The Chemical Wedding: Elokuva
Moderator: The Killer Krew
-
- Sateentekijä
-
- Hell Rat
IMDB:n arvostelut ovat aika vaikuttavaia. Ka. yli 8 tähteä, 70% on antanut leffalle täyden kympin. Tosin vain 80 äänestänyttä.
Itsellä pinnalla pyörii kysymys siitä kuinka moni jo näin varhain leffan nähneistä arvostelee Maidenlasit päässä.
http://www.imdb.com/title/tt0974536/ratings
Itsellä pinnalla pyörii kysymys siitä kuinka moni jo näin varhain leffan nähneistä arvostelee Maidenlasit päässä.
http://www.imdb.com/title/tt0974536/ratings
We'd go where no man has gone before. And stay twice as long.
-
- Kundalini
En ymmärrä miksi elokuvaa pitää ylipäätään arvostella Maiden-lasit päässä. Varmaan Bruceakin vituttaisi, jos leffa saisi hyviä arvosteluja pelkästään kun sen tekemisessä on ollut mukana Maiden-laulaja.Penjami Breeg wrote:Itsellä pinnalla pyörii kysymys siitä kuinka moni jo näin varhain leffan nähneistä arvostelee Maidenlasit päässä.
Toivottavasti leffa on oikeasti hyvä. Mistäs tilasitte? Saako sitä Suomesta?
EDIT: sori siihen alas ihan ...ti
Last edited by OsmaGunner on Sat Sep 13, 2008 0:00, edited 1 time in total.
-
- Crusader
Pankaas jotain kommenttia ihan leffasta leffana. Kyllä mä ton hankin, mutta on saanut niin pirun epätasaista kommenttia. Osa lyttää ihan paskaksi ja toisen ylistää lattiasta kattoon, keskitietä ei pahemmin löydy. Pääosa vedetään överiksi, siitä ollaan yhtä mieltä, yleensä positiivisessa mielessä.
Varovaisesti tunnustellen tuntuu olevan mulle sopivaa matskua, mutta harvinaisen vaikeaa on päätellä mitään kommenteista. Tuskin mä tosta yli 7 euroa maksan kumminkaan, ehtiihän tässä odotella.
Varovaisesti tunnustellen tuntuu olevan mulle sopivaa matskua, mutta harvinaisen vaikeaa on päätellä mitään kommenteista. Tuskin mä tosta yli 7 euroa maksan kumminkaan, ehtiihän tässä odotella.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Kundalini
Olipas aika pätevä leffa. Otetaanko "bongaa lause Brucen biisistä" -kisa 
lopputeksteistä: "Blind man's daughter - Kia Dickinson" Brucen tyttökin siis pääsi kuvioihin mukaan.
Muuten en oikein osaa kommentoida, mutta kyllä kannattaa katsoa.

lopputeksteistä: "Blind man's daughter - Kia Dickinson" Brucen tyttökin siis pääsi kuvioihin mukaan.
Leffana todella hyvä, ilman mitään Bruce-lisää. Simon Callown suoritus pääroolissa oli helvetin hyvä eikä muistakaan näyttelijöistä ole pahaa sanottavaa. Ehkä leffasta hyvän teki myös mieleiseni aihe.IC wrote:Pankaas jotain kommenttia ihan leffasta leffana.
Löytyykö tuossa dvd:ssä enkkutekstejä?
EDIT:
Eli ei näyttäs olevan mitään tekstejä tuon arvion mukaan:
http://www.dvdoutsider.co.uk/dvd/review ... dding.html
EDIT:
Eli ei näyttäs olevan mitään tekstejä tuon arvion mukaan:
http://www.dvdoutsider.co.uk/dvd/review ... dding.html
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Viikonloppusoturi
-
- Sateentekijä
Re:
No jaa, itse olen melkeinpä täysin vastakkaista mieltä - Brucen takia tuo leffa kannattaa tsekata muuten voi jättää katsomatta.OsmaGunner wrote:Leffana todella hyvä, ilman mitään Bruce-lisää. Simon Callown suoritus pääroolissa oli helvetin hyvä eikä muistakaan näyttelijöistä ole pahaa sanottavaa. Ehkä leffasta hyvän teki myös mieleiseni aihe.

