Iron Maiden 6. ja 7.7.2005 Hartwell Areenalla

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Keikkahan voitti aivan ylivoimaisesti pari vuotta sitten olleen DoD- keikan.

Itse olin näkörajoitteisilla paikoilla, mutta onneksi sieltä kuitenkin näki mainiosti! Meno oli yleisön puolesta ihan kaikkialla aivan täydellistä, voisikohan samankokoisesta yleisöstä lähteä missään muualla noin paljon ääntä? Todetaan tähän lämppäristä että aika hirveätä, tosin olihan sekin paljon parempaa kun Sabbathin lämppäri Soulfly. Maidenista:

Bändi oli aivan uskomattomassa vedossa ja settilista oli itse täydellisyys. Itse olisin halunnut kuulla vielä To Tame A Landin tai Killersin, mutta harvoin mikään bändi vetää näinkään loistavaa settiä!

Näkörajoitteisilta paikoilta kiinnitin huomiota kun Bruce meni niistämään useasti esim biisien soolon aikana lavan taakse. Trooperissa Brucen asu oli ihan vekkuli. Pakko kait se on Brucen spiikeistäkin kommentoida: aivan loistavia, tämä todistaa sen että Bruce on ehdottomasti paras live-esiintyjä. Ei jumankauta kun huvittaa vieläkin :D .

Paras keikka kyllä ikinä, aivan loistavaa... tuskin maltan odottaa kun Maiden vierailee Suomessa ensi vuonna (kuten oletettavasti vierailee).
--
Mainitaan vielä hauska juttu: keikan jälkeen Dave ja Janick menivät bäkkärille aivan paikkojeni vierestä niin kaverin kanssa pienessä "keikkahumalassa" (:D) juostiin tietysti vähän perään ja Janick Gershän sieltä hymyillen vilkuttikin suoraan meille.

Hah, kruunasi muutenkin loistavan illan!

--

Edit: Lisätään vielä, että saatiinpa kavereiden kanssa pistettyä kunnon aallotkin liikkeelle!
Ja mitään keikkatavaraa en ostanut, olkoon se minun mielenosoitukseni niille, jotka määräävät noiden hinnan. Perkele, rahathan ihan imetään ihmisiltä pois, voisiko olla kalliimpaa kamaa?
Last edited by Roskisdyykkari on Thu Jul 14, 2005 23:01, edited 1 time in total.
Jermus
Wimp
Wimp

Post by Jermus »

Nyt on viikko kulunut ensimmäisestä maiden keikasta ja vieläkin oon ihan sekaisin :D

Lauloin joka biisissä niin mukana, että piti apteekista käydä hakemassa lääkkeitä nielutulehdukseen :D Mutta se oli sen arvosta..

Ens vuonna Stadikalla pitää laulaa vielä kahta kovemmin!!
You'll die as you lived in a flash of a blade...
flying Icarus
Hell Rat
Hell Rat

Post by flying Icarus »

^Itsellänikin yhä hieman ääni maassa ja kurkku turvoksissa THE Keskiviikon jäljiltä. :?
Pihvi
Vempare
Vempare

Post by Pihvi »

"No matter what happens, these motherfuckers will never, ever win" + Remember Tomorrow & huikea sytkärimeri. Sanattomaksi veti. Enempää Lontoon-jutut eivät jampoissa näkyneet, vaikka varmasti tapahtumat olivat takaraivossa koko päivän. Hieno homma ettei keikkaa peruttu, vaikka eväät siihen varmasti olivat.

Kova oli ttämä torstain setti. Ilmeisesti soundit olivat paljon paremmin kunnossa kuin keskiviikkona, hyvin siis toimi. Aalto kiersi areenaa tuttuun tyyliin ennen keikkaa, ja ihanasti valot sammuivat aivan yllättäen ja Ides of March alkoi ikäänkuin aaltojen keskellä.

Biisilista oli kyllä huikea, ja oli todella kiva ettei sitä stnan Can I play with Madnessia tarvitsekaan joka keikalla kuulla. Siis Prowler, Phantom.., Rue Morgue, Another Life, Drifter.. Huikeita vetoja kaikki. "Tunnetuimmista" parhaat olivat varmaankin Where Eagles Dare ja perkele Revelations! Die with your Boots on on kyllä mukava "lisä" settiin. Sehän soitettiin myös DoD-kiertueella. Wrathchild ja Running Free olivat 'ne' huudatusbiisit, ja meteli oli aika huumaava. Troopereista ja muista klassikoista ei sen enempää, kuin että nostaahan se aina mielialaa kun Bruce huitelee Union Jackin kanssa, punainen ratsupoliisirotsikin oli kyl ihQ.

Dave Murray oli kuitenkin lavan ehdoton kingi. Oli todella suuressa roolissa, ja heitti sopivasti omia juttuja sooloihinsa, joita hän veti selkeästi eniten kitarakolmikosta. Pakkopaitaan puettu Eddie taas ei lavalla kauaa viihtynyt, teknisiä ongelmia? Se Piece of Mind -lavantaakse ilmestynyt aivo-Eddie oli kyllä aikas hieno.

