Iron Maiden @ Tampere Ratinan Stadion 19.7.2008

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Menetkö keikalle?

Kyllä!
208
64%
En!
118
36%

Total votes: 326

Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Jilona wrote:Vieläkö on joku muu mun lisäkseni joka odottelee noita Tampereen lippuja? Vai onko postivarasmulkero onnistunut viemään mun lippukuoreni... :?
Eipä ole vieläkään näkynyt, odotellaan odotellaan..
trooper-75
Peräruiske
Peräruiske

Post by trooper-75 »

Jilona wrote:Vieläkö on joku muu mun lisäkseni joka odottelee noita Tampereen lippuja? Vai onko postivarasmulkero onnistunut viemään mun lippukuoreni... :?
Eipä ole tännekkään tullut noita Tampereen lippuja.Kyllä on odottavan aika pitkä!!!!
UP THE IRONS ! ! !
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Lippupalveluun soitin ja he sanoivat että liput pitäisivät tulla viimeistään Viikolla 52, joten odottelen vielä toista lippuani... :roll:
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

No, minä oon jo keskiviikosta 14.11. odotellut paria katsomolippua Helsingin keikalle. Pikkuhiljaa alkaa kieltämättä ottaa päähän, mutta kyllä ne sieltä tulee. Maksettu ne kuitenkin on.

Jossei ennen vuodenvaihdetta tule, niin sitten lähtee kyllä jo jonkunlaista ukaasia lippu"palvelun" suuntaan.
childofthedamned
Hell Rat
Hell Rat

Post by childofthedamned »

Tänne päin on tullut jo viime perjantaina. Sitä ennen ehti olla jo pelko, että oli tullut joku postisekaannus ja liput olisi menneet íhan väärälle henkilölle. Onneksi näin ei ollut käynyt, liput nyt turvassa kotona.
180708 - 080810 - 250611 - 080711
baal
Hang-Around
Hang-Around

Post by baal »

Tänne liput tulivat jo torstaina. Kyllä se lippujen odottelu kannattaa vaikka se vähän kestääkin. Nyt sitten vaan liput visusti varmaan paikkaan talteen. :wink:
19.7.2008
childofthedamned
Hell Rat
Hell Rat

Post by childofthedamned »

Joo, pitääkin keksiä joku oikein ovela jemma, mutta kuitenkin sellainen, että keikan koittaessa vielä liput löydän.
180708 - 080810 - 250611 - 080711
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Piletit tipahti luukusta torstaina, hienoa....kuola valuu jo suusta.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Marder
Peräruiske
Peräruiske

Post by Marder »

Lipetit saapui vasta tänään, onko joillekkin vielä tulematta?
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Marder wrote:Lipetit saapui vasta tänään, onko joillekkin vielä tulematta?
No täällä ei ole vielä tänään tullut. Toivottavasti edes loppuvuoden aikana. Toisaalta justiin eilenhän.

Oikeasti hei, kiinnostaakohan ketään, että koska liput tulevat kenellekin? Seurailen kuitenkin näitä keskusteluja aikas tiivisti ja toivoisin vähän parannusta sisältöön.

Keskustellaanko pari seuraavaa sivua vaikka Tampereen yleisöstä, joka on ylivoimaisesti huonoin ja hiljaisin kaikilla kokemillani keikoilla (Maiden, Priest, Motörhead...). Miten vitussa voi olla ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vaikka Helsinkiin? Samaa porukkaa kuitenkin käy monilla keikoilla ja toisaalla vedetään aaltoa ennen keikkaa ja toisaalla ei nousta seisomaan edes pääaktin ilmestyessä lavalle.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Judas Priestin keikka oli kyllä täysi rimanalitus Tampereen yleisöltä. Olin valitettavasti ostanut katsomolipun, ja koko katsomo istui paikallaan. Kun yritin itse nauttia keikasta ja moshailin seisoen paikallani, niin eiköhän joku urpo takaa huudat että istu alas, mä en nää. No pakkohan se oli, kun teknisesti ottaen ne ovat istumapaikat. Porukka vaan nassutti saatana popkornia, ja näyttivät hyvin tylsistyneiltä, hyvä kun viitsivät edes aplodeja antaa.

