hang-Around
Hang-Around

Post by metal invader »

14 v. olin kun näin bändin 14.11.06. Aika nuori omasta mielestä. Nyt ikää jo 16v.
Välillä käy kateeksi niitä autuaita jotka reissailevat ympäri mualimaa Maidenin nähdäkseen.
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

asa wrote:
Jamo wrote:16v 14.11.06. Ens kerralla oonkin 18v, joten after party here I come :wink:

Kröhöm... Jatkobileet on todennäköisesti Texas-baarissa, jonne ikäraja on 22v. Lupasivat kuitenkin että sisään pääsee siistit ja hyvinkäyttäytyvät parikymppisetkin. Yritämme vielä neuvotella rajan laskemista poikkeuksellisesti 18 ikävuoteen, mutta lupauksia ei voi antaa.
Täysin off topicia, mutta mites jatkobileissä suhtaudutaan tällaisiin yli-ikäisiin? Olen kyllä tainnut jo ilmoittautua mukaan... 8)
Die With Your Boots On...
Bahamut
Bändäri
Bändäri

Post by Bahamut »

Kuudentoista ikäinen taisin olla kun 2003 jouluna hjallishallilla fiilistelin Dance of Death-turneen keikalla. Kaverin kanssa mentiin kumpikin ekaa kertaa Meideniä katsomaan ja hienoa kieltämättä oli!

Hienoa oli myös erityisesti se että saman vuoden alussa olin juuri Iron Maidenin löytänyt ja samana vuonna vielä keikallekin pääsin. Liput myi eräs vanhempi samaa lukiota käynyt tyttö, joka ei keikan joulua lähemmäksi siirron (Dickinsonin kurkunpään tulehdus) vuoksi päässyt lähtemään. Kun juuri viikkoa ennen keikkaa saatiin liput kouraan niin olihan se fiilis sangen orgastinen. Ja viikon päästä tietty monin verroin enemmän. :wink:
Jamo
Kisälli
Kisälli

Post by Jamo »

asa wrote:
No voi helvatan helvatta :x

No eihän sille minkään voi, vaikka meneehän meikäläinen parikymppisestä :D
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
7nnen pojan 7mäs poika
Wimp
Wimp

Post by 7nnen pojan 7mäs poika »

Ensimmäisellä Maiden-keikalla tulen olemaan 13 ja täytän 14 syksyllä.
Liput on Hesan keikalle 18.7 ja liput on E58-katsomoon.Iskä osti mulle istumapaikkaliput ja nyt yritän saada jostain vaihdetuksi kenttäliput ja todennäköisesti se onnistuu. 8)
IronToni
Vempare
Vempare

Post by IronToni »

Tänä kesänä Helsingissä eka kerta. Nyt 16v. Täytyy kyllö toivoa, että Maiden keikkailee Suomessa paljon tulevaisuudessakin, niin ehtii meikäläinenkin useampaan kertaan nähdä.
>Iron Maiden 18.7.2008 Helsinki Olympic Stadium
OopperanKummitus
Hang-Around
Hang-Around

Post by OopperanKummitus »

Täytän 14 vähän ennen tuota Tampereen keikkaa. Pitää toivoa, että pääsen suhteellisen lähelle bändia.
Vähän ärsyttää, kun en tuota Early Days konserttia mennyt katsomaan, mutta minkäs sille voi kun ei Maiden tuolloin kiinnostanut.
pezondus
Wimp
Wimp

Post by pezondus »

10 vuotiaana olin ensimmäistä kertaa katsomassa Maidenia. Early Days kiertueen jälkimmäinen suomen keikka oli kyseessä, eli 7.7.2005
2005 Iron Maiden 7.7
2006 Iron Maiden 14.11
2007 Tuska Open Air 29.6 - 1.7
2008 Iron Maiden 18.7, Ruisrock 4.7 - 6.7
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Ekaa kertaa menossa kattomaan. Ikää 15 vuotta.
Whitesnake
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Whitesnake »

En muista olenko vastannut, mutta 15 vuotiaana se oli 5. Marraskuuta 1984 kun Maidenin todistin ensi kertaa. :wink:
Se ei unohdu kokemuksena koskaan, yksityiskohdat on jo haalenneet mitään todella tarkkoja muistoja ei enään ole.

Infinite_93 on nyt samassa iässä, samoin tyttäreni joka on myös lähdössä keikalle.
Näin ne sukupolvet vaihtuu, mutta Maiden pysyy. :wink:
Rock will never die.

Maidenia vuodesta -81...

http://www.overdrive.fi/autovero50/
Monni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Monni »

Ensimmäinen kerta oli 9- luokalla, elikkäs 15-vuotiaana vuonna 2006 Hartwallilla. Ikimuistoinen kokemus oli se ilta ja niin on toivottavasti ensi perjantaikin...

