Maidenin paras albumi?
Moderator: The Killer Krew
Joutuu varmaan äänestään Number Of The Beastiä.
Piece of mind, ja Powerslavekin vielä pelittää kokonaisuuksina, sen jälkeen onnistumiset on mulle ollu yksittäisiä biisejä.
Yksi aliarvostettu kipalen on mm. Brave New Worldillä The Fallen Angel - toki muitakin löytyy, mutta ei oikein yhtään kokonaista levyä, joka yltäis noiden kolmen rinnalle. Paitsi ehkä eka tietysti.
Piece of mind, ja Powerslavekin vielä pelittää kokonaisuuksina, sen jälkeen onnistumiset on mulle ollu yksittäisiä biisejä.
Yksi aliarvostettu kipalen on mm. Brave New Worldillä The Fallen Angel - toki muitakin löytyy, mutta ei oikein yhtään kokonaista levyä, joka yltäis noiden kolmen rinnalle. Paitsi ehkä eka tietysti.
Yleistykset on perseestä.
Helvetin vaikeata mennä nimeämään lukuisista loistavistä levyistä sitä yhtä.
Kuten edellä joku mainitsikin, monesti tuo "paras levy" - titteli vaihtuu mielialan mukaan.
Mutta vastataan kuitenkin Live After Death. Levy joka kuulostaa omissa korvissa aina
yhtä hyvältä. Levyssä on sitä energiaa joka vie aina mennessään. Ei vaivaa edes se,
että levy ei ole puhdas livetallenne. Tämä on kuitenkin juuri se levy mikä aikoinaan johdatti
minut metallimusiikin maailmaan. Bändi elämänsä vedossa ja se kiteytyy tässä levyssä
perkeleen hyvin.
Kuten edellä joku mainitsikin, monesti tuo "paras levy" - titteli vaihtuu mielialan mukaan.
Mutta vastataan kuitenkin Live After Death. Levy joka kuulostaa omissa korvissa aina
yhtä hyvältä. Levyssä on sitä energiaa joka vie aina mennessään. Ei vaivaa edes se,
että levy ei ole puhdas livetallenne. Tämä on kuitenkin juuri se levy mikä aikoinaan johdatti
minut metallimusiikin maailmaan. Bändi elämänsä vedossa ja se kiteytyy tässä levyssä
perkeleen hyvin.
The Stench of the Burning Death..
http://www.last.fm/user/Gravehill" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.last.fm/user/Gravehill" onclick="window.open(this.href);return false;
No tämä toki riippuu tilanteesta, koska mielestäni Maidenilla on 6 levyä jotka ovat aikalailla tasavahvoja:NOTB, Powerslave, SIT, SSOASS, No prayer ja X-factor.
Tällä hetkellä nostaisin tuon X-Factorin ehkä parhaimmaksi, vaikka siinä joitain biisejä joista en erityisemmin pidäkään, mutta kokonaisuutena aivan loisto kamaa. Se on Maidenin "synkin", ja juuri se synkkyys siinä kiehtookin.
So be it.
Tällä hetkellä nostaisin tuon X-Factorin ehkä parhaimmaksi, vaikka siinä joitain biisejä joista en erityisemmin pidäkään, mutta kokonaisuutena aivan loisto kamaa. Se on Maidenin "synkin", ja juuri se synkkyys siinä kiehtookin.
So be it.
Re: Maidenin paras albumi?
Top 3
1. Killers
2. Iron Maiden
3. Somewhere in Time
1. Killers
2. Iron Maiden
3. Somewhere in Time
-
- Hell Rat
-
- Vempare
Debyyttipostini Rautaneitoon \,,/ Keskustelualuetta onkin tullut useamman kuukauden aktiivisesti lueskeltua, mutta nyt vasta jaksoin rekata. Asiasta topikkiin, parhaan levyn päättäminen on hemmetin vaikea homma, kun lähes jokaisella levyllä on yhtä paljon eroa kuin paidalla ja perseellä. Seventh Son of a Seventh Son, Brave New World ja No Prayer For The Dying ovat kuitenkin omat lempparini jotka vierailevat usein cd-soittimessa mutta nyt Somewhere In Timekin on auennut minulle kunnolla kun se on aina ollut jotenkin etäinen levy. NPFTD vie varmaan nyt voiton, kun tuorein levyni ja eksyi kokonaan kovolleni, sen verran kovaa kamaa. Ei yhtään heikkoa biisiä jota harkitsisin skippaavani mitä esiintyy muilla levyillä (SSOASSissakin Moonchild ei ole koskaan auennut minulle). Mutta kun joku Caught Somewhere In Time tai The Evil That Men Do pyörähtää käyntiin ja nostaa tunteet pintaan, varmasti muuttuu opinio. 

-
- Berserkki
Mun mielestä Maiden onnistuu koko ajan parantamaan konseptiaan - samoja riffejä uusiokäytetään, samoja kuvioita ja melodioita käännellään, mutta koko ajan taidokkaammin ja fiksummin. Myös soitto- ja laulutaidot tuntuvat olevan aika huipussaan. Kolmas kitara on mun makuun myös, se tekee monessa biisissä hienon saundin. Toki pidän myös aiemmasta, etenkin 80-luvun tuotannosta, ei siinä mitään.
Aivan totta, että samoja melodioita ja sointukuvioita käytetään tosin taidokkaammin ja fiksummin. Omasta mielestäni juuri rytmi-osaston puolelle täytyy sanoa kiitoksia. Nicko McBrain on mielestäni koko ajan kehittynyt ja uudistanut hieman tuota soittorepertuaariaan. No ei se mikään Mike Portnoy ole, mutta silti sopii Maideniin parhaiten.Pyros wrote:Mun mielestä Maiden onnistuu koko ajan parantamaan konseptiaan - samoja riffejä uusiokäytetään, samoja kuvioita ja melodioita käännellään, mutta koko ajan taidokkaammin ja fiksummin. Myös soitto- ja laulutaidot tuntuvat olevan aika huipussaan. Kolmas kitara on mun makuun myös, se tekee monessa biisissä hienon saundin. Toki pidän myös aiemmasta, etenkin 80-luvun tuotannosta, ei siinä mitään.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Hang-Around
Ja paras levy mielestäni on Somewhere In Time! Vuodesta -86 lähtien tullut Maidenia kuunneltua ja tätä levyä kyllä ehdottomasti eniten! Yhtään huonoa biisiä ei levyllä ole. Ja pirun hyvin mietitty teema säilyy levyllä alusta loppuun. Ja vielä kaiken kruununa loistava levynkansi!!!
"Jo kohta 25 vuotta Maidenia..."