Callown suoritus oli ihan jees vaikka ylinäyttelemisen puolelle mentiin koko ajan, muut näyttelijät olivat suoraan jostain harrastelijateatterista. Hyvää leffassa oli sen perverssiys, jollaista harvoin näkee muissa kuin hydrauliikkaleffoissa. Juoni ja tekninen toteutus olivat aivan huttua, joten eipä tuosta jää hirveästi kerrottavaa jälkipolville.
-
- Taka-ampuja
Re: The Chemical Wedding: Elokuva
Luulenpa, että pelkät Bruce-lasit päässä ei leffaa kannata katsella vaan ennemmin laittaisin Aleister Crowley-lasit päähän ennen elokuvan katsomista. En ole elokuvaa toistaiseksi nähnyt, mutta vaikuttaa siltä, että Crowleyn tuntemus voi olla ihan hyväksi elokuvaa katsoessa, ja varsinkin ymmärrys Crowleyn huumorin suhteen. Ainakin itseäni näin Crowley-fanina leffa kiinnostaa enemmän kuin pelkästään Brucen takia, joka ilmeisesti on myös jotain vaikutteita saanut Crowleylta(?).
-
- Viikonloppusoturi
Onko joku löytänyt tähän tekstityksiä mistään?
-
- Sateentekijä
Bongasin Chemical Weddingin kirjana, pistin tilaukseen kun hinta ei päätä huimannut. Satavarmasti kirja hakkaa leffaversion mennen tullen, mielenkiinnolla odotan kuinka paljon paremmin tarina toimii tekstinä.
-
- Rautakansleri
^Heitäks kommentit tänne sitten kun olet lukenut, pliis.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
-
- Sateentekijä
Pikaiset kommentit Chemical Wedding -kirjasta.
Kirja tuli lukaistua parissa kolmessa sessiossa iltapuhteina, pituutta opuksella on vain reilu parisataa sivua. Tarinan kerronta etenee samoilla linjoilla kuin leffassakin (sen verran mitä siitä muistan yhden katselukerran perusteella
), eli mielestäni mitään oleellista juonellista juttua leffasta ei oltu tiputettu pois. Olisikin ollut hyvä lukaista kirja ennen "leffaelämystä", ehkäpä siitä olisi silloin saanut enemmän irti, tälläkin kerralla juonikuvioiden tietäminen etukäteen pilasi lukukokemusta.
Enivei, kirjan ovat kirjoittaneet yhteistyönä Bruce ja leffamaakari Julian Doyle ja ainakin minun silmiini herrojen työnjako tuntui melko selvältä. Kirjassa oli selvästi erotettavissa eräänlainen tieteellisten anekdoottien ja perinteisen tarinankerronnan raja, joka ainakin minua kömpelyydessään hieman häiritsi. Selvästikin Bruce on kiinnostunut historiasta, okkultismista ja kaikenlaisesta ns. tieteellisestä nippelitiedosta mutta kirjassa nuo tieteelliset osuudet tuntuivat jotenkin päälleliimatuilta. Niistä saisi varmasti Brucen kanssa mielenkiintoisia keskusteluja aikaiseksi oluttuopposen ääressä, mutta kirjan kansien väliin ripoteltuina ne tuntuivat hieman siltä kuin niitä olisi heitelty tyyliin "luin sitä yhtä historiankirjaa siellä hotellihuoneessa ja mulla oli aikaa miettiä tällaista teoriaa lentäessäni Atlantin yllä, pistetään sekin kirjoihin ja kansiin ettei pääse unohtumaan ku ei mulla tuota tutkijan uraakaan vielä ole". Omalla tavallaan siis mielenkiintoisia juttuja, jotka eivät kuitenkaan kirjan juonta juurikaan vieneet eteen päin.
Jos ns. tieteellinen tarinankerronta tuntui irralliselta niin ei juonikaan onnistunut pelastamaan kirjaa (todennäköisesti puoli johon Doyle on ollut enemmänkin osallisena). Kaikki leffan nähneet voivat varmasti olla kanssani samaa mieltä siitä, ettei juonessa ollut piiruakaan hitchcockmaisia juonenkäänteitä eikä taituruutta vaan taso on lähempänä harrastelijoiden tarinankerrontaa. Hahmot jäävät yhtä ohuiksi kuin leffassakin eli luiden ympärillä ei ole lihaa, puhumattakaan läskistä. Ennalta-arvattavaa ja kevyttä siis.
