Mercyful Mika wrote:Kyllä Bruce siinä tosiaan hokee Lucifer. Tapasin miehen bäkkärillä viime vuonna ja äänitysten yhteydessä bändi oli kuulemma pitänyt mustan messun, sillä aikaa kun Nicko kävi syömässä.
No niimpä. Minäki uskon.

Moderator: The Killer Krew
Mercyful Mika wrote:Kyllä Bruce siinä tosiaan hokee Lucifer. Tapasin miehen bäkkärillä viime vuonna ja äänitysten yhteydessä bändi oli kuulemma pitänyt mustan messun, sillä aikaa kun Nicko kävi syömässä.
nickorules wrote:Osiris voi jättää tämän väliin.
AMOLAD turnee oli tota vartenVarjis wrote:Porissa vaan mun puolestani vaikka koko albumi! No ei ihan sentään
Dänks. Tosin kyllä sinulla tuo sana näyttää olevan paremmin hallussa kuin minulla, mitä olen lukenut.Varjis wrote:nickorules wrote:Osiris voi jättää tämän väliin.![]()
Muuten mielestäni ihan hieno arvostelu! Todellakin Maidenin parhaimpia tuotoksia, kun itsekin pääsisin kiinni BTATS:iin niin olisi aika maaginen kokonaisuus. Porissa vaan mun puolestani vaikka koko albumi! No ei ihan sentään
Köh köh... no on joskus vähän pitänyt heittää sanan säiläänickorules wrote:Tosin kyllä sinulla tuo sana näyttää olevan paremmin hallussa kuin minulla, mitä olen lukenut.
Helkutti kun en 7. luokalla keksinyt tehdä Maidenista esitelmää, mutta jos tilaisuus vielä tulee niin käytän sen.IndianaJones wrote:saisipahan päivityksen yläaste-aikaiseen Maiden-esitelmään, jossa levyt tuli jotenkuten kahlattua läpi.
Ite tein ysillä tutkielman Maidenista, se oli koko äidinkielen päätyö ysin keväällä. Sain 9½!Varjis wrote:Helkutti kun en 7. luokalla keksinyt tehdä Maidenista esitelmää, mutta jos tilaisuus vielä tulee niin käytän sen.
Tässä on samaa ajatusta pyöritelty itekkin jo jonkin aikaa, tavallaan nää Rautapedon jutut on vahvistanu ajatusta, kun taas ne on myös toisaalta pistänyt ajatuksille takapakkiakin, koska ilmaisukyvyissä on melkosesti eroa ja jos nyt heti kaverin perään kiskois ajatukset kiekoista, niin vertailua syntyis jopa väkisin!IndianaJones wrote:Varmaan pitää ihan tosissaan ruveta contextillä tikkaamaan ajatuksia kokoon Maidenin katalogista, saisipahan päivityksen yläaste-aikaiseen Maiden-esitelmään, jossa levyt tuli jotenkuten kahlattua läpi.
Olet nähnyt paljon vaivaa ja selvästi näkee, että kirjoitat työksesi. Tuli mieleen, että olisiko sinulla kiinnostusta pienellä muokkauksella tehdä levy-arvioistasi kolumnit-osastolle tuonne etusivulle kirjoituksia levyittäin? Kyllä ne tänne foorumin puolelle voi laittaa siitä huolimatta niin immeiset voivat kommentoida tarinoita, mutta etusivulla ne olisivat ikään kuin tallella ja aina helposti luettavissa. En haluaisi sekoittaa niitä Kallion analyyseihin, koska tyyli on niin erilainen (toista samanlaista ei ole vielä tullut vastaanRautapeto wrote: Tästä Maidenin koko studiotuotannon läpikäymisestä on herännyt monen moisia ajatuksia ja olenkin ajatellut, että jossain vaiheessa voisin naputella vielä jonkinlaista yhteenvetoa. Mihinkähän viestiketjuun sen sitten lykkäisi - vai loisiko sille oman? Se ei siis olisi mikään "parhaat levyt" -tyyppinen listaus, vaan enemmänkin koko tuotannon analyysi. Siinä voisi yrittää hakea jotain laajoja kaaria ja arvioista nousevia toistuvia pointteja... No, katsotaan nyt, kirjoitanko oikeasti mitään tuollaista, alkaa kuulostaa vähän suureelliselta.