Ei ollut kyllä paljoa hurraamista Maideninkaan keikalla (onneksi eturivissä sentään oli hyvä meno), mutta toi oli kyllä suoraan perseestä.
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Toni Brigatti wrote:
Keskustellaanko pari seuraavaa sivua vaikka Tampereen yleisöstä, joka on ylivoimaisesti huonoin ja hiljaisin kaikilla kokemillani keikoilla (Maiden, Priest, Motörhead...). Miten vitussa voi olla ero kuin yöllä ja päivällä verrattuna vaikka Helsinkiin? Samaa porukkaa kuitenkin käy monilla keikoilla ja toisaalla vedetään aaltoa ennen keikkaa ja toisaalla ei nousta seisomaan edes pääaktin ilmestyessä lavalle.
Tätä asiaa en ole koskaan ymmärtänyt. Itse en ole koskaan Tampereella ole keikalla ollut mutta useista keikkaraporteista olen lukenut että Tampereen yleisö on todella hiljaista verrattuna Helsingin yleisöön. Yksi mahdollisuus jota olen miettinyt on se että Tampereen keikkapaikka on yleensä pienempi kuin Helsingin jonka seurauksena ihmisistä ei lähde niin paljon ääntä kuin Helsingissä. Aika epätodennäköistähän tuo on mutta spekulaatio on varmasti tervetullutta. Itse en paljon parempiakaan syitä keksi.

Mutta eipä tuo asia selitä sitä että katsomossa ei edes vaivauduta nousta seisomaan pääesiintyjän tullessa lavalle. Ei kukaan niin väsynyt voi olla ettei pariksi minuutiksi jaksa nousta seisomaan. Kyllä se varmasti monen keikkakokemusta huonontaa kun yleisö ei näytä olevan yhtään mukana paitsi muutaman hittibiisin aikana pientä lauluntapaista mekkalaa saattaa joidenkin suusta kuulua. Tätä asiaa ei yksinkertaisesti voi selittää millään muulla (tai ainakaan minä en keksi muuta selitystä) kuin sillä että Tampereen yleisö (älä lue Tamperelaiset!) ovat niin laiskoja etteivät jaksa innostua edes pääesiintyjän noustessa lavalle.

Saa nähdä että minkälainen yleisö on ensi kesänä ratinalla... Toivottavasti ei samanlainen kuin tampereen yleisö yleensä on. :?
etteivät jaksa innostua edes pääesiintyjän noustessa lavalle.
Iron Maiden 18.7.2008
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

asa wrote:Judas Priestin keikka oli kyllä täysi rimanalitus Tampereen yleisöltä. Olin valitettavasti ostanut katsomolipun, ja koko katsomo istui paikallaan. Kun yritin itse nauttia keikasta ja moshailin seisoen paikallani, niin eiköhän joku urpo takaa huudat että istu alas, mä en nää. No pakkohan se oli, kun teknisesti ottaen ne ovat istumapaikat. Porukka vaan nassutti saatana popkornia, ja näyttivät hyvin tylsistyneiltä, hyvä kun viitsivät edes aplodeja antaa.

Ei ollut kyllä paljoa hurraamista Maideninkaan keikalla (onneksi eturivissä sentään oli hyvä meno), mutta toi oli kyllä suoraan perseestä.
Sehän oli asa oma virhe, jos menit katsomoon. Tampereen Priest keikka oli helvetin hyvä, meno oli melkoista siellä missä minä olin, erittäin hyvät muistot. Katsomossa oleminen on yleensäkin niin väsynyttä, että siellä saa keikan kuin keikan pilalle.

Treella olen ollut aika monta keikkaa katsomassa esim. Pakkahuoneella ja meno on ollut poikkeuksetta oikein mainiota. Sauna Open Air kolmena vuonna peräkkäin ainakin pääesiintyjien osalta ihan bueno, joten en osaa sen kummemmin mollata Tampereen yleisöä.

