"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%

Total votes: 158

7th s0n
Hang-Around
Hang-Around

Post by 7th s0n »

playboy wrote:
Lappis wrote:Riidat poikki ja fanittakaahan pelkästään Arskaa
Mikä siinä Arskassa niin hienoa on?

Arska vaan on niin uuber kova jätkä että sitä on pakko fanittaa :lol:
playboy
Hang-Around
Hang-Around

Post by playboy »

Edward Mannerheim wrote:
Roskisdyykkari wrote:
playboy wrote:Maidenin levyt pitää aitoina olla, se on periaate. Muuten tuota faniutta ei kyllä tuolla tavalla voi mitata. Kaikki varmaan itse tietää onko aito vai ei.
Tuo on minusta aika ääliömäinen väite, itse ainakin ostan levyjä sen perusteella kuinka hyviä ne ovat, enkä sen perusteella että olisin "enemmän fani kuin joku muu".
Hä? Miten sait rattopojan kommentista vedettyä tuollaisen johtopäätöksen?
Kaverihan otti kantaa siihen, että niiden levyjen pitäisi olla aitoja eikä esim. netistä imuroituja. Eikä faniutta voi mitata omistamiensa levyjen määrällä/muodolla, jokainen tietää itse onko fanboy vai ei.

Noin minä ainakin ymmärsin ton kommentin, joka ei ainakaan mun mielestä ole yhtään paskempi. :?
Rattopoika! ei. Mutta hienoa sentään etä ymmärsit viestini pointin.
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

7th s0n wrote:
playboy wrote:

"Mii big aanold, gad givmi strong, bat whai not eni brein"(lausutaan miten kirjoitetaan) En tiiä jätkän näyttelijän lahjoista, esim. isäni on supermies... Mitä helvettiä!? no terminaattorit menee. ja kai se yhtä osavaltiotakin pystyy hoitamaan.
Peto
Hang-Around
Hang-Around

Post by Peto »

Ainoa "piraatti"-Maiden on ollut nauhoitettu Powerslave silloin, kun se ilmestyi. Kaikki muut olen ostanut ja toki myös sen Powerslavenkin.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Kauan olen topicia seurannut, ja nyt kerron mielipiteeni. Monessa, melkein kaikissa, viesteissä on ollut hyvä pointti (Lappiksen Arskoissa varsinkin), mutta loppujen lopuksi ei sitä fanitusta voi mitenkään määrittää.
Joku sanoi 2 tai 3 sivulla, että aika määrää faniuden, ja että kuukauden ajan Maidenia kuunnellut ei voi olla fani. Tuossa olen eri mieltä. Aika ei määrää, vaan se miten se kolahtaa. Kumma ajatus, että olen ollut fani vasta heinäkuusta, ja matkalle on mahtunut ties mitä, ja ihan tosifaniksi itseni lasken. Mä nimittäin olin Fani jo ensimmäisinä viikkoina kun ostin virallisen, ensimmäisen Maiden-albumini. Siitä lähtien ei ole ollut paluuta, eikä aika ole vaikuttanut siihen, miten faniuteni on kehittynyt.

Oikea, todellinen fani saa musiikista irti jotain pintaa syvempää. On hyvää musiikkia, ja Hyvää Musiikkia. Jälkimmäinen pureutuu aivoihin syvälle, ja jättää jopa ensikuulemalta jäljet. Kun kuulin ensimmäisen kerran SSOASS-kappaleen, se pureutui heti niin syvälle minuun, että vieläkin sitä kuunnellessa samat, ensikertalaisen kylmän väreet hiipivät pitkin selkää.
Ostetun materiaalin nojalla ei voi faniutta mitata. Lataamiseen suhtaudun kaksipiippuisesti. Jos ei veny budjetti (esim maan kalliin elintason) takia levyjen ostamiseen, mutta on aidosti kiinnostunut bändistä, on mielestäni ihan suotavaa sitten omistaa poltettuina. Myös se on "tosi Fanius"-heräämisen merkki, että musiikki herättää halun tutkia bändiä ja etsiä siitä lisää tietoa.

"tosi fanius" on monitahkoinen juttu, mutta todellisen fanin erottaa kyllä ihan päältäpäinkin, kunhan tarpeeksi todellinen on. :wink:
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

EDDIE666 wrote:
7th s0n wrote:
playboy wrote:

"Mii big aanold, gad givmi strong, bat whai not eni brein"(lausutaan miten kirjoitetaan) En tiiä jätkän näyttelijän lahjoista, esim. isäni on supermies... Mitä helvettiä!? no terminaattorit menee. ja kai se yhtä osavaltiotakin pystyy hoitamaan.
Offtopic: Leffan nimihän oli Isäni on Turbomies. Aika härskiä kutsua Arnoldia aivottomaksi. Hän on sentään onnistunut kaikessa mihin on ryhtynyt. Seitsenkertainen Mr. Olympia, ja kiinteistökaupoilla rikastunut multimiljonääri jo ennen kuin hänestä tuli maailman suurin elokuvatähti. Näyttelijänlahjoja tärkeämpää kaikissa hänen tekemisissään on ollut karisma, jota häneltä ei puutu.
Pah
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pah »