Ainoa selkeä huono juttu oli soittojärjestys: Sanctuary oli...hmmm...surkea lopetus huikealle keikalle. Run to the Hills omalle paikalleen, prkl. Muutenkin encorekolmikko olisi voinut olla parempi. Running Free toimii, mutta Drifter&Sanctuary.. Hmhm. Phantom of the Opera oli ollut selkeää encore-kamaa. Itse biiseistä enjaksa avautua. Joitain helmiä jäi soittamatta/joitain helmiä soitettiin, seonainaniin. Charlotte the Harlot olisi kyllä saanut jäädä settiin koko kierteen ajaksi.

Ainoa mikä vähän "häiritsee", on yleisön käyttäytyminen kentällä. Pelkäksi käsillä huitomiseksihan se tuppaa jäämään, voisi nimittäin luulla, että edes jonkinmoinen pitti saataisiin aikaan. Luohan se aina tunnelmaa, vaikka eihän tästä hirveästi voi valittaakaan, ääntä sentään riitti.

Ja sen kerran kun mulla ei ole rahaa, ne on tehny Suomella oman kiertuepaidan.. Ärrrh! Tai ehkä hyvä, 40e on t-paidasta helvetin suolainen hinta.. Mut-ta, aika once in a lifetime -tilaisuus.

Ps. Jos jäi toviksi kaljoille areenaan, sieltä ei tahtonut päästä ulos jonkun narikkahärdellin takia. Jumalauta, 20min piti odotelle että josko pääsis pois. Ei niin!

Ps2. Copypaste urles!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Pihvi wrote:

Ainoa mikä vähän "häiritsee", on yleisön käyttäytyminen kentällä. Pelkäksi käsillä huitomiseksihan se tuppaa jäämään, voisi nimittäin luulla, että edes jonkinmoinen pitti saataisiin aikaan.
Ei helvetissä! Maideniin pitti ei todellakaan sovi, Slayer ja Corpse on eri asia.
Kyllähän yleisö pogosi Hallowed be thy namen aikana jumalattomasti, ei se nyt ihan pelkkää käsien heiluttelua ollut. Maidenin keikalla pitää olla ilmakitarointia ja moshaamista, mitään pittiä en todellakaan halua.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hah, kyllä siihen pitti tuli meidän vieree kentällä ku pari jätkää alko tappeleen :D Kehuin kaverille, että MOSHPIT, mutta kyllä ne sitte rauhottu. Keikka jatku ja täts it
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Pihvi wrote:Die with your Boots on on kyllä mukava "lisä" settiin. Sehän soitettiin myös DoD-kiertueella.
Mitä? Koska? Missä? Milloin?
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Tarkoittanee Give me Ed- kiertuetta?
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Jep, eiköhän. Pakko kiusata. :D
Truu_Seitan
Peräruiske
Peräruiske

Post by Truu_Seitan »

Mitä? Mitä?! MITÄ?!!

Ai täällä menee siis minun lakanbanderollistani kaikki kunnia yksin Kellari-Jeesukselle? MEITÄ OLI KUULKAAS KAKSI

(Minun lakanani :? )

Keikasta sen verran että paha periköön EMI:n lämppäri valintoineen.
Turha tässä on illasta sepustaa kuinka mahtava ja hieno ja uljas...
Kyllä kaikki sen tietää mitä se oli ja se nyt on tässä ilmoitettu jo monesti.

Muistakaa se oli Meidän banderollimme :)
Kani kuittaa!
-Tä-tämä oon loppuuuh!
-Suus kiinni!
Pihvi
Vempare
Vempare

Post by Pihvi »

condemned wrote:
Pihvi wrote:Die with your Boots on on kyllä mukava "lisä" settiin. Sehän soitettiin myös DoD-kiertueella.
Mitä? Koska? Missä? Milloin?
Pöh, että voi olla nuin tarkkoja :roll: Give me Ediä tosiaan meinasin.

Ja juu, Asa, jonnekin se sopii, jonnekin taas ei. Minulle sopisi pieni action, eikä kieroon katsominen, jos hieman tykkää riekkua kentällä. Toki, en kiistä, etteikö tunnelma olisi kohdillaan nytkin, mutta.. Höh, ei kännissä voi enempiä avautua, juoksin sentään Ratinan stadionin alasti ympäri tänään! Repikää siitä!
bLindy
Vempare
Vempare

Post by bLindy »

Ensimmäiseksi Maidenin keikaksi voi sanoa että ei koskaan voinut ajatella että tälläinen meininki voisi olla :) Ensi kerran 100% varmasti uudelleen mukana :finger:
Moonstruck
Vempare
Vempare

Post by Moonstruck »

Uskomattoman hieno eka Maiden-keikka tuo 7.7. minullekin! Ehdottomasti paras tunnelma kaikista keikoista missä olen ollut. Ja Maidenin show tietenkin omaa luokkaansa.