Minäkin olen vain oman näkökulmani vanki. Koska en ole muusikko itse, kuten aika moni foorumilla tuntuu olevan, minun on turha lähteä analysoimaan sävelkulkuja tai riffejä tarkemmin, kun ymmärrykseni niistä on sellaista "no tää kuulostaa hyvältä" ja "tää ei niin toimi" -tasoa. Pakko sitten fiilistellä sillä tavalla kuin pystyy.IndianaJones wrote:Jälleen mielenkiintoista luettavaa Rautapedon arvostelu, kiinnostaa miljuuna kertaa enemmän tällainen vähän syväluotaavampi analyysi kuin monen viljelemä kappaleen läpikäyminen. Eiköhän suurin osa tällä laudalla tiedä miten biisit menee, mielenkiintoisempaahan se on kertoilla tunnelmia ja peilata kappaleita teksteihinsä kuin selostaa rakennetta.
Älä ala hannaamaan! Sinäkin olet sen verran noita innokkaita nuoria kirjoittajia kyykyttänyt heidän arvostelujensa epäjohdonmukaisuuksista, että nyt olisi aika näyttää, miten homma oikein hoidetaan.QazKFD wrote:Tässä on samaa ajatusta pyöritelty itekkin jo jonkin aikaa, tavallaan nää Rautapedon jutut on vahvistanu ajatusta, kun taas ne on myös toisaalta pistänyt ajatuksille takapakkiakin, koska ilmaisukyvyissä on melkosesti eroa ja jos nyt heti kaverin perään kiskois ajatukset kiekoista, niin vertailua syntyis jopa väkisin!
Tota, näin nopeasti vastaten vahva ehkä, miksipä ei. Täytyy vähän miettiä, mitä niille pitäisi tehdä, ennen kuin niitä pykäisi tuonne näkyviin. Kovin nopeita liikkeitä on turha odottaa!Toni Brigatti wrote:Olet nähnyt paljon vaivaa ja selvästi näkee, että kirjoitat työksesi. Tuli mieleen, että olisiko sinulla kiinnostusta pienellä muokkauksella tehdä levy-arvioistasi kolumnit-osastolle tuonne etusivulle kirjoituksia levyittäin?
Tilaisuuteni tuli ja käytin.QazKFD wrote:Ite tein ysillä tutkielman Maidenista, se oli koko äidinkielen päätyö ysin keväällä. Sain 9½!Varjis wrote:Helkutti kun en 7. luokalla keksinyt tehdä Maidenista esitelmää, mutta jos tilaisuus vielä tulee niin käytän sen.
Ite taisin rustata 15-20 väliin. KäsinVarjis wrote:Kerrankin kirjoitelmani on pidempi kuin 1 konsepti, nimittäin tästä sitä tekstiä irtoaa!
Näinhän ne tehdään nykyäänkin, ainakin meillä. Ja hommaa ei todellakaan helpota se, että itsellä on tapana kirjoittaa paksulla lyijykynällä, ja kun olen vasuri ja kirjoitetaan vasemmalta oikealle niin onnistun aina suttaamaan kirjoittamani tekstin.QazKFD wrote:Ite taisin rustata 15-20 väliin. KäsinVarjis wrote:Kerrankin kirjoitelmani on pidempi kuin 1 konsepti, nimittäin tästä sitä tekstiä irtoaa!
Täysin samaVarjis wrote:Ja hommaa ei todellakaan helpota se, että itsellä on tapana kirjoittaa paksulla lyijykynällä, ja kun olen vasuri ja kirjoitetaan vasemmalta oikealle niin onnistun aina suttaamaan kirjoittamani tekstin.
Tein enkkuun Megadethistä kirjallisen esitelmän koneella, joka ei harmikseni päätynyt seinälle.Varjis wrote:Tilaisuuteni tuli ja käytin.QazKFD wrote:Ite tein ysillä tutkielman Maidenista, se oli koko äidinkielen päätyö ysin keväällä. Sain 9½!Varjis wrote:Helkutti kun en 7. luokalla keksinyt tehdä Maidenista esitelmää, mutta jos tilaisuus vielä tulee niin käytän sen.Kerrankin kirjoitelmani on pidempi kuin 1 konsepti, nimittäin tästä sitä tekstiä irtoaa!