THUNDER wrote:
Ajallisesti ei tietenkään ole pitkä tuo soolopätkä, mutta tarviiko niitä sooloa olla kolmea..?, tilalle vaikka joku kitaraharmoniapätkä loppuun.
Jaa a, oletko kuunnellu Dance of Deathiä viimeaikoina? Löytyy meinaan jokusen verran kappaleita, joista löytyy kolme sooloa ja usein joka ikinen soolo on törkeän kova, vähintään 2/3-osaa. Taitaa AMOLAD:ilta löytyä jokunen veisu myös, joka sisältää kolme kovaa sooloa, muttei ehkä niin paljoa. Pointti on, että miksipäs ei jos soolot toimivat?
Itsehän olen aina pitänyt Maidenin sooloista älyttömästi, järjettömän mieleenpainuvia ja tyylitajuisia sooloja ovat herrat saaneet uransa varrella aikaiseksi. Ehkä vähän törkeän isot fanilasit päässä, mutta entäs sitten. Noh, mielipiteet kullakin.
Jaa ovatko nuo soolot sitten hyviä? Adrian tykittää tuttuun tapaansa tiukan ja mahtavan soolon, en nuottiakaan vaihtaisi. Jossain välissä tuli Adrianiakin vähän mollattua livesoitannan lepsuisuudesta edellisellä kiertueella, mutta kyllä tämä tipautti taas leuan lattiaan, eikä sitä vieläkään ole saatu ylös. Dave sensijaan on yllättävän pahassa syöksykierteessä ollut aina tuon mainitun Dance of Deathin jälkeen. Edellisellä levyllä ei niitä ihan killerivetoja ollut paljoa, vaan päälle puski pieni laiskuuden ja mielikuvituksettomuuden maku. El Doradossa on ihan jees soolo, tietyllä tapaa ainesta löytyy, mutta selkeä hallitsemattomuus ja lopetuksen ontuvuus rokottavat pisteitä. Janickilta tosiaan tylsä perusräpellys, mikä ei yllätä, vaikka miehellä omat hetkensä ovatkin.
Noh, ymmärtäähän tuon jos jollekin ei maistu, mutta puhtaasti voin sanoa soolojen osalta Iron Maidenin tarjoilleen melkeinpä sitä parasta antia aina mun makuhermoille tällä saralla.
Itse biisistä en uskalla sanoa vielä paljoa mitään, sen verran tärkeästä bändistä on kyse. Kuulun siihen porukkaan jolle tämä toimii hemmetin hyvin, mutta kovinkaan objektiivisella näkemyksellä en vielä pysty biisiä katsomaan. Todetaanpa nyt, että löytyy ainakin sitä riffiä ja se lupaa hyvää.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...