Muutama kuva löytyy täältä.
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

^ Tervetuloa laudalle ja kiitokset kuvista, on meinaan melkosen laadukkaita fotoja.
"Life goes on....until it doesn't"
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Moonstruck wrote:Uskomattoman hieno eka Maiden-keikka tuo 7.7. minullekin! Ehdottomasti paras tunnelma kaikista keikoista missä olen ollut. Ja Maidenin show tietenkin omaa luokkaansa.

Muutama kuva löytyy täältä.
Oli todellakin loistavia kuvia. Saa taas mukavia taustakuvia koneelle. Kiitos 8)

EDIT: Pistin yhden kuvistasi taustakuvaksi, enkä meinannut uskoa silmiäni. Loistavaa laatua.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Muutama kuva löytyypi nyt myös viralliselta saitilta...On the road in Finland, niin ja 06/07/2005Nicko's Diary, olkeepa hyvä.

http://www.ironmaiden.com

Kuvissa vaan päivämääränä 18.7 ?!? Mutta kyllä nuo Helsingistä näyttää olevan...
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
WBNicko
Hang-Around
Hang-Around

Post by WBNicko »

^On lisätty silloin, eli tänään.
Ja helsingin keikoista ei kyllä vielä ole päiväkirjassa mitään.
Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

^Eipä ole, eikä nuo kuvatkaan minulla jostain syystä oikein pelaa. Tai siis, kun klikkaa tulee vain tyhjä uusi ikkuna. Kuvaa koetin tallentaa koneelle, mutta tuli tuollaisessa pikkuruisessa koossa, josta ei paljoa erota. Höh.
Piece Of My Mind
Berserkki
Berserkki

Post by Piece Of My Mind »

Kyllä ainakin itellä pelaa moitteettomasti... Tosin mitään herkkua ei ollut siirtää noita koneelle, avaa-lataa-tallenna-sulje, ja uudestaan... Mutta nytpä onkin kattava paketti kuvia koneella, vieläkun saisi mustetta tulostimeen lisää, niin saisi noita photoja ihan käpelöitäväksikin.
And realize you are living the golden years...
6.7.2005 12.11.2006 14.11.2006 15.11.2006 17.7.2008 18.7.2008 2.8.2008
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Pit kuuluu rässiin ja Deathmetalliin, ei heavyrock-bändin keikalle. Piste.
"To be alive is more than just breathing"
aceshigh
Peräruiske
Peräruiske

Post by aceshigh »

Lappis wrote:Pit kuuluu rässiin ja Deathmetalliin, ei heavyrock-bändin keikalle. Piste.
Näin on. Ylenpalttinen letin heiluttelu näyttää kanssa tyhmältä Maidenin kanssa. Kyllähän jotkut biisit saavat pään vispaamaan mutta ei samaan tyyliin kuin vaikka Slayer.

Tuosta tulikin mieleen, nauratti suuresti Ullevin keikalla se tyyppi jota kuvattiin Remember Tomorrown alussa, letti heiluu kuin heinämies :lol:
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Lappis wrote:Pit kuuluu rässiin ja Deathmetalliin, ei heavyrock-bändin keikalle. Piste.
Nyt tarttee suomentaa ukkokerhon jäsenelle, mikä ihmeen "Pit" ? :oops:

Kiitos jo nyt :)
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
aceshigh
Peräruiske
Peräruiske

Post by aceshigh »

jarmila wrote:
Nyt tarttee suomentaa ukkokerhon jäsenelle, mikä ihmeen "Pit" ? :oops:

Kiitos jo nyt :)
Mosh Pit, eli tämmöinen ympyrän muotoinen alue missä meininki ältyy "tönimiseksi". Kuitenkaan tarkoitus ei ole vahingoittaa ketään pitissä olevaa. Itsekin tullut muutaman kerran oltua, hauskaa ja hikistä on ollut. AInut mikä vituttaa näissä Suomen "piteissä" on se että osa ei auta kaveria.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

aceshigh wrote:AInut mikä vituttaa näissä Suomen "piteissä" on se että osa ei auta kaveria.
Riippuu vähän pitistäkin. Yleensä pitit missä itse olen ollut ja useimmiten nähnyt niin kaatunut kaveri nostetaan ylös ja homma uudestaan pyörimään. Se on oikein se.
aceshigh
Peräruiske
Peräruiske

Post by aceshigh »

condemned wrote:
aceshigh wrote:AInut mikä vituttaa näissä Suomen "piteissä" on se että osa ei auta kaveria.
Riippuu vähän pitistäkin. Yleensä pitit missä itse olen ollut ja useimmiten nähnyt niin kaatunut kaveri nostetaan ylös ja homma uudestaan pyörimään. Se on oikein se.
Joo näinhän sen pitäisi olla ja itse ainakin isompana kaverina pidän "pienempien" puolta. Valitettavasti on niitä jotka eivät tuota kaatuneen kaverin auttamista tajua vaan painavat 20 kaljan ja apinan raivolla menemään.
Post Reply