Maidenin edellinen keikka oli Hartwallin keikkoihin verrattuna vaisumpi Treella, mutta ei se ainakaan minun keikkaani pilannut. Miten kuten, kun tunkee itsensä permannolle miksauspöydästä eteenpäin, niin meno on yleensä vähintään tyydyttävää.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Juu tietenkin. En mä enää ikinä aio mennäkään katsomoon. Missään. Taisin ottaa katsomopaikan, kun otin Hesaan kenttälipun. Tilapäinen mielenhäiriö kait.
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Kyllähän Tampereella on hiljaisempaa jossain määrin. Esim. juuri Maiden 06 ja Corpse 07 verrattuna samanlaisiin keikkoihin Stadissa ovat olleet eri tasolla. Mutta monesta on jäänyt hyväkin maku suuhun, kuten Heaven & Hell, Megadeth, Motörhead ja SLAYER yms yms. Samapa se missä se keikka on jos itsellä on meininki katossa. Ei mua ainakaan haittaa jos katsomossa vedetään popkornia itseni ollessa kentällä, tosin tunnelmaahan se hieman laskee jos porukka ei ole täysillä mukana. Kaikista huonoin yleisö kuitenkin taitaa olla Ruotsissa, jumalauta sitä touhua Maiden @ Globen 06. Koko ajan kannettiin hodaria ja kokista etc. katsomoon.

Kukin taaplaa tyylillään.

Toivottavasti silti tulossa kova keikka ensi vuonna! Maiden!
trooper77
Hang-Around
Hang-Around

Post by trooper77 »

No kuitenkin suurin osa porukasta on samaa Hesassa ja Treella... Yleisestikin kaikilla kovilla keikoilla... Ainakin ite aina näkee paljon samoja naamoja...

Hakametsän katsomohan on huono, ei siellä kunnolla pysty edes seisomaan tai tipahtaa alas....
26 YEARS WITH MAIDEN... AND STILL COUNTING!!!!
Suotana
Paholainen
Paholainen

Post by Suotana »

Katsomopaikat tosiaan ovat tylsiä varsinkin jos joutuu yksin jonnekkin sunnuntai kuuntelioiden keskelle, jotka istuvat siinä hiljaa mussuttaen pop cornejaan. Kyllä se pikkusen avittaa jos on porukkaa, jotka oikeastikkin koittaa nauttia siitä keikasta. En minä ainakaan Ozzyn keikalla viittinyt pahemmin alkaa riehumaan katsomossa, kun hiljasia heeboja siinä ympärillä, jotka eivät edes taputtanut missään vaiheessa. Kyllä mustakin vähän lähti ääntä sillon, kun Ozzy alko huudattaan yleisöä, mutta varmasti olisi jäänyt parempi maku suuhun keikasta jos olisin ollu vaikka kentällä! Sieltä ne innokkaimat yleensä löytyy. Persehä mulla puutu siellä Ozzy keikalla istuskellessa.

Heaven and Hellin keikalla (saunassa) ei onneks ollutkaan mitään helvata istumapaikkoja ja meininki oli katossa koko keikan ajan. Maidenin 06 keikasta jäi aivan mahtava maku suuhun vaikka olinkin katsomossa, mutta olnipahan kunnon seurassa sillo.
Noh, ens kesänä Maiden 2x kenttäpaikoilta :finger:
Hakametsän katsomohan on huono, ei siellä kunnolla pysty edes seisomaan tai tipahtaa alas....
Ehkäpä se on tarkotuksella :twisted:
Sandal
Wimp
Wimp

Post by Sandal »

Emmä tiä miks Tampereella on huono yleisö saattaa johtua hallista, mut oon kuullu et helsingin jäähalliskaan ei oo kauheen hyvä yleisö. Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Sandal wrote:Emmä tiä miks Tampereella on huono yleisö saattaa johtua hallista, mut oon kuullu et helsingin jäähalliskaan ei oo kauheen hyvä yleisö. Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
Eiks nämä ole vähän sellaisia juttuja, että kannattaa käydä itse kokeilemassa, eikä höpötellä kuulopuheita. Ei se yleisön aktiivisuus ole hallista kiinni vaan niistä ihmisistä siellä sisällä ja joissakin paikoissa jo ulkoa ennen keikkaa. En ihan vähään aikaan ole käynyt Hakametsässä jääkiekkoa katsomassa; minkälaista möykkää niissä peleissä on nykyään?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Lowerslave
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Lowerslave »

Sandal wrote:Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
Katsomoista en tiedä, mutta paikalla olleena voin sanoa, että kentällä oli täysi hurmos päällä. Nyrkkiä puitiin, käsiä hakattiin ja ennen kaikkea laulettiin mukana niin pirun kovaa. Filliksiltään Alicen keikka pieksee meikäläisen kirjoissa 14.11.2006 Maideninkin, jonka sentään vietin kokonaan aidalla pari metriä Daven nenän alla.

