Flight 666

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Re: Flight 666

Post by Peke »

Pari työviikkoa mennyt duunireissuilla, joten vaan viime viikonloppuna ja tänään on ollut mahdollisuus keskittyä Flight 666 pakettiin.

Perkeleen kova paketti... dokkari saa mielen herkistymään ja fanihuuman nousemaan. Mielenkiintoisesti, vaikkakin hiukka liian pintaa raapaisten, on selvitelty hieman "roudaritekniikkaa" ja backstagea jne, mutta hienoa, että edes vähän. Erityisesti mieleenpainuvia hetkiä oli vangittu fanien keikkafiilistelyihin mm Columbiassa ja Costa Ricassa. Varsinainen live osuus on sitten silkkaa dynamiittia.

Myös Road Crewn omat joke-jutut antaa oman viihdyttävän osansa dokkariin "You´re shit and you know you are..."

CD:tä en ole kuunnellut kuin kerran taustamusana, mutta DVD sen sijaan on tullut tsekattua kaksi kertaa ajatuksella läpi. DVD:n DTS-soundit on ainakin helvetin hyvät; soittimet erottuu ja varsinkin rummut kuulostaa tykeiltä.

Upeeta nähdä suomalaisvärejä tallenteessa. Up The irons!

Moittimista en ole löytänyt mistään.

Cheers!
Into Iron Maiden Since 1983
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Nyt olen kaksi kertaa tuon dokumentin ja kerran itse liveosuuden katsonut ja eipä voi kuin kehua. Hyvin on molemmat tehty. Itse dokumentti on oikein mainio. On mahtava seurata fanien reaktioita, varsinkin Etelä-Amerikassa fanit ovat todella omaa luokkaansa. Eipä kuitenkaan esimeriksi Intiassakaan tuosta jälkeen jäädä.
Itse bändikin on loistavassa iskussa. Soitto kulkee edelleen upeasti ja Dickinsonin laulussakaan ei ole mitään moitittavaa. Bändistä oikein huokuu innostuneisuus ja soittamisen riemu. Nicko varsinkin tuntui olevan liekeissä.
Vaikka ihan kaikkea ei näytetäkään, on silti mielenkiintoista nähdä edes hieman, millaista lavan takana on ja mitä keikan jälkeen tapahtuu.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Kynäilin pienen jutun Flight 666 dokkarista. Ei siitä nyt mikään häävi tullut, mutta päätin kuitenkin jonkun rivin laittaa sivuille.

Tästä löytyy: http://rautaneito.com/kolumnit/1185" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

^ihan sopiva info-paketti. Itse olen hyvin samoilla linjoilla kanssasi.

Kerrankin sain sitä kaipaamaani ylimääräistä wrathchildin alkubassottelua. :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
rue morgue
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rue morgue »

Vihdoinkin näin tuon dokkarin. Tilasin ennakkoon ton, mutta on ollut niin paljon kiireitä etten kerkinyt aiemmin katsoa.

Täytyy sanoa että onlipa todella hyvä dokumentti. Oli hienoa ku Rod mainitsi Brasiliassa että Skandinaaviassa on lähes samanlainen meiniki kuin Brasiliassa.
Kyllä pitää nostaa hattua Maidenin jätkille että jaksavat rundata tolla tahdilla. Hienoa kuulua Maiden perheeseen.
Up To the Irons :finger: :finger: :finger: :finger: :finger:
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Viikon ehti vanhentua 666-bluray tossa pöydällä ennenkuin ehdin katsoa. Olihan toi perkeleen hyvä. Ihan iso mies herkistyi kun kristallinkirkasta fullHD:a sai tuijottaa ja sisältökin oli kunnossa suurimman osan ajasta. 8) Tosiaan jäin minäkin kaipaamaan crew-haastiksia ja speksejä esim. valotekniikasta jne. Ei ois haitannu vaikka extroja ois näistä asioista laitettu mukaan pakettiin. Kyl tota matskua ois katellu 2 kertaa sen mitä se oikeasti kesti.
Liveosuudet olivat hienoja eikä johtaja Harris onneksi ollut istunut mukana leikkaamossa.
Tuttuja naamojakin näkyi lippuineen. 8)

Näin näitä pitäis tehdä! Lisää!
Antz4
Vempare
Vempare

Post by Antz4 »

3 kertaa tullut dokkari katsottua ja konsertti puoli ainakin 5 kertaa ja täytyy sanoa että oikein toimiva paketti. Dokumentti on todella mielenkiintoinen ja kertoo hyvin millaista kiertue elämä jätkillä on. Ja konserttipuolelta ei myöskään löydy valittamista, aivan loistaa settiä vetää jopa vertoja itse Rock In Riolle.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

IRON MAIDEN Singer Forced To Take A Break Between Rocking And Flying

World Entertainment News Network reports that flight bosses banned qualified pilot and IRON MAIDEN frontman Bruce Dickinson from flying his band around on tour last year, fearing performing would leave him too tired.

