Milloin alkoi Maidenin kuuntelu?
Moderator: The Killer Krew
-
- Vempare
Maidenin kuuntelu alkoi 17 vuotta sitten, mutta muistan sen silti kuin eilisen päivän.
Selasimme frendin broidin vinyyleitä ja huomasimme sielä aivan sairaan siistin kannen. Kannessa oli vihaisen näköinen ukkeli kahleissa ja pakkopaidassa (voitte varmaan arvata mistä levystä oli kyse) ja sehän oli pakko kuunnella.
Musiikin alettua olin sen verran paska jäykkänä että ei ole samanlaista tilannetta sen jälkeen tullut. Rumpu tulitus oli niin mahtavaa että naapuritkin tulivat kyselemään jytän alkulähdettä! Onneksi olimme niin transsissa että emme moisista epämusikanteista välittäneet.
Levyn loputtua tutkimme josko kaverilta löytyisi enemmän samaa matskua...
...arvatkaa löytyikö??
Selasimme frendin broidin vinyyleitä ja huomasimme sielä aivan sairaan siistin kannen. Kannessa oli vihaisen näköinen ukkeli kahleissa ja pakkopaidassa (voitte varmaan arvata mistä levystä oli kyse) ja sehän oli pakko kuunnella.
Musiikin alettua olin sen verran paska jäykkänä että ei ole samanlaista tilannetta sen jälkeen tullut. Rumpu tulitus oli niin mahtavaa että naapuritkin tulivat kyselemään jytän alkulähdettä! Onneksi olimme niin transsissa että emme moisista epämusikanteista välittäneet.
Levyn loputtua tutkimme josko kaverilta löytyisi enemmän samaa matskua...
...arvatkaa löytyikö??
Itselläni ekan kerran kuulin Maidenia, tietäen mitä se on, kun olin kolmannella luokalla eli 9 vuotias. Kaveri laittoi koulun levyraadissa soimaan ja ihan kivalta se kuulosti.
Mutta sitten hieman tuli kuunneltua ala-asteen loppuaikoina, vaikkakaan todellisesta faniudesta ei tietoakaan!
Loppujen lopuksi varsinainen The Kokemus tapahtui 2005 loppusyksysta eli ollessani 14 vuotias, muistaakseni Marraskuussa. Olin lenkillä illalla suunnilleen kymmenen aikaan syrjäisellä metsätiellä, ja kuuntelin radiota samalla mp3:sta. Sitten alkoi jokin hyvä biisi soimaan ja kun laulussakin sanottiin "I am a man who walks alone, and when I'm walking a dark road..." Se oli sit kerrasta siinä! Fiilis oli täydellinen kun saatto kuvitella itsensä sanoihin.
Mutta sitten hieman tuli kuunneltua ala-asteen loppuaikoina, vaikkakaan todellisesta faniudesta ei tietoakaan!
Loppujen lopuksi varsinainen The Kokemus tapahtui 2005 loppusyksysta eli ollessani 14 vuotias, muistaakseni Marraskuussa. Olin lenkillä illalla suunnilleen kymmenen aikaan syrjäisellä metsätiellä, ja kuuntelin radiota samalla mp3:sta. Sitten alkoi jokin hyvä biisi soimaan ja kun laulussakin sanottiin "I am a man who walks alone, and when I'm walking a dark road..." Se oli sit kerrasta siinä! Fiilis oli täydellinen kun saatto kuvitella itsensä sanoihin.

Walking a long road
Never reaching the end
Never reaching the end
-
- Hell Rat
Noin puoli vuotta sitten. Se lähti Brighter Than A Thousand Suns- ja Rainmaker-biiseistä. Sitten aloin kuunnella muitakin, ja ajattelin, että tää Maidenhan on ihan hyvä! Ostin sitten heinäkuussa Number Of The Beastin ja AMOLADin ja olin myyty. Sen jälkeen kolmen kuukauden aikana ostin seitsemän muuta levyä lisää, vaikka teki rahoille tiukkaa!
180708 - 080810 - 250611 - 080711
Myöhäänherränneitä olen itsekkin. Oli vuos 2005 (olin 15) kun kuume alkoi. Kaveri soitti riparilla kokoajan Maidenia (muuta en siitä muistakkaan). Kotiin päästyä suuntasin suoraan levykauppaan...
-Up the Irons-
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
The Ritual Has Begun, Satan's Work Is Done. 666 The Number Of The Beast. Sacrifice Is Going On Tonight.
-
- Lentäjä-Ässä
-
- Hang-Around
Olisikohan ollut joskus vuonna 2003-2004, kun pikkuhiljaa aloin tykkäämään Maidenista. Olin periaatteessa ''kuunnellut'' sitä jo varmaan aikaisemminkin, kun isoveljellä oli kasetti täynnä bändin biisejä ja omassa huoneessaan niitä huudatti. Taisi olla BotB kokonaisuudessaan sille kasetille kopioituna, jos oikein muistan...
Kun sitten toinen isoveljistäni osti Edward the Great -CD:n joskus vuosi ilmestymisensä jälkeen, niin sitä kuuntelin ja diggasin todella paljon. Latasin sen jälkeen pari (minulle) tuntematonta biisiä, ja aluksi ne vaikuttivat varsin oudoilta, melkoinen ''kulttuurishokki'' kun aiemmat biisit olivat suurimmaksi osin sellaisia nopeita renkutuksia tyyliin Aces High, ja mahdollisesti ''helpommin omaksuttavia''. Noh, hiljalleen biisit aukesivat ja mieli teki lisää, joten siitä asti olen ollut jonkinsorttinen Maiden -fani.