EDIT: Ei liittynyt mihinkään mitenkään, mutta tulipahan kirjoitettua...
Zanzaa
Wimp
Wimp

Post by Zanzaa »

Toni Brigatti wrote:
Sandal wrote:Emmä tiä miks Tampereella on huono yleisö saattaa johtua hallista, mut oon kuullu et helsingin jäähalliskaan ei oo kauheen hyvä yleisö. Kaverit sano et alices yleisö oli ollu siel ihan perseestä
Eiks nämä ole vähän sellaisia juttuja, että kannattaa käydä itse kokeilemassa, eikä höpötellä kuulopuheita. Ei se yleisön aktiivisuus ole hallista kiinni vaan niistä ihmisistä siellä sisällä ja joissakin paikoissa jo ulkoa ennen keikkaa. En ihan vähään aikaan ole käynyt Hakametsässä jääkiekkoa katsomassa; minkälaista möykkää niissä peleissä on nykyään?
Ainaskin mitä on tullut Tapparan peleissä käytyä niin kyllä siälä pidetään aikamoista mekkalaa koko pelin ajan.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Ja pari vkoa sitten Urheiluaamun haastattelussa Sakari Pietilä sanoi suurin piirtein näin: "Toivottavasti tämän pvän ottelussa olisi edes jonkinlaista tunnelmaa, kun normaalisti sitä ei täällä Tampereella juuri ole."

Tiedä sitten mikä on totuus. En ole tuolla käynyt itse muutamaan vuoteen katsomassa lätkämatsia.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
whitehorse
Hang-Around
Hang-Around

Post by whitehorse »

Kyllähän tämä Tamperelainen hevinkuunteluyleisö tuppaa nauttimaan musiikista melkolailla iisisti. Seisotaan portsariasennossa ja varovasti saatetaan välillä taputtaa jos sattuu se oma suosikkibiisi kohdalle. Ei täällä kyllä mitään mellakkaa saada aikaiseksi. Tulkaa siis muualta Suomesta oikein porukalla paikalle, niin varmasti saadaan yleisöön enemmän meininkiä! :-)

Tuossa aiemmin viitattiin että Alice Cooperin viime keikalla Helsingin jäähallissa oli ollut vaisu yleisö. Olen kyllä samaa mieltä, esimerkiksi lopussa Alicen "what's my name?" huudatukseen en kuullut yleisön vastausta... Itsekin olin kentällä melko edessä. Ei tää homma kyllä paikasta kiinni vaan porukasta joka sinne on saapunut. Ja mitä enemmän väkeä, sitä enemmän meteliä.
Warlock
Wimp
Wimp

Post by Warlock »

^Nimenomaan. Ja sitten vielä jos yksikään lautalainen ei ole kädet puuskassa yleisössä hiljaa kyhnyttävä idiootti, niin on kumma jollei se loppukaan väki siitä innostu. Itelläni ainakin edellisellä tampereen keikalla oli hiton hyvä meno tokassa rivissä.
Here we stand, Brothers us all...
All the sons, divided we'd fall...
^downhouse
Vempare
Vempare

Post by ^downhouse »

Joo Oulusta tullaan keikalle ja hulinaksi pistetään!! Saa nyt nähä kuinka eteen on mahdollisuuksia, koska Tampereelle tulen vasta itse keikkapäivänä junalla ja mihinhän aikoihin kerkeää jonotteleen. Kuinkahan kova tappelu on Tre etukarsinaan.. Itseä ainakin alkaa vituttamaan kohtuullisesti jos joutuu johonkin keskiväliin tai muuten vaan sellaiseen paikkaan missä porukka vaa seisoo ja mussuttaa makkaraa. Itse kuitenkin haluais hyppiä ja riehua mukana.. :roll:
Post Reply