The band took a personalized Boeing 757 — dubbed Ed Force 1 — on their Somewhere Back in Time tour.

Dickinson, who flies for a commercial airline in his spare time, hoped to be behind the controls the whole way, as IRON MAIDEN took in 13 13 countries in five continents in just 45 days.

But officials at the British Civil Aviation Authority forced him to take a 12-hour break between rocking and flying, meaning the band and their entourage had to rely on a co-pilot for many of the flights.

Although Dickinson was disappointed, many of his crew were relieved.

Bandmate Nicko McBrain says: "Some of the road crew were like, 'What? After running around onstage, he is going to fly us back?'"
Eipäs ollutkaan Bruce-poju puikoissa koko aikaa noilla lennoilla, ihan turvallisuussyistä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

Tätä mäkin vähän kelailin itsekseni aikaisemmin, että eihän tuolla tahdilla voi vetää kukaan täysin turvallisesti. Onhan ammattilentäjilläkin lepokiintiöt jotka on pakko täyttää ennen kun pääsee duunireissulta takaisin koneen puikkoihin ja kotiin. Mä veikkaan että Bruce lensi kaikki isommat siirtymät vapaapäivinä ja sitten heti showdayn jälkeiset siirtymät liiteli perämies tai toinen kapteeni.
You're shit and you know you are
Asator
Hang-Around
Hang-Around

Post by Asator »

^^ Itse asiassa tuosta on hieman puhetta SBIT kiertukirjasessa. Bruce toteaa siinä että ei pystyisi tekemään lentosuunnitelmaa sekä vielä lentämään reilun kahden tunnin keikan jälkeen joten lentämisen hoitaa joku muu pilotti. Flight 666 cd:ssä on mainittu flight crewn kohdalla seitsemän kapteenia, Brucen lisäksi siis.
"What the hell is that??"
Toxic Enema
Hell Rat
Hell Rat

Post by Toxic Enema »

Miinuspuolena olisi myös se, ettei pystyisi vetämään virvoitusjuomia keikan aikana eikä sen jälkeen jos pitäisi heti lähteä lentokoneen puikkoihin. Miksei kukaan ole vielä kehunut sitä blondi-lentoemäntää? On kyllä kaunis ilmestys.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Ja on kyllä Steve Harrisisilla kauniita tyttäriä! :wink:

Onhan se ihan selvää ettei Bruce tota yksin lentänyt.Ei noin isoa konetta yksin voi lentääkään. Vahinko ettei EdForceOnea ollu käytössä kun Suomessa olivat.
Fender
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Fender »

maidenisti74 wrote:Ja on kyllä Steve Harrisisilla kauniita tyttäriä! :wink:

Onhan se ihan selvää ettei Bruce tota yksin lentänyt.Ei noin isoa konetta yksin voi lentääkään. Vahinko ettei EdForceOnea ollu käytössä kun Suomessa olivat.
Oletan että tarkoitat tällä sitä, ettei Bruce pystynyt itse hillumaan kapteenin natsoilla jokaista lentoa. :D Koska olihan seurana aina perämies ja muu henkilökunta.
You're shit and you know you are
antero_
Hang-Around
Hang-Around

Post by antero_ »

Huh huh, pienessä nousussa tippa linssissä... Wasted Years... On kyl hieno dvd.

Sama vika täällä dvd- soittimella ei pelaa Rimen jälkeen, mut koneella ja ps2 pyörii hyvästi.

Onko tuo Suomessa yleinenkin vika ollut? :shock:
http://www.last.fm/user/juho_" onclick="window.open(this.href);return false;
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Täällä vielä odotellaan, että play.com saa videon kotiinkin asti. Jos oikein olen laskenut, alkaneella viikolla tuon pitäisi tänne periferiaankin asti saapua. Kunhan tulisi ennen juhannusta. Toisaalta, juhannus töitä, joten mitä väliä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
maidenisti74
Hang-Around
Hang-Around

Post by maidenisti74 »

Fender wrote:
maidenisti74 wrote:Ja on kyllä Steve Harrisisilla kauniita tyttäriä! :wink:

Oletan että tarkoitat tällä sitä, ettei Bruce pystynyt itse hillumaan kapteenin natsoilla jokaista lentoa. :D Koska olihan seurana aina perämies ja muu henkilökunta.
Kyllä,juuri sitä tarkoitin.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Äsken kattelin dokkarin loppuun. Ei ihan kertakäyttökamaa, tulee varmaan vielä toisen kerran pyöräytettyä. Muutama mainio kohta ja yleisesti ottaen hyvin tehty dokkari, liveä vaan oli liikaa. Ai miten niin ? No, live-dvd on ihan erikseen, nyt dokkaristakin on puolet sitä samaa liveä kuin sillä toisella levyllä. Mitä järkeä ? Paljon enemmän olisi mahtunut lavantakaista elämää ja muuta sälää, nyt jäi kyllä kovin pintapuoliseksi raapaisuksi tämä dokumentti.