Tai pakkohan se on, kun on kerta Maiden kyseessä :twisted:
-Rockett
Peräruiske
Peräruiske

Post by -Rockett »

Eka kerta oli varmaanki 11.v tuolla Tampereen jäähallissa 12.11.06. Kyllähän se aika ikimuistoista oli, kuten varmaan tämän vuoden Tampereen keikka :twisted:
Iron Maiden 12.11.2006, 19.07.2008, 08.08.2010
Erno
Wimp
Wimp

Post by Erno »

Olin kaksitoista vuonna 2006 ja silloin näin maidenin ekaa kertaa. Nyt olen 14 kun menen Hesaan kahtomaan. Toivottavasti pääsen seuraavalla keikalla permannolle. On tuo katsomo sen verran tunteeton verrattuna permantoon.
Maiden 2006 ja 2008
Dream theater 2007
uriah heep 2007
Metallica 2009
http://www.adressit.com/allekirjoitukse ... /start/100" onclick="window.open(this.href);return false;
Monni
Hang-Around
Hang-Around

Post by Monni »

^ Pakko sanoa tuohon, vaikka meneekin vähän offiksi. Sen viime Maidenin keikan nimenomaan vietin katsomossa ja silloin päätin, että tästä lähtien kyllä pyrin aina menemään kentälle mikäli siihen on mahdollisuus. No tämä päätöshän kariutui Kissin keikkojen aikaan, kun ei enään ollut kenttäpaikkoja ja istumapaikoissakin teki jo tiukkaan. Mutta silloinkin muun muassa, kun vieruskaverin kanssa intouduttiin seisomaan tuli äkkiä käsky takaa, että istukaas pojat :? Noh, onneksi nyt on Maidenin keikalle kenttäpaikka, saapahan ainakin seistä ja pomppia niin paljon kuin haluaa :)

Sori vaan vielä offista.
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

AAMUAVAUTUMINEN:

Mä en nyt tiedä mistä tää tuli mieleen, mutta kerta off topicia on jo tullut... siihen liittyen jatkopaikkana Iron Maidenin keikkojen jälkeen KANTIS on aina paras. Sori Maiden Hell -jätkät, te ootte kovia, mutta ei huvittanut mennä tungokseen sinne Rock Towniin, kun ties että siellä saa jonottaa yhtä kaljaakin ikuisuuden (???) Sitä paitsi Kantikseen tulee aina kaikki ruottalaiset, japanilaiset sun muut hullut :)

Rasmuskin tuli ja Sadoharri :)

Kivaa oli... oi jospa oisin saanut olla loppuun asti!
Uskon kyllä, että kaikki nämä herrat olivat kyllä tietoisia Maiden Hell-keikasta, mutta eivät jaksaneet mennä samasta syystä kuin minäkin. Kantiksessa on aina tilaa hengittää ja hengailla... ja hups.. vittu ei ois pitänyt paljastaa... no Kantiksella ei ole ikinä ollut mitään virallista "Maiden after party" -mainontaa, joten tuskinpa sinne ens kerrallakaan sitä porukkaa sen enempää tulee ku aiemmin. Mikä on hyvä!

Texas baarissa en ole muuten koskaan käynytkään... Niin siellä on kuulema jotain keikkojakin nykyään.

Pitää kyllä jo kahteen kertaan miettiä, että pitääkö sitä Maideniä vielä kerran mennä kattomaan livenä.

"What is wrong with you people?" tuli kommenttina eräältäkin ranskalaiselta henkilöltä, kun kerron että en mä nyt todellakaan ole menossa Tampereelle, että 1 keikka riittää mulle ihan hyvin. Ja se oli varmaan menossa sinne enemmän ihan muista syistä ku Maidenin takia... no ei voi tietää. Kyllä se vielä pari vuotta sitten itelläkin oli mielessä, että pitää nähdä niin usein kuin mahdollista. +10 kertaa alkaa kuitenkin olemaan jo sen verran paljon, että jos uus levy ei räjäytä pakkia ihan totaalisesti, saatan jo joutua pohtimaan skippaamisen mahdollisuutta. Ei auta, Maiden alkaa olemaan jo aika kunnioitettavassa iässä ja juurikin siitä syystä ehkä alkaa heidänkin parhaat päivänä jo nähty. Tää on nyt aika suoraa ja varmaan jollekin liian jyrkkää sanomaa. Maiden -fanina, minulla on kuitenkin oikeus kritiikkiin ja jos sitä tulee, niin se ei johdu siitä että olisin itse posahtanut tai jotain.

