Iron Maiden @ Helsingin Olympiastadion 18.7.2008
Moderator: The Killer Krew
-
- Crusader
^Juu, olet ainoa. Lavasteet, pyrot ja muut härpäkkeet tekevät sen kuuluisan pisteen iin päälle. Ihan tarpeeksi moni bändi vetää pelkistetysti, kun joku jaksaa touhuta viimosen päälle ja antaa yleisölle kokonaisvaltaisen elämyksen kaikkine lisukkeineen, niin vittujakos sitä riisumaan ?
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Hiippari
^
Onhan se näkökanta tuokin. En nyt sano, että niistä ylimääräisistä show-elementeistä mitään haittaakaan olisi, mutta eipä se paljon liikuta, jos vaikka ei ole pyroja tms.
(Hyvällä) keikalla vaan se musiikki ja yleisön/bändin meininki vie mukanaan, niin että keikan jälkeen ei oikein ole edes mitään muistikuvia minkälaiset ne valotehosteet nyt sitten olikaan.
Onhan se näkökanta tuokin. En nyt sano, että niistä ylimääräisistä show-elementeistä mitään haittaakaan olisi, mutta eipä se paljon liikuta, jos vaikka ei ole pyroja tms.
(Hyvällä) keikalla vaan se musiikki ja yleisön/bändin meininki vie mukanaan, niin että keikan jälkeen ei oikein ole edes mitään muistikuvia minkälaiset ne valotehosteet nyt sitten olikaan.
-
- Lentäjä-Ässä
^Musta varsinkin pyrot on todella tärkeitä. En kyllä lämpenisi yhtään ajatukselle jos Maiden karsisi Suomeen tultaessa show-elementtejä. Onneksi tätä ei tarvitse varmasti pelätä
.
Ja varsinkin isoilla keikoilla show kuuluu asiaan, pelkistetty lavashow toimii musta paremmin pienillä keikoilla mutaa ei missään stadionkonserteissa, joissa massiivisuus on musta lähes vältäämätöntä.

Ja varsinkin isoilla keikoilla show kuuluu asiaan, pelkistetty lavashow toimii musta paremmin pienillä keikoilla mutaa ei missään stadionkonserteissa, joissa massiivisuus on musta lähes vältäämätöntä.
-
- Manowarrior
-
- Kundalini
Ne on kiva lisä, mutta ei välttämättömiä. Vahvat biisit toimii ilman pommeja ja muita joutavia härpäkkeitä vallan mainiosti. No Prayer For The Dyingin jälkeen herroilla taisi olla suunnilleen pelkistetyin show Brucen aikaisista keikoista, mitä olen itse osunut näkemään. Vai pettäneekö muisti? Se oli tosiaankin toisenlaista meininkiä, ja toimi tavallaan sekin. Ongelma oli vain siinä, että kun pelkistetty lavajuttu yhdistyi ei-niin-hyviin uusiin biseihin ja Adrianin poissaoloon bändistä, niin ei ehkä toiminut meikäläiselle sittenkään niin "kybällä", kuin olisi jonkin vahvemman levyn jälkeen toiminut. NPFTD kun oli meikälle ihan kauhea pettymys 7th Sonin jälkeen.Asamael wrote:Oonko muuten ainut täällä, jolle ei noilla show-elementeillä ole vitunkaan väliä? Mulle riittäis pelkistetty lava, ei mitään rekvisiittaa, ei mitään pyroja. Äijät vaan vetäis niin tiukasti kuin pystyisivät. Steven juoksuissa lavan reunalle, Brucen yleisessä riehumisessa, Daven leveässä virneessä, yms. on mulle ainakin se tärkein osa sitä showta.
Ainut semmoinen Maidenille "pakollinen" elementti on toki Eddie, koska sehän nyt on osa Maidenia.
Noita keikkoja jonkin verran tullut katsottua ja kyllä NPFTD-kiertueella tuntui että bändille oli jostain siunaantunut uutta energiaa ja reilusti. Lieneekö Janickin tulo tehnyt jotain asian suhteen.Sir wrote:Vahvat biisit toimii ilman pommeja ja muita joutavia härpäkkeitä vallan mainiosti. No Prayer For The Dyingin jälkeen herroilla taisi olla suunnilleen pelkistetyin show Brucen aikaisista keikoista, mitä olen itse osunut näkemään.
Pelkistetty show ja energinen esiintyminen, toimii

