Moderator: The Killer Krew
Olen käsittänyt, että albumi menisi vuoteen 2010. Ja veikkaisin kyllä ainakin kahden vuoden taukoa ennenkuin Maiden täällä taas nähdään.Thunderoar wrote:Sanoikos Bruce, koska se studioalbumin on määrä tulla uunista ulos? Nähdäänköhän siis Maidenia Suomessa vielä ensi kesänä vai täytyykö odottaa kauemmin?
Näin teinkin ja itse eläydyin bändiin hullun lailla, niinkuin varmasti todella moni muukin.Stratocaster wrote:Paras keino on sulkea muu yleisö kokonaan pois mielestä ja keskittyä vain siihen bändiin.
Pitkä on aika, mutta hyväähän kannattaa odottaa.rocker wrote:Olen käsittänyt, että albumi menisi vuoteen 2010. Ja veikkaisin kyllä ainakin kahden vuoden taukoa ennenkuin Maiden täällä taas nähdään.
Helsingissä yleisö oli mielestäni hyvin mukana. Ei voi edes verrata johonkin Rollarit/Springsteen-osastoon tai edes Bon Joviin millainen tunnelma tuolla oli..stadion-keikaksi suorastaan loistava. Ei siellä nyt mitään firman pukuihmisiä ollut mutta sen yhden kokoelmalevyn omistavia "faneja" toki tuhatmäärin. Kai se on selvä juttu ettei tästä maasta 70 000 hc-fania löydy. Itseäni ei kyseinen porukka häirinnyt millään tavalla.Stratocaster wrote:Tuskinpa kenellekään tulee yllätyksenä paska yleisö. Faktahan on se että varmaan 80% Maidenin keikalle menijöistä on jotain Trooperin tietäviä pussihousu-teinejä, firman bileiden pukuihmisiä tai trendipellejä. Paras keino on sulkea muu yleisö kokonaan pois mielestä ja keskittyä vain siihen bändiin.
Tästä tulikin näin ohimennen mieleen, että taisinpa juuri tämän tyyppiseen kuulijaan törmätäkin Ratinan etukarsinassa. Tyyppi pyöriskeli puvuntakki niskassa ympäriinsä etsien hyvää paikkaa muiden seasta.Stratocaster wrote:Tuskinpa kenellekään tulee yllätyksenä paska yleisö. Faktahan on se että varmaan 80% Maidenin keikalle menijöistä on jotain Trooperin tietäviä pussihousu-teinejä, firman bileiden pukuihmisiä tai trendipellejä. Paras keino on sulkea muu yleisö kokonaan pois mielestä ja keskittyä vain siihen bändiin.
Ei ole Maiden koskaan asunut Tampereella, viimeksikin tulivat yöksi stadiin. Keikka päivänä tulivat Tukholmasta Helsinkiin ja Tampereelta lensivät suoraan pois ties mihin. Koneena ei enää ole Ed Force One.Thunderoar wrote:Jäiköhän Maiden vielä lauantaiksi Suomeen vai lähtikö "Ed Force One" kohti uusia seikkailuja? Entä näkikö kukaan mihin bändi meni Ratinan keikan jälkeen ja jäikö se johonkin Tampereen hotelliin?
Oliko kysessä sellaiset kolme poikaa ja sellanen iso oranssi CBGB's paitainen setä?rocker wrote:Täytyy tohon yleisöjuttuun sen verran kans itekkin kommentoida, että stadissa oli jo siellä etukarsinan keski-takaosissa paljon semmoista jengiä jotka eivät kyllä tienneet kuin "tietyistä biiseistä" kertosäkeet, vaikka Maiden-paidat päällä olikin.
Plussaa sille yli 40-v-muijalle, joka edessäni moshasi joka biisin aikana ja hyvin tuntui lyriikatkin osaavan. Olen itekkin jo kohta nelikymppinen, mutta Maidenin keikalle mennään ASENTEELLA ja INTOHIMOLLA eikä vittu kädet puuskassa rokkipoliisina.