Arska presidentiksi vaikka väkisin! Ovatko aiemmatkaan USA:n presidentit olleet sen kummempia? Olihan siellä jo kahdeksan vuotta vallassa dementoitunut entinen b-luokan näyttelijä, jonka mielestä faktat olivat "tyhmiä asioita" ja yksi puu saastutti enemmän kuin tuhat autoa. "you need to terminate the terrorists!"
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^No miten olisivat vaikka Kennedy ja Carter? Kennedy pääsi hengestään yrittäessään pitää USA:ta poissa Vietnamista ja Carter jäi yhden kauden presidentiksi kun yritti välillä diplomatiaakin ongelmien ratkaisemiseksi.

Siinäpä offtopicia kerrakseen.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

^Pakko laittaa tohon, notta keskustelunaiheena kyllä paljon mielenkiintoisempi, kuin itse ketjun aihe. :D

Nyt loppu OT.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Pah
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pah »

Oman käsitykseni mukaan Kennedy lähetti pommikoneet Kuubaan, amerikkalaissotilaat Vietnamiin ja uhkasi neuvostoliittoa ydinsodalla. Noh on Carter jotain hyvää saanut aikaan, ehkä? Jos unohdetaan Indonesian ja Itä-Timorin jupakoissa sonnustautumista. Pahoittelut näistäkin off-topic jorinoista.
Jos edes vähän asiastakin niin olen huomannut että maiden-fanit ovat todella mukavia. Joko maiden houkuttelee mukavia ryhtymään faneiksi tai sitten maidenfanius muokkaa ihmisistä mukavia :D
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Tai sitten loput ovat Lappiksia tai Lappiksen sukulaisia 8)
"To be alive is more than just breathing"
Pah
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pah »

^
Ai hitsi, kun käy kateeksi tuo, kun jotkut osaavat vähätellä noin etevästi omaa egoaan 8) Niin tai sitten ne muutkin ovat mukavia vaan sen takia että ovat maiden-faneja, vaikka muuten eivät mukavia olisikaan..
WallyGee
Wimp
Wimp

Post by WallyGee »

Lataan netistä lähinnä videoita, mutta kun haluaa tutustua itselle uuteen bändiin,niin tulee ladattua joitakin biisejä ennen ostamista. Maidenin kohdalla pätee sama. Ei minua haittaa jos joku lataa Maidenia netistä ja ostaa levyn sitten kun on rahaa. Että näin minun mielestäni.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Enpä usko että levyjen lataamisella ja ostamisella aitona on mitään tekemistä faneuden kanssa. Kuitenkin varmaan suurin osa faneista haluaa ostaa ne levyt. Laatu ja onhan se hienoa että kokoelmaa on. Ja tukee samalla bändiä.

Ostetaan nyt vaan ne levyt ja tuetaan Maidenia. Voi olla että Maiden on muuten kohta konkurssin partaalla... :lol:
Revelations
Peräruiske
Peräruiske

Post by Revelations »

-Itse en lataa oikeastaan kuin bootlegeja ja jotain muuta, esim. videoita. Olen uuden sukupolven MAiden-kannattajia, joten en ole kuunnellut kovin pitkään maidenia, jonka takia kaikki levyni ei ole edes aitoja, vaan poltettuja. Tarkoituksena olisi kuitenkin hommata kaikki aitoinakin
-Kenenkään toisen faniutta on mielestäni lapsellista mennä arvostelemaan. Jos ei tiedä MAidenista paljoakaan, ei sillä kannata hehkuttaa, mutta jos tietää paljon, ei sillä parane kehuakaan.
-Jos miettii, miten olla oikea fani, voin sanoa että se jonka elämä pyörii MAidenin ympärillä on oikea fani. Itse voin sanoa itseäni faniksi, sillä voin sanoa MAidenia harrastuksekseni. SE on vapaa-ajan jutuistani tärkeimpiä ja käytän siihen paljon aikaa.
Edward the 2nd
Hang-Around
Hang-Around

Post by Edward the 2nd »

Itse lataan kyllä Maidenia, mutta se ei tarkoita ettenkö ostaisi myös aitoa. Ensin ostan aidon, sitten lataan jos haluan jonkun kappaleen vaikka polttaa jollekkin personal best of-levylle. Tämä koskee muitakin bändejä kuin Maidenia. Kyllä minä tästä latailustakin huolimatta sanoisin olevani aito fani.