"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
^ Kyllä se Janick toi virtaa erityisesti Murrayn lavaolemukseen ja miksei soittoonkin.
Ei sedän muisti petä, asia meni juuri näin. Ihan tarkoituksella heivattiin show vidduun ja vedettiin pelkistetysti takki auki. Toimi vaan niin perkeleesti täällä suunnassa!Sir wrote: No Prayer For The Dyingin jälkeen herroilla taisi olla suunnilleen pelkistetyin show Brucen aikaisista keikoista, mitä olen itse osunut näkemään. Vai pettäneekö muisti?
"Life goes on....until it doesn't"
Jåååå... mulla tosiaan vaikutti siihen fiilikseen NPFTD:n aiheuttama pettymys, joten ei sitten keikallakaan niin paljoa lämmennyt, kuin olisi voinut. Fear Of The Dark olikin sitten jo huomattava parannus edeltäjäänsä. Mut sitten lähtikin vokalisti vittuun. Oli ne loppujen lopuksi aika perseestä noi 90-luvun alkupuolen vuodet olla Maiden-fani.Iivis wrote:^ Kyllä se Janick toi virtaa erityisesti Murrayn lavaolemukseen ja miksei soittoonkin.
Ei sedän muisti petä, asia meni juuri näin. Ihan tarkoituksella heivattiin show vidduun ja vedettiin pelkistetysti takki auki. Toimi vaan niin perkeleesti täällä suunnassa!Sir wrote: No Prayer For The Dyingin jälkeen herroilla taisi olla suunnilleen pelkistetyin show Brucen aikaisista keikoista, mitä olen itse osunut näkemään. Vai pettäneekö muisti?

No Prayer For The Dying kuuluu mulla mun Maidenien Top: 5:n listoille ja se ei ole todellakaan mikään pettymys! Kuunnelkaapa vaikka Public Enema Number Onen alku tai No Prayer For The dying sekä Run Silent Run Deep...Lappis wrote:^ Haistappa vanhus paska. NPFTD on Maidenin yks kovimpia levyjä
Ps. Nuo kun kokisi vielä livenä...

** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Nielepä "poju" lemmensauvaa.Lappis wrote:^ Haistappa vanhus paska. NPFTD on Maidenin yks kovimpia levyjä

Ajan mittaan toki mielipide levystä on hieman lieventynyt, mutta ei se kuulu edelleenkään omilla listoillani bändin parhaimmistoon. Bändin kultakauden katsotaan yleisesti loppuvan 7th Soniin, ja aivan syystä.
-
- Azazel
-
- Sateentekijä
Niinpä, SSoaSS:n jälkeen NPFTD oli "pienoinen" pettymys. Ja perkele, se on sitä vielä 18 vuotta myöhemmin.Sir wrote:Nielepä "poju" lemmensauvaa.Lappis wrote:^ Haistappa vanhus paska. NPFTD on Maidenin yks kovimpia levyjä7th Sonin jälkeen kun tuli tuo NPFTD, niin sitä joutui oikein ihmettelemään, että mitäs vitun kahden pennin rockpaskaa Maiden nyt on alkanut väsätä... mutta sen siitä saa, kun bändi "palaa juurilleen", kuten NPFTD:n ennakkopuffeissa silloin taidettiin kehuskella. Paskaa on varmasti silloin tiedossa, ja paskaa saatiinkin.
Ihan vitun väsyneitä biisejä sillä kiekolla pahimmillaan.
Ajan mittaan toki mielipide levystä on hieman lieventynyt, mutta ei se kuulu edelleenkään omilla listoillani bändin parhaimmistoon. Bändin kultakauden katsotaan yleisesti loppuvan 7th Soniin, ja aivan syystä.
Muistan kun kaverin kanssa kuunneltiin ekaa kertaa Holy Smokea 12 tuumaiselta sinkulta hieman ennen kuin itse albumi julkaistiin. Sitä kuuluisaa ilopissaa ei hirveästi päässyt lahkeisiin lorahtamaan. Kun HS:ää ennen oli julkaistu niinkin paska biisi sinkkuna kuin Infinite Dreams, niin odotukset oli HIUKKA korkeammalla. Onneksi HS:n video sentään lunasti odotukset.

