Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?
Moderator: The Killer Krew
Täytyy tässä taas myöntää se, että myöhäisherännäinen oon Maidenin suhteen. Oon kuunnellu vasta pari vuotta ihan tosissaan eli jokapäiväisesti. Olin silloin 24. Kaveri soitti pari biisiä, joista toinen oli Hesan keikan Fear of the Dark tuosta Real live one:lta. Iski välittömästi ja sillä tiellä ollaan edelleen.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
but I´ll take your´s too!
-
- Crusader
Kertaus on opintojen äiti... Edelleen vuonna 1983, syyskuussa, kun kuulin The Trooperin Rockradiosta. Olin tiennyt bändin olemassaolosta silloin reilut 1.5 vuotta, mutta vasta tuosta The Trooperista tapahtui herätys.
Ja minäkin olin silloin 13-vuotias. Näyttää muuten tuo 13-vuotta olevan aika yleinen ikä Maidenin kuuntelun aloittamiseen. Onkohan heillä jokin koukku joka iskee puberteetin kynnyksellä kamppailevaan nuoreen mieheen.
Ja minäkin olin silloin 13-vuotias. Näyttää muuten tuo 13-vuotta olevan aika yleinen ikä Maidenin kuuntelun aloittamiseen. Onkohan heillä jokin koukku joka iskee puberteetin kynnyksellä kamppailevaan nuoreen mieheen.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- The King of Luvia
Kyllä se vuosi oli 82, kun notb iski hurrigaanin lailla ja siitä sitten 83 keikalle...jne .Kattelin tuossa yläasteen luokkakuvaa ja siinähän on allekirjoittaneella yllä mainittu college päällä.
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
-
- Viikonloppusoturi
juu itelläni Maiden diggailu alkaa varmaankin jossain 97 luvun alkupuoliskolla...veli sai jouluna '96 Best Of The Beastin lahjaksi ja siitä lähti hänen Maiden diggailu, itse en heti käyny diggailee levyä vaan se taisi vähitellen ruveta avautumaan mulle...
sitä en muista oliko kyseiseltä levyltä jotain suosikkibiisejä mutta jotenkin The Clairvoyant ja Hallowed Be Thy Name on jäänyt mieleen "ekoina muistoina"...
eli Maidenia olen kuunnellut nyt about 6 vuotta...
6 luokan luokkakuvassa olikin jo Maiden paita...siitäkin on jo justiinsa se about 6 vuotta...
nii ja veljen eka Maiden albumi taisi jos en väärin muista niin Iron Maiden...sen itseasiassa jotenkin kummallisesti muistan...
eikä todellakaan näy merkkejä kiinnostumisen lopahtamisesta...eikä varmaan koskaan tulekaan!
sitä en muista oliko kyseiseltä levyltä jotain suosikkibiisejä mutta jotenkin The Clairvoyant ja Hallowed Be Thy Name on jäänyt mieleen "ekoina muistoina"...
eli Maidenia olen kuunnellut nyt about 6 vuotta...
6 luokan luokkakuvassa olikin jo Maiden paita...siitäkin on jo justiinsa se about 6 vuotta...
nii ja veljen eka Maiden albumi taisi jos en väärin muista niin Iron Maiden...sen itseasiassa jotenkin kummallisesti muistan...
eikä todellakaan näy merkkejä kiinnostumisen lopahtamisesta...eikä varmaan koskaan tulekaan!
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
-
- Hang-Around
-
- Hang-Around
Mulla alkoi joskus vuonna '93, kun kuulin kaverin isoveljeltä kasetilta Real Dead Onea. Olin 12-vuotias tuolloin. Pakkohan oli sitten äänittää itselleen kopio kyseisestä kasetista, joka myös oli kopio! Tiukat soundit!
Silti kolahti kertaheitolla. Eka levyni taisi olla Real Live One.

"Välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
-
- Peräruiske
Joskus vuonna '99 ostin Carmageddon2:n ja heti lävähti Aces High soimaan, mutta koska olin liian pieni (?) niin en ostanut levyjä vaan kuuntelin Maidenia ainoastaan ko. pelin kautta. Kunnollinen kuuntelu taisi oikeastaan alkaa vasta n. 1½ vuotta sitten kun kaverilta otin Rock In Rion lainaan. Siitä lähtien on sitten ollu raudat ylhäällä! 

K A L E V A N P A L L O 1 9 2 9
-
- Hell Rat
^Melkein sama kuin minulla, mutta kaveri lainasi viime vuoden puolenvälin jälkeen kyseisen pelin. Tuli kuultua Aces High, The Trooper, Man On The Edge ja Be Quick Or Be Dead. Peliä tuli pelattua PALJON ja Be quick or be dead ja man on the edge soivat kyllästymiseen asti, enkä pidä niistä vieläkään, harmi.
Sen jälkeen lainasin kaverilta Best Of The Beastin ja lähinnä siitä sitten alkoi kunnolla kuuntelu. Fear of the darkin liveä taisin kunnella kymmenenkin kertaa putkeen. Ei tässä nyt olla kuunneltu kuin vähän yli vuoden. Puoli vuotta meni maidenia kuunnellessa ja sitten tulikin enemmän muita bändejä, silti maiden pysyy ykkösenä. Eka kerta maidenia kattomassa livenä vasta joulukuussa.
Maidenin kuuntelun alussa olin 13-vuotias ja nyt 15.

Maidenin kuuntelun alussa olin 13-vuotias ja nyt 15.
-
- Roudari
Muistan selvästi että se oli joskus ehkä 12-vuotiaana, kun kaveri soitti Fear of the Darkin liveversiota..
En kyllä muista ihan heti innostuneeni, mutta sitten kuulin taas lisää biisejä kuten Trooperin ja siitä se lähti..

En kyllä muista ihan heti innostuneeni, mutta sitten kuulin taas lisää biisejä kuten Trooperin ja siitä se lähti..

"A penny will hide the biggest star in the universe if you hold it close enough to your eye."