Mielestäni se kuinka monella keikalla käyt, ei tee susta sitä kovinta diehardia. Ja noiden Nifelheim-tyyppien/Ruotsalaisten/Rasmuksen sun muiden kanssa on jo mahdotonta edes yrittää kilpailla... Vai??? Se että meet nyt sitten vielä Tampereelle kattomaan (oli kuulema paska yleisö kuten myös AMOLAD-kiertueella jota kävin tsiigaamassa TREellä), saa mut jo kelaamaan, että haa haa-- olenpa vahingon iloinen. En menettänyt mitään +50-60 euron arvoista. Vaikka jostain kuulin, että lippuja oli saanut FEMMALLAKIN Tampereelle.. ja tupla haa haa hamstereille. Vitun pellejä ihmisiä!

Niin sitä paitsi mulla oli kai polttairt lauantaina. En mä nyt muista sen tarkemmin :)

Poliisitkin tuli... ja semmosta. Halvaks tuli ainakin, ku ei ollu ees paljon omaa rahaa mukana. Taisin alkaa sammumaan jo siinä yhdeksän aikoihin.... näin vietin mun "Iron Maiden Tampere" lauantain.
FUCK X-THOR
Imperator
Roudari
Roudari

Post by Imperator »

Niin joo ja se ikä... Taisin olla vuonna 1998 16-17 -vuotias. Harmittaa ihan himona, että ei tullut lähdettyä jo silloin 14-kesäsenä. Paska mäihä, mutta sentään näin Blazen ja Maidenin yhdessä.... :)
FUCK X-THOR
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Imperator wrote:Se että meet nyt sitten vielä Tampereelle kattomaan (oli kuulema paska yleisö kuten myös AMOLAD-kiertueella jota kävin tsiigaamassa TREellä), saa mut jo kelaamaan, että haa haa-- olenpa vahingon iloinen. En menettänyt mitään +50-60 euron arvoista. Vaikka jostain kuulin, että lippuja oli saanut FEMMALLAKIN Tampereelle.. ja tupla haa haa hamstereille. Vitun pellejä ihmisiä!

No kukin tyylillään, mutta mä en mene keikalle katsomaan yleisöä. Tampereen keikka oli mulle henkilökohtaisesti parempi, koska olin eturivissä, ja sain paremmin kontaktin bändiin, kun taas Hellsingissä katselin kentältä n. 20-30 metriä lavalta. Huomasin ja tiedostin kyllä että yleisö ei kokonaisuutena ollut yhtä riehakas ja innoissaan kuin Hesassa, mutta mua ei paskaakaan kiinnosta mitä MUUT IHMISET tekevät keikalla. Mä olen ainakin tullut viihtymään ja diggailemaan, joten mun fiilikset oli kybällä koko ajan.

Mulla oli itseasiassa jo Kantis varattuna jatkobileitä varten, mutta kuulin että laulaja oli samaan aikaan jo järjestellyt toista keikkaa. Peruutin siis sen varauksen. Keikka oli loistava, joten ei harmita tippaakaan.
Risto Malinen
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Risto Malinen »

jarmila wrote:vedänkö pohjat, suhteessa ikä/vuosiluku ?

Hki 1983 ja ikää huikeat 15v :shock:
Riippuu siitä, mihin suuntaan tuon ikähaitarin pitäisi mennä. Itse olin samalla keikalla, mutta jo 20 vuotiaana.
Meillä on PA, meillä on bussi,
niitä ei meiltä kukaan ... vie
The Prophet
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by The Prophet »

asa wrote:mua ei paskaakaan kiinnosta mitä MUUT IHMISET tekevät keikalla. Mä olen ainakin tullut viihtymään ja diggailemaan, joten mun fiilikset oli kybällä koko ajan.
Pakko kompata. Tosiaankaan ei siellä keikalla tullut itsekään pohdiskeltua yleisön reaktioita. Täysillä oltiin mukana.

Siis 19-vuotiaana menin nyt sitten ekalle Maiden- sekä myös oikealle keikalle, ja täytyy sanoa, että tuli nautittua joka hetkestä. Oli se vain jollakin tapaa niin surrealistista nähdä oman idolinsa livenä. Tampereen keikka myös todisti minulle, miksi rakastan Maidenia niin paljon. :wink:
Vredet666
Vempare
Vempare

Post by Vredet666 »

Ite olin 14. kävin tsiigaa Maidenia hartwall-areenalla ku oli A matter of life and death Kiertue. Pakko on sanoa että paras keikka tähän mennessä.

[/u]
Tontsa
Vempare
Vempare

Post by Tontsa »

Taisin olla 14 silloin 2006, jos en väärin laskenut 8)
En oo tuubailija oon kokenu pasuunan soittaja!
Post Reply