PS. Piraatteja tai toisten polttamia en sorru koskaan ostamaan. Aitoa sen olla pitää.
Satan has left his killing floor
Satan is coming back for more
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Pah wrote:Arska presidentiksi vaikka väkisin! Ovatko aiemmatkaan USA:n presidentit olleet sen kummempia? Olihan siellä jo kahdeksan vuotta vallassa dementoitunut entinen b-luokan näyttelijä, jonka mielestä faktat olivat "tyhmiä asioita" ja yksi puu saastutti enemmän kuin tuhat autoa. "you need to terminate the terrorists!"
Jostakin olen lukenut/kuullut että arnold ei pysty hakemaan presidentiksi, koska ei ole syntynyt usa:ssa. Mutta en mene varmaksi tuosta, mutta jos saa/saisi hakea pressaksi niin eiköhän se olis jo hakenu?
Pah
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pah »

^
Ainahan se on mahdollista muuttaa perustuslakia, että se olisi mahdollista.
Kumma homma tuo kyllä. Tuolla logiikalla Amerikan presidentiksi pitäisi valita vain intiaaneja. Kaikki valkonaamat on eurooppalaista sukujuurta.. ja tummaihoiset Afrikasta.
Ja Arnold ei hae presidentiksi vaan häntä pyydetään/rukoillaan :wink:

Selvyyden vuoksi en siis oikeasti halua häntä presidentiksi, en voi mitään sille että olen itse niin paljon viisaampi ja parempi vaihtoehto :lol:

No mutta asiaan:
Netistä Maidenia latailevat voivat keskustella kukkaronsa ja omantuntosa kanssa, en ota sen enempää kantaa.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Bogardus wrote:Enpä usko että levyjen lataamisella ja ostamisella aitona on mitään tekemistä faneuden kanssa. Kuitenkin varmaan suurin osa faneista haluaa ostaa ne levyt. Laatu ja onhan se hienoa että kokoelmaa on. Ja tukee samalla bändiä.

Ostetaan nyt vaan ne levyt ja tuetaan Maidenia. Voi olla että Maiden on muuten kohta konkurssin partaalla... :lol:
Näinhän se menee :lol: Huijuijuijui maiden menee muuten konkkaan
Into Iron Maiden Since 1983
DamageCase
Wimp
Wimp

Post by DamageCase »

Kaikki ladatut Maidenin biisit löytyy aitona hyllystä. Muutenkin levyostoksissa lataan aluksi biisin tai pari kokeeksi, jos on hyvää, heti tilausta. Tai sitten ostan suoraan randomilla.

Eli myönnän warettavani vähäsen, mutta pidän silti itseäni Maidenfanina.
Seitan
Wimp
Wimp

Post by Seitan »

En lataile musiikkia kaikki tarvittava ostetaan tai jo on. En ole ikinä ladannu yhden yhtä kappaletta koneelle.
I don't believe in heaven or hell
I believe a place called beyond
-King Diamond
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Näitä juuttuja kun tässä topicissa selailee, huomaa kyllä ettei latailu ole kovinkaan suuri haitta Maidenille, tai yleinsäkkään Heavy Metal artisteille. Näkeehän tuon jo siitäkin, että metallia löytyy suosituimpien listoilta yhtenään, kaiken pop tuuban keskeltä. Kuuntelu kun pertustuu yleisesti ottaen yhtyeen musiikin arvostamiseen, eikä pelkän yhden hitin metsästämiseen. Näin ollen jokainen joka edes hieman vakavissaan ottaan kyseisen genren musiikin, oletettavasti omistaa vain aitoja julkaisuja.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Judas_Rising
Hang-Around
Hang-Around

Post by Judas_Rising »

^ tuo on hyvä pointti. Hevihän on levylistoilla yleensäkkin kärjessä ja tästä päättelemme:

A. räppärit ja popparit lataavat musiikkia koneelle jos sellainen ghetosta löytyy, ja metsästävät näitä yhden hitin singlejä

B. Hevareita on niin helvetisti enemmän kuin poikkeus yksikköjä räppäri/poppari kategoriassa.

C. Long Live Rock and Roll

juu että kyllähän piokkeuksia löytyy, ettei mikään veden pitävä teoria ole...

EDIT: laitoin hiukan selkeemmäksi...
-Ilman mutkia tie on suora
-On vaikea aivastaa kun pitää lintua kädessä
-Vesi on tärkeää. Ilman vettä kukaan ei oppisi uimaan ja kaikki hukkuisivat'

-Norjalaisia sananlaskuja
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

^Ehkäpä, mutta meikäläisellä olisi tarjota hieman yksinkertaisempi ja ehkä loogisempi selitys. Maiden on tehnyt sen pohjatyönsä jo kauan ennen tätä internet-kulttuuria ja ei tarvitse sen "vetoapua." Bändi on jo sen luokan instituutio, että levyt löytävät kyllä kotinsa ilman nettiäkin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Frontier90
Hell Rat
Hell Rat

Post by Frontier90 »

Itse en pidä tästä Hevarien ja hopparien vastakkainasettelusta yms.. jokainen tykkää siitä mistä itse haluaa ja toki löytyy näitä massateinejä jotka kuuntelee näitä hittejä pelkästään, eikä räp-artistien tai heavy-orkestereiden tuotantoa kokonaisuudessaan.
Locked