Edward Mannerheim wrote:Niinpä, SSoaSS:n jälkeen NPFTD oli "pienoinen" pettymys. Ja perkele, se on sitä vielä 18 vuotta myöhemmin.Sir wrote:Nielepä "poju" lemmensauvaa.Lappis wrote:^ Haistappa vanhus paska. NPFTD on Maidenin yks kovimpia levyjä7th Sonin jälkeen kun tuli tuo NPFTD, niin sitä joutui oikein ihmettelemään, että mitäs vitun kahden pennin rockpaskaa Maiden nyt on alkanut väsätä... mutta sen siitä saa, kun bändi "palaa juurilleen", kuten NPFTD:n ennakkopuffeissa silloin taidettiin kehuskella. Paskaa on varmasti silloin tiedossa, ja paskaa saatiinkin.
Ihan vitun väsyneitä biisejä sillä kiekolla pahimmillaan.
Muistan kun kaverin kanssa kuunneltiin ekaa kertaa Holy Smokea 12 tuumaiselta sinkulta hieman ennen kuin itse albumi julkaistiin. Sitä kuuluisaa ilopissaa ei hirveästi päässyt lahkeisiin lorahtamaan. Kun HS:ää ennen oli julkaistu niinkin paska biisi sinkkuna kuin Infinite Dreams, niin odotukset oli HIUKKA korkeammalla. Onneksi HS:n video sentään lunasti odotukset.

-
- Kundalini
Et selvästikään ymmärrä hyvän päälle. No Prayer on Maidenin 3 paras albumi heti Seventh Sonin ja SIT:n jälkeen. Public Enema, Run Silent, No Prayer, Fates Warning, kaikki ykkösluokan biisejä, ensiksimainittu jopa Maidenin top-5:ssa.Sir wrote:Mitä? Onko offtopic-keskustelussa jotain vikaa? Sitä paitsi NPFTD-levyä ei kannata kuunnella alusta loppuun edes kotistereoissa.koutola wrote:Soittaakohan ne Helsingin olympiastadionilla vaikkapa koko NPFTD levyn alusta loppuun?
Sut pitäisi opettaa olemaan

-
- Peräruiske
-
- Manowarrior
Taitavat olla jo kaukana kun kerkiät eturivistä. Pienemmät bändit (not including KING DIAMOND) taitavat aina jäädä hengailemaan, mutta tuskinpa mikään Maiden. Eihän ne pääsis pois koko paikalta jos 35 000 kännistä suomalaista tajuaisi äijien olevan hallissa sisälläOzzy.The_Great wrote:Kysymys näille Maidenventures henkilöille
Onko mitään toivoa nähä bändi jos jää keikan jälkeen oottamaan herroja paikalle vai lähteekö aina nopeesti pois paikalta sen käsityksen sain ku luin ton Matkajutunei muuta

-
- Peräruiske
Voimanorja wrote:Taitavat olla jo kaukana kun kerkiät eturivistä. Pienemmät bändit (not including KING DIAMOND) taitavat aina jäädä hengailemaan, mutta tuskinpa mikään Maiden. Eihän ne pääsis pois koko paikalta jos 35 000 kännistä suomalaista tajuaisi äijien olevan hallissa sisälläOzzy.The_Great wrote:Kysymys näille Maidenventures henkilöille
Onko mitään toivoa nähä bändi jos jää keikan jälkeen oottamaan herroja paikalle vai lähteekö aina nopeesti pois paikalta sen käsityksen sain ku luin ton Matkajutunei muuta
Voi olla taidan tyytyy näkemään en lavalla sitte

-
- Vempare
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tälläsen videon bongasin juutuupiista:
http://www.youtube.com/watch?v=jiUIXPsz ... re=related Tiedä, ei ees oo maideni kyseessä, mutta itelle ainakin eka stadionkeikka edessä tulevana kesänä ja tää kyllä nostatti jostain kumman syystä fiilistä huomattavasti sillä tollasta se meininki tulee kesällä olemaan (paitsi, että maidenin keikalla 666 kertaa kovempaa). Meni vähän oftopikiksi, mutta menkööt. Ei se ketään tapa.
http://www.youtube.com/watch?v=jiUIXPsz ... re=related Tiedä, ei ees oo maideni kyseessä, mutta itelle ainakin eka stadionkeikka edessä tulevana kesänä ja tää kyllä nostatti jostain kumman syystä fiilistä huomattavasti sillä tollasta se meininki tulee kesällä olemaan (paitsi, että maidenin keikalla 666 kertaa kovempaa). Meni vähän oftopikiksi, mutta menkööt. Ei se ketään tapa.
I know a place where we could go..
Hoho, meidän autokin päässy filmille.Hevimestari wrote:Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tälläsen videon bongasin juutuupiista:

Edit: Noni löytyhän sieltä meikäläinenkin pariin otteeseen. End of offtopic.