Kun sitten toinen isoveljistäni osti Edward the Great -CD:n joskus vuosi ilmestymisensä jälkeen, niin sitä kuuntelin ja diggasin todella paljon. Latasin sen jälkeen pari (minulle) tuntematonta biisiä, ja aluksi ne vaikuttivat varsin oudoilta, melkoinen ''kulttuurishokki'' kun aiemmat biisit olivat suurimmaksi osin sellaisia nopeita renkutuksia tyyliin Aces High, ja mahdollisesti ''helpommin omaksuttavia''. Noh, hiljalleen biisit aukesivat ja mieli teki lisää, joten siitä asti olen ollut jonkinsorttinen Maiden -fani.
-
- Hiippari
Ei oo kyllä oikein tarkkaa muistikuvaa... Isoveli kaikenlaista kuitenkin soitteli kun olin pienempi, eikä Maidenista nyt varsinaisesti mitään erityisen fanituksen kohdetta tullut. Hyvä bändi muitten joukossa. 666 tais olla eka levy mikä kolahteli, ja erityisesti Children of the Damned. Oliskohan se ollu sitten 95-vuoden paikkeilla ku vaatekaapin pohjiltakin löytyy tommonen kulahtanut markkinoilta ostettu pieni X-Factor- paita. 

-
- Peräruiske
-
- Hang-Around
Tuli yllättävän pitkä sepustus.
Ihka ensinmäisen kerran kuulin Maidenia ehkä noin 12 vuotiaana. Kuuntelin omassa huoneessa Pietari Kadun Oilers Go Go radio ohjelmaa. Siellä sitten soitettiin Fear Of The Dark. Tuolloin en muistanut biisin nimeä enkä muuta kuin että jotenkin se liittyi pimeän pelkoon... Jo pelkkä nimi oli niin hieno että kyllä kolahti.
Menikö peräti puoli vuotta kun löysin kaupungilta pelikaupan. Silloin en edes tiennyt että peleihin erikoistuneita kauppoja oli olemassakaan. Ostin sieltä Tony Hawk Proskater 4 pelin. Kun kotona rupesin pelaamaan, niin arvatkaahan mikä biisi tuli soimaan heti intron AC/DC:n jälkeen. The Number Of The Beast! Silloin kaikki palaset loksahtivat paikoilleen. Isän hehkutus jostain hevi bändistä, jonka nimeä oli vaikea muistaa, Pietari Kadun Oilers ja moni muu asia.
Tämän jälkeen ostin Iron Maidenin Death On The Road live tallennuksen. Ai että oli hieno. Kun kuuntelin levyt läpi, niin siellähän oli yllättävän paljon tuttuja biisejä. Aiemmin mainittujen lisäksi tuttuja olivat Run To The Hills ja The Trooper. Olin siis tietämättäni kuunnellut Maidenia siihen huomiota kinnittämättä. Tästä levystä alkoi sitten hevin kuuntelu eikä ole muuhun vielä vaihtunut!
Ihka ensinmäisen kerran kuulin Maidenia ehkä noin 12 vuotiaana. Kuuntelin omassa huoneessa Pietari Kadun Oilers Go Go radio ohjelmaa. Siellä sitten soitettiin Fear Of The Dark. Tuolloin en muistanut biisin nimeä enkä muuta kuin että jotenkin se liittyi pimeän pelkoon... Jo pelkkä nimi oli niin hieno että kyllä kolahti.
Menikö peräti puoli vuotta kun löysin kaupungilta pelikaupan. Silloin en edes tiennyt että peleihin erikoistuneita kauppoja oli olemassakaan. Ostin sieltä Tony Hawk Proskater 4 pelin. Kun kotona rupesin pelaamaan, niin arvatkaahan mikä biisi tuli soimaan heti intron AC/DC:n jälkeen. The Number Of The Beast! Silloin kaikki palaset loksahtivat paikoilleen. Isän hehkutus jostain hevi bändistä, jonka nimeä oli vaikea muistaa, Pietari Kadun Oilers ja moni muu asia.
Tämän jälkeen ostin Iron Maidenin Death On The Road live tallennuksen. Ai että oli hieno. Kun kuuntelin levyt läpi, niin siellähän oli yllättävän paljon tuttuja biisejä. Aiemmin mainittujen lisäksi tuttuja olivat Run To The Hills ja The Trooper. Olin siis tietämättäni kuunnellut Maidenia siihen huomiota kinnittämättä. Tästä levystä alkoi sitten hevin kuuntelu eikä ole muuhun vielä vaihtunut!

-
- Roudari
Taisi olla ihan kannen perusteella kun ostin Number of The Beastin ja hyvä ettei kuuntelu loppunut kättelyssä levyn huonoimman biisin alkaessa soida, no onneksi Children of the Damnedin soidessa ja siitä eteenpäin tulikin selväksi, että tämä LP on hyvä. Piece of Mindin ostinkin jo pian ilmestymisen jälkeen ja Powerslaven ilmestymispäivänä.
-
- Hang-Around
-
- Vempare
-
- Peräruiske
-
- Hang-Around
2005 keväällä.Tosin olin 2003 kuullut isoveljeni uudesta puhelimesta the trooper soittoäänen.Ensimmäinen ajatukseni oli että onpas nopea biisi!No sitten 2005 kaverilla ollessani kuuneltiin Runnig freetä ja se kolahti.Myöhemmin syksyllä kun tuli se ullevin keikka tellkkarista niin silloin sekosin.Siitä alkoi varsinainen fanitus.Eka levy taisi olla death on the road.
-
- Peräruiske