Okei, onhan ne mun idoleita olleet about 26 vuotta ja ovat edelleen. Helvetin maanläheisiä miehiä ja ihme kun jaksavat. Chile oli pelottava, kuten Etelä-Amerikka yleensäkin, aika kovaa palvontaa. Kyllähän jätkät tekee hommaa rakkaudesta musiikkiin, vaikka rahan vuoleminen siinä sivussa ihan kivaa on sekin.

Kuten Bruce totesi, vapaa suomennos: " Kun joskus lähitulevaisuudessa jäämme eläkkeelle, voi olla, että teemme sen ja koemme samalla saavuttaneemme jotain...".

Totta, kyllä Iron Maiden on musiikillaan tuonut lievennystä karuun arkeen niin monille miljoonille ihmisille vuosien varrella, ettei sitä ihan helposti ymmärräkään. Kyllähän kolumbialaisen rumpukapulaa puristavan fanin reaktio keikan loputtua kertoo paljon. Jossain Iron Maiden on itse elämää suurempi asia. En väitä, etteikö se olisi ollut sitä myös minulle, ainakin jossain määrin. Elämä ympärillä muuttuu ja asettuu uusiin uomiinsa, Iron Maiden on ja pysyy. Raudat Kattoon !

PS. Miten Bruce pystyy tuohon. Luulin, että Rock In Rio on miehen paras suoritus tähän asti. Vaan tällä kiertueella mies teki sen paremmin kuin koskaan. Old men do it... jotain.
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Onhan tämä hieno dokkari, kylmät väreet meni jokusen kerran. Mulle osui laadultaan virheetön kappale, ei yskinyt levy kertaakaan.

Kyllä tuohon faneuteen kulminoituu kolumbialainen kaveri joka itkee syliin lentänyttä rumpukapulaa autuaasti. Tuskin se niin paljoa ulkoisesti sattui että itkua tarttisi tihrustaa. Käsittämättömän määrän tunteita tämä bändi kyllä herättää, ihan joka paikassa.

Asakos siellä mainitsi muuten ettei virheitä ole korjailtu.. Osuipa silmään Heaven can waitissä parin sekunnin ajan että kun Nicko soitti kuvan perusteella rideen niin kuului selvä haitsun ääni kuitenkin. Piti oikein pari kertaa kelata ja tarkistaa. Huomasko joku muu tuota?
Eli on siellä jotain pientä viilausta tehty, ääniraita voi siis olla eri keikalta. Kyllähän se noinkin toimii kun bändi soittaa konemaisesti illasta toiseen. Mutta enpä motkota. Wasted yearsista paras liveveto ikinä. Gers harmittaa muutamassa biisissä, mutta onhan kaiken kaikkiaan bändi aivan tolkuttomassa livevedossa edelleen.

Stei hevi! :finger: :lol:
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Finnarry wrote: Eli on siellä jotain pientä viilausta tehty, ääniraita voi siis olla eri keikalta.
Ennemminkin kuvamateriaalia on lisätty muilta keikoilta, ja audiot lienevät ilmoitetulta keikalta. Sehän on kohtuu normaalia käyttää "kuvafillejä", jos matskua ei muuten ole jostain syystä tarpeeksi, tai oikeanlaista.
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Finnarry wrote:Mulle osui laadultaan virheetön kappale, ei yskinyt levy kertaakaan.
Sama homma. Itse ostin sekä tuplalevyn että tuon deluxe -kirjaversion leffasta. Sekä DVD-soittimella että Xbox 360:lla tuli pyöritettyä levyjä ja hyvin pyöri, ei pienintäkään häiriötä. Luojan kiitos, tätä ketjua luettuani kun aloin hieman pelätä samaa rumbaa kuin Death on the Roadin kanssa.