Niiden Iron Maidenin biisien/levyjen kuunteleminen ennen keikkaa ei ainakaan olisi pahemmanlaatuinen rikos. Jos on varaa maksaa 60 euroa keikkalipusta, luultavasti on myös rahaa ostaa pari Maiden-levyäkin. Pelkän Trooperin takia keikalle tuleminen ei ole väärin, mutta aika kummalta se minusta tuntuu. Keikasta voisi tämäkin Trooperia fanittava tyyppi saada paljon enemmän irti diggailemalla muitakin biisejä.akiolm wrote:Trooperistä pitäminen on pahimmanlaatuinen rikos, varsinkin jos tietää vain sen. Jahas.
Enpä oikein jaksa uskoa, että kovin moni jostain Rimestä syttyy kuullessaan sen livenä kerran. Omakin ensireaktio kys. biisistä oli "tylsä", mutta lisäkuunteluilla aukesi hyvin. Tosin biisin aikana ollut hieno show voi kyllä vaikuttaa positiivisesti tähän syttymis-asiaan, mutta silti... Todella monet menee Maidenin keikalle vaan kuulemaan Trooperin ja Fearin eikä niitä kiinnostakaan tutustua yhtyeeseen enempää. Voipahan sitten kehua, että "joo kyllä mää sen oon livenä nähnyt, kova oli."Kari Karvaton wrote:Varmaan aika moni kuitenkin näilläkin keikoilla ollut ensikertalainen koki aikamoisen herätyksen ja ehkäpä kukaties hankkii nyt sitten jälkeenpäin ne levyt, koska "keikalla soitettiin aivan mahtava eepos jostain ihme merimiehestä, jota en ollut koskaan kuullut aikaisemmin".
Tämä on kyllä totta meikänkin kohdalla, mutta yleensä pyrin kuitenkin ostelemaan niiden bändien levyjä joiden keikoille on myös menossa vähän tiuhempaan tahtiin ja tutustua tuotantoon ennen keikkaa, jotta voi sitten kunnolla nauttia keikasta kunnolla ja todellakin saada rahoilleen vastinetta.Meinaan vaan, että kyllä itsekin käyn keikoilla bändejä katsomassa omistamatta etukäteen koko tuotantoa.
Niin kävi mun faijallekin. Ei ollut ennen ollut kiinnostunutkaan biisistä ja nyt kertoi että se oli aivan mahtava kipale. Näin olen saanut faijankin pikkuhiljaa mukaan maideniin.Kari Karvaton wrote:Varmaan aika moni kuitenkin näilläkin keikoilla ollut ensikertalainen koki aikamoisen herätyksen ja ehkäpä kukaties hankkii nyt sitten jälkeenpäin ne levyt, koska "keikalla soitettiin aivan mahtava eepos jostain ihme merimiehestä, jota en ollut koskaan kuullut aikaisemmin".
Juu, ok toi Rimen mahtavuus ei kyllä ehkä ekalla kerralla aukea kelleen, oli huonohko heitto. Mutta siis periaatteessa. Viimeisen 10 vuoden ajan Maidenia on joka kerralla ollut enemmän porukkaa katsomassa, nopeammin myyty keikat loppuun ja useampia keikkoja jopa pienessä Suomessakin. Jotainhan niille ihmisille siellä on pakko tapahtua!puolisukeltaja wrote:Enpä oikein jaksa uskoa, että kovin moni jostain Rimestä syttyy kuullessaan sen livenä kerran. Omakin ensireaktio kys. biisistä oli "tylsä", mutta lisäkuunteluilla aukesi hyvin. Tosin biisin aikana ollut hieno show voi kyllä vaikuttaa positiivisesti tähän syttymis-asiaan, mutta silti... Todella monet menee Maidenin keikalle vaan kuulemaan Trooperin ja Fearin eikä niitä kiinnostakaan tutustua yhtyeeseen enempää. Voipahan sitten kehua, että "joo kyllä mää sen oon livenä nähnyt, kova oli."
Aivan samaa harrastan itsekin, koska on aina enemmän fiilistä jos osaa biisit.Tämä on kyllä totta meikänkin kohdalla, mutta yleensä pyrin kuitenkin ostelemaan niiden bändien levyjä joiden keikoille on myös menossa vähän tiuhempaan tahtiin ja tutustua tuotantoon ennen keikkaa, jotta voi sitten kunnolla nauttia keikasta kunnolla ja todellakin saada rahoilleen vastinetta.