Sen pitemmittä jaaritteluitta voisi todeta, että kirja vaikuttaa leffan käsikirjoitukselta jota on lihotettu kirjan mittoihin, sen verran yksi yhteen mennään filmin kanssa. Kirjana Chemical Wedding ei ole mestariteos mutta 8 euron hintaan se ei ole lainkaan hullumpi hankinta. Siinä on paljon viittauksia Brucen sanoituksiin, joita pystyy bongaamaan vaikkei kokonaisuudessa hurraamista olisikaan. Jos kirjalle pitäisi antaa jonkinlainen arvosana, niin kallistuisin jonnekin keskinkertaisen ja välttävän välimaastoon.
Täytyy lukaista kirja uudestaan läpi joskus tulevaisuudessa, nyt tuo tuli kahlattua läpi hieman puolihuolimattomasti. Ehkäpä siitä kasvaa ajan kanssa jonkinlainen kulttiklassikko?
Kirja tuli lukaistua parissa kolmessa sessiossa iltapuhteina, pituutta opuksella on vain reilu parisataa sivua. Tarinan kerronta etenee samoilla linjoilla kuin leffassakin (sen verran mitä siitä muistan yhden katselukerran perusteella

Enivei, kirjan ovat kirjoittaneet yhteistyönä Bruce ja leffamaakari Julian Doyle ja ainakin minun silmiini herrojen työnjako tuntui melko selvältä. Kirjassa oli selvästi erotettavissa eräänlainen tieteellisten anekdoottien ja perinteisen tarinankerronnan raja, joka ainakin minua kömpelyydessään hieman häiritsi. Selvästikin Bruce on kiinnostunut historiasta, okkultismista ja kaikenlaisesta ns. tieteellisestä nippelitiedosta mutta kirjassa nuo tieteelliset osuudet tuntuivat jotenkin päälleliimatuilta. Niistä saisi varmasti Brucen kanssa mielenkiintoisia keskusteluja aikaiseksi oluttuopposen ääressä, mutta kirjan kansien väliin ripoteltuina ne tuntuivat hieman siltä kuin niitä olisi heitelty tyyliin "luin sitä yhtä historiankirjaa siellä hotellihuoneessa ja mulla oli aikaa miettiä tällaista teoriaa lentäessäni Atlantin yllä, pistetään sekin kirjoihin ja kansiin ettei pääse unohtumaan ku ei mulla tuota tutkijan uraakaan vielä ole". Omalla tavallaan siis mielenkiintoisia juttuja, jotka eivät kuitenkaan kirjan juonta juurikaan vieneet eteen päin.
Jos ns. tieteellinen tarinankerronta tuntui irralliselta niin ei juonikaan onnistunut pelastamaan kirjaa (todennäköisesti puoli johon Doyle on ollut enemmänkin osallisena). Kaikki leffan nähneet voivat varmasti olla kanssani samaa mieltä siitä, ettei juonessa ollut piiruakaan hitchcockmaisia juonenkäänteitä eikä taituruutta vaan taso on lähempänä harrastelijoiden tarinankerrontaa. Hahmot jäävät yhtä ohuiksi kuin leffassakin eli luiden ympärillä ei ole lihaa, puhumattakaan läskistä. Ennalta-arvattavaa ja kevyttä siis.
Sen pitemmittä jaaritteluitta voisi todeta, että kirja vaikuttaa leffan käsikirjoitukselta jota on lihotettu kirjan mittoihin, sen verran yksi yhteen mennään filmin kanssa. Kirjana Chemical Wedding ei ole mestariteos mutta 8 euron hintaan se ei ole lainkaan hullumpi hankinta. Siinä on paljon viittauksia Brucen sanoituksiin, joita pystyy bongaamaan vaikkei kokonaisuudessa hurraamista olisikaan. Jos kirjalle pitäisi antaa jonkinlainen arvosana, niin kallistuisin jonnekin keskinkertaisen ja välttävän välimaastoon.
Täytyy lukaista kirja uudestaan läpi joskus tulevaisuudessa, nyt tuo tuli kahlattua läpi hieman puolihuolimattomasti. Ehkäpä siitä kasvaa ajan kanssa jonkinlainen kulttiklassikko?