Itse leffa oli helvetin hyvä. Samoja mietteitä kuin jollain muulla täällä aiemmin eli livejä oli ehkä leffassa turhan paljon koska samat pätkät tuli joka tapauksessa katsottua live -levyltä leffan jälkeen. Aivan turhaa olla noin paljon samaa matskua kahdella samoissa kansissa tulevalla levyllä. Olisi myös tosiaan ollut mielenkiintoista päästä näkemään hieman enemmänkin bändin jäsenten vapaa-ajanviettoa tai muuta hieman vähemmän pinnallista. Kovat fiilikset kuitenkin oli leffaa pyöritellessä muutaman kaljan kera. Varsinkin aivan uskomatonta nähdä kuinka paljon bändi joissain latinomaissakin yleisölle merkitsee. Ehkä huikeinta oli kun eräässä Etelä-Amerikan maassa leiriytyivät fanit viikon verran ennen keikkaa keikkapaikan läheisyydessä eivätkä olleet syöneet useaan päivään kun keikan lähestyessä sotilaspoliisit alkoivat takavarikoida ruokia muiden kamojen ohessa. Käsittämätöntä, jotain johon itsestä ei ikinä tällaiseen yltäkylläiseen elämään ja keikkatarjontaan tottuneena olisi.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^ Mikä eniten kiinnitti huomiota oli se, että miten maanläheisesti pojat ottivat tuon kaiken hysterian. Ehkä minulla on Maiden-silmälasit tms., mutta kyllä kaiken kaikkiaan rock-tähtien käytös oli kertakaikkiaan hienoa ympäri maailman. Lähes käsittämätöntä palvontaa bändi kohtaa läpi koko maailman, mutta toisaalta, mikä minä olen sitä ihmettelemään. Olenhan ollut bändin vankkumaton fani jo 26 vuoden ajan. Thats dedication ! Maybe...
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Iron Constable wrote:^ Mikä eniten kiinnitti huomiota oli se, että miten maanläheisesti pojat ottivat tuon kaiken hysterian. Ehkä minulla on Maiden-silmälasit tms., mutta kyllä kaiken kaikkiaan rock-tähtien käytös oli kertakaikkiaan hienoa ympäri maailman. Lähes käsittämätöntä palvontaa bändi kohtaa läpi koko maailman, mutta toisaalta, mikä minä olen sitä ihmettelemään. Olenhan ollut bändin vankkumaton fani jo 26 vuoden ajan. Thats dedication ! Maybe...
Kenties seuraavan Suomen keikan yhteydessä kaksi pitkäaikaista fania ovat aiheuttamassa suomalaista Maiden hysteriaa hoilottamalla bändin hotellin edessä Fear of the Darkia ja tönimässä hotellin klaseja ja vahtimestaria :D! Eli seuraava Rautis-miitti puolilta päivin keikkapäivänä hotlan edessä!? IC vollottaa hysteerisesti, kun Harrisin takatukasta vilahtaa kihara ja TB pyörtyy nähtyään bändin tv:stä tutun hassun roudarin... Omat itkukapulat messiin sitten!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Jyyd »

Nyt on leffa vihdoin hallussa, maltanpa tuskin odottaa kun tuota pääsee tsekkaamaan... Ah. :finger:
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change

Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Kaamos
Vempare
Vempare

Post by Kaamos »

Itse vielä odottelen että saapuisi postissa. Tosin on se jo osittain kateltu YouTubesta :)
Jyyd
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by Jyyd »

Ja nyt dokkari/leffa kateltu ja uskomatonhan tuo oli. Ok, onhan siinä paljon livemateriaalia, mutta senhän tämä bändi osaakin. Oli monia kylmiä väreitä aiheuttavia kohtauksia, joten kyllä tää iski kovaa :finger: Parhaimpana jäi ehkä nuo Costa Rican tyyliset alueet mieleen, ja tuo huikea fanilauman määrä ja rakkaus bändiä kohtaan tuolla. En ihmettele yhtään miksi bändi jaksaa vieläkin kiertää näitä aika rankkoja kiertueita, ihmisiähän hekin toki ovat. Myös keikkojen kuvakulmat olivat upeita, tuotiin vähän vaihtelua normaaliin edestäpäin kuvattuun tyyliin, oli upea nähdä itse yleisökin kun sitä huudatettiin. Ja oma 5.1 kotiteatterisetistä yleisön äänet kuului kyllä mainiosti, toi kyllä aivan upean tunnelman.

Omasta mielestäni tämä on paras DVD-julkaisu mitä Iron Maiden on tähän päivään asti julkaissut, ok, tää on kova väite mutta omilla listoilla tää menee ykköseksi. Flight 666 osoittaa, että kova työ tekee lopulta tehtävänsä. Se osoittaa myös miten kova bändi tämä todella on, eihän tätä voi sanoin edes kuvailla. Nyt monet fanit ovat löytäneet yhä paremmin yhtyeen ja se näkyy toki tässäkin leffassa.

Tässä käytiin myös hyvin yhtyeen jäseniä läpi ja heidän erilaiset piirteet tuli melko hyvin esiin, Nicko jaksaa olla se vekkuli mies bändissä vielä tänäkin päivänä. Eikä niitä kovimman työn tekijöitäkään unohdettu: roudarit, ehdottomasti propsit heille. Flight 666 oli upea parituntinen avartaen hieman sitä maailmaa, mitä tuo bändi tänä päivänä tuon kokoisella kiertueella elää, pidin tästä kyllä. 8)

5/5 tähteä.

np: Iron Maiden - Wasted Years
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change

Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Post Reply